Hoe kan ik controleren dat de schade die is uitgekeerd ook het overeengekomen bedrag is?
Beste, ik ben 3,5jaar geleden aangereden met mijn auto. Naast de materiele schade (die vlot werd afgehandeld en via de bank) had ik last van mijn nek en wat immateriele schade ingediend (fysiotherapie + reiskosten). Ik heb 2,5 jaar lang wekelijks lopen leuren om wat de status was. Ik kreeg telkens een andere reden of status te horen van mijn tussenpersoon (FDC in Mijdrecht). Nu zei mijn tussenpersoon laatst weer dat het afgehandeld was en dat ik geld zou ontvangen. Gister stond hij ineens voor mijn deur met een enveloppe met contant geld (omdat overmaken lang zou duren). Ik heb meerdere keren gevraagd om bewijs en ook aangegeven dat ik toch voor kwijtschelding moet tekenen. Ik wil iets zwart op wit, maar dit was er volgens hem niet want dit kwam uit een coulance potje dus dan gelden er andere regels. Dit was hij telefonisch overeen gekomen met de tegenpartij.
Ik vertrouw het niet en wil iets zien van de tegenpartij (zwart op wit) dat het bedrag dat ik nu contant heb ontvangen daardwerkelijk klopt. Het kan toch niet dat je contant geld krijgt en nergens voor moet tekenen? Ik zou bij wijze van spreken nu ook kunnen zeggen dat ik nooit wat ontvangen heb want ik heb nooit ergens voor getekend.
Welke stappen zou ik kunnen ondernemen om te controleren of dit klopt? Ik heb al eens om contactgegevens gevraagd van de tegenpartij maar die kreeg ik niet (omdat het zogenaamd afgehandeld was maar ik vervolgens wel weer maanden moest leuren). Ik heb het vermoeden dat het bedrag hoger is en ik daardoor schadegeld misloop.
Ik heb helaas geen contact gegevens van degene die mij heeft aangereden.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dit riekt naar oplichting door uw tussenpersoon. Zoiets gaat natuurlijk niet contant en zonder bijbehorende brieven. Bel de verzekeraar rechtstreeks en leg de situatie uit. Dan bent u er zo achter of e.e.a.klopt. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Bedankt voor jullie reactie. Zojuist met de verzekeraar van de tegenpartij (OHRA) gebeld, deze hebben sinds 2012 geen dossier meer en geen letselschade uitgekeerd. Ik heb mijn tussenpersoon weer gebeld en die kon mij niet direct de gegevens verstrekken van de verzekeraar die deze schade heeft uitgekeerd. Maar als de verzekeraar van de tegenpartij de schade niet heeft uitgekeerd wie heeft dat dan wel? Het wordt steeds vager.
.... Maar als de verzekeraar van de tegenpartij de schade niet heeft uitgekeerd wie heeft dat dan wel? Het wordt steeds vager...... Inderdaad. Raar verhaal!
Eis volledige opheldering van uw tussenpersoon d.m.v. documenten. En geef aan dat u anders een klacht indient bij het KiFiD. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
[quote=uwjurist schreef op donderdag 9 jul 2015, 10:38]Eis volledige opheldering van uw tussenpersoon d.m.v. documenten. En geef aan dat u anders een klacht indient bij het KiFiD. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Ik heb inmiddels mijn tussenpersoon via de telefoon en e-mail om opheldering gevraagd. Daarnaast heb ik vandaag weer Ohra (tegenpartij) gesproken om schriftelijk van hun kant details over de uitkering van immateriele schade te krijgen. Ik zal de uitkomst terug koppelen en zal zeker een klacht indienen bij KiFiD als ik er niet uit kom. Bedankt voor de adviezen.
Helaas (en zoals verwacht) niets van mijn tussenpersoon vernomen. Ik heb mijn mailtjes van de afgelopen 3 jaar gecontroleerd en telkens om opheldering gevraagd en nooit iets gekregen. Ik dacht de juiste tegenpartij (Ohra) benaderd te hebben, maar heb alleen gegevens van de verzekerde van degene waar mijn auto op doorgeschoven is. Dus het klopt wel dat ze die zaak in 2012 hebben gesloten. Ik ga vanavond thuis nog eens graven in mijn papierwerk. Hoop dat ik nog iets terug kan vinden. Ik stuur nu wederom een e-mail naar mijn tussenpersoon en zal tevens een klacht indienen bij KiFiD. Weet iemand nog iets anders wat ik kan doen? Ik krijg gewoon geen informatie van mijn tussenpersoon.
Dus als ik het goed begrijp, bent u aangereden en is uw auto daardoor doorgeschoven tegen een andere auto die verzekerd is bij Ohra?
Hebt u bij die aanrijding(en) dan geen schadeformulier ingevuld?
U schrijft dat uw schade aan uw auto vlot is afgehandeld. Door wie? Was u WA casco verzekerd zodat uw eigen verzekeraar uitkeerde, of slechts WA zodat de verzekeraar van de achteropkomende auto moest betalen?
Bij wie hebt u die nota's van fysio en reiskosten ingediend? Zijn die nota's ooit geclaimd bij de tegenpartij?
Er is destijds wel een schadeformulier ingevuld met degene die bij mij achterop is gereden, maar dat formulier ligt bij mijn tussenpersoon. Ik hoop dat ik thuis nog iets heb maar heb alles overgelaten aan mijn tussenpersoon. Ik heb materiele schade uitgekeerd gekregen. Het bedrag van de materiele schade is via mijn tussenpersoon gegaan. Volgens hem kregen zij geld van de tegenpartij en dit hebben ze weer naar mij overgemaakt. Dit ging ook zonder papierwerk, maar ik had zelf al geïnformeerd bij het schadebedrijf waar de taxatie gedaan werd dus dat bedrag klopte wel.
Dit gaat nu nog over de afwikkeling van het immateriele deel. Ik heb in een Excel destijds de kosten opgesomd en dit naar mijn tussenpersoon gestuurd (de keren dat ik naar de fysio was geweest doorgegeven + kosten annuleren wintersport). Hij is daar verder mee aan de gang gegaan. Ik heb nooit nota's ingediend, alleen aangegeven welke data ik bij de fysiotherapeut was geweest en welke andere kosten ik heb gemaakt.
De afwikkeling van het immateriele deel is nu via een enveloppe met contant geld gegaan, zonder enige papierwerk.
Wel wat laat gelezen, maar: "Ik heb helaas geen contact gegevens van degene die mij heeft aangereden. ". Is er wel een schade formulier ingevuld en ondertekend, u behoort daar een kopie van te krijgen.
Ok, ik was in de veronderstelling dat dit immateriele schade was. Maar goed, hoe het ook genoemd wordt, het gaat dus om kosten die ik na het ongeluk heb gemaakt + smartegeld, dit zou mijn tussenpersoon indienen.
In mijn e-mail archief zag ik net dat ik in maart 2014 hem mailde met de vraag waar de kwitantie bleef omdat hij dit telefonisch beweert had dat dit onderweg was. Helaas heb ik nooit via de e-mail antwoord gehad en alleen telefonisch. Dus heb niks op papier
Maar was u nu casco verzekerd of niet? Vraag bij uw EIGEN verzekeraar rechtstreeks de gegevens van die aanrijdingen op. Zij moeten die hebben, want u zult wel aansprakelijk gesteld zijn door uw voorganger, wat uw verzekeraar weer zal hebben verhaald op de verzekeraar die bij u achterop reed.
En zoals gezegd die overige schade is niet immaterieel.
Maar hebt u nu dat totaal aan kosten gekregen van uw tussenpersoon?
Dat gaat natuurlijk nooit uit ern coulance potje. Wat een onzin.
U krijgt natuurlijk ook niet zomaar smartengeld. Als dat al betaald wordt, gaat daar een heel gedoe aan vooraf. Ten eerste een keuring door ern verzekeringsreus van de tegenpartij.
En dat dan ook pas na een flinke tijd, zodat het zeker is wat de eventuele restschulden is.
Mijns inziens heeft uw tussenpersoon helemaal niets voor u geclaimd en geeft hij nu maar wat om van het "gezeur". Af te zijn.
Ik ben WA verzekerd. Ik heb zojuist met een jurist van mijn werk gesproken die zegt dat ik niks heb om te claimen en denkt dat hij de afwikkeling buiten de verzekering om heeft geregeld met de tegenpartij. Maar goed, ik zal eens contact opnemen met ASR (mijn eigen verzekeraar), dank voor de tip.
Natuurlijk is dat niet met de tegenpartij buiten diens verzekeraar om afgewikkeld. Wat is dat nu voir gekkigheid? Iemand gaat zulke kosten niet zelf betalen, uw autoschade is toch ook vergoed?
"Het is niet moeilijk om te verdwalen in de wirwar van informatie over verzekeringen"
Klaarblijkelijk heeft hij gelijk en zelf een fout gemaakt, lost dit erg onprofessioneel op en uzelf heeft uw administratie klaarblijkelijk ook niet op orde.
Zonder dokumentatie natuurlijk onacceptabel en inderdaad om opheldering vragen of het KIFID informeren. Betrokkene scoort bij zijn hypotheekadviezen in reviews echter best opmerkelijk hoog........ uiteindelijk een raar verhaal!
U heeft volgens het FDM-procedere een schade-bevestiging in uw e-mailbox!! Neem de verzekeringspolis ter hand en check of uw letsel-schade verzekerd is!
[quote=hänschen klein schreef op dinsdag 21 jul 2015, 18:15]vervolg......
U heeft volgens het FDM-procedere een schade-bevestiging in uw e-mailbox!! Neem de verzekeringspolis ter hand en check of uw letsel-schade verzekerd is!
De Ts is alleen WA verzekerd. De schade is veroorzaakt door een tegenpartij en die heeft ook de schade aan de auto vergoed, dus aansprakelijkheid erkend. De verdere schade moet daar ook geclaimd worden.
wat een verhaal. Een enveloppe met geld die u van uw tussenpersoon krijgt. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Misschien toch maar een andere (of geen) tussenpersoon nemen.
Ik lees dat u al een klacht bij het KIFID hebt ingediend, ik ben wel benieuwd naar de reactie.
Het lijkt mij heel sterk dat het geld afkomstig is van de tegenpartij. Dat lijkt mij wel heel sterk. We hebben zelf ook weleens een schade onderling geregeld (kleine schade die ongeveer gelijk was aan het eigen risico en de komende premieverhoging bij 'claimen'). Dan komt er echt geen tussenpersoon bij kijken en wordt er ook geen uitkering gedaan vanuit de verzekeraar. Als er toch al geclaimd wordt (eigen risico en premieverhoging zijn dan al een feit) dan zou de gehele schade door de verzekeraar uitbetaald worden.
"Inzake de schadeafwikkeling deel ik je mee dat aangezien wij nog blijvende letselschade,
nog Inkomstenverlies, nog onbetaalde medische kosten of onbetaalde materiële schade
hebben kunnen aantonen (is er ook niet) wij een “coulance betaling” (onverplichte betaling)
hebben gedaan. De materiële schade is conform expertise afgewikkeld."
Dus nog steeds geen dossier ontvangen. Ik heb mijn wintersport destijds moeten annuleren dus dat is wel degelijk schade toch. Maar goed, mijn klacht ligt al bij KiFiD, hopelijk horen ze er nog iets van.
Nee naar die documenten heeft hij nooit gevraagd maar ik heb wel degelijk een bedrag moeten betalen voor de annulering van mijn wintersport. Daarnaast is er gewoon een bezoek geweest aan het ziekenhuis (staat vast wel ergens geregistreerd) en bezoekjes aan de fysio (daar staat dit in het systeem).
Goede les voor mezelf dat ik me voortaan beter moet inlezen. Ik vertrouwde mijn tussenpersoon 100% en heb alles gewoon maar aan hem overgelaten en dacht dat het dan wel goed kwam. Mijn km-kosten en annuleringskosten heb ik in een Excel bestandje opgestuurd omdat hij om een lijstje vroeg van de gemaakte kosten.
Opvallend vind ik overigens dat hij niet op mijn e-mails reageert waarin ik hem vraag een bedrag te bevestigen en waarin ik aangeef dat ik een klacht indien bij KiFiD. Hij heeft een oudere e-mail gepakt en daar dit in gereageerd. Misschien is daar geen reden voor maar nu zoek ik overal wat achter.
Marr hoe kunt u nu veronderstellen dat ern tegenpartij schade gaat vergoeden zonder de daarbij behorende nota's en bewijsstukken?
U denkt toch niet dat een verzekeraar zomaar inzage kan krijgen van uw fysio bezoeken en de kilometers? En dat hij weet wat u nog hebt moeten betalen aan die vakantie? Ook uw tussenpersoon kan niets zonder bewijsstukken, masr die had die stukken natuurlijk al lang geleden bij u moeten opvragen.
Het is mijns inziens heel simpel. De tussenpersoon heeft niets geclaimd, dat kon hij ook niet.
Dus ik ben nog steeds benieuwd hoeveel u uitbetasld gekregen hebt en door wie.
ben erg benieuwd wat de reactie van het Kifid gaat zijn. Was het bedrag dat u contant hebt gekregen overigens toereikend voor de geleden schade ? Heeft u nog contact opgenomen met uw eigen verzekeraar over de schade en bent u wellicht te weten gekomen welke verzekeraar de tegenpartij had zodat u bij hen kon informeren of er bij hun geclaimd is of iets geregeld is 'in onderling overleg' ?
Er klopt natuurlijk helemaal niets van. Waar dat geld nu echt vandaan komt blijft gissen, maar het zal vast niet van de tegenpartij komen verwacht ik. Aangezien u zo lang heeft aangedrongen en uw tussenpersoon heeft verzwegen (als ik het goed begrijp) dat hij helemaal niets gedaan had met uw claim dacht hij misschien met wat cash in een enveloppe ben ik van haar af. Zo lijkt het wel in mijn ogen. Maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Uw tussenpersoon verdient aan u dus dan mag hij ook wel wat voor u doen natuurlijk. Aan de reactie van uw tussenpersoon is al wel af te lezen dat hij zelf ook wel inziet niet helemaal lekker bezig te zijn. Geen documenten vragen en dan stellen dat niets aangetoond kan worden.
Misschien nog even dit afwachten maar anders sowieso toch maar snel op zoek gaan naar een andere tussenpersoon.
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel. Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel
...
Lees meer
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.