Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking van Venco: Probeer gratis. Aankoopbedrag retour op bankrekening t/m 30-6-2014. Bewaar je kassabon! Ik dacht dit product dus gratis te kunnen proberen, want de datum is nog ver. Toen ik thuis verder las zag ik tot mijn ontsteltenis dat alleen de eerste 4000 mensen hun geld terug krijgen. Ik voel me bedonderd! Mag deze misleidende tekst zo op de verpakking staan?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:32][quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:28] Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.
Zouden ze toch eens moeten gaan doen. Scheelt de helft van het aantal problemen die hier voorbij komen. Maar of je ze nu wel of niet leest, de verdere actie periode krijgt niemand meer die cashback. Dus finito actie met of zonder AV.
Ik kom net terug van AH en heb even extra aandacht aan de Tikkels gegeven. Er staat niets op de verpakking over algemene voorwaarden of over dat het alleen voor de eerste 4000 aanmelders geldt. Er staat alleen maar dat je het aankoopbedrag retour krijgt. En dat je de kassabon moet bewaren. Meer niet! De tikkels kosten bij AH 1,75.
Geen wereldbedrag, maar het is gewoon een lokkertje dat zichzelf niet waarmaakt. En de klant wordt niet op de hoogte gebracht dat er misschien geen retour aankomt. De AV zijn niet voor of tijdens de verkoop ter beschikking gesteld en daarmee vervalt in feite de AV, want die moet ter beschikking zijn gesteld.
Waardeloze flutactie in mijn ogen. En ik begrijp de verontwaardiging van de vraagsteller. Ontsteltenis gaat wat ver, maar je wordt wel in het ootje genomen.
Ben het met bovenstaande van zoekster eens. Trek m'n eerdere reactie hierbij dan ook in; ging er vanuit dat er aanvullende info op de verpakking zou staan.
Zou een mailtje sturen naar de leverancier en je ongenoegen uiten.
't Is kennelijk zo'n succes, die Tikkels: tikkels dat het zelfs Juni 2014 niet heeft gehaald. Tja, geld terug en gratis zijn 'magic words'. Maar is best misleidend, dat wel.
Aangezien de beperkende voorwaarden van de actie niet op de verpakking staan kan de aanbiedervan de korting daar m.i. geen beroep op doen. Tenzij er op de verpakking wel wordt verwezen naar op bijvoorbeeld via internet te lezen voorwaarden.
[quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 14:28]Het is wel een enorm suffe actie, hij loopt tot/met 30 juni en is nu al afgelopen.
Winkeliers zouden die actiestickers eraf moeten halen. Niet iedereen leest die voorwaarden en nu is het niets meer dan een lokkertje.
Zeker nooit gewerkt in de detailhandel. Er zijn heel veel producenten die op hun verpakking iets zetten zoals een cashback actie. De medewerkers die deze producten vullen gaan echt niet lezen of de actie nog geldig is of niet. Ze hebben überhaupt niet in de gaten of er een actie op de verpakking staat. Verpakkingen veranderen continu en dan wordt er weer een sticker opgeplakt met : Nu 100 gram extra of Nu met minder vet enz. Deze medewerkers dienen het vak te vullen met het juiste artikel en zich niet bezig te houden met futiliteiten die een producent verzint.
En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat? Moet het hele spul dan maar niet verkocht worden? Het is immers nog goed van datum dus beetje overdreven wat hier als antwoord gegeven is.
Daarbij vind ik het antwoord ook sneu om het produkt terug te brengen. Waarom koop je dan een produkt? Toch niet om geld terug te krijgen, maar omdat je het lekker vindt of om te proberen. En als je daar dan nog eens geld op terugkrijgt, mooi meegenomen. Maar om die reden het product terug te brengen...
Sluit niet uit dat ik het inderdaad niet eens bent met hoe Venco dit communiceert. Het zal vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Zoals iemand al eerder aangaf: Lees de voorwaarden op de website. Ze weten zich altijd wel in te dekken. Neemt niet weg dat je een klacht kunt schrijven naar Venco over de manier van communiceren. Of ze er wat mee doen of de volgende actie er wat mee doen, is dan maar afwachten.
[quote=zinook schreef op vrijdag 18 apr 2014, 11:48]En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat? In dit geval zat er blijkbaar een sticker op de verpakking. Lees de openingszin van de vraagstelster: "Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking...".
En: het is toch normaal om een product te gaan uitproberen omdat het gratis ter beschikking wordt gesteld, of niet soms? Misschien doet u het zelf niet, maar vele anderen doen het wel.
[quote=ltmvz schreef op vrijdag 18 apr 2014, 12:21][quote=zinook schreef op vrijdag 18 apr 2014, 11:48]En verwijderen van de actie kan al helemaal niet. Wat als het erop gedrukt staat? In dit geval zat er blijkbaar een sticker op de verpakking. Lees de openingszin van de vraagstelster: "Met een grote blauwe sticker stond op een Tikkels verpakking...".
En: het is toch normaal om een product te gaan uitproberen omdat het gratis ter beschikking wordt gesteld, of niet soms? Misschien doet u het zelf niet, maar vele anderen doen het wel.
U snapt mijn verhaal niet. Al zou er een sticker opzitten, dan nog wordt deze niet gelezen of verwijderd. Misschien nog eens mijn uitleg goed doorlezen. Daarbij bedoelde ik dat sommige acties erop gedrukt staan en dat je deze dus niet kunt verwijderen. Enige optie zou zijn om ze dan uit het schap te halen en weg te gooien. Wat een verspilling van voedsel/snoep whatever.
En dat er mensen zijn die alleen maar iets kopen omdat ze dan geld ervoor terug krijgen, tja, begrijpelijk. Maar om het dan terug te brengen om de reden dat de actie afgelopen is, dan vraag ik mezelf af wat de werkelijke reden is waarom je iets koopt. Ik zou zoiets kopen om te proberen en misschien is het wel wat om vaker te kopen. En dan is het fijn als je er geld of gedeeltelijk geld voor terugkrijgt. Is dit niet meer het geval dan is het voor mij gevalletje jammer de bammer. Ik zou het uiteindelijk nog proberen, want het is er niet minder lekker of viezer van geworden dat de actie op dat moment niet meer actief is. De hoofdreden is bij mij niet dat ik het probeer omdat ik er geld voor krijg. Maar dat is mijn mening.
Neemt nog steeds niet weg dat ik op dat moment wel een klacht naar Venco zou sturen over onduidelijke communicatie.
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r
...
Lees meer
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.