pi
door pierre1962 May 27, 2015 om 17:13
Elektronica & tv

Extern Behuizing

Hoi allemaal

Ik ben doof en ik heb een vraagje

Ik heb een Horizon Box van UPC, nu heden van Ziggo.

Ik ben van plan een extern behuizing aan schaffen.

Ik wou graag een merk Seagate 6 TB kopen, maar die heeft achterkant geen aan/uit schakelaar.

Het gaat om de films die van Horizon Box naar Extern behuizing overkopieren.

Gaat die vanzelf uitgaan ? Is die een goede kwaliteit ?

Ik lees graag jouw reactie wat je ervan vind

711 9 Rapporteer

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 19:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft het ermee te maken dat je doof bent mag ik vragen?

In ieder geval: De seagate externe harde schijf heeft een power saving modus. Hierbij gaat hij na een tijdje automatisch in stand-by.

Dit moet je instellen via de PC via de seagate dashboard. Ik denk dat hij dit onthoud en dan ook werkt als je hem daarna aansluit op je horizon box. Ik ben hier echter niet zeker van.

Trouwens:
Is 6TB niet een beetje overdreven? Daar kan je 6000 HD films op kwijt. Is 1 TB niet genoeg?

dobby
door dobby - May 27, 2015 om 20:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 19:41]Trouwens:
Is 6TB niet een beetje overdreven? Daar kan je 6000 HD films op kwijt. Is 1 TB niet genoeg?
FF OT, sorry, maar een HD film op 1GB? en dan dus niet op een 14" monitor ofzo, maar op een echt scherm? Hoe wil je dat doen? x.299 ofzo? (ok, lullig, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel.. - Als je echt serieuze kwaliteit pakweg 2 uur 1080p in 1GB kan proppen? welke codec? wat voor audio (als daar nog ruimte voor is)? dan ben ik echt wel serieus geinteresseerd..)

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 21:09
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dobby schreef op woensdag 27 mei 2015, 20:30][quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 19:41]Trouwens:
Is 6TB niet een beetje overdreven? Daar kan je 6000 HD films op kwijt. Is 1 TB niet genoeg?
FF OT, sorry, maar een HD film op 1GB? en dan dus niet op een 14" monitor ofzo, maar op een echt scherm? Hoe wil je dat doen? x.299 ofzo? (ok, lullig, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel.. - Als je echt serieuze kwaliteit pakweg 2 uur 1080p in 1GB kan proppen? welke codec? wat voor audio (als daar nog ruimte voor is)? dan ben ik echt wel serieus geinteresseerd..)

De vriendelijke vrienden op the pirate bay en kickasstorrents (eztv/ettv/immerse/yify) hebben het tot een ware kunst verschaft om films super klein maar in goede kwaliteit in HD (720p) te comprimeren. (mp4/avi/mkv)
1080p is wat groter meestal. Tot max 2gb.

Ik denk niet dat ze het waarderen als ik links naar dit soort sites hier post. Maar neem het maar van me aan.

Echte on gecomprimeerde 1080p is natuurlijk wel mooier. Maar het is echt moeilijk te onderscheiden.

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2015 om 21:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u wilt is niet mogelijk (althans niet makkelijk) c.q. toegestaan.

Beter ga je met het advies van crewmember aan de slag, MKV's van rond de 5 GB (download je binnen het half uur) hebben perfect beeld.

dobby
door dobby - May 27, 2015 om 21:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:09][quote=dobby schreef op woensdag 27 mei 2015, 20:30][quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 19:41]Trouwens:
Is 6TB niet een beetje overdreven? Daar kan je 6000 HD films op kwijt. Is 1 TB niet genoeg?
FF OT, sorry, maar een HD film op 1GB? en dan dus niet op een 14" monitor ofzo, maar op een echt scherm? Hoe wil je dat doen? x.299 ofzo? (ok, lullig, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel.. - Als je echt serieuze kwaliteit pakweg 2 uur 1080p in 1GB kan proppen? welke codec? wat voor audio (als daar nog ruimte voor is)? dan ben ik echt wel serieus geinteresseerd..)

De vriendelijke vrienden op the pirate bay en kickasstorrents (eztv/ettv/immerse/yify) hebben het tot een ware kunst verschaft om films super klein maar in goede kwaliteit in HD (720p) te comprimeren. (mp4/avi/mkv)
1080p is wat groter meestal. Tot max 2gb.

Ik denk niet dat ze het waarderen als ik links naar dit soort sites hier post. Maar neem het maar van me aan.

Echte on gecomprimeerde 1080p is natuurlijk wel mooier. Maar het is echt moeilijk te onderscheiden.
Hm.. sorry. maar dat is geen kwaliteit.. zelfs een ongetraind oog kan dat artifacgts als banding (posterisation) zien om maar eens (de grootste) dwarsstraat te noemen..

Natuurlijk kan ik ook wel een film dusdanig comprimeren dat er toch 1080p (of laten we schappelijk zijn, en 1920x800 zeggen, iets van 1.6 MP ofzo) losse pixel aangestuurd worden.. maar dan waren de AVIs van vroeger in het 300/300 of zelfs het 1200/75 tijdperk ook "super"..

De container staat (in principe) los van de gebruikte compressie.. maar als je een full hd film hebt (iets van 2 MP and some change) van pakweg 110 minuten, in 2 GB zei je? Laten we voordelig rekenen.. 2*1024*1024 bytes per 110 minuten ==> is zeg 350 bytes per seconde.. 1 full scherm heeft iets van 2000 pixels; reken (minimaal 1 byte per pixel).. bijna 6 seconden voor 1 full scherm? en dan nog geeneens audio erbij? (ok - je kan weinig full frames encoden, maar je wil ook nog wel kunnen seeken enzo..)

Sorry, maar laten high-tech doen, x.265, 10 bits, met een beperkt 5.1 AC3 384kpbs audio channel, (mager, maar voor een gemiddelde TV zonder audio backup een realistisch iets) dan zit je toch echt wel aan de - nou ja, zeg minimaal 5 GB ofzo voor een beetje film.. en dat is echt minimaal.. daar kan je met het blote oog wel artifacts in zien, zonder dat je het origineel ernaast hoeft te leggen..

Maar ok, alles in the eye of the beholder enzo... kan me ook wel een situatie indenken ('s avonds laat, moe, slaapkamer scherm ofzo) dat je liever meer films hebt, met dan meer de inherent mindere kwaliteit..

(en ja.. dit kan ook nog makkelijk ontaarden in de "My Codec is better than yours" enzo discussies.. die x.265 was maar een voorbeeld, x.264 is gangbaarder, en inmiddels gewoon goed op allerlei devices afspeelbaar.. maar ok, terug naar de originele thread, waar we nog steeds op wat meer info wachten..)

dobby
door dobby - May 27, 2015 om 21:46
749 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry - even on topic.. powersave settings worden in de drive firmware zelf opgeslagen (al zijn er ook OSsen die dat zelf actief overnemen, maar dat staat los van de drive settings zelf).. qua power zal het niet een probleem zijn.. (ok, elke drive heeft een beperkt aantal start/stop cycles, maar dat is meestal niet de limiting factor).

Waar je wel aan moet denken.. een zeer hoge bit-dichtheid (ok, wel over een paar platters verdeeld, maar toch)... als er ook maar een klein foutje ontstaat dan heeft dat grotere consequenties dan op een disk met een kleinere bitdichtheid.. de kans dat je, zeker met een consumenten disk, alle data kwijt bent is gewoon groter dan met 2 kleinere disks.. En ja, garantie, dan krijg je een nieuwe disk, maar je data dus niet..

voor enduser gebruik is gemiddeld een hele grote disk minder cost effective dan twee kleinere, desnoods met een network enclosure er overheen, al moet je ze dan wel als JBOD / losse disks implementeren (niet veiliger, maar ook niet minder veilig, en bij uitval ben je maar 1 disc kwijt..)

Los vraagje: ken dat Horizon gebeuren niet - maar als je opgenomen films van je STB wilt copieren -- weet je zeker dat ze unencrypted op de disk staan cq. te accessen zijn? Film maatschappijen willen nogal eens beperkingen stellen aan het opnemen / copieren enzo..

("oude" ziggo: opnames van HBO zijn b.v. niet alleen met "je klantnummer" encrypted, maar ook met de specifiek gebruikte smartcard.. dus als je per ongeluk een andere smartcard in je PVR stopt dan waarmee de opname gemaakt is, dan kan je hem niet afspelen.. Film 1 doet dat bijvoorbeeld anders.. die encrypt niet per smartcard..)

Maar goed - fysieke access is natuurlijk een heel ander verhaal.. weet niet hoe toegankelijk de horizondoos is.. was alleen maar een item om even bij stil te staan voordat je in (dure) discs gaat investeren.. maar misschien ben je al way ahead of me, niets aan de hand *grin*

ja
door janf43 - May 27, 2015 om 22:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet mogelijk opgenomen bestanden die op de harddisk van de Horizonbox staan te kopiëren naar een een andere schijf.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 22:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dobby schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:46]Sorry - even on topic.

Euhm je geeft goed advies. Maar het is misschien een beetje te technisch voor de gemiddelde vraagsteller hier.

dobby
door dobby - May 27, 2015 om 23:16
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 22:37][quote=dobby schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:46]Sorry - even on topic.

Euhm je geeft goed advies. Maar het is misschien een beetje te technisch voor de gemiddelde vraagsteller hier.

Ja sorry.. ik draaf nog wel eens door (en zeker als ik bij mn moeder vandaan kom, dan is het de rest van de dag verstand op nul en blik op heel ver weg enzo..) - maar in de praktijk valt het mee.. Of iemand hervertaalt het, of the OP/TS komt met een concrete reactie waar ik duidelijk op kan reageren, of men negeert me gewoon.. Alles Sal Reg Kom enzo.. *smirk*