ve
door verkleuren Jul 27, 2014 om 23:04
Voeding & gezondheid

Essilor glazen verkleuren

Na twee jaar kreeg ik een barst in een glas van Essilor. Nadat een nieuw glas was gemonteerd zag ik pas dat het oude glas geheel groen was verkleurd.De glazen zijn zonder enige kleur gekocht. Toen de bril nieuw was waren de glazen vrijwel onzichtbaar maar dat is nu dus niet meer het geval. Mijn nieuwe glas is nu ongeveer 1 jaar oud en begint ook al te verkleuren. Dit mag toch niet voor zulke dure glazen?

9755 16 Rapporteer

ab
door abcde - Jul 27, 2014 om 23:33
146 Antwoorden / 11 Vragen

Nee, dit mag zeker niet gebeuren. Heeft u hier al contact over gehad met uw opticien? Zoja, wat zegt hij/ zij?

Het zou een productiefout kunnen zijn, maar ook een fout door gebruik. Wat voor schoonmaakmiddel gebruikt u, en waarmee maakt u de glazen droog? (doekje, keukenrol, ....) Gebruikt u veel zonnecreme o.i.d., of rookt u misschien? Als u de bril in het licht houdt, kunt u dan zien of de coating op de glazen nog intact is?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dat dan niet al een jaar geleden aan de brillenboer gevraagd? Want toen had u dus een groen en een blank glas. Dus eigenlijk maar goed dat het nieuwe ook verkleurt, anders blijft u met twee verschillende glazen rondlopen.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 09:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor Uw reactie.
Ik ben bij de opticien geweest maar die blijft steeds zeggen dat alles verkleurt.
Ik maak de bril meestal schoon met lauwwarm water en soms met wat handzeep erbij.
Ik gebruik nooit zonnecrème, rook niet en op een klein plekje van het eerste glas verdwijnt de coating.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 09:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

Aan Tijger1,
Ik heb dit inderdaad al veel eerder gemeld, maar het is natuurlijk onzinnig om dan te zeggen dat het goed is dat ze allebei verkleuren. Dit zijn glazen van € 450,- per stuk. Daar mag je toch wel wat goeds verwachten.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 09:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een reactie voor Abdel,
Ik maak de bril altijd droog met een theedoek.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is niet onzinnig, want u liep toen toch met twee verschillende glazen en nu niet meer.

Na een jaar hoeft u daar niet meer mee aan te komen.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 14:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1.
Ik heb bewust voor blanke glazen gekozen en beslist niet voor groene.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat begrijp ik. Maar het ene glas is al drie jaar oud en groen. Het andere is één jaar oud en wordt ook groen.

Beter allebei groen dan de een wel en de andere niet. U had veel eerder moeten klagen.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 28, 2014 om 14:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik ken meerdere mensen die klachten hebben over Essilor glazen. Als je de website van kwaliteitsgarantie Essilor opent dan staat er dat brillenglazen uitvoerig worden getest en dat ze pas gelanceerd worden wanneer er "voldoende" tevredenheid is. Nogal vaag!

Bij de aanschaf van nieuwe brillenglazen moet men de opticien naar de garantievoorwaarden vragen. Uit zichzelf geven ze die meestal niet. Als men binnen die op schrift gestelde garantie een klacht heeft die niet aan de klant te wijten is moet men overgaan tot herstel of vervanging. Bent u teruggegaan naar uw opticien? En wat was zijn/haar reactie? Is uw opticien aangesloten bij de NUVO? Als u er met uw opticien niet uitkomt, neem dan contact op met de geschillencommissie van deze organisatie.
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070-3105310

yu
door yupyup - Jul 28, 2014 om 14:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had een probleem met Essilor glazen. De coating van mijn beide peperdure multifocus glazen liet na bijna 2 jaar los. Daar heb je aanvankelijk niet zo'n erg in, want je denkt dat je ogen wat achteruit gaan en je ziet dit ook niet zo gemakkelijk als je geen bril op hebt... ..Tot mijn man de bril in handen kreeg en die het wel kon zien. De garantie van 2 jaar was inmiddels net verstreken en Essilor wilde niet tegemoetkomen. Net buiten de garantie, dus pech gehad! Dus een andere bril moeten kopen, want je wilt toch iets kunnen zien.....Kosten voor de 2 glazen € 955,-. Daar ik er geen vrede mee had alsnog via mijn opticien bij Essilor geklaagd en na heel veel soesa hebben ze toen twee nieuw glazen gestuurd, maar dat was mosterd na de maaltijd want ik had al nieuwe (Zeiss) glazen moeten kopen (crediteren deden ze niet aan). Dat een bedrijf als Essilor bij een duidelijke productiefout die je zelf niet direct kunt zien geen garantie geeft als je net buiten de garantieperiode bij ze aanklopt vind ik zacht gezegd schandalig. Dus voor mij nooit meer Essilor glazen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had ook bij de opticien moeten zijn voor uw klacht en niet bij Essilor.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 16:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger 1, als je alles gelezen had heb je kunnen zien dat ik dat gedaan heb.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@verkleuren

Mijn laatste reactie was bestemd voor @yupyup, niet voor u. Sorry.

ve
door verkleuren - Jul 28, 2014 om 16:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=verkleuren schreef op maandag 28 jul 2014, 16:59]Sorry.

Hoeft niet, was mijn fout. ;-)

ge
door gerjos - Jul 28, 2014 om 18:03
14 Antwoorden / 0 Vragen

Na twee en een half jaar, dus een half jaar uit de garantie, kreeg ik vlekjes op mijn brilleglazen. (Rodenstock) De coating laat los, is normaal (!) zei de opticien. Had dan gezegd van te voren dat zoiets kan gebeuren was mijn reactie dan had ik geen coating genomen. De firma Rodenstock gaf via de opticien "niet thuis" maar mijn rechtsbijstandverzekering hem toen duidelijk gemaakt dat zulks onzin is en hij kwam snel met het voorstel nieuwe glazen voor de helft van de prijs. Scheelde toch mooi 400 Euri. Dus laat je niet direct wat wijsmaken.