zo
door zomoevan Aug 29, 2015 om 16:37
Computers & telefonie

Factuur met onjuiste omschrijving tele2

In september 2014 ben ik overgestapt naar tele2 als provider voor mijn mobiele telefoon. Al snel kwam ik er achter dat ze het dekkingsgebied niet waar konden maken. Na heel veel ellende, loze beloftes e.d. zijn we overeen gekomen dat mijn contract werd ontbonden. Hier was ik natuurlijk heel blij mee. Helaas moest ik wel een afkoopwaarde van mijn telefoon betalen van 300 euro. Hier kreeg ik een factuur van. Bij de omschrijving stond storing1 en storing2 met een bedrag van 200 en 100 euro. Ik heb wederom telefonisch contact opgenomen met Tele2 of ik een factuur wilde met de juiste omschrijving. Dit was software matig niet mogelijk. Als antwoord op dit gesprek heb ik een brief geschreven naar het hoofdkantoor (helaas niet aangetekend) dat ik de juiste factuur wilde.
Dit was begin augustus. Vandaag kreeg ik een vordering van het incassobureau. 300 euro + rente + incassokosten! Geen reactie op mijn brief gehad, geen herinnering gehad van de eerste factuur. Mag dit zomaar? (uiteraard ben ik in bezwaar gegaan tegen deze vordering)

600 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2015 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat mag dus niet. U had eerst een herinnering moeten hebben, waarin stond dat u binnen 14 dagen moest betalen en dat als u dat niet zou doen er kosten in rekening gebracht zouden worden.

Lees hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

ho
door hopetobehelping - Aug 29, 2015 om 19:44
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zomoevan!,

zie de link van tijger1.

Wat het incassobureau doet mag dus niet, als u geen aanmaning/betalingsherinnering heeft gehad mogen geen incassokosten in rekening worden gebracht.
Ook een incassobureau dient zich uiteraard netjes aan de wet te houden. Wel teleurstellend dat een bedrijf als tele2 blijkbaar met een incassobureau in zee gaat dat een loopje met de wet neemt.
Als ik u was zou ik ook een klacht indienen bij Consuwijzer. Als een incassobureau maar vaak genoeg in beeld komt wordt er hopelijk actie op ondernomen.

Als u het eens bent met de factuur van € 300,- die u destijds van Tele2 heeft ontvangen dan zou ik deze als ik u was gewoon betalen. Een eenmalig bericht (brief/email wel zo dat u er later nog bewijs van heeft) richting het incassobureau dat de incassokosten onterecht zijn en dat u de factuur aan Tele2 betaald heeft zou afdoende moeten zijn.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 31, 2015 om 18:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Om welk incassobureau gaat het?

zo
door zomoevan - Aug 31, 2015 om 19:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Akkerdistel, het gaat om Bos incasso. Ik heb al contact met ze gehad en een verweerschrift verstuurd. Even wachten op de reactie van hun.