mi
door minordrempel Oct 28, 2015 om 17:06
Huishouden & energie

Energie welke?

Ben nu bij Nuon € 149,00/maand, doet Essent een aanbieding waarbij de maandprijs € 35,00 lager ligt dan bij Nuon? Wie heeft ervaring met Essent en kan dit wel zoveel verschil per maand?

1388 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2015 om 17:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet uiteraard naar de totale kosten per jaar kijken en niet naar het maandbedrag, dat is tenslotte een voorschot wat je in theorie zo laag of zo hoog als je wilt kunt maken.

Ik ben zelf pas overgestapt naar Essent, omdat de tarieven beduidend lager waren dan mijn toenmalige aanbieder. Tot nu toe geen spijt van gehad, maar over een jaar weet ik natuurlijk pas zeker of het een goed besluit was.

getty
door getty - Oct 28, 2015 om 17:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Verkijk u hier niet op, reken u niet rijk! Dit is een algemene berekening, niet gebaseerd op uw verbruik. Wilt u weten wat uw besparing is moet je de kostprijs van energie en gas weten, dit vergelijken met uw huidige aanbieder en dat vermenigvuldigen met uw gemiddelde verbruik.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2015 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En op wat voor manier heeft Essent u dan die aanbieding gedaan?, hebben zij zelf contact opgenomen, of gebeurde dat in een winkel of aan de deur?

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2015 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan u wel een aanbieding doen van € 90,00 per maand, maar dan kijkt u na een jaar aardig op uw neus.

me
door mein33 - Oct 28, 2015 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het toeval wil dat NUON mij gisteravond telefonisch een fantastische aanbieding heeft gedaan.
Jongstleden februari heb ik afscheid genomen van NUON om naar een andere energieleverancier over te stappen. Mijn contract was afgelopen en ik kreeg een zgn. persoonlijke aanbieding om mijn contract te verlengen. Alleen de meegegeven link leidde mij eenvoudig naar de site van NUON alwaar ik voor de voor een ieder geldende tarieven een nieuw contract kon afsluiten. Nieks "persoonlijks" dus en dat deed mij besluiten te vertrekken bij NUON.
NUON bood mij nu echter een lager maandbedrag aan dat € 50,00 lager ligt dan ik nu betaal en
€ 85,00 lager dan het maandbedrag zij mij februari jl nog wilden laten betalen als maandelijks voorschot.
Elke energieleverancier zal u voorschotelen dat zij u de goedkoopste maandlasten kunnen bieden, maar zwijgen met welke (geschatte) verbruikscijfers zij dit hebben berekend.
Laat u niet verleiden door een u voorgeschoteld maandelijks voorschot.
Uiteindelijk zal uw jaarverbruik bepalend zijn voor de jaarlijkse (eindaf)rekening van de afgelopen 12 maanden.
Als Essent u niets anders te bieden heeft dan een lager maandbedrag dan bieden zij u een koekje van eigen deeg. Niet intrappen zou ik willen zeggen.

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....kan dit wel zoveel verschil per maand?......
Ja hoor.
Als voorschotbedrag kunnen ze elk bedrag in rekening brengen.
Verkijk je er niet op ...... aan het eind van het jaar volgt een eindafrekening en dan zou je wel eens fors moeten bijbetalen.
Je moet dus kijken naar de totaalkosten per jaar.
Kijk eens naar de verbruikscijfers van je vorige jaarafrekening, kijk naar de gas en kwh prijs bij Essent en maak een sommetje.
Let ook op de vaste bedragen.

marita567
door marita567 - Oct 28, 2015 om 19:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Het is niet alleen kijken naar het verbruik en voorschot .
Het grootste lokkertje bij Essent is een contract van 3 jaar of 5 jaar , wanneer u dit neemt betekent het dat het maandbedrag hetzelfde blijft ongeacht of de prijzen dalen of omhoog gaan echter er word niet bij verteld dat de transportkosten hoger zijn met het gevolg dat uw wel eens duurder uit zou komen .

ho
door hopetobehelping - Oct 28, 2015 om 19:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste minordrempel,

als ik u was zou ik wat vergelijkingssites bekijken. Niet één maar meerdere, bekijk daarbij ook de vaste kosten en niet alleen de verbruikskosten.
Als u dat doet bent u zelf prima in staat om te bepalen wat het voordeligst is voor u.
Zoals het altijd gaat bij reclame en verkooppraatjes, ze zijn vaak mooier dan de werkelijkheid.
Ga daarom zelf op onderzoek uit en bepaal wat voor u het voordeligst (in totaal bedrag per jaar, inclusief vaste kosten) is en waarmee u tevreden ben.
U kunt uiteraard ook altijd uw huidige energie-aanbieder bellen als u van een ander een betere aanbieding krijgt en uw huidige aanbieder vragen of ze u een betere of gelijkwaardige aanbieding willen doen om u als klant te behouden (nee heeft u, ja kunt u wellicht krijgen).
Veel succes met uw keuze.

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2015 om 19:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een "normaal" verbruik zal de goedkoopste en de duurste max € 50 OP JAARBASIS verschillen. Je wordt gelokt met een te laag maandvoorschot en mag, lees MOET, je straks heel veel bijbetalen. Ik noem dat verne**keratief.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 28, 2015 om 21:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zit er bij allebei ook de kosten van het netwerk en meterhuur enz in begrepen.. En een maand voorschot houd niet in dat u jaarrekening lager is en dat wordt dan de schrik van het jaar. Want dit verschil is anders niet verklaar baar.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2015 om 22:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even de tarieven van beide zoals die op hun websites staan naast elkaar leggen en je weet het precies.

gaslichtwebcare
door gaslichtwebcare - Oct 29, 2015 om 10:53
11 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen van energieleverancier kan een grote besparing opleveren. Alleen raden wij af om te vergelijken op maandbedrag maar juist naar de losse onderdelen van het contract of op jaarbedrag. Een laag maandbedrag kan een manier zijn om klanten te lokken, maar aan het eind moet er afgerekend worden wat u verbruikt en dat kan betekenen dat er flink moet worden bijbetaald.

Om te achterhalen of het pakket van Essent inderdaad een goede keuze voor u is, kunt u de tarieven, de vaste leveringskosten en eventueel een korting (bonus) naast elkaar leggen en vergelijken met andere energiepakketten. Soms kan het vergelijken daarvan voor u wat lastig zijn, u kunt daarvoor eventueel ook een onafhankelijke partij daar naar laten kijken.

Daarnaast is het goed om na te gaan of het contract bij Nuon al is afgelopen, mocht u namelijk vroegtijdig een contract opzeggen, kan de huidige leverancier daar een opzegvergoeding voor vragen en dan bent u een deel van een eventuele besparing kwijt.

Met vriendelijke groet,
Team Gaslicht.com

ro
door romy25 - Nov 2, 2015 om 13:21
18 Antwoorden / 0 Vragen

lees dit dan maar even een energieleverancier kiezen dat zal het wat duidelijker voor je maken, reeds zijn ook de energiemaatschappijen onder de vergroot glas gezet : energieleveranciers Misschien helpt het je bij een keuze te maken !