he
door hemoi Jun 20, 2014 om 09:13
Voeding & gezondheid

Die psychiater wil het niet voorschrijven

Ik slaap dagen en nachten niet. Het lukt me gewoon niet. Ik weet 1 medicijn waar ik op kan slapen en dat is seroquel 200,mg.Ik heb al jaren oxzazepam 50mg, maar dan moest ik daar mee afbouwen. Heb oke gezegd, maar als ik het afbouwen stopte dan kreeg ik geen seroquel meer. Maar na 3 maand kreeg ik het gevoel dat ik daar spijt van kreeg, direct gebeld dat ik met oxzazepam doorging. Dus seroquel was voorbij. Nu slaap ik niet meer, nog geen uur. Ik voel me ziek en ben al eens in elkaar gezakt. Ik heb haar diverse malen gevraagd om dat medicijn. Ieder keer is het nee. Nu koop ik van mijn weinig geld ze duur an iemand want ik moet toch een beetje slapen. Heb het haar verteld wat ik doe en ze zegt, o dat zou me niks verbazen. Toen werd ik boos en zei, begrijpt u niet dat u mij in de problemen brengt? Enheb de telefoon i gedrukt. Ze belde direct weer maar heb niet geantwoord. Ik krijg geen hoogte meer van haar omdat ze kort geleden tegen mij zegt, u mag niet stoppen met oxzazepam omdat ik het al heel lang gebruik en dan kon ik wel eens epilepsie krijgen. Ze blijft weigeren m de seroquel. Ik moet maar eens met mijn huisarts praten dat ze niet begrijpt dat ikin elkaar zak op den duur.Als ik een gewone bankrekening had dan had ik me het op Internet besteld.De dokter mag het niet voorschrijven omdat het een middel voor phygose is maar wordt ook voor depressies gegeven. Een kennis kreeg het wel voor elkaar en zelfs800 mg! En ik zak in een bultIn september ga ze weg.Maar ik weet dat ze het doorgeeft dat de andere het me niet geeft.Aleen op damiddel slaap ik, waarom kwelt ze mij,.

14527 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2014 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je had beter wel op kunnen nemen toen de psychiater terugbelde. Seroquel is waarschijnlijk in combinatie met oxazepam geen goede combinatie. Het is wel vreselijk als je niet kunt slapen, daar weet ik alles van. Maar de combinatie van medicijnen moet wel verantwoord zijn. Misschien valt er nog wat anders te proberen dan seroquel. Het is ook niet duidelijk waarom je stopte met het afbouwen van de oxazepam. Was dat nodig?

Mijn advies, ga eens met je huisarts praten. Misschien moet je naar een andere psychiater waar je een betere band mee opbouwt. Het kan best zijn dat deze gelijk heeft, maar op de een of andere manier kan die het jou niet zo vertellen dat je begrijpt dat dit de beste methode is.

Verder kunnen we je hier ook niet helpen. Ga naar je huisarts, dat is echt het beste!

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 12:22
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik ook doen. Maar weet je wat het is?Zij blijft steeds sterker in haarsstandpunt en mijn denken van dat zullen we nog wel zien wordt ook sterker.2 volhouders , dat botst.

me
door mein33 - Jun 20, 2014 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u recentelijk nog wel eens de bijsluiter van oxazepam 50mg. gelezen.
Met dit middel krijg je een olifant nog wel aan het slapen.
Mogelijk is het langdurig gebruik van dit (soort) middel(en) een reden van uw huidige slaapprobleem, langdurig gebruik hiervan geeft na verloop van tijd een tegengestelde werking.
Blijkbaar is de verstandhouding met uw behandelend psychiater er niet beter op geworden, terwijl een goede verstandhouding juist van essentieel belang is tijdens een behandeling.
Ga eens terug naar uw huisarts en bespreek met hem/haar uw klachten, huidige medicatie en de wijze waarop de psychiater met uw probleem omgaat en neem uw medicatie mee.
Vraag bij het maken van een afspraak om de dubbele tijd voor het consult, dan is de tijdsdruk om uw zegje te doen een stuk minder groot.

sterkte gewenst.

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 13:31
18 Antwoorden / 1 Vragen

Heb niet verteld dat ik ook diazepam 10mg heb.Maar ik ben er voor 50 %immuun voor.Ik weet niet wat ik voor een mens ben, maar of slik ik ook 500 mg oxzazepam als ik naar bed wil, het lukt niet om in slaap te vallen. Op de vraag waarom ik ze nog gebruik kan ik zeggen dat ik er wel een beetje rustig op word?Ik ben een groninger en ben met het dialect opgroeid.En heb haar gevraagd, natuurlijk in het Nederlands met een beste knauw, Wat voor paardenmiddel wil u me geven om mij plat te krijgen? Ze lag gierend over haar bureau te lachen, en ik keek haar heel nuchter aan.

,

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 13:35
18 Antwoorden / 1 Vragen

Volgende week ben ik bij mijn dokter, dubbele afspraak. Moet hij maar met haar praten hoor.

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 13:45
18 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik heb wel eens gedacht, dat er ook iets anders aan de hand kan zijn.

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2014 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hemoi schreef op vrijdag 20 jun 2014, 13:45]Maar ik heb wel eens gedacht, dat er ook iets anders aan de hand kan zijn.

Tja, dat kunnen we hier natuurlijk niet beoordelen.

Voor medische/psychische klachten moet je toch echt bij een arts zijn!

Sterkte.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 20, 2014 om 13:47
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het innemen van slaapmiddelen is slechts een oplossing voor een korte periode. Daarna zal men steeds meer of zwaardere middelen nodig hebben en tenslotte kun je spreken van een medicijnverslaving. Tik op Google eens in "slaapcursus". Er zijn zorgverzekeraars die dit geheel of gedeeltelijk vergoeden. En klik ook eens HIER. Sterkte!

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 14:07
18 Antwoorden / 1 Vragen

Wie kan 3 of 4 dagen en nachten zonder slaap.Een hersen onderzoek zou ik maar eens doen. Ja, niet voor gekte he? Misschien komt het daar wel vandaan, omdat ik sinds 2 jaar met een schele oog zit. Die niet naar binnen kijkt maar naar richting oor.

he
door hemoi - Jun 20, 2014 om 20:01
18 Antwoorden / 1 Vragen

Boppe, ik vond het een geweldige site.Er staan veel interessante dingen in.Edrick, natuurlijk speelt er iets anders. Kom net bij mijn moeder weg.Helemaal gesjeesd en agressief, de ene moment moet ik eruit en dan weer niet. Slechthorend, dus alles 4 keer herhalen. Maar ze is 82 en ongeneeslijk ziek.Ze begrijpt niks de laatste 2 dagen. Pfff, komt dat mijn broer en schoonzus 3 weken op vakantie gaan. Nou, ik laat me niet als een stuk ongedierte behandelen. Verdorie, , ik probeer mijn best te doen, maar ben assepoester niet. Onmogelijk moeilijk om daar dan re wezen, kost energie en zoals ze nu is heb k haar nog nooit gezien. Daar sjouw ik echt niet 3 weken achteraan. He, moet om me zelf denken want de anderen doen het niet. Continue zeggen, ik heb kanker. Nog even dan ga ik nog voor haar aan.Gekke wief.Ook nog narcistisch, heb mijn portie wel gehad want ze was en is nog gek op geld.Daar komt niemand, en ben bijna 54 maar bij haar is het beter om mijn telefoon u te zetten. Als ik gebeld wordt, ja dan eist ze tekst en uitleg wie dat wel was.Abnormaal, nou moeder je bekijkt het maar.

zwemmer
door zwemmer - Jun 21, 2014 om 21:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als je weet wat je nodig hebt kun je op het web een of ander medicijn zonder interventie van anderen gewoon kopen. Artsen zijn in sommige gevallen te betuttelend.

forever-nl
door forever-nl - Jun 22, 2014 om 03:36
400 Antwoorden / 11 Vragen

Veel medicijnen zijn natuurlijk niet voor niets alleen op voorschrift van een arts verkrijgbaar. Vaak kunnen er gevaarlijke bijwerkingen optreden of zijn de medicijnen bij verkeerd gebruik gevaarlijk. Vooral bij benzodiazepinen (zoals oxazepam) is het bekend dat ze zeer verslavend kunnen werken.

Als u wilt weten waarom uw arts ze niet voor wil schrijven dan zou ik daarover met hem/haar in gesprek gaan. De reden dat oxazepam bij slaapproblemen volgens huisartsenrichtlijnen slechts maximaal 2 weken dagelijks gebruikt zou moeten worden terwijl het bij u al jaren zo is zou bijvoorbeeld een reden kunnen zijn.

Als u er niet uitkomt met uw arts kunt u eigenlijk drie dingen doen:
1) Een second opinion aanvragen over de problematiek.
2) Een klacht indienen over de arts.
3) Een andere arts zoeken.

Maar probeer dus eerst er met uw arts zelf uit te komen, ga met hem/haar in gesprek.

forever-nl
door forever-nl - Jun 22, 2014 om 06:48
400 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 21 jun 2014, 21:56]Als je weet wat je nodig hebt kun je op het web een of ander medicijn zonder interventie van anderen gewoon kopen. Artsen zijn in sommige gevallen te betuttelend.
Dit is dus niet 'gewoon' maar illegaal. Als je al wat thuis krijgt opgestuurd na geld overgemaakt te hebben via creditcard loop je het risico niet werkzame of zelfs schadelijke pillen te hebben gekregen. Daarbij betaal je bij de crimineeltjes ongeveer €70,- voor een doosje en bij de apotheek slechts €1,20 (voor de medicijnen) + €6,- (voor de apotheek).

boppe1943
door boppe1943 - Jun 22, 2014 om 09:03
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Voorzichtigheid is geboden bij het bestellen van medicijnen op internet. Lees DIT.

Hemoi, wees voorzichtig, zeker met slaapmiddelen. Ik hoop van harte dat u op een verstandige wijze en liefst zonder medicijnen van uw slaapproblemen afkomt.