ci
door cint1011 Mar 30, 2015 om 13:50
Geldzaken & recht

Het niet ontvangen van tickets voor vanavond

Geachte leden van Kassa,

1 april 2014heeft mijn moeder 2 tickets geboekt bij tickettribune voor Acda en de Munnik voor 30 maart 2015.

Op 26 Jaunari van2015 krijgen wij een e-mail bericht dat er leverings problemen waren met de tickets, waardoor het mogelijk zou zijn dat de tickets pas op de dag van de aanvang in de brievenbus zou komen.

Vandaag is het optreden van Acda en de munnik. Tot op heden hebben we nog geen Tickets ontvangen.

Net contact op genomen met ticketstribune.nl deelde ze mij mee, dat als de tickets vandaag niet binnen zou komen, dat wij niet naar de voorstelling van Acda en de munnik kunnnen.
Dat wij alle kosten terug zou krijgen,

Maar dit vind ik toch raar ze weten in januari al dat er leveringsproblemen zijn en nu hebben ze nog geen tickets in huis, en ze willen natuurlijk wel heen vanavond?

Wat kunnen we hier aan doen op zo'n korte termijn?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Met vriendelijke groet

Jacintha Konijn

589 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2015 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou ook nog maar hopen dat u uw geld terugkrijgt.

Lees maar eens hier.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2015 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.
Dit bedrijf verkoopt tickets door en is geen officieel verkooppunt.
Met dergelijke bedrijven moet men veel meer voor tickets betalen dan de officiële prijs, het risico is aanwezig dat tickets niet geaccepteerd worden, ze niet (op tijd) ontvangen worden als ze al de gevraagde tickets hebben, doorgaans niet de bestelde plaatsen enz., andere naam op tickets etc.
Voor de toekomst: altijd naar de site van de artiesten gaan of de site van het theater, poppaleis enz. waar opgetreden wordt, daar staan de officiële verkooppunten en de officiële prijzen vermeld en daar dus kopen.
Als tickets uitverkocht zijn volgens die sites dan zijn ze uitverkocht.

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2015 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 mrt 2015, 14:12]Nou ook nog maar hopen dat u uw geld terugkrijgt.

Lees maar eens hier.

Daar gaan we weer....... Wanneer leren mensen eens alleen kaartjes te kopen bij de officiële ticketbureaus?

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2015 om 15:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 mrt 2015, 14:12]Nou ook nog maar hopen dat u uw geld terugkrijgt.

Ook daar zou ik maar niet van uitgaan. 't Feit blijft dat mensen gewoon blijven kopen bij dit soort "verkooppunten", helaas, terwijl er zo is gewaarschuwd het via de officiële weg te doen. Heel jammer om deze avond te moeten missen.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2015 om 15:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Omroep Max waar ik zeer per ongeluk vanmorgen zappend belandde was aan de orde de servicekosten van tickets en het doorverkopen van tickets.
Iemand van de SP vertelde over een wetsvoorstel waarin o.a. geregeld zou moeten worden dat servicekosten niet boven de 20% uit mogen stijgen.
Heel "prettig" dus als je dure tickets hebt van bijv. U2, Rolling Stones, etc., en niet van een plaatselijke theatervoorstelling van 16 euro. Dan kun je toch maar beter 6 euro servicekosten betalen.
Verder zou erin staan dat een verbod op doorverkopen van tickets moet komen. Dat verbod staat bij mijn weten meestal al op tickets vermeld en trekt men zich niets van aan.
Voor zover ik weet is dat al eens eerder geprobeerd en kan dat niet o.a. om reden zoals klik hier wordt vermeld.
Ik had overigens niet de indruk dat de presentatrice begreep dat het om bedrijven die doorverkopen ging want ze sprak steeds over via Markplaats doorverkopen.
Het is zoals @carola.83 zegt. Daarbij komt ook dat als men maar blijft kopen bij dergelijke bedrijven dat men daarmee die bedrijven in stand blijft houden.

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2015 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 30 mrt 2015, 15:11][quote=tijger1 schreef op maandag 30 mrt 2015, 14:12]Nou ook nog maar hopen dat u uw geld terugkrijgt.

Ook daar zou ik maar niet van uitgaan. 't Feit blijft dat mensen gewoon blijven kopen bij dit soort "verkooppunten", helaas, terwijl er zo is gewaarschuwd het via de officiële weg te doen. Heel jammer om deze avond te moeten missen.

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2015 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Sorry, bovenstaande ging fout.
Heb redactie gevraagd dit te verwijderen.

gompy2
door gompy2 - Mar 31, 2015 om 13:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zou dit de geluksvogel van dit topic zijn?

Klik hier-> Acda en De Munnik 'redden' opgelichte fan.

Als het dezelfde is verdiend ze het ook wel na zoveel moeite gedaan te hebben.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2015 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

Dat zou wel toevallig zijn (er zijn meer 'opgelichte' personen).
Mag toch aannemen dat TS dat dan ook even hier vermeld had.

Aardige geste van dat tweetal. ;-)

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2015 om 13:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 13:35]

Mag toch aannemen dat TS dat dan ook even hier vermeld had.

Aardige geste van dat tweetal. ;-)

Met vr.gr.

Misschien erg laat geworden gisteravond om te melden. Maar dat zou inderdaad te toevallig zijn.