ma
door manuela100 Nov 16, 2006 om 13:01
Geldzaken & recht

Happy service

kan iemand mij zeggen of dit betrouwbaar is

gistreren is er iemand van happy service geweest en mij dit verteld

stel ik stort 1000 euro dan word dat direct 1600 euro omdat dit een spaarplan is voor 18 jaar en over 18 jaar er dus rente opgebouwd word dit is dan ook gegarandeerd zeggen ze . ik had er nog nooit van gehoord maar blijkt dat ze al heel lang bestaan en de doelgroep van hun is jonge ouders met een baby

het spaarplan is heel aantrekkelijk ik heb een maand bedenk tijd

de papieren zijn al ingevuld dus hoop dat jullie kunnen vertellen of ik hier mee door moet gaan of als nog anuleren

4329 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand die de deuren langs gaat om spaar- of beleggings-producten te verkopen heeft duidelijk een reden om gewantrouwd te worden.

Rendementen die worden voorgeschoteld kunnen niet gegarandeerd worden.

Als deze persoon bij bij aan de deur zou komen, dan staat hij/zij binnen 2 seconden weer buiten.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet doen als je het niet 100% vertrouwt. Er hangt sowieso een luchtje aan als ze speciaal naar je huis gaan om jouw winst te geven.

Als je echt wilt sparen, dan zijn er genoeg betrouwbaar banken (zoals ING of ABN AMRO).

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral NIET aan beginnen. Zullen wel weer een paar onbetrouwbare Nigerianen achter zitten...

Als je leuke centjes wilt verdienen dan kun je beter wat aandelen van je spaarcenten kopen op de bank: Unilever, Ahold (ehum...), Shell, ABN-AMRO, Akzo-Nobel, Philips, ... Dat zijn wel redelijk winstgevende fondsen. Geloof me dat levert meer op!

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Manuela,

afgelopen januari heeft iemand ook al een vraag hierover gesteld. Klik maar eens op de volgende link:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=674&qid=132806

Er wordt (vooraf) altijd van alles belooft en achteraf weten 'zij' nergens meer van af. Mocht er weer iemand komen....... opnameapparaat aan.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Manuela100,

Je schrijft: de papieren zijn al ingevuld dus hoop dat jullie kunnen vertellen of ik hier mee door moet gaan of als nog annuleren

Je moet hier uiteraard NIET mee doorgaan omdat het een spaarplan genoemd wordt terwijl het in werkelijkheid een beleggingsplan is. In feite biedt deze meneer aan om 1000 euro te beleggen tegen een geschat rendement van 2,026% per jaar. Daar gaan dan de kosten en provisie nog vanaf. Als je morgen 1000 euro stort op een willekeurige internetrekening dan haal je dus ook minstens dit rendement en kun je altijd tussentijds over het geld beschikken als je het onverhoopt bij een calamiteit nodig mocht hebben. Bovendien is het zo dat voorzover ik weet colportage en financiële dienstverlening inmiddels verboden is. Als de betreffende adviseur uitdrukkelijk op jouw verzoek is langs geweest mag dat wél. Alleen de naam "happy service" moet bij jouw al een belletje doen rinkelen dat het verkooppraatje te mooi is om waar te zijn. Zo'n adviseur moet je gewoon niet binnen laten. Ik hoop verder dat je nergens een handtekening op gezet hebt en niet je rekeningnummer hebt opgegeven.

Advies:

NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de naam al ...................!!

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey,

Dat zeg ik....................ik ben toch niet gek!!!

Groetjes Read/Ton.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read  haha had ik niet eens gezien dat jij er ook al wat over had gezegd. Maar was echt het eerste wat in me opkwam, met zo`n naam ben ik al gelijk klaar............  ;-)  groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt crappy service beter?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2006 om 05:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Happy Service bestaat al geruime tijd (vanaf jaren 70) en brengt jonge ouders een welkomstpakket met reclame artikelen en probeert verzekeringen en spaarplannen af te sluiten. Hebben in de loop der tijd met diverse maatschappijen als risicodragers gewerkt.
Elke verzekeringsadviseur zal momenten als een geboorte, promotie of verhuizing aanpakken als een goed moment om de polissen eens door te lopen en te bezien of er iets aangepast moet worden. Eigen keuze om wel of niet een polis af te sluiten of beleggingsplan.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2006 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt dus eigenlijk een spaarrekening over die 18 jaar gehad met een rendement van een heel klein beetje meer dan 2% (en een overlijdensrisicoverzekering).

Had je een langjarig gemiddelde rente van 5% op een spaarrekening gehad, dan had je met dezelfde maandelijkse inleg een eindkapitaal van ruim €8042 gehad (en geen verzekering).

Happy service heeft je dus een rendement van 6% voorgerekend na aftrek van de verzekeringspremies en andere kosten, dat is wel redelijk optimistisch te noemen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen,

word nu toch wijzer,kijk u nooit tv leest u geen krant etc.
met deze open nieuws maatschappy, krijgt u het dagelijks op een bordje voor geschoteld.
ga toch naar erkende adviseurs toe.
happy service de naam zeg al genoeg.

ps ik ben ook geen adviseur.

groet

ve
door verwijderd - Jan 9, 2007 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over de happy service het volgende:

Zelf heb ik 19 jaar geleden een contract gesloten met de happy service. 18 jaar lang 50 gulden(is 22,69 euro) gestort en na 18 jaar kreeg ik 6018,88 euro uitgekeerd. Zelfs met de belabberde rentepercentages van nu zou je meer overhouden als je 18 jaar lang spaart! Dus om de winst hoef je het niet te doen. Bij mij was het zo dat er ook een soort verzekering op mijn man was afgesloten waardoor we, indien mijn man zou overlijden toch een een bepaalde som geld zouden krijgen.

Mijn advies zou zijn, niet doen. Mij hebben ze ook voorgerekend dat we aan het einde van de rit 20.000 gulden (is ruim 9000 euro) zouden krijgen.

Indien je het toch doet, probeer ook inzicht te krijgen op wat zij er zelf aan verdienen, de kosten die ze aan jou berekenen voor het beheren van je geld. Sterkte met de beslissing!

ve
door verwijderd - Jan 9, 2007 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie

heb gelijk de zelfde dag die mvr gebeld die bij mij is geweest om het stop te zetten

dit is ook gebeurt dus we zijn er van af

ze probeerde me nog wel om te praten maar ik hield vol

ben wel heel blij dat ik deze site gevonden heb want anders was ik wel de pineut geweest denk

nogmaals alemaal bedankt

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Happy Service is slechts tussenpersoon (dus niet de maatschappij zelf) en krijgt namen en adressen via aanmelding bij "De Blijde Doos" of zoiets (idd voor a.s./jonge ouders). Een paar minuten geleden heb een reactie op een andere vraag over Happy Service geplaatst; ik was op zoek via Google of er al iets bekend was over de gemiddelde rente van de afgelopen bijna 18 jaar en kwam deze vragen tegen. Ook op mijn polis (studiespaarplan afgesloten bij de geboorte van mijn zoon) staat ook een gegarandeerd uit te keren bedrag, dus altijd een juridische grond om te claimen mocht er iets fout gaan.  Tot nu toe heb ik geen klachten, op één nadeeltje na : mijn zoon ging op zijn zestiende al naar het MBO met al de daarbij behorende kosten, terwijl het spaarplan (en dus ook de inleg) tot zijn 18e loopt. We moe(s)ten dus twee jaar kosten zien te overbruggen... maar juli dit jaar wordt hij 18 en per 1 oktober a.s. gaan we als het goed is de 1e van de 5 jaarlijkse uitkeringen krijgen. Als je dus spaart voor een latere studie, moet je van te voren zelf even berekenen wanneer (op welke leeftijd) dat geld werkelijk nodig is en proberen de looptijd erop af te stemmen. Eerder laten uitbetalen (afkopen) kost handenvol "boete" en dat zou zonde zijn.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2008 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval is Happy Service wel een financiële dienstverlener die bij de AFM geregistreerd staat. Voor wat het waard is.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat iedereen hier meteen zo negatief is zonder het product goed te hebben bestudeerd.

Als je namelijk goed leest in de voorwaarden van Happy Service, een onderdeel van DBV/Reaal, zie je dat er geen addertje onder het gras zit.

Er word berekend hoeveel men gegarandeerd krijgt en ook word er een berekening gemaakt bij verschillende rendementen. Het belangrijkste is echter dat je van te voren een minimaal uit te keren bedrag schriftelijk op papier krijgt voogeschoteld. Dit is berekend op een normale rente die men ongeveer ook zou krijgen als men het op een "normale" spaarrekening zou wegzetten. Verder is er een mogelijkheid dat dit bedrag aanzienlijk hoger zal uitvallen als de rentepercentage op beleggingen "plussen". Elk jaar word het behaalde rendement vermeld op een toegestuurd formulier zodat je weet of je veel of weinig "extra" krijgt uitgekeerd. Ook word "winst" dat behaald is in het ene jaar niet weer "vergokt" in het volgende jaar. Ook zijn ALLE kosten reeds verrekend in het eindresultaat! Er staat dus zwart op wit hoeveel je krijgt in, naar keuze, 1 uitbetaling of een gespreide uitbetaling.

Ook komt Happy Service niet "deur aan deur", ze komen alleen op afspraak.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het midden van de 1e pagina kun je lezen hoe laag het netto rendement is. Zelfs op een Postbank spaarrekening haal je meer rendement.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het minimale rendement mag dan niet zo hoog zijn, het heeft ook andere voordelen.

- Veel mensen hebben niet de zelfdiscipline om elke maand geld te sparen, nu gaat het gewoon automatisch van de rekening af en........

- Als ouders kan je niet zomaar aan het geld komen. Voor die nieuwe auto of keuken moeten papa en mama dus gewoon nog sparen.

- rendementen op spaarrekeningen zijn ook niet vast. Soms krijg je een hoog rentepercentage, soms heel weinig. Toen ik jonger was kreeg ik bij mijn bank 4,8 tot 6,3% rente op mijn (jeugd)spaarrekening....en nu? De rente staat nu op 1,8% een vermindering van maar liefst 3,0 tot 4,5%.

Trouwens is er geen één andere bank, verzekeraar of instantie die een eindbedrag garandeerd! Dat doet Happy Service dus wel !

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

'ze komen alleen op afspraak' maar die afspraak maken ze wel eenzijdig! Ik werd gebeld dat er een mevrouw langs geweest was en ze trof ons niet thuis terwijl wij een afspraak zouden hebben. Deze zou met mij persoonlijk gemaakt zijn half oktober voor eind oktober. Maar ik weet heel zeker dat ik die afspraak niet heb gemaakt! Ik had uberhaupt nog nooit van happy services gehoord (zou je toch wel bijblijven als je een afspraak maakt). Tevens stond op papier dat ik niet zeker wist of mijn man erbij zou zijn, toen wist ik wel zeker dat ik die afspraak niet gemaakt heb! Ze belde om een nieuwe afspraak te maken, maar die heb ik geweigerd. Ik vond het een erg vreemde gang van zaken, je gaat bijna twijfelen of je niet toch een afspraak hebt gemaakt, maar ben daar toch echt zeker van! Ze weten de naam van je kind en geboortedatum, waarschijnlijk van het aanvragen van de blijde doos ofzo.