me
door mertens86 Sep 11, 2015 om 10:27
Huishouden & energie

Geld terug garantie

hallo ik kocht een laser waterpas en je kan hem mooi waterpas zetten. je kan kiezen uit een laser lijn ;kruis of punt.
het wisselen tussen de keuzes gebeurt door iets voor de laser te zetten je kan alleen niet zien of je deze er goed voor zet. het product is dus waardeloos. ik wil het terug brengen naar de winkel maar het zat verpakt in een verpakking die je alleen open krijgt door open knippen of snijden. op de bon staat de volgende voorwaarde *orginele,onbeschadigde verpakking. vervalt daarmee mijn recht op geld terug?

1052 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 11, 2015 om 10:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, die vervalt bij het aanbreken van de verpakking.

Tenzij het product niet doet waarvoor het geschikt zou moeten zijn. Ga eens in overleg met de verkoper, misschien kan hij/zij u uitleggen hoe u het artikel op een juiste manier kan gebruiken.

De wet zegt er het volgende over
art 7:17 lid 2
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

(de zaak is in dit geval de waterpas)

Mocht dit hier spelen, dan heeft u in principe recht op herstel of vervanging van het product waarbij het wel de beloofde eigenschappen heeft.
Is dat niet mogelijk dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Wat inhoudt dat de verkoper de waterpas terugkrijgt en u uw geld terug.

door 1953 - Sep 11, 2015 om 10:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U had zich in de winkel zich moeten vergewissen dat u het product naar uw wens kocht, dat heet onderzoeksplicht naast de informatieplicht van de verkopende partij.

U zit nu met een niet naar wens gekocht apparaat, die niet meer teruggebracht kon worden daar de verpakking onherstelbaar is beschadigd. Op de bon stonden de voorwaarden vermeld.

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2015 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mertens86,

..... op de bon staat de volgende voorwaarde *orginele,onbeschadigde verpakking. vervalt daarmee mijn recht op geld terug?.....
Ja, tenzij het apparaat niet functioneert natuurlijk.
Maar het lijkt er nu op dat je er een beetje onhandig mee omgaat?
Laat ze het in de winkel eens even voordoen, dan weet je meteen of het apparaat goed functioneert.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Sep 11, 2015 om 23:15
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Zal toch wel een gebruiksaanwijzing in de verpakking hebben gezeten. Wedden dat daarin te lezen is hoe je dat "iets" moet plaatsen. Zijn het losse kapjes of moet u het lensje soms draaien ?

me
door mertens86 - Sep 13, 2015 om 07:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Raar maar waar er zit geen gebruiksaanwijzing bij.
Je moet de lens draaien maar er staat nergens een streepje of punt zodat je kan zien of die ver genoeg gedraaid is.

ro
door ron530 - Sep 13, 2015 om 09:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het product is niet waardeloos maar u kunt er nog niet mee om gaan. Door aan de lens te draaien kunt u de laserstraal naar wens scherpstellen totdat de laser het lichtbeeld geeft die u wenst.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2015 om 09:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mertens86 schreef op zondag 13 sep 2015, 07:58]Raar maar waar er zit geen gebruiksaanwijzing bij.
Je moet de lens draaien maar er staat nergens een streepje of punt zodat je kan zien of die ver genoeg gedraaid is.

Welk merk/model heb je dan gekocht? En is op internet dan geen gebruiksaanwijzing te vinden?

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2015 om 11:54
7366 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mertens86 schreef op zondag 13 sep 2015, 07:58]Raar maar waar er zit geen gebruiksaanwijzing bij.
Je moet de lens draaien maar er staat nergens een streepje of punt zodat je kan zien of die ver genoeg gedraaid is. Nou dan hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn. Draai, met ingeschakelde laser, net zolang aan het lensje tot de gewenste afbeelding zichtbaar is. P.s. Kijk niet in de lens maar projecteer hem op een muur.

me
door mertens86 - Sep 13, 2015 om 21:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet wel hoe het werkt. Maar door middel van draaien heb je keuze tussen 4 afbeeldingen maar vooral bij het kruis en de lijn. die komen er eerst scheef voor te staan en moet je op het oog recht draaien dus je weet niet of het echt recht (waterpas) is.

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2015 om 21:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het een idee om antwoord op de vraag van @carola.83 te geven?

me
door mertens86 - Sep 14, 2015 om 06:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Lifetime tools ik vind er geen handleiding van.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2015 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan op internet er ook geen gebruiksaanwijzing voor vinden, alleen een advertentie op Markplaats van een versie met batterijen.
Misschien kunnen ze u in de winkel waar u het apparaat gekocht heeft e.e.a. uitleggen? Zie ook wat @zoekster geschreven heeft.
Zoek anders eens op gebruiksaanwijzingen laserwaterpas op internet. Mogelijk zit er iets tussen waarmee u verder komt, bijv. klik hier.

me
door mertens86 - Sep 15, 2015 om 10:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor de informatie. Ik weet genoeg.
Groeten.