Geen garantie tijdens garantie-termijn?
2 mnd. geleden kocht ik bij GAMMA een elek. schaafmach. van Bosch. ad 104,--. 1 partij korte vurenhouten latten (ca. 40) heb ik zonder probl. geschaafd. Bij de laatste lat stopte de motor plotseling, zonder hapering en is nooit meer gaan werken. Bij inname bij GAMMA Woerden ontdekte ik dat het serienr. op de schaaf anders was dan op de doos. Volgens medewerker GAMMA was dit geen probleem. Reactie van BOSCH was - tot mijn verbijstering - mes krom en breuk in snoer, dus: geen garantie, wegens ruw gebruik en keuze tussen a) reparatie ad 42,-- , b) machine retour aan mij en onderzoekskosten betalen ad 21,-- , c) "gratis milieu-vriendelijke verwerking" door BOSCH. Ik herken de constateringen door BOSCH totaal niet. Gamma houdt zich afzijdig en laat alleen weten wat BOSCH ervan vindt (tot 2x toe dezelfde mail). Ik heb de mach. bij GAMMA gekocht, niet bij BOSCH. Wat kan ik doen?
Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen
T
toolboy schreef op donderdag 17 jun 2010, 21:02: Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen
T
Dat is een heerlijk formele opstelling.
Gamma neemt gewoon het standpunt van Bosch over, daar schiet de klant dus geen moer (om in bouwtermen te blijven) mee op.
Uiteindelijk is de medewerking van Bosch nodig om de zaak op te lossen. Eenvoudig roepen : "daar heb ik niets mee te maken" is gewoon te simpel.
TS herkent de constateringen van Bosch niet. Dat zou er op kunnen wijzen dat Bosch mogelijk een verkeerd onderzoeksresultaat heeft gegeven. Mogelijk omdat het serienummer is verwisseld.
waterklop
En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Dat het serinummer niet klopt met de verpakking is een teken dat er sprake is geweest van omruil. Een ander (defect) exemplaar is waarschijnlijk teruggekomen naar de winkel en deze is in een andere doos gestopt. Waarom winkels dat doen is mij nog niet geheel duidelijk, want ooit moet er minimaal een teruggestuurd worden naar de fabrikant lijkt mij. Dat de serinummers niet kloppen is dan wel het prGobleem van de winkel.
Gamma moet jou een werkend exemplaar leveren. Dat het serinummer niet klopt is des te meer reden om aan te tonen dat je een DOA hebt ontvangen.
read schreef op zaterdag 26 jun 2010, 18:16: waterklop
En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!
Met vriendelijke groet, ReadAC.
En zonder medewerking van de fabriek gaat dat dus nooit lukken.
Op papier kun je alles simpel maken, de werkelijkheid is anders.
User123,
Ik zie ook niet hoe Bosch zou moeten meewerken voordat Gamma wat kan. Gamma moet een werkende schaafmachine leveren. Hoe Gamma dat vervolgens verhaalt op Bosch is het probleem van Gamma. Omdat het 2 maanden geleden is dat de machine gekocht is, moet Gamma aantonen dat er sprake is eigen schuld van TS en dat het product wel goed was op het moment dat het verkocht werd. Dat kan Gamma niet, ook niet door de bevindingen van Bosch blind over te nemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer