ho
door hoosje Mar 8, 2015 om 01:53
Huishouden & energie

Energieleverancier

Welke energieleverancier is het goedkoopste in gas en stroom?

1302 17 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Mar 8, 2015 om 09:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mijn Eneco. Voor alle anderen die gaan reageren ongetwijfeld weer een andere. Oftewel: daar valt weinig over te zeggen. Gewoon de tarieven van alle aanbieders bekijken, en uitrekenen wat in jouw situatie het beste is.

me
door mein33 - Mar 8, 2015 om 09:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijkt u eens op: www.vandebron.nl

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 10:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=rots92 schreef op zondag 8 mrt 2015, 10:19]Volgens mij gaat het net zoals bij de spaarrente, je stapt over en de spaarrente gaat omlaag!

Als het energietarief omlaag gaat, is dat toch geen probleem?;-))

gaslichtwebcare
door gaslichtwebcare - Mar 9, 2015 om 13:16
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wie voor u de voordeligste energieleverancier is, hangt volledig van uw persoonlijke situatie af. Wij raden u aan om door middel van uw postcode en uw jaarverbruik een vergelijking te maken. Op die manier kunt u eenvoudig zien welk energiecontract voor uw situatie het goedkoopste is.

pe
door peter vd wiel - Mar 10, 2015 om 09:14
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hoosje,

Welke leverancier voor jou het goedkoopst is, kunnen wij natuurlijk niet weten. Dat hangt namelijk af van je energieverbruik en postcode. Energie vergelijken is gelukkig heel simpel. Zelf ben ik al een aantal jaren achter elkaar overgestapt, en het is me iedere keer goed bevallen. Je merkt er eigenlijk helemaal niets van, alleen het logo op je energiecontract en -rekening verandert.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 09:47
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Neem je JAARverbruik en vergelijk dat met alle interessante aanbieders, staar je niet blind op "niet-slimme-klokthermostaten (toon enz) die geld kosten, gadgets die je "cadeau" krijgt, maar toch zelf betaalt en soms heb je "welkomst premie" in de vorm van euro's einde van het eerste jaar.

Anders gezegd: zelf goed zoeken en je niet vastpinnen voor een te lange periode .........

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 12, 2015 om 12:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gaslichtwebcare schreef op maandag 9 mrt 2015, 13:16]Wie voor u de voordeligste energieleverancier is, hangt volledig van uw persoonlijke situatie af. Wij raden u aan om door middel van uw postcode en uw jaarverbruik een vergelijking te maken. Op die manier kunt u eenvoudig zien welk energiecontract voor uw situatie het goedkoopste is.
Jullie en alle andere vergeten te vermelden dat je bij Essent, service- en administratiekosten moet betalen, zie hier punt 5.
Feitelijk betaal je dus iedere maand voor het automatische incasso (ken zelf geen ander bedrijf die dit doet) + 'n 13de keer voor incasseren/storten van de jaarrekening.

Aangezien dit ronduit triest verdienmodel is Essent dan ook geen aanrader.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@akkerdistel,

.....Feitelijk betaal je dus iedere maand voor het automatische incasso (ken zelf geen ander bedrijf die dit doet).....

Klopt niet.
Er staat:
Betaalt u via een handmatige betaling, dan vindt u hier het bedrag dat Essent u daarvoor in rekening heeft gebracht (2,82 euro inclusief btw per maand).

Kortingen

Betaalt u per automatische incasso, dan ontvangt u een korting van 2,42 euro inclusief btw per maand. Deze korting maal het aantal maanden dat u per automatische incasso heeft betaald, vindt u hier.

En dat is ook zo bij alle andere bedrijven!

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3

Dat is dus niet zo bij alle andere bedrijven. In ieder geval niet bij Eneco.

Daar staat, jaarnota 2014, Administratiekosten € 21,96, korting voor betaling met automatische incasso € 21,96.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Ja, dus die rekenen óók geen kosten voor automatische incasso, wat akkerdistel wél aangaf bij Essent.
Maar er blijft wél een verschil van € 0,40 per maand aan (?) administratiekosten.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3

Dat is toch al een paar keer behandeld. Essent rekent voor automatische incasso € 0,40.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Essent is natuurlijk ook al een stuk duurder als je niet per a i betaalt.

mi
door miepje muts - Mar 12, 2015 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Toch een beetje jammer dat je helemaal niets meer hoort van de vraagsteller

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 13:46]Essent is natuurlijk ook al een stuk duurder als je niet per a i betaalt.

En daar zijn die vergelijkingssites nu voor: kun je vergelijken. ;-)

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hoosje,

Zou ook eens even hier kijken. Ter info.

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2015 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hoosje,

Kijk eens hier.

En/of kijk eens hier.

Suc6 met je keuze.

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2015 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Klopt.
Op de site lijkt het net of dat voor die papieren factuur is.

Papieren factuur

U kunt uw maandelijkse voorschotbedrag zelf overschrijven via internetbankieren of overschrijvingskaart. Het verzenden van de factuur en verwerking van uw betaling brengt kosten met zich mee. Essent brengt hiervoor 2,82 euro (incl. btw) aan service- en administratiekosten in rekening.

Betalen per automatische incasso

Als u ons machtigt voor automatische incasso, ontvangt u € 2,42 korting (inclusief btw) per factuur. Op jaarbasis scheelt u dit ruim € 30,-. Bijkomend voordeel is dat uw rekeningen tijdig worden betaald en u niet voor herinnerings- of aanmaningskosten komt te staan.