le
door lexx1982 Sep 15, 2015 om 16:18
Geldzaken & recht

Geen BKR status meer op DEXIA gevallen voor aanvraag hypotheek ??

Goedendag,

Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven.
Ik heb begrepen dat er geen BKR registratie meer is als je dupe bent geworden van het DEXIA drama...
Is het correct dat DEXIA alle BKR statussen heeft opgeheven bij de klanten die nog geen schikking hebben getroffen met DEXIA.

Persoonlijk heb ik hier al jaren last van en kan ik geen hypotheek oversluiten/afsluiten. Als het verhaal dan waar is dan zou dat betekenen dat er eindelijk gerechtigheid komt voor deze gevallen.

Het zal dan betekenen dat het onderstaande verhaal niet meer klopt ??
Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven.

Met vriendelijke groet
Lex

Citaat RADAR website :

Het verhaal van Miguel staat niet op zichzelf. Kassa ontving ruim 100 klachten van mensen die geconfronteerd worden met een negatieve BKR-registratie, omdat zij één telefoonrekening te laat betaald hebben. Vaak waren zij niet op de hoogte van deze negatieve BKR-melding.

Ook is er een grote groep die jaren geleden in zee gegaan is met Legio Lease / Dexia. Zij hebben ooit een aandelenleaseproduct gekocht. De beloofde opbrengst werd nooit behaald en de klanten moesten zelfs bijbetalen. Veel consumenten sloten zich aan bij Leaseproces die allerlei procedures tegen Dexia is begonnen. De Dexia-gedupeerden kregen van Leaseproces het advies geen rekeningen meer te betalen. Dat leverden hen allemaal een negatieve BKR-registratie op. En zij kunnen hierdoor heel moeilijk of helemaal niet aan een hypotheek komen. En het juridisch getouwtrek kan nog jarenlang duren.

Pascal Roozendaal is zo’n Dexia-gedupeerde. Hij kan bij geen enkele bank een hypotheek krijgen. Hij zegt: “Ik voel mij dubbel gepakt.” Dexia piekert er niet over om mensen te verwijderen uit het BKR-register. Een woordvoerder schrijft: “Wanneer klanten niet aan hun verplichtingen voldoen, krijgen ze van Dexia minimaal 3 herinneringen en worden ze expliciet gewaarschuwd voor een BKR-registratie en de gevolgen daarvan. Als dan nog niet is betaald, is de bank verplicht dit te melden bij BKR.”

5263 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2015 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lexx1982,

Informeer eens bij Jurofoon.

Die hadden zo'n acht jaar geleden dit artikel.

Suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2015 om 17:04
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 16:29]Hallo lexx1982,

Informeer eens bij Jurofoon.

Die hadden zo'n acht jaar geleden dit artikel.

Suc6

Het advies van jurofoon is niet gratis!

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2015 om 17:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerrit altena,

.....Het advies van jurofoon is niet gratis!...

Dat zeg ik toch ook nergens.

le
door lexx1982 - Sep 15, 2015 om 19:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Alvast bedankt voor de tip.!
We gaan d'r zeker mee aan de slag.

Groet Lex.

ni
door nico w. - Sep 16, 2015 om 11:04
142 Antwoorden / 4 Vragen

Die BKR registratie was -achteraf bezien- altijd al een farce. Een van meerdere facades bij het verhullen van een miljardenbedrog door Legio Lease/Bank Labouchere en voortzetting van dit bedrog door Dexia. In de laatste editie van het ledenblad van de Vereniging Consument & Geldzaken staat een uitgebreid artikel over het Dexia bedrog. Het artikel is ook op de website van www.platformaandelenlease.nl te lezen. Het artikel kort samengevat komt het er op neer dat:
- Legio Lease/Bank Labouchere in werkelijkheid geen aandelen KOCHTEN, maar aandelen gebruikten die ze toch al in depot hadden uit ''securities lending'' of anderszins swapovereenkomsten sloten met derden.
- Er was geen sprake van een echte lening met gebruikmaking van ter beschikking gestelde kredietsom, klanten werden op grote schaal echt bedrogen ook al heeft de rechtspraak dit nooit willen erkennen;
- Zijn geen aandelen gekocht, dan kunnen ze ook niet met verlies zijn verkocht en is er aldus geen sprake van een restschuld;
- De Duisenberg schikking, die voornamelijk over een kwijtschelding van een restschuld gaat was in werkelijkheid een lege huls, anders gezegd het kwijtschelden van een restschuld die nimmer bewezen is en waarvan het bestaan uiterst onwaarschijnlijk is (Ja dat scheldt gemakkelijk kwijt nietwaar !)
- De algemeen verbindendverklaringsprocedure bij het Gerechtshof Amsterdam in 2006 van de Duisenberg schikking was een ''farce'' en stelde Dexia en latere cessionarissen (o.a. Varde Investment Ireland) in staat om in totaal voor honderden miljoenen euro aan ''restschulden'' te gaan innen bij klanten zonder dat het bestaan van die restschulden bewezen was of van de rechter bewezen hoefde te worden;

Discussies over een onterechte BKR registratie vormt maar een heel klein onderdeeltje in dit miljardenbedrog.

Volgens het artikel zijn al deze elementen pas de voorbije 2 jaar boven water gebracht. De aandacht die consumentenprogramma's op de televisie gaven in de periode 2002-2010 (feitelijk voornamelijk Tros Radar) ging niet over de kern van het bedrog, want die was toen nog niet helder. Hetzelfde geldt voor de berichtgeving over de aandelenlease-affaire destijds in kranten en tijdschriften.