Help ikea wil niet helpen
Hallo
Wij hebben een vloer gekocht van ikea hij word dit jaar 2 jaar oud we zijn sinds vorig jaar al bezig om contact te krijgen met de ikea dat onze vloer niet Goed is
Bij de winkel zeggen ze dat wij contact moeten opnemen met de hoofdkantoor wij kregen hun telkens niet te pakken email werd retour gezonden Levering fout
Na meerdere malen bij je winkel geklaagd te hebben willen hun in de winkel ons nog steeds niet helpen. ..
Gelukkig hebben we nu eindelijk contact met t hoofdkantoor alleen worden wij niet geholpen Er is een wachttijd van 5 weken prima na door 5 weken moeten wij met foto's maken prima gedaan vervolgens krijgen we te horen dat we weer 5 weken moeten wachten ik hem in mijn mails al gezegd dat onze vloer gevaarlijk is en dat ik mijn dochter niet kan laten kruipen en dat we onze sokken kapot lopen
Dat boeit hun niks en laten ons gewoon wachten en weer doorsturen naar een ander persoon
Nu is mijn vraag wie of wat kan ik inschakelen zodat de ikea op de sodemieter krijgt en hun werk gaat uitvoeren
Onze vloer zit namelijk een productie fout in hij is perfect ingeklikt alleen last de top laag los en het is gevaarlijk voor onze dieren en on's gezin
Beste vraagsteller
U moet niet langer met u laten sollen. U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie (reparatie lijkt mij overigens niet mogelijk maar u moet formeel die gelegenheid bieden).
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op donderdag 28 mei 2015, 09:40]Beste vraagsteller
U moet niet langer met u laten sollen. U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie (reparatie lijkt mij overigens niet mogelijk maar u moet formeel die gelegenheid bieden).
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Leuk Monique Doornerik, maar dan moet je wel eerst weten wat de klacht is.... Misschien is deze vloer wel zelf gelegd en foutief gelegd.
Welke overeenkomst ga je ontbinden als de vloer als twee jaar ligt?
Het is wat anders dat Ikea niet niet op de klacht ingaat en het langdurig gaat worden. Maar nogmaals belangrijke info is of de vloer zelf is gelegd geworden, of gelegd is geworden door iemand van Ikea
Staat toch al in de vraag wat er mis mee is? Hij is goed ingeklikt, daar gaat het niet om, de toplaag laat los. Ik dacht dat ze 10 jaar garantie gaven op die vloeren (weet het niet zeker), maar in ieder geval moet een vloer langer meegaan dan 10 jaar. Als hij een productiefout heeft en vervanging of herstel is niet mogelijk, dan kun je de overeenkomst ontbinden.
Verder is de vraagsteller al sinds vorig jaar bezig om gehoord te worden door Ikea, ook dat staat in de vraag.
Overigens is Ikea op klacht.nl actief. Daar zou u ook nog uw klacht neer kunnen leggen.
Toplaag kan ook loslaten door foutief leggen. Als de vloer te strak ligt komt de vloer onder spanning te staan. Hoekdeeltjes laten los, wat aangezien kan worden voor het loslaten van de toplaag.
Daarom nogmaals de vraag, is de vloer door Ikea gelegd of zelf gelegd.
Even los dat het wel heel lang duurt voordat Ikea reactie geeft op een klacht.
Vraagsteller geeft al aan wat de klacht is. En dus Pino 123, is wat ik schreef, formeel in gebreke stellen, zoals altijd een goede manier om een winkel/leverancier die niet reageert in beweging te krijgen. Net als de suggestie van zoekster.
Dat daarna eventueel zou blijken dat de stellingen van vraagsteller niet kloppen doet daar niet aan af.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wie zegt er dan dat er een productiefout in zit? Is er toch al iemand wezen kijken vanuit Ikea, of een expert?
Lijkt me dat je pas Ikea aansprakelijk kan stellen als bewezen is dat iets niet jouw fout is. Het probleem is na 6 maanden ontstaan, dus aan de koper het te bewijzen.
[quote=neodutchio schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:10]Wie zegt er dan dat er een productiefout in zit? Is er toch al iemand wezen kijken vanuit Ikea, of een expert?
Nee, daar gaat het juist om. Er gebeurt niets. Ikea heeft er geen zin an.
De vloer ligt voorledig vrij bij alle muren als je bij de ikea zelf kijkt in de winkel bij het verkoop bord waar ze een stuk vloer afgebeeld hebben zie je daar ook het zelfde probleem we hebben zelfs al een stuk vloer eruit getrokken en de foto's gestuurd zodat ze zelf kunnen zien dat het duidelijk een productie fout is over mijn hele vloer verdeeld komt de top laag los dat zou niet zijn als hij op een punt tw strak ligt dat moet hij bij dat knel punt het gaan doen maar nu is het echt overal alle plinten enz zijn allemaal al verwijderd maar daar heeft de ikea lak aan daarom wil ik gaan kijken wat ik nog Meer kan gaan inschakelen ik kan mijn dochter niet laten kruipen we lopen onze sokken kapot ik ben verplicht om met schoenen in huis te lopen dat is toch te gek voor woorden het boeit de ikea echt niks
Dus moet u, vraagsteller, niet langer hier klagen en ook niet meer alleen blijven mailen en bellen, maar doen wat Zoekster aangeeft en/of wat ik schreef. Ik gaf aan dat u over moet gaan tot formeel in gebreke stellen per aangetekende brief.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer