ad
door adribak Jul 24, 2012 om 17:17
Huishouden & energie

FEENSTRA Warmte Totaal Zorg levert wanprestatie

Feenstra Warmte Totaal Zorg heeft bij mij begin 2008 een nieuwe CV Combiketel geplaatst en onderhoudscontract afgesloten. De monteurs hebben hem verkeerd om aangesloten: de uitgang van de ketel dus op de retourleiding van de radiatoren. Ik merkte dat direct toen ze weg waren en heb gebeld. Ze zijn teruggestuurd en hebben de aansluiting van de CV op de ketel omgedraaid door een soort bypass te maken met een buis die ze in een U-vorm bogen. Daarbij is een knelkoppeling niet goed gezet op de buis en sindsdien lekt het daar, en is de buis aan het roesten. Hier heb ik een maand later voor gebeld. Het enige wat men hieraan heeft gedaan is de knelkoppeling strakker aandraaien: de monteur wilde niet een nieuwe leiding aanleggen. Daarna zijn ze nooit meer geweest: er is dus sinds 2008 geen onderhoud uitgevoerd. En de leiding is nu bijna doorgeroest.

Ik had eind 2011 een storing (ventilator stuk) en heb gevraagd nu ook de roestende leiding te vervangen en gewoon onderhoud te doen, conform het contract dat ik immers met ze heb. Dat beloofde Feenstra wel, maar uiteindelijk heeft de monteur alleen de ventilator vervangen. En dat ook pas na een paar keer bellen met Feenstra: eerst had de monteur geen ventilator bij zich, en verdween terwijl ik in de kou zat, en daarna heeft Feenstra mij niet uit zichzelf teruggebeld, dus moest ik er weer achter aan bellen.

Uiteindelijk heb ik op 16 juni 2012 een klacht ingediend per aangetekende brief bij Feenstra met een kopie naar Vereniging Eigen Huis. Tot mijn blijde verrassing pakte Eigen Huis dit goed op: ze hebben al twee keer Feenstra gebeld om er op aan te dringen dat Feenstra mijn klacht zou oppakken. Men had wel tegen de mevrouw van VEH gezegd dat ze het 'druk' hadden. Maar het is nu 24 juli, dus weer ruim een maand later en ik heb nog NIETS gehoord van Feenstra.

Kortom: een hele, maar dan ook hele vette onvoldoende voor Feenstra en ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. Ze incasseren perfect het geld van je onderhoudscontract, maar leveren niets. Warmte Totaal Zorg? Ja...; zorgen krijg je genoeg door Feenstra!

Ik wil nu Feenstra formeel in gebreke stellen en de laatste incasso storneren. Ik betaal immers voor onderhoud wat ze niet leveren. Maar kan ik dat juridisch veilig doen? Op de site 'Consuwijzer' en 'Juridisch Loket' vind ik hier eigenlijk geen duidelijk advies over.

2844 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Waarom gaat u niet verder met VEH???
Daar zitten heel kundige juristen.
Laat die u helpen en zij hadden toch al contact met Feenstra???

Doe geen dingen door elkaar want dat gaat Feenstra tegen u gebruiken.
Werk alles punt voor punt af in overleg met VEH.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een onderhoudscontract met Feenstra afgesloten waar je dus voor betaald. Vier jaar lang voeren ze geen onderhoud uit en vindt jij dat wel prima en nu heb je ineens haast???

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Storneren lijkt mij op dit moment geen goed plan, maar officieel in gebreke stellen en termijn aangeven waarin u wilt dat de reparatie plaats vindt wel.

Stuur copie klacht naar VEH.

Vraag meteen de klachtenprocedure op bij Feenstra mocht u er met F. niet uitkomen.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol en tdehond: dank voor de constuctieve reacties.

Het gaat mij er inderdaad niet om dat ze nu meteen voorrijden, maar dat men erkent verantwoordelijk te zijn voor de foute installatie en het op af te spreken moment komt herstellen.

VEH heeft al twee keer contact gehad met Feenstra en daarvan telefonisch verslag gedaan aan mij, maar Feenstra belooft dan mij te bellen en doet het vervolgens niet.

Ik zal i.i.g niets doen zonder VEH en wacht nog even met storneren. Klachtenprocedure opvragen ga ik ook doen!

ve
door verwijderd - Jul 24, 2012 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

adribak schreef op dinsdag 24 jul 2012, 21:14:
Het gaat mij er inderdaad niet om dat ze nu meteen voorrijden, maar dat men erkent verantwoordelijk te zijn voor de foute installatie en het op af te spreken moment komt herstellen.

Dan had je dat 4 jaar geleden niet moeten accepteren en er toen actief werk van moeten maken. Je bent nu rijkelijk laat om daar nog een issue van te maken. Dat zullen zij je dus ook vertellen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw adribak,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u nog steeds geen reactie heeft gekregen op de door u ingediende klacht.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Feenstra medewerker
Feenstra Webcare

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou u hier terug willen melden of F. nu binnen korte termijn het probleem oplost?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stand van zaken.
Op dezelfde dag dat ik hier deze zaak beschreef (dinsdag 24/7) heb ik via de website van Feenstra Warmte Totaalzorg ook een klacht ingediend. Daar staat een 'invulscherm'. Op 16 juNi had ik dat niet gebruikt, omdat ik een foto wilde meesturen en je die via de website niet kan uploaden. Daarom had ik dus voor een brief gekozen waarop ik alleen maar een bevestiging kreeg en verder niets hoorde (zie boven). Die brief stuurde ik naar het adres wat op de website stond: in Lelystad. Bevestiging was ondertekend door manager Service Centrum.

Maar het invullen van het formuliertje op de site had kennelijk wel effect: op woensdag 25 juli, dus 1 dag later, werd ik gebeld door een meneer van Feenstra Heerhugowaard. Hij liet mij het verhaal vertellen en reageerde zeer servicebewust. Wel merkwaardig: hij kon in zijn systeem zien dat mijn schriftelijke klacht van 16 juNi was afgehandeld, en hij had nooit de foto's doorgestuurd gekregen. Dus kennelijk heeft Feenstra Lelystad de klacht gewoon onder het tapijt geveegd.
Hij kon ook zien dat er inderdaad nog nooit onderhoud was gepleegd en bood zijn excuses aan.

Maar goed: Heerhigowaard heeft nu met mij afgesproken dat ze morgen (1/8) komen voor beide problemen: dus 1) het regulier onderhoud en 2) het herstel van de verroeste leiding. Dus ik ben benieuwd!

Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets op Internet zet. Motief was dat ik inderdaad hoopte op reactie van een 'webcare' team, als laatste redmiddel. Hoewel ik het goed vind dat dit inderdaad is gebeurd, vind ik het toch ook wel erg droevig dat je tegenwoordig pas serieus genomen wordt als je tot "naming en shaming' op internet overgaat.

Wordt vervolgd; morgen hopelijk met een laatste bijdrage als Feenstra zijn werk goed heeft gedaan!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stand van zaken.
Op 1 augustus is inderdaad een monteur van Feenstra Warmte Totaal Zorg gekomen met twee opdrachten:
1. Het uitvoeren van het achterstallig onderhoud aan de combi-ketel.
2. Het herstel van de roestende / lekkende leiding.

Voor zover ik kan beoordelen is punt 1 heel goed uitgevoerd: hij heeft onderdelen gedemomteerd en schoongemaakt en een branderpakking vervangen.

Punt 2: er is momenteel geen lekkage meer doordat hij de verroeste stukjes leiding heeft vervangen. Maar helaas kon hij de 'wokkel / U-bocht' niet vervangen door een recht stukje leiding.....; omdat hij geen haakse knie-fitting bij zich had! Hij erkende wel dat het niet was zoals het hoort, maar beloofde het lekvrij te kunnen aanleggen. En dat is hem gelukt.

Er zit nu dus nog steeds het stuk leiding met 4 bochten er in gebogen, wat een totale lengte heeft van 60 centimeter. Dit terwijl de afstand tussen de staande leiding en de instroom-ingang van de ketel maar 20 centimeter is, wat dus met 2 knietjes en een leidinkje overbrugbaar is. En dat allemaal doordat hij niet het goede onderdeel bij zich had.
Ik had bovendien een foto opgestuurd, dus men had kunnen zien hoe het zat en de juiste onderdelen mee kunnen nemen.

De monteur als persoon was zeker klantgericht en vakbekwaam, maar de logistiek van Feenstra is gewoon niet op orde. Dit is al de tweede keer binnen een jaar dat men de spullenboel niet op orde heeft: in november 2011 had ik op maandag een storing, die pas op vrijdag verholpen was doordat de monteur geen ventilator had.

Kortom: over Feenstra als bedrijf ben ik zeker NIET tevreden; ook niet omdat men op mijn 2e aangetekende brief niet gereageerd heeft.

Ik ga ze nog wel vragen of ze garant staan voor de installatie zoals die nu is uitgevoerd; met name de 2 stukjes leiding van 1 à 2 centimeter lengte tussen de knelkoppelingen.

Maar verder is het iets om maar snel te vergeten, en bij een eventuele volgende installatie een betere leverancier te zoeken.