xx
door xxlizzie Feb 27, 2014 om 22:37
Computers & telefonie

Geen tvkabel en telefoonlijn aanwezig

Hallo,

Onlangs zijn mijn vriend en ik verhuisd naar een bovenwoning, wat voorheen een winkel was. Het pand is nu opgesplitst in winkel (beneden) en onze woning (boven).

Nu willen wij internet en tv aanvragen bij Online, maar is dit niet mogelijk, omdat er geen telefoonlijn is én geen tvkabel. De telefoonlijn wordt beneden gebruikt en de tvkabel kunnen wij eventueel wél gebruiken, maar voor Online moet er een telefoonlijn beschikbaar zijn en Ziggo kost per maand €15,- meer, dus dat wil ik liever niet.

Wat kunnen wij hier nu aan doen? Ik heb nu op verschillende websites gezocht en weet het allemaal niet meer. De ene zegt dat de verhuurder dit moet regelen, de ander zegt dat de huurder hier zelf verantwoordelijk voor is.

Verder staat op deze website, http://electronica.infonu.nl/telecom/95188-geen-isra-punt-in-huis.html, dat de provider dit aan moet leggen, aangezien dit bij leveringsplicht hoort.

Moet ik nu bij KPN, Online, de verhuurder of bij mijzelf zijn? En als de kosten voor eigen rekening zijn, wat zullen deze kosten dan ongeveer zijn? De meterkast staat in de winkel en het eventuele kastje in de straat staat naast het huis.

Ik hoop op jullie reactie, alvast bedankt!

7587 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u hier iets aan?

Klik hier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 28, 2014 om 09:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Online tv + internet (10/1) 29,95
Ziggo tv + internet (20/2) 39,95

Het is 10 euro duurder, maar wel dubbele internet snelheid. Woon je op een redelijke afstand van de centrale dan is TV kijken via adsl vragen om problemen. Laat staan als je dan ook nog tegelijkertijd wil internetten en bellen.

Sowieso blijft het een gok, wanneer het lijntje bij Ziggo niet oké is, heb je een redelijk probleem qua klantenservice, is het dit wel ben je bij Ziggo in praktijk beter af.

labren
door labren - Feb 28, 2014 om 11:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

de verhuurder moet daar voor zorgen want dat is de eigenaar van de woning en ja dat heb je met opgesplitste woningen , staat geboekt op 1 huis nummer

natuurmens
door natuurmens - Feb 28, 2014 om 12:17
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het was vroeger zo dat de aanbiedende provider zorgt dat je een kabel krijg waar je die wilt hebben. Het is dus de kabel beheerder die daarover hoort te gaan.

Het kan zijn dat de hoofd aansluiting bij de beneden buren zit zo als in de winkel maar dan is het ook mogelijk voor de kabel maatschappij een andere of een verbinding aan te kunnen leggen. Zover ik weet is standaard in meerdere telefoon aansluitingen mogelijk.

xx
door xxlizzie - Feb 28, 2014 om 13:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties.

@Labren Hoe kan ik dit het beste onderbouwen tegenover de verhuurder? Hij doet er zelf niks aan en probeert te zorgen dat we Ziggo nemen via hun lijn..wat ik dus liever niet wil. Staan er ergens regels hierover op internet/wettenbundel? Zo dat ik dit aan hem kan laten zien en hij wel verplicht is.

@ Natuurmens Ik ben een absolute leek wat dit betreft.. Moet ik dan bij KPN of Online zijn? Gisteren heb ik gebeld met Online en deze hebben mij doorgestuurd naar KPN..helaas ben ik bang dat dit zo doorgaat en ze naar elkaar blijven wijzen.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=xxlizzie schreef op vrijdag 28 feb 2014, 13:21]Bedankt voor alle reacties.

@Labren Hoe kan ik dit het beste onderbouwen tegenover de verhuurder? Hij doet er zelf niks aan en probeert te zorgen dat we Ziggo nemen via hun lijn..wat ik dus liever niet wil. Staan er ergens regels hierover op internet/wettenbundel? Zo dat ik dit aan hem kan laten zien en hij wel verplicht is.

@ Natuurmens Ik ben een absolute leek wat dit betreft.. Moet ik dan bij KPN of Online zijn? Gisteren heb ik gebeld met Online en deze hebben mij doorgestuurd naar KPN..helaas ben ik bang dat dit zo doorgaat en ze naar elkaar blijven wijzen.

Mijn link niet gelezen?

xx
door xxlizzie - Feb 28, 2014 om 14:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger 1, Ik heb het idd gelezen. Een abonnement van KPN wil ik niet en heb nu contact met de verhuurder over aansluitingen.nl

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat staat er toch verder ook? Dan moet u bij Online zijn. De verhuurder is geen partij in deze.

xx
door xxlizzie - Feb 28, 2014 om 14:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik even gemist. Gisteren heb ik contact opgenomen met Online en zei stuurden mij door naar KPN. Zo straks contact opgenomen met Breedbankwinkel (zij bieden ook Online aan) en stuurden me vervolgens ook door naar KPN.

Moet ik vervolgens door blijven zetten hiermee en zorgen dat Online dat punt gewoon aanlegt?

xx
door xxlizzie - Feb 28, 2014 om 14:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

En is het eventueel van rekening voor mijzelf of Online?

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt me logisch dat de kosten voor Online zijn. Want zou u naar KPN gaan, dan is het volgens die site voor KPN.

jo
door joep873 - Feb 28, 2014 om 22:32
103 Antwoorden / 0 Vragen

Online is niet verplicht om een ISRA-punt voor je te regelen, alleen KPN is dat. Een erfenis uit het verleden toen KPN de monopolist was en de kleintjes ook een kans moesten krijgen.
Als er geen ISRA-punt is mag Online je gewoon weigeren als klant.
Als Online je ISRA-punt niet niet wil regelen en je wilt toch een Online-abonnement dan kun je bij KPN een BelBudget-abonnement afsluiten voor €12.25 per maand. KPN legt dan een telefoonlijn aan waarop je daarna een Online-ADSL-abonnement kunt aanvragen. Na een jaar kun je je BelBudget-abonnement dan opzeggen.

wi
door wicket - Mar 3, 2014 om 15:07
49 Antwoorden / 0 Vragen

De verhuurder moet helemaal niks!

Telefoon en internet vallen niet onder de nutsvoorzieningen zoals gas,stroom en water.

Gewoon even een abbo bij Ziggo afsluiten en probleem is opgelost.

=labren schreef op vrijdag 28 feb 2014, 11:51: de verhuurder moet daar voor zorgen want dat is de eigenaar van de woning en ja dat heb je met opgesplitste woningen , staat geboekt op 1 huis nummer

labren
door labren - Mar 3, 2014 om 23:21
862 Antwoorden / 0 Vragen

de verhuurder moet zorgen dat er aansluitpunten in de woning aanwezig zijn , is trouwens verplicht

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2014 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 3 mrt 2014, 23:21]de verhuurder moet zorgen dat er aansluitpunten in de woning aanwezig zijn , is trouwens verplicht

Daar hoeft de verhuurder helemaal niet voor te zorgen.

door 1953 - Mar 4, 2014 om 02:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 28 feb 2014, 09:52]Online tv + internet (10/1) 29,95
Ziggo tv + internet (20/2) 39,95

Het is 10 euro duurder, maar wel dubbele internet snelheid. Woon je op een redelijke afstand van de centrale dan is TV kijken via adsl vragen om problemen. Laat staan als je dan ook nog tegelijkertijd wil internetten en bellen.

Sowieso blijft het een gok, wanneer het lijntje bij Ziggo niet oké is, heb je een redelijk probleem qua klantenservice, is het dit wel ben je bij Ziggo in praktijk beter af.

Ja, daar moet bij Online ook nog rekening me houden dat er sowieso 2x8mb (televisie & telefonie)van de totale snelheid afgaat, dus blijft er weinig internetsnelheid over. Daarentegen heeft Ziggo geen last van verlies: 20 Mb is daar 22 Mb - 2 Mb voor de wifispot.

jo
door joep873 - Mar 4, 2014 om 20:04
103 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 02:15]
Ja, daar moet bij Online ook nog rekening me houden dat er sowieso 2x8mb (televisie & telefonie)van de totale snelheid afgaat, dus blijft er weinig internetsnelheid over.
Onzin. Telefoon kost een paar kb/s dus vrijwel niets, en tv gaat bij Online via Digitenne dus gaat helemaal niet ten koste van internetcapaciteit.

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2014 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neem voor dat tientje meer gewoon Ziggo. Zal je een hoop ergernissen besparen.

provideradvies
door provideradvies - Mar 11, 2014 om 11:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=joep873 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 20:04][quote=1953 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 02:15]
Ja, daar moet bij Online ook nog rekening me houden dat er sowieso 2x8mb (televisie & telefonie)van de totale snelheid afgaat, dus blijft er weinig internetsnelheid over.
Onzin. Telefoon kost een paar kb/s dus vrijwel niets, en tv gaat bij Online via Digitenne dus gaat helemaal niet ten koste van internetcapaciteit.

Juist ja! En daarom zou ik ook niet online.nl adviseren.

provideradvies
door provideradvies - Mar 11, 2014 om 12:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Even tussendoor: waarom online.nl? Zij gebruiken voorlopig nog tv via de ether!!! (@lekkerisdat) Dus TV kijken via hen is in geen geval aan te raden. Verder zijn ze ook niet goedkoper dan bijvoorbeeld een tele2 of telfort. Bijvoorbeeld een telfort heeft veel sterkere lijnen ;) met KPN en dus ook met het aansluiten van IS/Ra punt. Ik zou hen eerder adviseren dan online.nl (mits jullie niet te ver van de centrale wonen).

Wat ook interessant is, is of de winkel van u is of niet?

Tegenwoordig verlopen alle nieuwe aansluitingen in ieder geval via aansluitingen.nl. Sowieso te adviseren dat je een aanvraag bij hen laat doen door bijvoorbeeld telfort. Ze lijken altijd net even wat harder te rennen voor providers dan voor particulieren.

Groet,
marc [edit redactie: commerciële activiteit]