aronolideus
door aronolideus Aug 31, 2015 om 13:57
Computers & telefonie

Downloadsnelheid is verlaagd

Sinds ruim een maand is mijn internetsnelheid volgens Ookla 2 Mb/s, voorheen was het 5 Mb/s, terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. Het installatieproces voor Windows 10 heeft ruim 17 uur geduurd. Mag ik mijn provider aanspreken voor het niet nakomen van hun verplichting.

1014 25 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 13:57: Sinds ruim een maand is mijn internetsnelheid volgens Ookla 2 Mb/s, voorheen was het 5 Mb/s, terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. Het installatieproces voor Windows 10 heeft ruim 17 uur geduurd. Mag ik mijn provider aanspreken voor het niet nakomen van hun verplichting.

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden is het van belang te weten hoe die snelheid gemeten wordt. Draadloos of is de computer met een ethernetkabel met uw modem verbonden? Verder denk ik niet dat uw provider een snelheid garandeert. Er wordt waarschijnlijk een snelheid tot 10 Mbps geleverd. Bij ADSL is die afhankelijk van de afstand tot de centrale.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo aronolideus,

.....terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. ....
Zeker weten?
Of staat er: TOT 10 Mb/s
Dat is nl. andere koek.
In het 1e geval kun je inderdaad je provider aanspreken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Familie van mij in het buitengebied zit rond de 5 km van de centrale af en meet 1,5 van een abonnement tot 25, dus daar heb je zeker mee te maken.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

janf43,
ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heel triest voor die familie van jou.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

edrick3,

zal nooit meer een abonnement afsluiten die TOT levert

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alle abonnementen leveren TOT.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tijger1 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:05: Alle abonnementen leveren TOT.


Dat is niet correct. Bij internet via de kabel (bijv. Ziggo, Caiway) is geen sprake van 'tot'.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

edrick3 schreef op maandag 31 aug 2015, 15:01: Hallo aronolideus,

.....terwijl ik een abonnement heb voor 10 Mb/s. ....
Zeker weten?
Of staat er: TOT 10 Mb/s
Dat is nl. andere koek.
In het 1e geval kun je inderdaad je provider aanspreken.

Met vr.gr.


Ook al is bij het adsl TOT 10 Mb/s, dan is een snelheid van 2 Mb/s volkomen onacceptabel.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:19:
tijger1 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:05: Alle abonnementen leveren TOT.


Dat is niet correct. Bij internet via de kabel (bijv. Ziggo, Caiway) is geen sprake van 'tot'.



Dat is wel een ander soort provider.;-))

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 15:39: janf43,
ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.


Beste aronolideus,

de vraag is natuurlijk waarom de afstand is gewijzigd van 3,3 km naar 5 km.
Als dat een bewuste keuze is van Ookla dan betekent het dus dat ze er bewust voor gekozen hebben om de dienstverlening (de snelheid) te verlagen. U bent een abonnement aangegaan en dan kan het natuurlijk niet dat de Ookla zomaar eenzijdig beslist de snelheid te verlagen. Doet men dat toch bewust dan hebben ze dus de voorwaarden gewijzigd en mag u de overeenkomst uiteraard opzeggen. Het zal niet zonder slag of stoot gaan en voor u is het niet meer nodig aangezien uw abonnement nog maar een maand loopt.
Natuurlijk mag u uw Ookla aanspreken op deze forse verslechtering van uw internetsnelheid.

Vanaf 1 januari 2013 is er een 'gedragscode transparantie internetsnelheden' afgesproken. Meer informatie leest u hier en hier. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een provider met een snelheid klanten binnen haalt en dan vervolgens daarna (als de klant binnen is) de snelheid gaat verlagen.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@hope

Opklaringen is een testprogramma. Geen provider.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@hope

I-pad heeft een eigen wil, sorry.;-))

Ookla is een testprogramma geen provider.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@hope,

bedankt voor je uitgebreide reactie.

Online.nl staat niet vermeld bij de aanbieders die de gedragscode volgen.

Da's mijn pech dus

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:19:
tijger1 schreef op maandag 31 aug 2015, 16:05: Alle abonnementen leveren TOT.


Dat is niet correct. Bij internet via de kabel (bijv. Ziggo, Caiway) is geen sprake van 'tot'.


In de algemene voorwaarden van Ziggo staat dat ze geen minimumsnelheid kunnen garanderen. Dat komt dus op hetzelfde neer.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tijger,

bedankt voor het aanvullend commentaar

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aronolideus schrijft in zijn profiel een zeer kritische consument te zijn. Waarom dan juist die online.nl met 10 Mb/s. Dat weet toch iedereen dat dit niet werkt met die toko. Ben maar blij dat je facturen nog wel kloppen bij die bende.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 06:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Reset de modem router trek de stekker uit het stop contact wacht 1 minuut start de modem router opnieuw op.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Macwouter,

ik dacht beter af te zijn met online.nl. Telfort was geen haar beter: kreeg max. 5 Mb/s bij een abonnement voor 20 Mb/s.

Brul 0929,

dit werkt echt niet, heb dat al zo vaak gedaan.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2015 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 15:39: janf43,
ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. Ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. Dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. Heb acuut het abonnement beëindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. Maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.


Dan is het dus geen ADSL want daarmee kun je nooit op 5,5 km dan zou je namelijk geen verbinding kunnen maken.

Welke provider had je?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2015 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meneer Klaag,

heb nog 3 weken online.nl.

alles loop via mijn telefoonaansluiting.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je geen mogelijkheden tot een snellere verbinding? (kabel/glasvezel?) op een vergelijkingswebsite als kan je filteren op snelheid en zie je wat er op jouw locatie mogelijk is.

Succes!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2015 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk bijvoorbeeld eens bij https://allesineenpakketten.nl of totaalwijzer

ve
door verwijderd - Oct 6, 2015 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Neem anders een Vodafone Thuis aansluiting, perfecte snelheid en nog goedkoop ook!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2015 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uw aansluiting van 10 Mbps download is naar verwachting en heeft te maken met allerlei factoren zoals de afstand wijkcentrale, medegebruikers in omgeving toegenomen etc.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer