ju
door judithv Oct 7, 2013 om 12:24
Geldzaken & recht

Global collect Usenext maandelijks bedrag

Hallo allemaal,
Gisteren kwam ik tot mijn schrik erachter dat er al een hele tijd maandelijks een bedrag van 9,95 van mijn rekening wordt afgeschreven door Global collect. In de omschrijving staat onder andere het bedrijf usenext.com aangegeven. Dit is dus al maanden aan de gang en ja.. ik weet het.. heel dom dat ik dit nu pas zie.

Ik ben bij de bank geweest, maar die kunnen er ook weinig aan doen. Ze hebben nu rekening geblokkeerd zodat die geen geld meer van mijn rekening kan halen. Nu zou ik moeten wachten tot ik wat hoor van diegene die constant geld van mijn rekening haalt (waarschijnlijk usenext) Nu is het probleem dat ik me echt niet kan herinneren dat ik daar ooit geweest ben en iets zou hebben afgesloten voor geld. ik heb mijn hele mailbox doorgespit maar nergens een bericht van usenext, daarna proberen in te loggen op die site, maar geen succes. Je kan je wachtwoord opvragen waarbij je enkel een e-mail adres hoeft in te vullen, maar mijn nieuwe en oude e-mail adres worden beide niet herkend. Voor mij dus eigenlijk een teken dat er echt iets niet klopt. Volgens de bank kon ik enkel het geld van 2 maanden terugkrijgen, maar is er echt geen andere manier om meer terug te krijgen?

1932 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 12:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dagjudithv,
Heb je niet een keer een proefabonnement aangevraagd en daarvoor je rekeningnummer ingevuld? Tik bovenaan in het zoekvakje eens Usenext in en lees ook even hier (klik).

vr.gr.

ju
door judithv - Oct 7, 2013 om 13:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 7 okt 2013, 12:59]Dagjudithv,
Heb je niet een keer een proefabonnement aangevraagd en daarvoor je rekeningnummer ingevuld? Tik bovenaan in het zoekvakje eens Usenext in en lees ook even hier (klik).

vr.gr.
Bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad al zitten zoeken op usenext, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden waar ik concreet iets mee kan doen.
Als ik al een proefaonnement heb aangevraagd dan is dat een hele tijd geleden gebeurt, maar ik kan me daar nu echt niets bij voorstellen. Ook het feit dat mijn email adres daar niet wordt erkend geeft mij een raar gevoel, want als je zo'n abonnement wilt aanvragen zul je toch je gegevens moeten geven en dan zou ik in het systeem moeten staan (in ieder geval mijn email adres)

Mvg, Judith

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u daar werkelijk niets gekocht hebt en dus hen geen machtiging hebt gegeven voor automatische incasso, kunt u uw bank een MOI procedure laten starten. Klik hier.

Dan gaan zij het geld voor u terughalen.

Voortaan minstens een keer per maand uw afschriften zorgvuldig controleren. (Lol) Dan overkomt u dat niet meer.

ju
door judithv - Oct 7, 2013 om 14:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben vanmorgen naar de bank geweest maar die zeiden dat ze niets konden doen. En ja.. in het vervolg bekijk ik mijn afschriften wel even 10x beter!

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=judithv schreef op maandag 7 okt 2013, 14:13]Ik ben vanmorgen naar de bank geweest maar die zeiden dat ze niets konden doen. En ja.. in het vervolg bekijk ik mijn afschriften wel even 10x beter!

Heeft u de link wel gelezen? Dan weet u dat het onjuist is wat de bank beweert. Dus eis van de bank dat zij zo'n MOI procedure starten.