to
door tonko Jan 28, 2015 om 09:40
Huishouden & energie

Eon 'vergeet' opzegging en wil boete claimen

Zijn er nog meer mensen die door Eon niet goed zijn geholpen?
Ik ben 6 november 2014 door Eon benaderd met een aanbieding voor gas en stroom. Dat klonk gunstig en omdat ik 2 weken bedenktijd kreeg heb ik dat aanbod geaccepteerd. Op 10 november kreeg ik een bevestigingsbrief en heb ik op gaslicht.com vastgesteld dat er goedkopere aanbieders waren. Op 13 november het aanbod bij Eon afgezegd en dat was geen probleem. Verder niets meer van gehoord en een andere leverancier gekozen. Eind januari plotseling een brief dat ik €100 moet betalen als opzegvergoeding. Telefonisch werd mij verteld dat alles op 1 december 2014 was bevestigd!
Na wat aandringen en het noemen van de datum en tijdstip van mijn afzegging met de naam van de Eon medewerker werd na ruggespraak toegezegd dat de vergoeding werd geschrapt. Maar geen enkel excuus oid.

650 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2015 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zulke zaken moet men ook niet alleen telefonisch afwikkelen, maar bevestigen per mail of brief en om een bevestiging vragen.

me
door mein33 - Jan 28, 2015 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Indien u bij uw aanmelding een account heeft aangemaakt, kunt u op "mijn e-on" mogelijk controleren of de opzegvergoeding ook daadwerkelijk geschrapt is.
Het aanbieden van excuses is ouderwets, dat past niet meer in de huidige tijd ;-)) en het staat zeker niet op het monitorscherm van de callcenter medewerker/ster en als het daar niet op staat mag het ook niet gezegd worden.

zoekster
door zoekster - Jan 28, 2015 om 12:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Kwalijke zaak. Gelukkig is het goed gekomen (dat mag je hopen althans) dankzij uw assertieve houding. Een excuus was zeker op zijn plaats geweest, jammer dat dat in het script van de klantenservice niet voor kwam.

Als ik u was zou ik per mail nog wel even vermelden dat de boete is geschrapt na een telefoontje op bep. datum en vragen om een bevestiging.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2015 om 14:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

N u bent er toch van, dat was toch de bedoeling. Fouten worden nu een maal gemaakt maar niet altijd verbetert. Bij nu dus wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer