re
door renateamber May 28, 2015 om 09:11
Huishouden & energie

Help ikea wil niet helpen

Hallo
Wij hebben een vloer gekocht van ikea hij word dit jaar 2 jaar oud we zijn sinds vorig jaar al bezig om contact te krijgen met de ikea dat onze vloer niet Goed is
Bij de winkel zeggen ze dat wij contact moeten opnemen met de hoofdkantoor wij kregen hun telkens niet te pakken email werd retour gezonden Levering fout
Na meerdere malen bij je winkel geklaagd te hebben willen hun in de winkel ons nog steeds niet helpen. ..

Gelukkig hebben we nu eindelijk contact met t hoofdkantoor alleen worden wij niet geholpen Er is een wachttijd van 5 weken prima na door 5 weken moeten wij met foto's maken prima gedaan vervolgens krijgen we te horen dat we weer 5 weken moeten wachten ik hem in mijn mails al gezegd dat onze vloer gevaarlijk is en dat ik mijn dochter niet kan laten kruipen en dat we onze sokken kapot lopen
Dat boeit hun niks en laten ons gewoon wachten en weer doorsturen naar een ander persoon

Nu is mijn vraag wie of wat kan ik inschakelen zodat de ikea op de sodemieter krijgt en hun werk gaat uitvoeren

Onze vloer zit namelijk een productie fout in hij is perfect ingeklikt alleen last de top laag los en het is gevaarlijk voor onze dieren en on's gezin

1536 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

uwjurist
door uwjurist - May 28, 2015 om 09:40
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vraagsteller
U moet niet langer met u laten sollen. U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie (reparatie lijkt mij overigens niet mogelijk maar u moet formeel die gelegenheid bieden).
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

pino123
door pino123 - May 28, 2015 om 14:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op donderdag 28 mei 2015, 09:40]Beste vraagsteller
U moet niet langer met u laten sollen. U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie (reparatie lijkt mij overigens niet mogelijk maar u moet formeel die gelegenheid bieden).
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Leuk Monique Doornerik, maar dan moet je wel eerst weten wat de klacht is.... Misschien is deze vloer wel zelf gelegd en foutief gelegd.
Welke overeenkomst ga je ontbinden als de vloer als twee jaar ligt?

Het is wat anders dat Ikea niet niet op de klacht ingaat en het langdurig gaat worden. Maar nogmaals belangrijke info is of de vloer zelf is gelegd geworden, of gelegd is geworden door iemand van Ikea

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 14:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Staat toch al in de vraag wat er mis mee is? Hij is goed ingeklikt, daar gaat het niet om, de toplaag laat los. Ik dacht dat ze 10 jaar garantie gaven op die vloeren (weet het niet zeker), maar in ieder geval moet een vloer langer meegaan dan 10 jaar. Als hij een productiefout heeft en vervanging of herstel is niet mogelijk, dan kun je de overeenkomst ontbinden.
Verder is de vraagsteller al sinds vorig jaar bezig om gehoord te worden door Ikea, ook dat staat in de vraag.


Overigens is Ikea op klacht.nl actief. Daar zou u ook nog uw klacht neer kunnen leggen.

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 15:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

langer meegaan dan 1 á 2 jaar, bedoel ik.

pino123
door pino123 - May 28, 2015 om 15:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

Toplaag kan ook loslaten door foutief leggen. Als de vloer te strak ligt komt de vloer onder spanning te staan. Hoekdeeltjes laten los, wat aangezien kan worden voor het loslaten van de toplaag.

Daarom nogmaals de vraag, is de vloer door Ikea gelegd of zelf gelegd.

Even los dat het wel heel lang duurt voordat Ikea reactie geeft op een klacht.

uwjurist
door uwjurist - May 28, 2015 om 15:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraagsteller geeft al aan wat de klacht is. En dus Pino 123, is wat ik schreef, formeel in gebreke stellen, zoals altijd een goede manier om een winkel/leverancier die niet reageert in beweging te krijgen. Net als de suggestie van zoekster.
Dat daarna eventueel zou blijken dat de stellingen van vraagsteller niet kloppen doet daar niet aan af.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ne
door neodutchio - May 28, 2015 om 20:10
5163 Antwoorden / 12 Vragen
0

Wie zegt er dan dat er een productiefout in zit? Is er toch al iemand wezen kijken vanuit Ikea, of een expert?
Lijkt me dat je pas Ikea aansprakelijk kan stellen als bewezen is dat iets niet jouw fout is. Het probleem is na 6 maanden ontstaan, dus aan de koper het te bewijzen.

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 20:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=neodutchio schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:10]Wie zegt er dan dat er een productiefout in zit? Is er toch al iemand wezen kijken vanuit Ikea, of een expert?

Nee, daar gaat het juist om. Er gebeurt niets. Ikea heeft er geen zin an.

re
door renateamber - May 28, 2015 om 21:15
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

De vloer ligt voorledig vrij bij alle muren als je bij de ikea zelf kijkt in de winkel bij het verkoop bord waar ze een stuk vloer afgebeeld hebben zie je daar ook het zelfde probleem we hebben zelfs al een stuk vloer eruit getrokken en de foto's gestuurd zodat ze zelf kunnen zien dat het duidelijk een productie fout is over mijn hele vloer verdeeld komt de top laag los dat zou niet zijn als hij op een punt tw strak ligt dat moet hij bij dat knel punt het gaan doen maar nu is het echt overal alle plinten enz zijn allemaal al verwijderd maar daar heeft de ikea lak aan daarom wil ik gaan kijken wat ik nog Meer kan gaan inschakelen ik kan mijn dochter niet laten kruipen we lopen onze sokken kapot ik ben verplicht om met schoenen in huis te lopen dat is toch te gek voor woorden het boeit de ikea echt niks

uwjurist
door uwjurist - May 28, 2015 om 22:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus moet u, vraagsteller, niet langer hier klagen en ook niet meer alleen blijven mailen en bellen, maar doen wat Zoekster aangeeft en/of wat ik schreef. Ik gaf aan dat u over moet gaan tot formeel in gebreke stellen per aangetekende brief.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

pi
door pieterwolters - May 29, 2015 om 08:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind het altijd zo knap dat sommige mensen precies weten wat er aan de hand is zonder verdere informatie. Of zijn jullie allemaal vrienden van elkaar die dagelijks bij elkaar op de koffie komen? Of is het gewoon jullie primaire reactie dat een bedrijf altijd fout is?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer