ja
door james123 May 25, 2015 om 16:02
Vrije tijd & tuin

Garantie beschermhoes parasol

Hallo,

Vorig jaar mei heb ik een Madison beschermhoes voor mijn parasol gekocht. Nu zag ik dit weekend bij het verwijderen van de hoes dat hier allemaal scheurtjes en barsten in de hoes zaten, en ook al plekken waar je doorheen kon kijken en waar het water dus ook doorheen kan. Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb (plaggenmarsch te hardenberg). Zonder dat er naar de hoes gekeken was werd er al gezegd dat er niks aan te doen was, zonder naar de hoes te kijken wisten ze ook al dat het een hoes van Madison was en dat zij ook niks vergoed kregen. Ik zou toch verwachten dat als je een weerbestendige hoes koopt deze langer dan een jaar mee zal gaan. De verkoper zei dat er geen garantie op zat. Wie kan mij hier mee helpen, of heeft de verkoper gelijk?

1818 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - May 25, 2015 om 16:17
3779 Antwoorden / 0 Vragen
0

De verkoper heeft geen gelijk. U hebt altijd garantie dat is in de Wet bepaald. Echter, na 6 maanden moet u kunnen aantonen dat het gebrek niet door onjuist gebruik is ontstaan als de verkoper zich daarop beroept.
Afhankelijk wat u voor de hoes hebt betaald is zinnig om hier achteraan te gaan.

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 16:23
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste james123,

is bij de koop van de Madison beschermhoes aangegeven dat er geen garantie op zit ?
Ik verwacht van niet.
De winkelier snap ik overigens niet. Als ik uw vraag lees dan is het de winkelier bekend dat hij een product verkoopt waarvan hij weet dat het een ondeugdelijk product is. Het voldoet niet aan de verwachting van zijn klanten en daarmee is het geen goede reclame of klantenbinding voor de winkelier.

Over de garantie termijn vind u het volgende op consuwijzer:
- wettelijke garantieperiode in Europa
- rechten bij een ondeugdelijk product

Van een beschermhoes mag u verwachten dat deze langer dan een jaar mee gaat.
Als de beschermhoes nu al scheuren vertoont is het dus een 'ondeugdelijk product'.
De winkelier dient dit voor u op te lossen (zie ook de eerdere links).
Dat de winkelier hier zelf geen vergoeding voor krijgt doet niet ter zake.
U dient zich te richten tot de verkoper, de winkelier, die dit voor u moet lossen. Als er niets aan te doen is qua reparatie dient men u een nieuw exemplaar te geven.




tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als ik op Fonq.nl kijk zou er twee jaar garantie op die parasolhoes zitten,

Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat hij 's winters buiten blijft. Dus ik weet niet waar u de parasol hebt opgeborgen.

Ik zou nog eens contact opnemen met Madison.

edrick3
door edrick3 - May 25, 2015 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo james123,

Bij Vrijbuiter.nl wordt er 1 jaar garantie gegeven.
Heb je geen garantiebewijs bij de hoes gekregen?
Je hebt te maken met de verkoper (en niet met Madison!).
Zou nog eens verhaal gaan halen in de winkel.

Suc6

di
door digioma - May 25, 2015 om 18:21
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dacht hetzelfde als Tijger1. W ij gebruiken ook een hoes voor onze parasol, maar dan nog overwintert de parasol gewoon op zolder. De afwisseling van zon, vorst, regen en wind lijken mij funest voor alle parasolhoezen. Misschien lang buiten laten staan tot laat in de herfst? 't Is maar een veronderstelling.

user123
door user123 - May 25, 2015 om 23:01
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Garantie heeft als voorwaarde dat het product normaal moet worden gebruikt.

En na 1 jaar ( meer dan 6 maanden) zal de consument moeten aantonen dat de oorzaak van het probleem bij het product ligt.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 26, 2015 om 10:49
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Heeft u de kassa bon nog? Daar staat vaak informatie op over de garantie. Als FONQ.nl 2 jaar garantie geeft, lijkt het me logisch dat Plaggenmarsch een soortgelijke duur heeft...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer