il
door ilse.ab Oct 11, 2013 om 12:15
Winkels & webshops

Fout prijzen van product producten in supermarkt supermarkten

Steeds meer supermarkten prijzen hun producten verkeerd of helemaal niet, de verrassing komt bij de kassa, of thuis.

De supermarkten die ik er op betrapt heb zijn:

Vomar
Dekamarkt

Ik vind dat misleiding, discussies bij de kassa of de servicebalie, dan moet er weer iemand de winkel in of het klopt, zo moeilijk is het toch niet om de juiste prijs bij het juiste product te plaatsen?!

Ik zou bijna zeggen, ze prijzen het product maar weer op het product, dan is dat gedonder ook afgelopen, maar dat kost uiteraard weer extra werk en dus geld. Gewoon goed prijzen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn?!

Vult u rustig aan welke supermarkten het nog doen?

3030 38 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2013 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

DUBBELPOST

Klik hier.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 14:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

ilse, tja, zelf heb ik geen problemen met foute prijzen; in de meeste supers hangen scanners en als ik niet zeker ben scan ik de prijs even. Het zou natuurlijk voor de klant wel zo gemakkelijk zijn om de goede prijs erbij te hangen maar ja, soms is dat het eerste verdient voor de grutters (als je er niet op let). Ken trouwens beide Supers alleen van naam.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 15:19
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 14:14]DUBBELPOST

Klik hier.

Dat klopt, de gene die niet onder "supermarkt" staat, maar alleen onder "Levensmiddelen & Voeding" kan weg, ik weet alleen niet welke dat is en hoe ik dat kan doen.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 15:22
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 okt 2013, 14:16]ilse, tja, zelf heb ik geen problemen met foute prijzen; in de meeste supers hangen scanners en als ik niet zeker ben scan ik de prijs even. Het zou natuurlijk voor de klant wel zo gemakkelijk zijn om de goede prijs erbij te hangen maar ja, soms is dat het eerste verdient voor de grutters (als je er niet op let). Ken trouwens beide Supers alleen van naam.

De Vomar heeft GEEN scanner staan, dus dat wordt al lastig, maar de prijs van het product in de winkel is geldig, maar daar moet je dan wel over klagen. Het gevolg is dat de prijs weg gehaald wordt, maar voor dat er een nieuwe prijs staat, dat duurt wel even of gebeurd gewoon niet.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 15:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@ilse.ab, tja, dat word dan lastig als er geen scanners zijn; slechte zaak dan van de Vomar.

Wat betreft je andere antwoord over hoe je de vraag weg kan krijgen; dat kan je niet zelf maar als je op knopje "waarschuw de redactie" klikt kan je daar verzoeken of ze een onderwerp weg willen halen. Of dat gebeurd weet ik niet, het is bijna weekend. maar niet geprobeerd is altijd mis, succes!

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2013 om 16:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nog niet gemrkt. Maar om hoeveel producten gaat het? fouten zijn menselijk en de computer wordt door mensen ingevult.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 16:27
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 16:20]Nog niet gemrkt. Maar om hoeveel producten gaat het? fouten zijn menselijk en de computer wordt door mensen ingevult.

Ik noemde er maar een paar, maar het komt overal veelvuldig voor in vrijwel elke supermarkt.

Als ze het prijsverschil van al die missers op mijn bankrekening storten, dan zal je mij niet meer horen klagen. ;-)

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 11, 2013 om 16:38
937 Antwoorden / 2 Vragen

Prijskaartjes moeten vervangen worden door het personeel, vaak door vakkenvullers, vaak zijn deze lui of ongeïnteresseerd. En zo kom je aan prijs verschillen. De meeste winkels zeggen prijs in de computer is de juiste, want die kaartjes ( en het zijn er veel ) worden wel eens vergeten.

Lang leven de zelf scanners, altijd de juiste prijs daarop.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 16:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@kaasbroodje, wat je zegt maar...ilse.ab 's super heeft geen scanner.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 19:35
13 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs als er een scanner staat, de prijs in het schap is geldig, de computer niet, tenzij de prijs te veel afwijkt, bijvoorbeeld een pak melk van 10 euro, iedereen weet dat dat niet klopt.

Het komt ook wel eens voor dat de scanner goedkoper aangeeft dan in het schap staat, dan heb je mazzel, of het is nog niet in het schap aangepast.

De Lidl en de Aldi hebben hier ook geen scanner, dus er zijn veel meer winkels waar het fout gaat.

Een vakkenvuller vult vakken, die gaat vaak niet over de prijs, ik denk dat het te maken heeft met dat vakkenvullers vaak scholieren zijn die het als leuke verdiensten naast hun school hebben.

Het zijn de mensen die balansen die moeten zorgen dat de juiste prijs bij het juiste product wordt geplaatst, dat moet dus goed bijgehouden worden.

Het heeft ook voor de supermarkten een nadeel, want klanten die klagen bij de kassa of klantenservice, dat kost de supermarkten ook tijd en dus geld.

Er is voldoende tijd om het product van de juiste prijs te voorzien, als een vak gevuld wordt, dan is er een leidinggevende die de rest moet cotroleren, want hij of zij bestuurd de supermarkt.

ro
door ron530 - Oct 11, 2013 om 20:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat wel weer grappig is dat bij de Deka het kassasysteem door het hoofdkantoor beheerd wordt. Liep de actie eerder van dinsdag tot en met maandag hebben ze dat door de zondag openstelling veranderd, de acties lopen van maandag tot en met zondag. Niets mis mee maar winkels die op zondag gesloten zijn kunnen de prijzen op de schappen niet voor openingstijd op maandag aanpassen. Tot slot winkelpersoneel doet hun stinkende best om het iedereen naar de zin te maken maar toveren om alles binnen korte tijd juist geprijsd te krijgen mag en kunt u niet verwachten.

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2013 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Prijzen veranderen regelmatig van al die vele artikelen en als die bij een artikel verkeerd vermeld staat, en dat komt in alle supermarkten voor, dan is de service prima en krijg je het teveel betaalde terug. Mensen melden overigens vaak niet als ze te weinig betalen.
Staat er geen prijs bij en is er geen scanner in de winkel (en dat is bij meerdere supermarkten het geval) dan rent het personeel naar de kassa om die snel even voor je te scannen.
Verder sluit ik me aan bij vooral de laatste zin van @ron530, en meer kunt u niet verwachten.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 21:01
13 Antwoorden / 2 Vragen

@ron530,
@aurora1,

Jullie gooien het nu over een andere boeg, want dat is geen enkel excuus!!!

Het gaat om het duurder maken van producten, maar het goedkoper laten lijken onder een andere naam en dan vervolgens niet goed prijzen dan wel helemaal niet prijzen. Je zou al die misrekeningen maar eens op je rekening gestort krijgen, je wordt slapend rijk.

De reclames van de Dekamarkt lopen sinds kort overigens van zondag tot en met zaterdag, dat de één op zondag gesloten is en de ander niet, dat is hun keuze.

Het betreft vaak juist niet de reclames, want die worden namiddag / avond netjes op de aanbiedingen plateaus geplaatst en na sluitingstijd van de juiste prijs voorzien.

Elke supermarkt wordt van uit het hoofdkantoor aangestuurd als het om het scan systeem gaat, daarom gaat het juist zo vaak fout.

ro
door ron530 - Oct 11, 2013 om 21:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het duurder maken van producten heeft niets met de supermarkt van doen maar het is de fabrikant die de verhoging oplegt. Bij de Deka kunt u ook zien op de monitor bij de kassa of één en ander product een reclame product is. U zoekt spijkers op laag water. Wat betreft een product onder een andere naam in de schappen zetten heeft niets met uw vraag van doen want het ging om de juiste prijs op de schappen.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 21:41
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 21:21]Het duurder maken van producten heeft niets met de supermarkt van doen maar het is de fabrikant die de verhoging oplegt. Bij de Deka kunt u ook zien op de monitor bij de kassa of één en ander product een reclame product is. U zoekt spijkers op laag water. Wat betreft een product onder een andere naam in de schappen zetten heeft niets met uw vraag van doen want het ging om de juiste prijs op de schappen.

Zeker nog nooit in de Vomar geweest, daar worden werkelijk producten vervangen door een andere verpakking terwijl de Dekamarkt die nog steeds verkoopt, echter maakt de Vomar door het "ok€" logo het misleidenIk maak uit jou woorden op dat je bij de Dekamarkt werkt, maar ook daar is het een puinhoop als het om fatsoenlijk de prijs erbij zetten neer komt die kloppend is.

Dat heeft niets met op laag water te zoeken te maken, want dan zou ik het net zo goed klantenoplichting kunnen noemen.

ro
door ron530 - Oct 11, 2013 om 21:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nee ik heb geen Vomar in de buurt en ik werk ook niet bij de Deka. Waar ik woon is de Deka de enigste optie in de wijk en doe daar na mijn werk de dagelijkse boodschappen dus ik werk daar ook niet. betichte ik u nog van spijkers op laag water zoeken kan ik er nog eentje bij voegen, muggenziften want u wil koste wat kost gelijk hebben.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 22:24
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 21:55]Nee ik heb geen Vomar in de buurt en ik werk ook niet bij de Deka. Waar ik woon is de Deka de enigste optie in de wijk en doe daar na mijn werk de dagelijkse boodschappen dus ik werk daar ook niet. betichte ik u nog van spijkers op laag water zoeken kan ik er nog eentje bij voegen, muggenziften want u wil koste wat kost gelijk hebben.

Sterker nog, ik heb gelijk.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 22:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@ron530, we hebben wel heel erg veel werkgevers, hé, als we alle antwoorden in de loop der jaren op zouden tellen.

@ilse.ab ~ waarom dan een vraag stellen ~ als je toch overtuigd bent van je gelijk? Dan zou ik die moeite niet nemen. In ieder geval wens ik je, ondanks alles, veel boodschappen plezier. Groeten, tenormin.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 22:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 okt 2013, 22:49]@ilse.ab ~ waarom dan een vraag stellen ~ als je toch overtuigd bent van je gelijk? Dan zou ik die moeite niet nemen. In ieder geval wens ik je, ondanks alles, veel boodschappen plezier. Groeten, tenormin.

Ik wil dit punt gewoon eens aan de kaak stellen, maar blijkbaar mag ik geen mening hebben.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 23:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

beste ilse.ab, Natuurlijk mag je een mening hebben, alleen, wij allen hebben, weliswaar verschillend, ook een mening. Als je schrijft: sterker nog, ik heb gelijk, wel, dan stopt de communicatie immers?

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 23:10
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:06]beste ilse.ab, Natuurlijk mag je een mening hebben, alleen, wij allen hebben, weliswaar verschillend, ook een mening. Als je schrijft: sterker nog, ik heb gelijk, wel, dan stopt de communicatie immers?

Als iemand mij voor van alles gaat uitmaken, dan ben ik klaar met dat persoon.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2013 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier werken we toevallig allemaal bij de Vomar en de Dekamarkt. Dus hier klagen is zinloos. (Lol)

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 23:15
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:10]Hier werken we toevallig allemaal bij de Vomar en de Dekamarkt. Dus hier klagen is zinloos. (Lol)

Blijkbaar, dat is ook wel aan het niveau te merken.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2013 om 23:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ilse.ab schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:15][quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:10]Hier werken we toevallig allemaal bij de Vomar en de Dekamarkt. Dus hier klagen is zinloos. (Lol)

Blijkbaar, dat is ook wel aan het niveau te merken.

Neerkijken op een beroep dat iemand uitoefent? Dat zegt iets meer over U dan over medewerkers van supermarkten. Voor U heb ik even expres mijn profiel gewijzigd. Opdat u kunt lezen dat wij allen mensen zijn.

il
door ilse.ab - Oct 11, 2013 om 23:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:41][quote=ilse.ab schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:15][quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 23:10]Hier werken we toevallig allemaal bij de Vomar en de Dekamarkt. Dus hier klagen is zinloos. (Lol)

Blijkbaar, dat is ook wel aan het niveau te merken.

Neerkijken op een beroep dat iemand uitoefent? Dat zegt iets meer over U dan over medewerkers van supermarkten. Voor U heb ik even expres mijn profiel gewijzigd. Opdat u kunt lezen dat wij allen mensen zijn.

Dan bevestig je niveau dus al, ik had het hier hoger verwacht, maar blijkbaar moet je daarvoor bij het forum van Trosradar zijn.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2013 om 00:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dan poneert u uw vraag toch daar? U bent immers vrij om iets te doen?

il
door ilse.ab - Oct 12, 2013 om 00:43
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 12 okt 2013, 00:33]Dan poneert u uw vraag toch daar? U bent immers vrij om iets te doen?

Hahahahahahahahahaha, dat is ook het enige wat je kan zeggen.

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2013 om 01:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De producten die nu bij de Vomar de verpakking met de naam Oké hebben gekregen zijn de goedkoopste versies van een aantal producten en de prijs is dezelfde gebleven als met de vorige verpakking van dat wat ik gezien/gekocht heb. Net als anderen hier werk ik ook o.a. bij de Vomar en de Deka.

vr.gr.

il
door ilse.ab - Oct 12, 2013 om 02:09
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 12 okt 2013, 01:53]De producten die nu bij de Vomar de verpakking met de naam Oké hebben gekregen zijn de goedkoopste versies van een aantal producten en de prijs is dezelfde gebleven als met de vorige verpakking van dat wat ik gezien/gekocht heb. Net als anderen hier werk ik ook o.a. bij de Vomar en de Deka.

vr.gr.

Dan moet je toch eens een oog en hersentest laten doen, want het schap spreekt boekdelen, alleen is het een puinhoop bij de Vomar.

Melk van de zuivelmeester € 0,57 is vervangen door ok€ die € 0,65 kost.

Yoghurt van de zuivelmeester € 0,49 is vervangen door ok€ die € 0,55 kost.

Slaap lekker.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 12, 2013 om 17:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ilse.ab schreef op zaterdag 12 okt 2013, 02:09]Melk van de zuivelmeester € 0,57 is vervangen door ok€ die € 0,65 kost.
Voor 34 euro cent meer koop je biologische melk, ik zou het wel weten.. iets wat in 'n fabriek gemaakt is of echt van 'n koe komt..

Overigens kom ik ook flink wat "misstanden" tegen in de supermarkt; groente/fruit met schimmel (of de dag erna al..), houdbaarheidsdatum verstreken, kortingen die niet worden verwerkt, opdrijven van de prijs omdat je de week erop het tweede artikel 'gratis' krijgt, prijzen die niet kloppen (ook in ons voordeel), producten die opeens verdwenen zijn, lege schappen, misgrijpen bij aanbiedingen (dit ook al begin van de week) en artikelen, die bij het afgebakende gedeelte van de aanbiedingen liggen, toch niet tot de geldende regels van de betreffende aanbieding behoren (AH lezen jullie even mee!)

En nu ben ik naar de supermarkt om ongeveer 40 cent terug te vorderen, ach kost maar 10 à 15 minuten van je tijd.. Ow wacht je zou bijna gaan denken dat bovenstaande supermarkten extra doen..

zwemmer
door zwemmer - Oct 13, 2013 om 19:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heremetijd, wat een discussie om een paar centen. Hebben jullie nu echt niet beters te doen? Waar komt dat tijdrovende geconcentreerd op prijzen en prijsstelllingen zijn toch vandaan? Welke voldoening ervaart met met deze discussies?

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2013 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwemmer

Waar u dus ook aan meedoet. (Lol)

zwemmer
door zwemmer - Oct 13, 2013 om 21:53
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 okt 2013, 20:46]@zwemmer

Waar u dus ook aan meedoet. (Lol)

Je zou toch echt eens moeten onderzoeken waar dat zinloze "willen winnen" vandaan komt en mee samenhangt. Je bent op strijd uit en dat is geen goede basis. Verraad jezelf toch niet zo erg. Steeds belaag je mij en misschien ook anderen met jouw probleem. Maar, dit is een site om problemen op te lossen.

zwemmer
door zwemmer - Oct 13, 2013 om 22:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 okt 2013, 20:46]@zwemmer

Waar u dus ook aan meedoet. (Lol)

En tijgertje, voor de goede orde: ik doe nooiit ergens aan mee. Je onvolwassen betweterigheid hoef je dus niet op mij af te ketsen. Ben benieuwd of je je overwinningsdrang nu in kunt houden. Waar is het goed voor om je jeugdfrustraties hier op de site ten toon te stellen? (Verplaats discussie naar een andere plek aun).

Zwemmer

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2013 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwemmer

Wat wonderlijk geredeneerd van u. U vraagt zich waarom mensen reageren op een topic en plaats dus zelf due reacties die volkomen off topic zijn. Over betweterigheid gesproken.

En waarom spreekt u mensen niet aan met hun naam hier, maar maakt u er iets anders van? Of bent u liever een zwemmertje?

zwemmer
door zwemmer - Oct 13, 2013 om 22:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

iger, hou ermee op.U wilt weer en alleen maar winnen. Dit is geen discussiesite. En denkt u nu echt dat u volwassen mensen nog kunt beleren? Waarschijnlijk ligt de redactie al dubbel van de lach. Goedenavond.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2013 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, gelijk hebben ze. U bent echt komisch.

Redacteur
door Redacteur - Oct 14, 2013 om 14:19
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Topic wordt gesloten vanwege de grote hoeveelheid offtopic reacties en de toon van sommige reacties.