Garantie beschermhoes parasol
Hallo,
Vorig jaar mei heb ik een Madison beschermhoes voor mijn parasol gekocht. Nu zag ik dit weekend bij het verwijderen van de hoes dat hier allemaal scheurtjes en barsten in de hoes zaten, en ook al plekken waar je doorheen kon kijken en waar het water dus ook doorheen kan. Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb (plaggenmarsch te hardenberg). Zonder dat er naar de hoes gekeken was werd er al gezegd dat er niks aan te doen was, zonder naar de hoes te kijken wisten ze ook al dat het een hoes van Madison was en dat zij ook niks vergoed kregen. Ik zou toch verwachten dat als je een weerbestendige hoes koopt deze langer dan een jaar mee zal gaan. De verkoper zei dat er geen garantie op zat. Wie kan mij hier mee helpen, of heeft de verkoper gelijk?
De verkoper heeft geen gelijk. U hebt altijd garantie dat is in de Wet bepaald. Echter, na 6 maanden moet u kunnen aantonen dat het gebrek niet door onjuist gebruik is ontstaan als de verkoper zich daarop beroept.
Afhankelijk wat u voor de hoes hebt betaald is zinnig om hier achteraan te gaan.
Beste james123,
is bij de koop van de Madison beschermhoes aangegeven dat er geen garantie op zit ?
Ik verwacht van niet.
De winkelier snap ik overigens niet. Als ik uw vraag lees dan is het de winkelier bekend dat hij een product verkoopt waarvan hij weet dat het een ondeugdelijk product is. Het voldoet niet aan de verwachting van zijn klanten en daarmee is het geen goede reclame of klantenbinding voor de winkelier.
Over de garantie termijn vind u het volgende op consuwijzer:
- wettelijke garantieperiode in Europa
- rechten bij een ondeugdelijk product
Van een beschermhoes mag u verwachten dat deze langer dan een jaar mee gaat.
Als de beschermhoes nu al scheuren vertoont is het dus een 'ondeugdelijk product'.
De winkelier dient dit voor u op te lossen (zie ook de eerdere links).
Dat de winkelier hier zelf geen vergoeding voor krijgt doet niet ter zake.
U dient zich te richten tot de verkoper, de winkelier, die dit voor u moet lossen. Als er niets aan te doen is qua reparatie dient men u een nieuw exemplaar te geven.
Als ik op Fonq.nl kijk zou er twee jaar garantie op die parasolhoes zitten,
Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat hij 's winters buiten blijft. Dus ik weet niet waar u de parasol hebt opgeborgen.
Ik zou nog eens contact opnemen met Madison.
Hallo james123,
Bij Vrijbuiter.nl wordt er 1 jaar garantie gegeven.
Heb je geen garantiebewijs bij de hoes gekregen?
Je hebt te maken met de verkoper (en niet met Madison!).
Zou nog eens verhaal gaan halen in de winkel.
Suc6
Dacht hetzelfde als Tijger1. W ij gebruiken ook een hoes voor onze parasol, maar dan nog overwintert de parasol gewoon op zolder. De afwisseling van zon, vorst, regen en wind lijken mij funest voor alle parasolhoezen. Misschien lang buiten laten staan tot laat in de herfst? 't Is maar een veronderstelling.
Garantie heeft als voorwaarde dat het product normaal moet worden gebruikt.
En na 1 jaar ( meer dan 6 maanden) zal de consument moeten aantonen dat de oorzaak van het probleem bij het product ligt.
Heeft u de kassa bon nog? Daar staat vaak informatie op over de garantie. Als FONQ.nl 2 jaar garantie geeft, lijkt het me logisch dat Plaggenmarsch een soortgelijke duur heeft...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer