aj
door ajvl Mar 5, 2015 om 17:17
Vrije tijd & tuin

EO life story

Goede Middag.
Ik verzamel veel EO Natuuruitzendingen w.o. Life Story.
Ik ben vergeten om Life story 4 van 25 Februari 2015, genaamd "Machtsstrijd" op te nemen van uitzending gemist en nu ben ik een dag te laat daarvoor.
Heeft iemand dit wel tijdig opgenomen?
Zo ja, dan zou ik graag een kopie daarvan ontvangen.
Zo'n groot bestand is gemakkelijk over te mailen met: www.wetransfer.com.
Op voorhand erg veel dank. Groet, Ton

942 12 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Mar 5, 2015 om 18:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Ton,
Misschien kunt u de serie lenen (van de bibliotheek), of huren bij een videotheek.
U kunt ook informeren bij de EO of en wanneer de serie weer herhaald wordt, misschien kan het wel via NPO plus?
Via dit forum kan het niet omdat er om te beginnen geen persoonlijke mail is.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2015 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit klik hier de bedoelde aflevering?
Anders af en toe even op Youtube ernaar zoeken.

gompy2
door gompy2 - Mar 5, 2015 om 19:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de aflevering in goede kwaliteit:
Klik-> Hier
Bestandsgrootte: 1,13 GiG
Link blijft 10 dagen staan.
Op de Titel klikken en dan "Bestand Opslaan".
Downloadsnelheid max: +/- 16mbps

Mogelijke afspeler is VLC Media Speler.
Speelt zo goed als alles af.
Klik-> VLC Media Player

aflevering 4 - Macht (2014).mkv
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 2
Bestandsgrootte : 1,08 GiB
Duur : 50mn 1s
Totale bitrate : 3 094 Kbps
Gebruikt programma : HandBrake 0.10.0 2014112200
Gebruikte encoderbibliotheek : Lavf55.12.0

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : Main@L4.0
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 50mn 1s
Bitrate : 2 777 Kbps
Breedte : 1 280 pixels
Hoogte : 720 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 25,000 fps
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.121
Stroomgrootte : 993 MiB (90%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 142 r2479 dd79a61

Laat even weten of het gelukt is.
Suc6

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2015 om 20:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, als u in de reactie van @gompy2 klikt op "hier" bovenaan kunt u een betere versie op de pc downloaden. Hij is met de Windows Media Player te bekijken.

aj
door ajvl - Mar 5, 2015 om 21:09
29 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo gompy2.
Heel erg bedankt met je goede raad.
Met jouw gegeven is het mij gelukt en kan ik mijn verzameling aanvullen.
Zo zie je maar weer waar VARA Vragen goed voor is en dat je nooit te oud (82) bent om te leren.
Nogmaals dank en
Groet van
Ton.

gompy2
door gompy2 - Mar 5, 2015 om 21:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@ajvl.
Mooi Ton, geniet er van, het is een schitterende serie.

@aurora1,
Een MKV bestand is standaard niet af te spelen in Windows Media Speler.
Vandaar dat ik adviseerde om VLC Media Player te installeren, daarmee ben je klaar voor alles, en de mogelijkheden zijn vele malen meer als met de standaard Windows Media Speler.
Quote:

Windows 7 kan standaard niet overweg met mkv-bestanden. Om dit populaire bestandsformaat toch te kunnen afspelen met Windows Media Player 12 moet u afhankelijk van de bit-versie van Windows 7 een aantal stappen ondernemen.

De standaard ondersteuning voor videocodecs in Windows 7 is fors uitgebreid. Naast wmv en mpeg-2 is er nu ook ondersteuning voor alle varianten van de mpeg-4 codecs (waaronder h.264/avc) en de bestandscontainers mov, mp4, m2ts en mts. Avchd-bestanden van uw hd-camera kunt u nu dus gewoon bekijken.

Bron, klik-> Mkv afspelen in Windows 7

Of K-Lite Codec Pack.

Klik-> K-Lite Codec Pack

Tenormin, kijk maar of je hem af kunt spelen met Windows Media Player. ??:-(
Ik ben bang van niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2015 om 23:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gompy2, ik had een stuk via uw link op de pc opgeslagen en dat bleek afspeelbaar te zijn met de wmp, daarom die mededeling erover. Ik heb nooit een of ander codec pack ervoor gedownload (of dat die met een update o.i.d. meegekomen is) maar toch dank voor uw linken daarvoor.
Aardig van u dat u opnieuw weer iets voor een vraagsteller op een dergelijke manier beschikbaar maakt.

door 1953 - Mar 6, 2015 om 01:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt de DVD of BRD (Blue-Ray Disk) beter kopen, dan hebt u de volledige versie. EO heeft de neiging en deed het ook om in de televisieversie in de fragmenten gesneden als het niet welgevallig is.

gompy2
door gompy2 - Mar 7, 2015 om 07:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 23:22]@gompy2, ik had een stuk via uw link op de pc opgeslagen en dat bleek afspeelbaar te zijn met de wmp, daarom die mededeling erover. Ik heb nooit een of ander codec pack ervoor gedownload (of dat die met een update o.i.d. meegekomen is) maar toch dank voor uw linken daarvoor.
Begrepen Aurora1.
Uit nieuwsgierigheid, welke Windowsversie gebruik je en welke Windows Media Player?
Toevallig Windows 8(.1)?
Welke WMP-versie kun je vinden door:
WIndows Media Player opstarten, dan op ALT+H, dan op "Over Windows Media Player" klikken.

Ik gebruik Windows 7, de WMP versie in Win-7 is 12.0.7601.18526, en die versie speelt geen MKV bestanden af.
Ik meen dan Tenormin óók Windows 7 gebruikt en dat die daarom die video ook net af kan spelen.
Zou je me willen melden welke Windows en WMP versie?

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gompy2: WMP versie 12.0.7600,16385
W7 Home Premium

gompy2
door gompy2 - Mar 7, 2015 om 17:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1
Begrepen.
Jouw versie WMP is ouder en je kunt .mkv bestanden afspelen, wel dat lukt met mijn versie in Win-7 Ultimate, inclusief Servicepack 1 niet.
Bestand is inmiddels niet meer online.
Bedankt.

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 21:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan @gompy2.