ve
door verwijderd Mar 30, 2007 om 23:56
Computers & telefonie

Hema album software

Op onregelmatige maar hinderlijke momenten geeft de HEMA album software de volgende fout:

Access violation at address 00402794 in module 'apc.exe'. Read of address 05497414

Iets soortgelijks gebeurt bij het openen van een project maar ook tijdens de aanmaak van en fotoboek.

Het geheel draait op een ASUS  F3F series (is niet mijn masjien) met XP Media Center 2005

Herkent iemand dit probleem?

Bedankt alvast

(web)Kasper

4464 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou in eerste instantie het programma verwijderen, en hem daarna weer opnieuw installeren.

Als hij het dan nog niet werkt dan heeft deze machine waarop deze software is geinstalleerd een software fout of een ander programma dat hem dwarszit.

Kan u niet de gegevens op een cd zetten en daarmee eens naar een hema vestiging toegaan.

Stel de vraag eens op de site van de hema.

Groet valerius.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

de software heeft zojuist een automatische verplichte update gehad. Het probleem blijft. Naar zeggen, ik heb het niet geconstateerd nog, zou het probleem zich ook voordoen bij Photoshop CS2. Op dit moment denk ik aan een driver of hardware probleem, temeer daar ik op een andere machine dit probleem niet gezien heb. Hoe ga ik dit dus gelogd reproduceren? Systemworks wellicht?

.. er zijn dagen dat ik liever weer met ganzeveer en telraam werk ....

(web)kaZper

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,

drivers ga ik naar kijken. Daar staat kennelijk iets niet lekker. In de devicemanager staat de beeldschermadapter 2 keer exact het zelfde. Ik vraag me af of daar een reden voor is. Eerst maar eens GHOST draaien.

greetZ

kaZper

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij apparaatbeheer twee keer dezelfde videokaart ziet staan (en er zitten er geen twee (sli) in de computer) dan zou ik de videokaartdrivers bij de hand houden, vervolgens beide videokaarten uit apparaatbeheer verwijderen en vervolgens de PC opnieuw opstarten. De hardware zal opnieuw herkend worden en je kunt de videodrivers opnieuw installeren.

Freya

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de nodige aanpassingen gedaan. Verwijdering van de hardwarevermeldingen was geen succes. 1 entry betreft de controller en de andere weet ik niet meer uit m'n hoofd. Per saldo wezen ze op het laatst niet naar hetzelfde onderdeel. Ik probeer overigens te bedenken hoe ik 2 grafische kaarten in dit notebook zou moeten persen of vinden. Het lijkt er niet geschikt voor en voor dit probleem gelukkig niet relevant.

Toch voor de Intel 945GM Express Chipset bij Intel een nieuwe driverset gehaald. Dat werd een upgrade van versie 6.14.10.4497 naar ...4785. Daaraan vooraf ook alle updates voor XP geinstalleerd (55) en de HEMA meldde zich dus met een verplichte update, die er ook in zit.

Tussen de software-update en de driver update een GHOST gemaakt, maar ik weet nog niet hoe ik een ghost-bootcd moet maken voor een eventuele disaster-restore. Maar ja, de images heb ik in ieder geval.

Vervolg: de gebruiker hetzelfde laten doen als wat ze deed toen het weer fout liep. En natuurlijk meekijken op welke toetsen ze leunt. Als dat goed gaat vanavond en de rest van de week dan neem ik aan dat de instabiliteit uit het systeem is.

Hoe het afloopt meld ik nog van de week. Tot zover bedankt voor het meedenken.

greetZ

kaZper

ve
door verwijderd - Mar 31, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo webkasper,

Als dit programma het enige programma is waar je dit soort problemen mee hebt, dan denk ik toch aan een softwareprobleem en niet aan een hardwareprobleem.
Bij grafische programma's denk ik dan in eerste instantie aan drivers voor de videokaart/moederbord en aan de DirectX drivers. Controleer dus eerst of die up-to-date zijn.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 20, 2007 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna 2 weken heeft de machine goed gedraaid. De fout is weer teruggekeerd. Ik heb al aangeraden om een usb-stick niet tijdens het opstarten van XP te plaatsen: resultaat: nul.

Nu gaat er getest worden met het verwerken van afbeeldingen in CS2 vanaf de HD. Ik neig er naar om te zeggen dat het geheugen niet stabiel is of dat er in de usb-aansluiting een probleem zit.

greetZ

(web)kaZper

ve
door verwijderd - Jun 8, 2008 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ditzelfde overkwam mij toen ik op bestellen klikte en een omslag wilde toevoegen. Op de website van albumprinter staat er over 'fout in apc.exe'  in de FAQ het advies de software opnieuw te installeren of een andere computer te gebruiken (welja...). Als oorzaak wordt aangegeven een probleem met 'een ander programma'.

Dit niet nader genoemde andere programma bleek in mijn geval spyware doctor te zijn: alles werkt (voor alsnog) sinds ik dat heb uitgeschakeld. Probeer dat dus eens... en als dat werkt, neem ook eens contact op met albumprinter.com met een verzoek om uitleg wat er precies gebeurt dat volgens antivirus / anti-spyware software niet door de beugel kan.

Groet en succes

Hendrik