an
door annemarie58 Apr 17, 2014 om 12:15
Voeding & gezondheid

Geld-terg-acties

Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking van Venco: Probeer gratis. Aankoopbedrag retour op bankrekening t/m 30-6-2014. Bewaar je kassabon!
Ik dacht dit product dus gratis te kunnen proberen, want de datum is nog ver.
Toen ik thuis verder las zag ik tot mijn ontsteltenis dat alleen de eerste 4000 mensen hun geld terug krijgen.
Ik voel me bedonderd! Mag deze misleidende tekst zo op de verpakking staan?

477 22 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2014 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Toen ik thuis verder las zag ik tot mijn ontsteltenis dat alleen de eerste 4000 mensen hun geld terug krijgen......

Jeetje, waar hebben we het over? Een hele euro? Waar een mens zich al niet druk over kan maken.

Trouwens: had je hier al niet eerder een topic over geplaatst?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

Nee, dat was 'biggeltje'; klik hier

Ben het met je eens dat 'tot mijn ontsteltenis' schromelijk overdreven is. ;-)

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@annemarie58,

Zie link hierboven.

Tja, van het woord 'gratis' wordt men hebberig.... kan geen kwaad, maar dan wél eerst de voorwaarden even goed lezen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan geeft u voor zo'n gering bedrag ook nog al uw gegevens prijs.

door 14peter - Apr 17, 2014 om 14:16
567 Antwoorden / 2 Vragen

Staat vast op de sticker iets over voorwaarden...

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is wel een enorm suffe actie, hij loopt tot/met 30 juni en is nu al afgelopen.

Winkeliers zouden die actiestickers eraf moeten halen. Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.

ltmvz
door ltmvz - Apr 17, 2014 om 14:32
949 Antwoorden / 18 Vragen

annemarie58 heeft het volste recht om in ontsteltenis te vallen.

Zonder belachelijk gemaakt te worden!

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2014 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:28] Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.

Zouden ze toch eens moeten gaan doen. Scheelt de helft van het aantal problemen die hier voorbij komen.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 14:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:32][quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:28] Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.

Zouden ze toch eens moeten gaan doen. Scheelt de helft van het aantal problemen die hier voorbij komen.
Maar of je ze nu wel of niet leest, de verdere actie periode krijgt niemand meer die cashback. Dus finito actie met of zonder AV.

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2014 om 15:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:32]annemarie58 heeft het volste recht om in ontsteltenis te vallen.

Zonder belachelijk gemaakt te worden!

Tuurlijk en een ander heeft het recht dit buiten proportioneel te vinden.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2014 om 15:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS is in ieder geval nog niet radeloos.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 15:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kom net terug van AH en heb even extra aandacht aan de Tikkels gegeven. Er staat niets op de verpakking over algemene voorwaarden of over dat het alleen voor de eerste 4000 aanmelders geldt. Er staat alleen maar dat je het aankoopbedrag retour krijgt. En dat je de kassabon moet bewaren. Meer niet!
De tikkels kosten bij AH 1,75.

Geen wereldbedrag, maar het is gewoon een lokkertje dat zichzelf niet waarmaakt. En de klant wordt niet op de hoogte gebracht dat er misschien geen retour aankomt. De AV zijn niet voor of tijdens de verkoop ter beschikking gesteld en daarmee vervalt in feite de AV, want die moet ter beschikking zijn gesteld.

Waardeloze flutactie in mijn ogen. En ik begrijp de verontwaardiging van de vraagsteller.
Ontsteltenis gaat wat ver, maar je wordt wel in het ootje genomen.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@annemarie58,

Ben het met bovenstaande van zoekster eens.
Trek m'n eerdere reactie hierbij dan ook in; ging er vanuit dat er aanvullende info op de verpakking zou staan.

Zou een mailtje sturen naar de leverancier en je ongenoegen uiten.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 15:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u de verpakking van de tikkels nog niet heeft opengemaakt en u wilt ze niet meer, zou ik ermee teruggaan naar de winkel.

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2014 om 15:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

't Is kennelijk zo'n succes, die Tikkels: tikkels dat het zelfs Juni 2014 niet heeft gehaald. Tja, geld terug en gratis zijn 'magic words'. Maar is best misleidend, dat wel.

an
door annemarie58 - Apr 17, 2014 om 18:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat me niet zozeer over het bedrag, maar meer om mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat ze mensen willen "bedonderen" en hier kan ik niet tegen.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@annemarie58,

..... Ik heb het gevoel dat ze mensen willen "bedonderen" en hier kan ik niet tegen......

En dat zou ik de leverancier eens duidelijk maken.

Nu werkt het als anti-reclame en dat kan nooit hun bedoeling zijn naar ik aanneem.

Met vr.gr.

sw
door swat1500 - Apr 18, 2014 om 03:45
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien de beperkende voorwaarden van de actie niet op de verpakking staan kan de aanbiedervan de korting daar m.i. geen beroep op doen. Tenzij er op de verpakking wel wordt verwezen naar op bijvoorbeeld via internet te lezen voorwaarden.

zinook
door zinook - Apr 18, 2014 om 11:48
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:28]Het is wel een enorm suffe actie, hij loopt tot/met 30 juni en is nu al afgelopen.

Winkeliers zouden die actiestickers eraf moeten halen. Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.

Zeker nooit gewerkt in de detailhandel. Er zijn heel veel producenten die op hun verpakking iets zetten zoals een cashback actie. De medewerkers die deze producten vullen gaan echt niet lezen of de actie nog geldig is of niet. Ze hebben überhaupt niet in de gaten of er een actie op de verpakking staat. Verpakkingen veranderen continu en dan wordt er weer een sticker opgeplakt met : Nu 100 gram extra of Nu met minder vet enz. Deze medewerkers dienen het vak te vullen met het juiste artikel en zich niet bezig te houden met futiliteiten die een producent verzint.

En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat? Moet het hele spul dan maar niet verkocht worden? Het is immers nog goed van datum dus beetje overdreven wat hier als antwoord gegeven is.

Daarbij vind ik het antwoord ook sneu om het produkt terug te brengen. Waarom koop je dan een produkt? Toch niet om geld terug te krijgen, maar omdat je het lekker vindt of om te proberen. En als je daar dan nog eens geld op terugkrijgt, mooi meegenomen. Maar om die reden het product terug te brengen...

Sluit niet uit dat ik het inderdaad niet eens bent met hoe Venco dit communiceert. Het zal vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Zoals iemand al eerder aangaf: Lees de voorwaarden op de website. Ze weten zich altijd wel in te dekken. Neemt niet weg dat je een klacht kunt schrijven naar Venco over de manier van communiceren. Of ze er wat mee doen of de volgende actie er wat mee doen, is dan maar afwachten.

ltmvz
door ltmvz - Apr 18, 2014 om 12:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=zinook schreef op vrijdag 18 apr 2014, 11:48]En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat?
In dit geval zat er blijkbaar een sticker op de verpakking. Lees de openingszin van de vraagstelster: "Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking...".

En: het is toch normaal om een product te gaan uitproberen omdat het gratis ter beschikking wordt gesteld, of niet soms? Misschien doet u het zelf niet, maar vele anderen doen het wel.

zinook
door zinook - Apr 18, 2014 om 13:05
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 18 apr 2014, 12:21][quote=zinook schreef op vrijdag 18 apr 2014, 11:48]En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat?
In dit geval zat er blijkbaar een sticker op de verpakking. Lees de openingszin van de vraagstelster: "Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking...".

En: het is toch normaal om een product te gaan uitproberen omdat het gratis ter beschikking wordt gesteld, of niet soms? Misschien doet u het zelf niet, maar vele anderen doen het wel.

U snapt mijn verhaal niet. Al zou er een sticker opzitten, dan nog wordt deze niet gelezen of verwijderd. Misschien nog eens mijn uitleg goed doorlezen. Daarbij bedoelde ik dat sommige acties erop gedrukt staan en dat je deze dus niet kunt verwijderen. Enige optie zou zijn om ze dan uit het schap te halen en weg te gooien. Wat een verspilling van voedsel/snoep whatever.

En dat er mensen zijn die alleen maar iets kopen omdat ze dan geld ervoor terug krijgen, tja, begrijpelijk. Maar om het dan terug te brengen om de reden dat de actie afgelopen is, dan vraag ik mezelf af wat de werkelijke reden is waarom je iets koopt. Ik zou zoiets kopen om te proberen en misschien is het wel wat om vaker te kopen. En dan is het fijn als je er geld of gedeeltelijk geld voor terugkrijgt. Is dit niet meer het geval dan is het voor mij gevalletje jammer de bammer. Ik zou het uiteindelijk nog proberen, want het is er niet minder lekker of viezer van geworden dat de actie op dat moment niet meer actief is. De hoofdreden is bij mij niet dat ik het probeer omdat ik er geld voor krijg. Maar dat is mijn mening.

Neemt nog steeds niet weg dat ik op dat moment wel een klacht naar Venco zou sturen over onduidelijke communicatie.

ltmvz
door ltmvz - Apr 18, 2014 om 13:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=zinook schreef op vrijdag 18 apr 2014, 13:05]U snapt mijn verhaal niet.Zo moeilijk was uw verhaal niet.