Fout prijzen van product producten in supermarkt supermarkten
Steeds meer supermarkten prijzen hun producten verkeerd of helemaal niet, de verrassing komt bij de kassa, of thuis.
De supermarkten die ik er op betrapt heb zijn:
Vomar
Dekamarkt
Ik vind dat misleiding, discussies bij de kassa of de servicebalie, dan moet er weer iemand de winkel in of het klopt, zo moeilijk is het toch niet om de juiste prijs bij het juiste product te plaatsen?!
Ik zou bijna zeggen, ze prijzen het product maar weer op het product, dan is dat gedonder ook afgelopen, maar dat kost uiteraard weer extra werk en dus geld. Gewoon goed prijzen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn?!
Vult u rustig aan welke supermarkten het nog doen?
ilse, tja, zelf heb ik geen problemen met foute prijzen; in de meeste supers hangen scanners en als ik niet zeker ben scan ik de prijs even. Het zou natuurlijk voor de klant wel zo gemakkelijk zijn om de goede prijs erbij te hangen maar ja, soms is dat het eerste verdient voor de grutters (als je er niet op let). Ken trouwens beide Supers alleen van naam.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 okt 2013, 14:16]ilse, tja, zelf heb ik geen problemen met foute prijzen; in de meeste supers hangen scanners en als ik niet zeker ben scan ik de prijs even. Het zou natuurlijk voor de klant wel zo gemakkelijk zijn om de goede prijs erbij te hangen maar ja, soms is dat het eerste verdient voor de grutters (als je er niet op let). Ken trouwens beide Supers alleen van naam.
De Vomar heeft GEEN scanner staan, dus dat wordt al lastig, maar de prijs van het product in de winkel is geldig, maar daar moet je dan wel over klagen. Het gevolg is dat de prijs weg gehaald wordt, maar voor dat er een nieuwe prijs staat, dat duurt wel even of gebeurd gewoon niet.
@ilse.ab, tja, dat word dan lastig als er geen scanners zijn; slechte zaak dan van de Vomar.
Wat betreft je andere antwoord over hoe je de vraag weg kan krijgen; dat kan je niet zelf maar als je op knopje "waarschuw de redactie" klikt kan je daar verzoeken of ze een onderwerp weg willen halen. Of dat gebeurd weet ik niet, het is bijna weekend. maar niet geprobeerd is altijd mis, succes!
Nog niet gemrkt. Maar om hoeveel producten gaat het? fouten zijn menselijk en de computer wordt door mensen ingevult.
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 16:20]Nog niet gemrkt. Maar om hoeveel producten gaat het? fouten zijn menselijk en de computer wordt door mensen ingevult.
Ik noemde er maar een paar, maar het komt overal veelvuldig voor in vrijwel elke supermarkt.
Als ze het prijsverschil van al die missers op mijn bankrekening storten, dan zal je mij niet meer horen klagen. ;-)
Prijskaartjes moeten vervangen worden door het personeel, vaak door vakkenvullers, vaak zijn deze lui of ongeïnteresseerd. En zo kom je aan prijs verschillen. De meeste winkels zeggen prijs in de computer is de juiste, want die kaartjes ( en het zijn er veel ) worden wel eens vergeten.
Lang leven de zelf scanners, altijd de juiste prijs daarop.
Zelfs als er een scanner staat, de prijs in het schap is geldig, de computer niet, tenzij de prijs te veel afwijkt, bijvoorbeeld een pak melk van 10 euro, iedereen weet dat dat niet klopt.
Het komt ook wel eens voor dat de scanner goedkoper aangeeft dan in het schap staat, dan heb je mazzel, of het is nog niet in het schap aangepast.
De Lidl en de Aldi hebben hier ook geen scanner, dus er zijn veel meer winkels waar het fout gaat.
Een vakkenvuller vult vakken, die gaat vaak niet over de prijs, ik denk dat het te maken heeft met dat vakkenvullers vaak scholieren zijn die het als leuke verdiensten naast hun school hebben.
Het zijn de mensen die balansen die moeten zorgen dat de juiste prijs bij het juiste product wordt geplaatst, dat moet dus goed bijgehouden worden.
Het heeft ook voor de supermarkten een nadeel, want klanten die klagen bij de kassa of klantenservice, dat kost de supermarkten ook tijd en dus geld.
Er is voldoende tijd om het product van de juiste prijs te voorzien, als een vak gevuld wordt, dan is er een leidinggevende die de rest moet cotroleren, want hij of zij bestuurd de supermarkt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer