Garantie mobile telefoon
Bij Mediamarkt in j.l. juni een LG L70 gekocht v.a. aankoop oplader moeilijk in toestel te brengen. Op gegeven moment kreeg ik hem er niet uit en er niet meer in. Nu reparatie rapport ontvangen met een foto van het te repareren onderdeel. Deze foto is gemaakt nadat ik hem afgegeven heb en ziet er op foto inderdaad verwoest uit. Ik ben een 74 jaar oud en heb artrose handen maar ik kan mij niet voorstellen dat ik met mijn krachteloze handen dit veroorzaakt heb. Dit is mijn 4e mobile telefoon die liggen nog allemaal als nieuw in de kast. Wat kan ik doen?
Als je (on)bewust een stekkertje er verkeerd in steekt, maak je op kleine printjes (in kleine telefoons) heel snel grote schade. Zeker als u de telefoon nieuw in doos heeft ontvangen kàn dit zeker een gebruikersschade zijn. Of iemand anders heeft het voor gedaan buiten uw zich/aanwezigheid.
Gebruik één van uw oude 4 telefoons met het huidige simkaartje als de reparatie te duur wordt.
Op zich ligt de bewijslast de eerste 6 maanden na aankoop bij de verkoper om aan te tonen dat het uw schuld is. Zoals ik uw bericht lees, heeft MM met behulp van de foto's willen aangeven dat u zelf de veroorzaker bent van het gebrek. De foto is natuurlijk een uitvergroting om de schade aan te geven.
Het is ook niet erg handig van u dat u maar bent blijven doorwrikken terwijl u in het begin al moeite had met de oplader. Dan moet je eigenlijk meteen terug naar de verkoper met de klacht.
Er gaan bij mij toch wel wat alarmbellen rinkelen als ik lees dat u inmiddels 4 mobieltjes heeft versleten, die nog als nieuw in de kast liggen. Stopt u de stekker er wel op de juiste manier in? Ik geef toe, het is soms even lastig om dat te zien. Zodra je wat weerstand voelt, moet je er meteen rekening mee houden dat je de stekker er op zijn kop in hebt gestopt.
Kan het er mee te maken hebben dat u met uw artrose handen de stekker er wat bibberig instopt en dat het daardoor misgaat?
Mijn advies bij een volgende aankoop is op de stekker een stickertje te plakken om aan te geven wat onder en boven is.
Of bedoelde u dat u de vorige 4 mobieltjes perfect heeft behandeld en dat dit de eerste keer is dat het misgaat?
Beste Mahadma en zoekster,
bedankt voor uw reactie, wel een beetje denigrerend. Ik ben geen senior die nog nooit met computers en met gsm gewerkt heeft. Mijn handen trillen niet (geen parkinson) wel stramme handen. Inderdaad heb ik 4 gsm toestellen gebruikt en zijn ondanks het vele gebruik nog als nieuw. Ook weet ik dat er op de bovenkant een duiding van het insteek stekkertje staat, ik heb bij welk stekkertje dan ook hem er nooit verkeert in gestoken. Niemand gebruikt mijn gsm alleen ik. De verkoper van Mediamarkt heeft meer gewrikt toen ik er mee terug kwam dan ik en vertelde mij dat hij afgebroken was. Maar goed, ik zal me er bij neer moeten leggen want in het reparatie rapport stond dat er zo wie zo geen garantie op dit onderdeel gegeven wordt.
[quote=soro schreef op zaterdag 13 sep 2014, 20:54]Beste Mahadma en zoekster,
bedankt voor uw reactie, wel een beetje denigrerend. Ik ben geen senior die nog nooit met computers en met gsm gewerkt heeft. Mijn handen trillen niet (geen parkinson) wel stramme handen. Inderdaad heb ik 4 gsm toestellen gebruikt en zijn ondanks het vele gebruik nog als nieuw. Ook weet ik dat er op de bovenkant een duiding van het insteek stekkertje staat, ik heb bij welk stekkertje dan ook hem er nooit verkeert in gestoken. Niemand gebruikt mijn gsm alleen ik. De verkoper van Mediamarkt heeft meer gewrikt toen ik er mee terug kwam dan ik en vertelde mij dat hij afgebroken was. Maar goed, ik zal me er bij neer moeten leggen want in het reparatie rapport stond dat er zo wie zo geen garantie op dit onderdeel gegeven wordt.
Mijn excuses voor het verkeerd begrijpen van uw verhaal. Het was niet mijn bedoeling u te kwetsen.
Het spijt me. Ik heb soms een te grote mond :-(
Maar nu iets heel anders. Met gewone fabrieksgarantie heeft dit NIETS te maken. Dus dat hier sowieso geen garantie op kan worden gegeven, is flauwekul. U kunt een beroep doen op het hebben gekocht van een non-conform product. Een product dat niet is wat je ervan mag verwachten op basis van de overeenkomst. Ook wel een ondeugdelijk product genoemd.
U heeft recht heeft op een goed werkend product.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast dat er iets mis is met het toestel bij de verkoper. Die kan zich er niet vanaf maken met dat hier nooit garantie op wordt gegeven. Nu u zeker weet dat het niet aan u ligt, zal MM zelf aannemelijk moeten maken dat de fout bij u ligt. Want in de wet wordt er vanuit gegaan dat een defect dat zich binnen de eerste 6 maanden na aankoop openbaart, al bij koop (in aanleg) aanwezig was.
Waar heeft u dan recht op? U heeft recht op kosteloos herstel of vervanging van het toestel.
Wat nu te doen. Ik raad u aan de volgende mail naar MM te sturen.
klik HIER voor een voorbeeldbrief.
Maar nog iets anders. Om dit flink wat vaart te geven, kunt u uw klacht op de klachtenkompas.nl zetten. Geef daarbij aan in welke MM u dit toestel heeft gekocht. Hou vol dat het niet uw schuld is, maar dat het apparaat al meteen mankementen vertoonde na aankoop, die in de loop der tijd verergerde.
klik HIER voor de klachtenkompas. Het oplossingspercentage van MM is hoog!
Succes!
Vind je het zelf lastig om mee terug te gaan, vraag dan iemand anders. Zeker niet bij laten zitten, gaat wel om 300 Gulden!
En in het vervolg met een grote boog om Mediamarkt heengaan, aftersales is er rampzalig.
[quote=lekkerisdat schreef op zondag 14 sep 2014, 16:52]Zeker niet bij laten zitten, gaat wel om 300 Gulden!
Zal wel een vergissing zijn, maar ik hoop dat je euro's bedoelt ;-)
[quote=alfaromeo164 schreef op zondag 14 sep 2014, 17:44][quote=lekkerisdat schreef op zondag 14 sep 2014, 16:52]Zeker niet bij laten zitten, gaat wel om 300 Gulden!
Zal wel een vergissing zijn, maar ik hoop dat je euro's bedoelt ;-)
Nee hoor, 130 euro = ongeveer ƒ 300.
Vast weer oefenen, binnen nu en 5 jaar betalen wij meer met Guldens. Hopelijk wordt de omwisselkoers dan wel redelijk 1 euro v.s. ƒ 8,24
Zoekster, dank voor je reactie, hier heb ik iets aan. Ik ga meteen de brief printen en weg sturen. Ik wist zo wie zo dat er 2 jaar garantie op is maar ik wist niet dat ze ook binnen 6 maanden met bewijzen moeten komen. Nogmaals bedankt. Overigens zoals je gemerkt hebt, ben ik zelf ook niet op m'n mondje gevallen, ik hou daar wel van.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer