ge
door gevoelige mama Sep 22, 2014 om 21:05
Geldzaken & recht

Hoe kan ik mijn contract beindigen

Hallo,

Ik heb op 01-08-2014 een jaarcontract ondertekend bij womans world in Rotterdam. Begin september kom ik erachter dat ik zwanger ben ( niet gepland, wel welkom) de zwangerschap weerhield mij er ook niet van om te sporten..totdat ik vorige week van de huisarts te horen kreeg dat ik wegens complicaties niet mag sporten!

Ik heb contact opgenomen met de sportschool (wat heel vaag verliep en nog steeds vaag verloopt) zij hebben mij doorverwezen om het verder allemaal via de email afte handelen..maar ik word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd.
Het antwoord dat ik elke keer krijg is dat het ontbinden van mijn contract niet mogelijk is (elke keer anders uitgelegd)en heb meerdere malen aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en graag iemand wil spreken..maar tevergeefs!

Vandaag ben ik bij het juridische loket geweest en heb daar mijn contract laten zien..de medewerker gaf aan dat ik mijn kan beroepen op het feit dat het overmacht is (ze noemde ook een wetsartikel maar ben zo vergeetachtig door de zwangerschap, ben het alweer vergeten) en dat ik gericht een brief moet schrijven naar de eigenaar van de sportschool.

niemand wil mij ter woord staan en als ik vraag naar de eigenaar, krijg ik te horen dat ze de naam van de eigenaar om privé redenen niet mogen zeggen

Ik ben lichamelijk al oververmoeid en heb het echt helemaal gehad, ben nu ook heel gevoelig dat het mij echt van slag maakt..en hoop dat ik hier advies kan winnen hoe ik dit zo snel mogelijk kan afhandelen

Bij voorbaat dank!

1922 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 22, 2014 om 22:23
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd handig om aantekeningen te maken, zeker bij een juridisch gesprek.

Als u perse de naam van de eigenaar wilt hebben dan kunt u die via de Kamer van koophandel vinden. U kunt uw (aangetekende) brief ook adresseren met "Aan de eigenaar van sportschool".

Ik durf echter niet de stelling van het juridisch loket te ondersteunen dat uw zwangerschap voldoende is om te stellen dat er sprake is van overmacht.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke sportschool is dat?

En moet u dan het bed houden? Want er zit nogal wat verschil tussen sporten.

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2014 om 22:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het begrip overmacht is te vinden in het Burgelijk Wetboek artikel 6. Mogelijk kan het verstrekken van een medische verklaring door uw arts u helpen.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2014 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk dat het dit is met 2 soorten jaarabonnementen klik.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Sorry, overheen gelezen.

@gevoelige mama

Misschien kunt u overstappen op yoga.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 23:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

UIt de AV
d. Het is mogelijk om bij zwangerschap maximaal 3 maanden gebruik te maken van een zogeheten zwangerschapsverlof. Tijdens dit zwangerschapsverlof wordt het abonnement tijdelijk stop gezet. Er kan geen gebruik gemaakt worden van de faciliteiten en er wordt geen contributie voldaan. De einddatum van het abonnement wordt met gebruik van een zwangerschapsverlof maximaal 3 maanden vooruit verschoven. Voor een zwangerschapsverlof dient een geldige zwangerschapsverklaring getekend door de verloskundige aangeleverd te worden.

U heeft dus het recht om het abo met 3 maanden op te schorten en daarna weer aan te vangen. Eventueel zou u om een langere opschorting kunnen vragen. Dat lijkt me redelijk als het sporten u 'verboden' is door de huisarts.
Stel dat voor.

alfatrion
door alfatrion - Sep 22, 2014 om 23:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Volgt u het advies van Zoekster. Overmacht gaat het niet worden.

[qote="Artikel 6:75 BW - overmacht"]Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Uw verplichting bestaat uit het betalen van het maandelijkse abonnementsgeld. Deze verplichting kunt u gewoon nakomen, ook nu u zwanger bent.

waterlelie82
door waterlelie82 - Sep 22, 2014 om 23:50
71 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een idee om aan de sportschool te vragen je abonnement te bevriezen?

Waar ik sport hebben ze het zelf aangeboden. Ik hoefde zo 9 maanden (periode zwanger+na bevalling) geen contributie te betalen, en kon zelf aangeven wanneer ik weer wil beginnen. Er werd ook niet gevraagd om een zwangerschapsverklaring.

door 1953 - Sep 23, 2014 om 01:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wil de organisatie eventueel meewerken om het lidmaatschap opschorten gedurende de zwangerschap en een periode erna?

ge
door gevoelige mama - Sep 23, 2014 om 11:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 01:38]Wil de organisatie eventueel meewerken om het lidmaatschap opschorten gedurende de zwangerschap en een periode erna?

Dit heb ik al gevraagd, maar dat weigeren ze!

ge
door gevoelige mama - Sep 23, 2014 om 11:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 23:18]UIt de AV
d. Het is mogelijk om bij zwangerschap maximaal 3 maanden gebruik te maken van een zogeheten zwangerschapsverlof. Tijdens dit zwangerschapsverlof wordt het abonnement tijdelijk stop gezet. Er kan geen gebruik gemaakt worden van de faciliteiten en er wordt geen contributie voldaan. De einddatum van het abonnement wordt met gebruik van een zwangerschapsverlof maximaal 3 maanden vooruit verschoven. Voor een zwangerschapsverlof dient een geldige zwangerschapsverklaring getekend door de verloskundige aangeleverd te worden.

U heeft dus het recht om het abo met 3 maanden op te schorten en daarna weer aan te vangen. Eventueel zou u om een langere opschorting kunnen vragen. Dat lijkt me redelijk als het sporten u 'verboden' is door de huisarts.
Stel dat voor.

Daar heb ik sowieso recht op, de regelgeving is voor elke zwangere vrouw..Bij mij is het nu even een ander verhaal, ik mag mijn hele zwangerschap niet sporten vanwege complicaties en dan is nog maar de vraag wanneer ik weer hersteld ben na de bevalling..ik moet nu 9 maanden contributie betalen voor jan met de korte achternaam..een verklaring van de huisarts heb ik mijn bezit, de gynaecoloog heeft ook een verklaring geschreven.

Langer op te schorten heb ik al gevraagd, dat weigeren ze..ik heb net voor het eerst een hele aardige medewerker aan de telefoon gesproken en die heeft aangegeven mijn mailtjes door te sturen naar de eigenaar (direct contact met de eigenaar mag niet?!) hoop dat ik nu wel wat meer bereik!

ge
door gevoelige mama - Sep 23, 2014 om 11:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=waterlelie82 schreef op maandag 22 sep 2014, 23:50]Misschien een idee om aan de sportschool te vragen je abonnement te bevriezen?

Waar ik sport hebben ze het zelf aangeboden. Ik hoefde zo 9 maanden (periode zwanger+na bevalling) geen contributie te betalen, en kon zelf aangeven wanneer ik weer wil beginnen. Er werd ook niet gevraagd om een zwangerschapsverklaring.

Als ze mij hierin tegemoet zouden komen,zou ik hier uiteraard akkoord mee gaan, ik heb me niet voor niks ingeschreven..wil ook heel graag sporten, maar helaas!

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet nu al bij voorbaat dat u uw hele zwangerschap niet mag sporten? E zoals gezegd dat kan op veel verschillende manieren. Mag u dan niet werken ook en moet u 8 maanden het bed houden? Kan mij dat niet voorstellen.

ge
door gevoelige mama - Sep 23, 2014 om 11:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 11:24]U weet nu al bij voorbaat dat u uw hele zwangerschap niet mag sporten? E zoals gezegd dat kan op veel verschillende manieren. Mag u dan niet werken ook en moet u 8 maanden het bed houden? Kan mij dat niet voorstellen.

Ik heb complicaties (dit is erg privé en wil dit ook hier bespreken) maar ik mag idd mijn hele zwangerschap geen lichamelijk oefeningen doen

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2014 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze kunnen de naam van hun sportschool beter wijzigen in: Man's world! Erg vrouwonvriendelijk bedrijf.