wa
door waterklop Jun 17, 2010 om 20:42
Huishouden & energie

Geen garantie tijdens garantie-termijn?

2 mnd. geleden kocht ik bij GAMMA een elek. schaafmach. van Bosch. ad 104,--. 1 partij korte vurenhouten latten (ca. 40) heb ik zonder probl. geschaafd. Bij de laatste lat stopte de motor plotseling, zonder hapering en is nooit meer gaan werken. Bij inname bij GAMMA Woerden ontdekte ik dat het serienr. op de schaaf anders was dan op de doos. Volgens medewerker GAMMA was dit geen probleem. Reactie van BOSCH was - tot mijn verbijstering - mes krom en breuk in snoer, dus: geen garantie, wegens ruw gebruik en keuze tussen a) reparatie ad 42,-- , b) machine retour aan mij en onderzoekskosten betalen ad 21,-- , c) "gratis milieu-vriendelijke verwerking" door BOSCH. Ik herken de constateringen door BOSCH totaal niet. Gamma houdt zich afzijdig en laat alleen weten wat BOSCH ervan vindt (tot 2x toe dezelfde mail). Ik heb de mach. bij GAMMA gekocht, niet bij BOSCH. Wat kan ik doen?

739 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen

T

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op donderdag 17 jun 2010, 21:02: Omdat u als consument een overeenkomst sluit met een winkel en niet met de fabrikant, is de winkel waar u het product heeft gekocht altijd de eerste en het enige aanspreekpunt binnen de garantie termijn .Deze moet het oplossen

T

Dat is een heerlijk formele opstelling.

Gamma neemt gewoon het standpunt van Bosch over, daar schiet de klant dus geen moer (om in bouwtermen te blijven) mee op.

Uiteindelijk is de medewerking van Bosch nodig om de zaak op te lossen. Eenvoudig roepen : "daar heb ik niets mee te maken" is gewoon te simpel.

TS herkent de constateringen van Bosch niet. Dat zou er op kunnen wijzen dat Bosch mogelijk een verkeerd onderzoeksresultaat heeft gegeven. Mogelijk omdat het serienummer is verwisseld.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

waterklop

En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het serinummer niet klopt met de verpakking is een teken dat er sprake is geweest van omruil. Een ander (defect) exemplaar is waarschijnlijk teruggekomen naar de winkel en deze is in een andere doos gestopt. Waarom winkels dat doen is mij nog niet geheel duidelijk, want ooit moet er minimaal een teruggestuurd worden naar de fabrikant lijkt mij. Dat de serinummers niet kloppen is dan wel het prGobleem van de winkel.

Gamma moet jou een werkend exemplaar leveren. Dat het serinummer niet klopt is des te meer reden om aan te tonen dat je een DOA hebt ontvangen.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 05:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zaterdag 26 jun 2010, 18:16: waterklop

En toch is het zo dat de koper helemaal geen boodschap heeft aan de fabrikant en/of importeur. Het is de verkoper die de garantierechten dient af te wikkelen!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

En zonder medewerking van de fabriek gaat dat dus nooit lukken.

Op papier kun je alles simpel maken, de werkelijkheid is anders.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

User123,
Ik zie ook niet hoe Bosch zou moeten meewerken voordat Gamma wat kan. Gamma moet een werkende schaafmachine leveren. Hoe Gamma dat vervolgens verhaalt op Bosch is het probleem van Gamma. Omdat het 2 maanden geleden is dat de machine gekocht is, moet Gamma aantonen dat er sprake is eigen schuld van TS en dat het product wel goed was op het moment dat het verkocht werd. Dat kan Gamma niet, ook niet door de bevindingen van Bosch blind over te nemen.