jd
door jdbeste1 Nov 13, 2014 om 21:58
Computers & telefonie

Encryption verwijderen

Goedendag,
Ik ben heel stom geweest en heb in een bijlage een bestand geopend waardoor een virus al mijn PDF en XLS en Word bestanden versleuteld heeft.Ook staat er een snelkoppeling naar een site op met de volgende tekst:
Uw belangrijke bestanden (inclusief netwerk schijf, USB, etc): foto's, video's, documenten etc. werden gecodeerd met CryptoLocker virus. De enige manier om uw bestanden te herstellen is om onze decryptie software te kopen. Anders zal uw bestanden verloren gaan.

Voorzichtig: als je Cryptolocker verwijderen van uw bestand zal versleuteld blijven.

Ik heb het virus inmiddels met Antimalware bytes verwijderd echter de bestanden blijven versleuteld. Iemand enig idee om dit weer goed te krijgen? Stom Stom Stom !!!

5139 2 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Nov 13, 2014 om 22:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag me af welke bescherming je op je computer gebruikt en of je back-ups gemaakt hebt van je systeem.

Lees deze pagina eens door als je wilt:
Klik-> Cryptolocker virus versleutelt en vernietigt bestanden

2 tech bedrijven hebben hun krachten gebundeld en hebben een website gelanceerd waar je als slachtoffer een verminkt bestand kan laten controleren. Als het bestand ontsleuteld kan worden dan krijg je een mail met een procedure voor de rest van je bestanden.

Klik-> Decryptcryptolocker

Misschien heb je geluk, ik hoop het tenminste voor je.
Feit blijft wel dat je niet erg slim te werk bent gegaan.
Jaar en dag wordt er gewaarschuwd, maar goed, je hebt het zelf ook in de gaten volgens je openingsbericht. ;-)
Suc6 in ieder geval.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 14, 2014 om 08:05
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jdbeste1,
Hier is nog wat info en systeemherstel komt ook aan bod.
KLIK
Succes, vr. gr.