dr
door dre54 Aug 18, 2014 om 07:21
Geldzaken & recht

Diefstal door postnl of douane

Vorige maand 2 jassen besteld via site. Kreeg 2 weken geleden een brief van postnl dat de jassen in beslag zijn genomen door de douane.Ik kon klaagschrift indienen bij rechtbank anders zouden ze worden vernietigd.Dat gedaan hebbende ben ik er later achter gekomen, door hulp van de wetswinkel, dat deze brief van postnl nep is. Want er staat geen naam onder de brief.Heel lang verhaal verder, maar om kort te zijn: track and trace nummer zegt dat het bij de douane ligt.Douane helpt me ook niet verder,want die weten van 'niks' en bij postnl zijn ze ook heel erg meewerkend,maarnietheus.Ook die willen van niks weten.Conclusie: of bij postnl of bij de douane vond iemand de jassen wel mooi.Heb uren aan de telefoon gehangen en tig keer van de kast naar de muur gestuurd, heel erg frusterend.Iemand hier ook ervaring mee? Of weet iemand wat ik nu nog kan doen?

8452 5 Rapporteer

brainless
door brainless - Aug 18, 2014 om 09:50
324 Antwoorden / 0 Vragen

Op de standaard brieven van postnl staat nooit een naam vermeld.
Alleen:
Met vriendelijke groet,

PostNL Pakketten Benelux B.V.

Wat stond er als reden in de brief?
Dat de jassen nep waren?
Of dat ze de inklaringskosten niet konden bepalen?

Als dat laatste het geval is ligt het pakket klaar om door de douane te gaan, maar is daar nog niet (vandaar dat de douane nog niet je pakket heeft ontvangen).
Om het pakket aan te kunnen bieden voor de douane moet je het formulier invullen.
Dit is zo'n brief die je krijgt van postnl (zonder naam dus..).
Voorbeeld brief PostNL

dr
door dre54 - Aug 18, 2014 om 10:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou zo'n brief is het totaal niet.Hij komt van de Gyroscoopweg 10 en er staat een t&t nr. op en een dossier douane nummer op. Als onderwerp staat er :inbeslagname namaakgoederen en onder aan de brief staat in het klein: brief inbeslagname namaak 24-03-2014 versie 1.9.
In de brief staat dat de douane ze in beslag heeft genomen en dat ze niet mogen worden ingevoerd en worden vernietigd na een daartoe verkregen opdracht van de Officier van Justiitie.(er staat geen geldige reden in de brief)
Heb klaagschrift ingediend bij de rechtbank want ik heb bewijs dat ze wel mogen worden ingevoerd. Alleen stuurt de rechtbank me weer naar postnl en die stuurt me weer naar de douane en die zeggen van niks te weten en dat ik geen klant van ze ben maar postnl en dus dat ik daar maar heen moet.Dusssss
Op klachtkompas.nl las ik een dergelijk geval waarbij postnl zegt geen inbeslagname brieven stuurt en dat postnl geen dossiernummers heeft van de douane,die dus wel op mijn brief staat.

gompy2
door gompy2 - Aug 18, 2014 om 10:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dre54 schreef op maandag 18 aug 2014, 10:21]Nou zo'n brief is het totaal niet.Hij komt van de Gyroscoopweg 10
**knip**

Adres is van GLS zo te zien, waarschijnlijk moet je daar zijn.
Klik-> GLS

dr
door dre54 - Aug 18, 2014 om 14:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met hulp van het Openbaar Ministerie en douane zijn de jassen terecht en wordt opnieuw gekeken naar echtheid en daar heb ik goede hoop op.

Heel raar allemaal maar waarschijnlijk wel goefe afloop. Dank

brainless
door brainless - Aug 18, 2014 om 14:47
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dre54]Dat gedaan hebbende ben ik er later achter gekomen, door hulp van de wetswinkel, dat deze brief van postnl nep is.
Dan heeft de wetswinkel het dus bij het verkeerde eind gehad.

[quote=dre54]Conclusie: of bij postnl of bij de douane vond iemand de jassen wel mooi.
En ik neem aan dat deze conclusie ook te snel getrokken is geweest.