la
door laurina2 May 8, 2012 om 12:15
Huishouden & energie

Espressomachine

Beste helpers ik ben van plan een volautomatische espressomachine aan te schaffen
Omdat de prijzen nog al erg ver uit elkaar liggen € 250-€ 700 heb ik mijn blik op de Siemens TK529NL gericht ad € 299.
Ik heb met Siemens apparatuur goede ervaringen maar een koffiemachine is geen wasmachine.
Ik gebruik nu de Nespressomachine van Krups met de cupjes van Nespresso,peperduur!
€ 70 per 6 weken is niet bij en vol te houden,nu dan de sprong wagen en een machine kopen die ook een maalwerk heeft.
Dan kan ik zelf de koffie die ik wil, los in bonen kopen,altijd voordeliger dan dit.
En daar zit ook de crux want wat is het verschil met een kegel maalwerk en een ander niet genoemd maalwerk?
Heeft iemand hier een antwoord op of heeft ervaring met zo een machine.
Ik ben benieuwd,groeten,Laurina

5171 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het web maar eens afstruinen op reviews. Bij bv Wehkamp staan er een aantal met betrekking tot dit apparaat.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin ik vind het wel goed dat je aangeeft dat het schoonmaken weleens problemen kan geven.Verder heb ik de laatste jaren geen koffie meer gekocht dan bij Nespresso.Het blijkt dus dat dit ook weer duurder is,maar ja dat is met alles.Het haalt natuurlijk niet bij Nespresso waar een cupje € 0,35 kost en dat gaat snel op een dag!Het zal echt wel voordeliger zijn.Winterman ik ben naar de site gegaan die je aangeeft en dat ziet er veel belovend uit,misschien dat de negative reacties niet geplaatst worden?neemt niet weg dat hij wel geprezen wordt.
Ik ben inmiddels naar een winkel geweest waar het apparaat € 349 kost,ik ben daar als je vaste klant kunt zijn van een witgoedwinkel heel goed bekend met hun werkwijze en die is prima.
€ 299 is de internet prijs bij Mediamarkt ik kies toch voor de winkel waar ik bekend mee ben,als er dan wat is wordt het geregeld en dat weet ik niet zo zeker via het internet,ik heb daar geen goede ervaringen mee
Ik ben er ook achter wat het verschil is tussen een kegelmaalwerk en een andere schijf.Dat schijnt een belangrijk punt te zijn,dus kegelmaalwerk is het beste!ik denk niet dat je dit antwoord had gekregen via Mediamarkt.
Er was ook een machine die duurder is maar werd afgeraden omdat daar geen kegelmaalwerk in zit.
Ik ga hem morgen kopen nu nog uitvogelen welke kofffie het dichts kwa smaak bij de Ristretto van Nespresso komt.Een avontuur op zich:>)
Heel erg bedankt voor jullie reacties,ik laat het weten of het machien bevalt,met groeten Laurina

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwacht niet teveel van een volautomatische espressomachine van 299 euro. Voor dat geld kan je beter een handmatige machine kopen en gemalen koffie bij een speciaalzaak halen. Dan heb je een veel betere kwaliteit, zowel van de koffie als qua duurzaamheid van het apparaat.

Een goede machine in deze prijsklasse is een Gaggia Classic. Bijkomend voordeel hiervan is dat er makkelijk verkrijgbare onderdelen worden gebruikt dus makkelijk te repareren mocht dat ooit nodig zijn.

Alternatief is een Nespresso die goedkoper is in aanschaf maar duurder in gebruik door de cups. Afhankelijk van hoeveel koffie je drinkt kan dit aantrekkelijker zijn (altijd verse koffie ook als je niet vaak koffie drinkt). Als je binnen een paar dagen 250gram er doorheen jaagt is dit geen optie (qua kosten dan).

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wat het waard is, ik heb een Saeco Odea Giro, het apparaat ziet er niet uit. Maar functioneert tot nu toe, heb 'm zo'n twee jaar, prima. En een heerlijk bakkie koffie, ik gebruik espresso bonen van V&D. Apparaat kostte me destijds bij de Mediamarkt € 220,00 als ik het mij goed herinner.

Saeco is in diezelfde tijd overgenomen door Philips, dus nu is het geloof ik Philips Saeco (of omgekeerd).

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste helpers,
Een update over de koffiemachine, heb na wat experimenteren, mijn bakkie gevonden met de koffie van V&D ristretto!dank Diumenge voor de tip.
Heb deze voor proef als eerste aangeschaft,je ziet door de bomen het bos niet zoveel soorten koffie er is.
Dat word dus uitvinden en proeven!
Alles heb ik nog niet optimaal in de vingers maar op dit moment voldoet de koffie absoluut.
Vind zelfs dat de smaak niet onder doet van de Ristretto Nespresso!
Er zitten wel veel knoppen op het ding maar ik denk dat in het dagelijkse gebruik daarvan er maar een paar echt gebruikt zullen worden.
Voor mij mag dit topic afgesloten worden heel veel dank allemaal voor het meedenken:>)
Met groet Laurina.

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik al ca. 15 jaar de Krups Espresso Bravo 801. Een mooi, zeer eenvoudige dingetje (mat zwart zonder meer) dat het nog steeds goed doet. (Prijs destijds: fl. 100)Dit apparaatje is te bebruiken met pads of met gemalen koffie en heeft een melk opschuimer. Het type 871 zie ik -volledigheidshalve- inmiddels vervangen door een 872 etc, etc.

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ad. 12:26 Het was dus Krups Espresso Bravo 871 wat nu heet:Krups Espresso Bravo Plus F872. (voor de liefhebber).

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laurina, uit deze test blijkt dat het een prima apparaat moet zijn. Krijgt goede recencies.

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic geneuzel verwijderd. Ontopic reageren! Voor chatten adviseren wij een babbelbox.

Met vriendelijke groet en een goed weekend,

Redactie

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Laura,

Zie dat het topic al redelijk oud is maar dacht reageer toch even. Ik gebruik de Siemens TK529NL al jaren heb hem destijds gekocht bij kaldi geen idee of ze hem daar nu nogsteeds verkopen, maar ik ben zeer tevreden. Over het algemeen ben ik wel redelijk tevreden over. Verder weet ik dat een kegelmaalwerk zorgt voor gelijkmatige vermaling van de bonen waardoor de Aroma niet verloren gaat. Hoe dit bij het nietgenoemde maling zit weet ik niet. Maar het is de gelijkmatigheid van de vermaling die bij het kegelmaalwerk zorgt voor de lekker smaak.

groet

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

criticaster038 schreef op dinsdag 8 sep 2015, 15:44:

kaldi
Uw link werkt niet, vandaar.... ;-)