wa
door waterklop Jun 17, 2010 om 20:42
Huishouden & energie

Geen garantie tijdens garantie-termijn?

2 mnd. geleden kocht ik bij GAMMA een elek. schaafmach. van Bosch. ad 104,--. 1 partij korte vurenhouten latten (ca. 40) heb ik zonder probl. geschaafd. Bij de laatste lat stopte de motor plotseling, zonder hapering en is nooit meer gaan werken. Bij inname bij GAMMA Woerden ontdekte ik dat het serienr. op de schaaf anders was dan op de doos. Volgens medewerker GAMMA was dit geen probleem. Reactie van BOSCH was - tot mijn verbijstering - mes krom en breuk in snoer, dus: geen garantie, wegens ruw gebruik en keuze tussen a) reparatie ad 42,-- , b) machine retour aan mij en onderzoekskosten betalen ad 21,-- , c) "gratis milieu-vriendelijke verwerking" door BOSCH. Ik herken de constateringen door BOSCH totaal niet. Gamma houdt zich afzijdig en laat alleen weten wat BOSCH ervan vindt (tot 2x toe dezelfde mail). Ik heb de mach. bij GAMMA gekocht, niet bij BOSCH. Wat kan ik doen?

739 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen

T

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

toolboy schreef op donderdag 17 jun 2010, 21:02: Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen

T


Dat is een heerlijk formele opstelling.

Gamma neemt gewoon het standpunt van Bosch over, daar schiet de klant dus geen moer (om in bouwtermen te blijven) mee op.

Uiteindelijk is de medewerking van Bosch nodig om de zaak op te lossen. Eenvoudig roepen : "daar heb ik niets mee te maken" is gewoon te simpel.

TS herkent de constateringen van Bosch niet. Dat zou er op kunnen wijzen dat Bosch mogelijk een verkeerd onderzoeksresultaat heeft gegeven. Mogelijk omdat het serienummer is verwisseld.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

waterklop

En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat het serinummer niet klopt met de verpakking is een teken dat er sprake is geweest van omruil. Een ander (defect) exemplaar is waarschijnlijk teruggekomen naar de winkel en deze is in een andere doos gestopt. Waarom winkels dat doen is mij nog niet geheel duidelijk, want ooit moet er minimaal een teruggestuurd worden naar de fabrikant lijkt mij. Dat de serinummers niet kloppen is dan wel het prGobleem van de winkel.

Gamma moet jou een werkend exemplaar leveren. Dat het serinummer niet klopt is des te meer reden om aan te tonen dat je een DOA hebt ontvangen.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 05:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

read schreef op zaterdag 26 jun 2010, 18:16: waterklop

En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.


En zonder medewerking van de fabriek gaat dat dus nooit lukken.

Op papier kun je alles simpel maken, de werkelijkheid is anders.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

User123,
Ik zie ook niet hoe Bosch zou moeten meewerken voordat Gamma wat kan. Gamma moet een werkende schaafmachine leveren. Hoe Gamma dat vervolgens verhaalt op Bosch is het probleem van Gamma. Omdat het 2 maanden geleden is dat de machine gekocht is, moet Gamma aantonen dat er sprake is eigen schuld van TS en dat het product wel goed was op het moment dat het verkocht werd. Dat kan Gamma niet, ook niet door de bevindingen van Bosch blind over te nemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer