boppe1943
door boppe1943 Nov 18, 2014 om 20:21
Computers & telefonie

Hoe verwijder en voorkom ik irritante reclame?

Goedenavond. Sinds enige tijd ontvang ik irritante reclame in mijn inbox van mijn Yahoo account. Ik heb geprobeerd "opt out" te doen, maar sindsdien krijg ik nòg meer ongewenste reclame, vaak met nog irritanter geluid erbij. Mogelijk heb ik iets fout gedaan en om nog meer van die rommel gevraagd. Hoe kom ik definitief op een veilige wijze van die reclame af? Heeft iemand daar ervaring mee? (Mijn browser is Chrome en ik heb Windows 7).

22362 41 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2014 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boppe1943,

Verwijderen: scan eens met MBAM

Voorkomen: installeer AdBlockPlus voor Chrome: klik hier.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 23:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso nooit de afmeldlinkjes gebruiken bij spam, daarmee bevestig je het bestaan van het adres.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 23:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Of nog erger je installeert, ongemerkt, via die link adware, zoals nu zeer waarschijnlijk het geval is.

macwouter
door macwouter - Nov 19, 2014 om 00:42
825 Antwoorden / 9 Vragen

Oei Oei daar hebben we het alweer. In het verleden altijd voor gewaarschuwd blijf weg en echt heel ver weg van Yahoo. De meeste spam die je ook aantreft in je gmail of hotmail account is afkomstig van een Yahoo account. Big booby,s en viagra wordt allemaal verstuurd via een Yahoo account let maar eens op.

ak
door aksr - Nov 19, 2014 om 12:36
15 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is de oplossing betrekkelijk eenvoudig.
Neem een account bij Gmail: Die jongens hebben een schitterende en werkende oplossing om alle spam eenvoudig in de prullenbak te doen verdwijnen.
Is kosteloos en werkt voortreffelijk.
gr.
Anton

ja
door jangmcoolen - Nov 19, 2014 om 13:08
77 Antwoorden / 12 Vragen

En het is toch zo gemakkelijk. Elke email heeft een zendernaam en een onderwerp.
Ik kijk beiden goed aan en als ik niet 200% herkenning zie onmiddellijk naar verwijderen.
Dat werkt al jaren geweldig.
Maar sinds kort zijn er ook handige jongens die gebruiken een voor jou bekend emailadres; toch vallen die bij mij af op het onderwerp.
Emails van banken gaan sowieso en zonder meer naar verwijderen; als ze me nodig hebben bellen ze wel of schrijven ze.
Dus NOOIT BANG ZIJN DAT JE EEN EMAIL TEVEEL WEGGOOID EN, HEEL BELANGRIJK, NIET NIEUWSGIERIG ZIJN.
Werkt al jaren feilloos bij mij.

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2014 om 13:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Yahoo, is een van de irritantste spammers op het net,neem als alternatief gmail. geen hotmail want die blokkeert de domeinnaam yahoo niet. en zoals edrick al schreef ad block, schoon de computer eens op met een trial van aro of mbam...let op de adres regel op het internet, dus geen programma binnenhalen namens bla bla installeer dit en dat , naar de site van de eigenlijke distribiteur sccs .

ma
door marcmons - Nov 19, 2014 om 14:34
25 Antwoorden / 0 Vragen

Jangmccollen geeft hiet het enige juiste antwoord. Mails van onbekende afzenders en banken gewoon ongezien weggooien en niet nieuwsgierig zijn. Ook ik gooi die ongezien in de prullebak. Nooit last van spam of problemen. Als die afzenders je voor belangrijke zaken nodig hebben dan schrijven of bellen ze wel. Je kunt toch wel zelf goed bepalen met welke betrouwbare afzenders je (ooit) te maken wilt hebben. En wil je toch persé je emailadres achterlaten bij commerciële organisaties/toepassingen/aanvragen e.a. louche rommel kun je altijd nog een fake- of (tijdelijk) extra web-emailadres aanmaken.

ja
door jangmcoolen - Nov 19, 2014 om 14:42
77 Antwoorden / 12 Vragen

@MARCMONS. Beste Marc: je schrijft jangmcoolen geeft hiet het enig juiste antwoord.
Ik denk (hoop) dat je bedoelt: geeft HIER het enig juiste antwoord (zie bij jangmcoolen)

boppe1943
door boppe1943 - Nov 19, 2014 om 15:56
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties tot dusverre. Het komt mij echter voor dat niemand van u een Yahoo account heeft. Ik heb 'm al jaren tot volle tevredenheid. Alleen die vervelende reclame die ik sinds kort ontvang hangt me de keel uit. Let wel: het betreft hier geen phishing, zoals sommigen van u denken en het is helaas ook geen reclame die je gewoon weg kunt gooien. Het blijft gewoon een paar dagen staan, verdwijnt dan vanzelf, maar dan komt er weer nieuwe voor in de plaats. Nieuw beleid van Yahoo, je komt er alleen onderuit als je maatregelen neemt, maar die zijn in nevelen gehuld. Je kunt een programa'tje downloaden om de reclame tot een minimum te beperken, maar ik weet niet wat ik dan in huis haal en dan zal ik wellicht de geadviseerde MBAM nodig hebben. Vandaar dat ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft.
Gmail heb ik ook, maar dat vind ik nou, om diverse redenen, weer verschrikkelijk.

Ter info: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1644787/2013/06/03/Yahoo-Mail-schakelt-over-op-nieuwe-dienst-met-reclame.dhtml

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2014 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

In betreffend artikel staat: ]
Bij Yahoo zal de gebruiker de contextuele reclame echter wel handmatig kunnen uitschakelen via de Yahoo Ad Manager.
Dus .... (maar ik kan niet vinden hoe.)

Met vr.gr.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 19, 2014 om 16:42
86 Antwoorden / 6 Vragen

Ongewenste mail kan een download blokkering krijgen en komt dan nimmer meer !

In Outlook Express weg geschakeld worden = tw;Ga naar BERICHTEN & AFZENDER BLOKKEREN,type de naam v/d afzender in en de mail komt NOOIT meer!

Ook in andere mail programma`s is een dergelijke instel mogelijkheid. !

ja
door jangmcoolen - Nov 19, 2014 om 16:49
77 Antwoorden / 12 Vragen

@MARCMONS. Marc je schrijft: ""kun je altijd nog een fake- of (tijdelijk) extra web-emailadres aanmaken""
Mag ik vragen/weten hoe je dat doet?
Alvast mijn dank

haarp
door haarp - Nov 19, 2014 om 16:51
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik gebruik nog altijd Hotmail en de ongewenste berichten gaan automatisch naar de map 'ongewenst". Hoe ze het doen weet ik niet maar het werkt wel. Regelmatig blokkeer ik de ongewenste berichten. Ik heb al een relatief oud account en ontving vroeger meer spam dan tegenwoordig.
Ik raad iedereen aan Hotmail te gebruiken, tegenwoordig heet dit Outlook.

pk49
door pk49 - Nov 19, 2014 om 17:13
243 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds ik op gmail zit heb ik nooit meer spam e.d.Vroeger had ik een @home account en het was bijna elke dag raak. Ik gebruikte destijds Mozilla Thunderbird waarmee je vervelende email kunt blokkeren en meteen naar de prullenbak kunt doorverwijzen.En Adblock plus op mijn browser.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 19, 2014 om 17:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op woensdag 19 nov 2014, 16:49]"kun je altijd nog een fake- of (tijdelijk) extra web-emailadres aanmaken"
Mag ik vragen/weten hoe je dat doet?
Jetable.org

Of maak gebruik van de extensie DoNoTrackMe krijg je automatisch in je browser bij ieder e-mail-veld de mogelijkheid om met 2 klikken 'n tijdelijk adres aan te maken, die je onbeperkt kunt blijven gebruiken. En uiteraard om ieder moment ook weer verwijderen/tijdelijk blokkeren.

gompy2
door gompy2 - Nov 19, 2014 om 17:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:56]Hartelijk dank voor de reacties tot dusverre. Het komt mij echter voor dat niemand van u een Yahoo account heeft. Ik heb 'm al jaren tot volle tevredenheid. Alleen die vervelende reclame die ik sinds kort ontvang hangt me de keel uit. Let wel: het betreft hier geen phishing, zoals sommigen van u denken en het is helaas ook geen reclame die je gewoon weg kunt gooien. Het blijft gewoon een paar dagen staan, verdwijnt dan vanzelf, maar dan komt er weer nieuwe voor in de plaats. Nieuw beleid van Yahoo, je komt er alleen onderuit als je maatregelen neemt, maar die zijn in nevelen gehuld. Je kunt een programa'tje downloaden om de reclame tot een minimum te beperken, maar ik weet niet wat ik dan in huis haal en dan zal ik wellicht de geadviseerde MBAM nodig hebben. Vandaar dat ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft.
Gmail heb ik ook, maar dat vind ik nou, om diverse redenen, weer verschrikkelijk.
Boppe1943 je krijgt die reclame binnen omdat je je mail online bekijkt d.m.v een browser, zo te lezen Chrome.
Dat is het nieuwe beleid van Yahoo, er zitten aan de rechterkant advertentie's en dat zijn de inkomsten van Yahoo.
Als je je mail op zou halen met een echte e-mail-cliënt zoals Thunderbird van Mozilla of Windows Live Mail van Microsoft zou je dat niet hebben.
Yahoo geeft de mogelijkheid om ad-free in te loggen maar daar moet je voor betalen en is voor onze regio ook niet mogelijk.

Als je je post wilt blijven bekijken door middel van je browser Chrome dan moet je een ad-blocker toevoegen aan Chrome, zoals Adblock Plus.
Volgens mij moet die al ergens in Chrome zitten anders moeten anderen je maar vertellen hoe die toe te voegen is, ik heb Chrome wel ergens staan maar ik gebruik die nooit, vandaar.

Ik heb ook accounts bij Yahoo en Gmail, en normaal haal ik mijn mail op met Thunderbird waar ik de accounts van Yahoo en Gmail heb toegevoegd, maar nu heb ik mijn mail bekeken door middel van mijn browser Firefox met ingeschakelde Ad-blocker en op het plaatje zie je dat ik geen advertentie's heb.
Klik-> Hier
Rechts bovenin zie je dat ABP, Adblock Plus, actief is.

Hier het artikel waar je kunt lezen wat je zou moeten doen als het mogelijk zou zijn om advertentie vrije mail te kunnen bekijken via je browser.

Klik-> Remove or hide ads in Yahoo Mail

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2014 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....Als je je post wilt blijven bekijken door middel van je browser Chrome dan moet je een ad-blocker toevoegen aan Chrome, zoals Adblock Plus.
Volgens mij moet die al ergens in Chrome zitten anders moeten anderen je maar vertellen hoe die toe te voegen is
.....

Zie link in eerste reactie. ;-)

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2014 om 17:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 19 nov 2014, 17:35][quote=boppe1943 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:56]Hartelijk dank voor de reacties tot dusverre. Het komt mij echter voor dat niemand van u een Yahoo account heeft. Ik heb 'm al jaren tot volle tevredenheid. Alleen die vervelende reclame die ik sinds kort ontvang hangt me de keel uit. Let wel: het betreft hier geen phishing, zoals sommigen van u denken en het is helaas ook geen reclame die je gewoon weg kunt gooien. Het blijft gewoon een paar dagen staan, verdwijnt dan vanzelf, maar dan komt er weer nieuwe voor in de plaats. Nieuw beleid van Yahoo, je komt er alleen onderuit als je maatregelen neemt, maar die zijn in nevelen gehuld. Je kunt een programa'tje downloaden om de reclame tot een minimum te beperken, maar ik weet niet wat ik dan in huis haal en dan zal ik wellicht de geadviseerde MBAM nodig hebben. Vandaar dat ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft.
Gmail heb ik ook, maar dat vind ik nou, om diverse redenen, weer verschrikkelijk.
Boppe1943 je krijgt die reclame binnen omdat je je mail online bekijkt d.m.v een browser, zo te lezen Chrome.
Dat is het nieuwe beleid van Yahoo, er zitten aan de rechterkant advertentie's en dat zijn de inkomsten van Yahoo.
Als je je mail op zou halen met een echte e-mail-cliënt zoals Thunderbird van Mozilla of Windows Live Mail van Microsoft zou je dat niet hebben.
Yahoo geeft de mogelijkheid om ad-free in te loggen maar daar moet je voor betalen en is voor onze regio ook niet mogelijk.

Als je je post wilt blijven bekijken door middel van je browser Chrome dan moet je een ad-blocker toevoegen aan Chrome, zoals Adblock Plus.
Volgens mij moet die al ergens in Chrome zitten anders moeten anderen je maar vertellen hoe die toe te voegen is, ik heb Chrome wel ergens staan maar ik gebruik die nooit, vandaar.

Ik heb ook accounts bij Yahoo en Gmail, en normaal haal ik mijn mail op met Thunderbird waar ik de accounts van Yahoo en Gmail heb toegevoegd, maar nu heb ik mijn mail bekeken door middel van mijn browser Firefox met ingeschakelde Ad-blocker en op het plaatje zie je dat ik geen advertentie's heb.
Klik-> Hier
Rechts bovenin zie je dat ABP, Adblock Plus, actief is.

Hier het artikel waar je kunt lezen wat je zou moeten doen als het mogelijk zou zijn om advertentie vrije mail te kunnen bekijken via je browser.

Klik-> Remove or hide ads in Yahoo Mail

Mooi uitgelegt, ik heb een yahoo link op de galaxy en ben er als de dood voor, mi werkt ad block ook in de online versie `s , als ik op marktplaats ben gaat het telllertje te keer :-) ad block kun je gewoon aanklikken op internet en integreert vanzelf in de browser, je kunt er dan ook wat uitzonderingen toevoegen, bij site s waar je ze wel van wilt hebben. ook on de playstore gewoon aanklikken en klaar bij ie weet ik het niet, maar dan denk ik zo dat je naar instellingen moet om deze te activeren x je zetten . veelal krijg je ook in beeld dat je een adblock gebruikt "tweakersnet", dan zeuren ze dat ze van de reclame leven..ook fijn dat de vraagsteller even laat weten dat deze zelf heeft gekozen voor yahoo, dus de reageerders op het verkeerde been zet. alleen al dat Y geeft mij een onbehaaglijk gevoel

gompy2
door gompy2 - Nov 19, 2014 om 17:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 nov 2014, 17:45]

Zie link in eerste reactie. ;-)
Ik zie het nu Edrick ;-)
Inderdaad, dat is volgens mij de oplossing.
Echter zag ik net dat deze vraag bij de nieuwsbrief stond, vond het item wel interessant maar de berichten lees ik dan maar niet..., sorry.

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2014 om 17:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 19 nov 2014, 17:21][quote=jangmcoolen schreef op woensdag 19 nov 2014, 16:49]"kun je altijd nog een fake- of (tijdelijk) extra web-emailadres aanmaken"
Mag ik vragen/weten hoe je dat doet?
Jetable.org

Of maak gebruik van de extensie DoNoTrackMe krijg je automatisch in je browser bij ieder e-mail-veld de mogelijkheid om met 2 klikken 'n tijdelijk adres aan te maken, die je onbeperkt kunt blijven gebruiken. En uiteraard om ieder moment ook weer verwijderen/tijdelijk blokkeren.

do not track zit tegenwoordig standaard in de betaalde virusscanner, en of malware scanner. de mijne vraagt herhaaldelijk of ik anoniem wil en ken dan ja of nee doen. ashampoo antivirus 2014.

boppe1943
door boppe1943 - Nov 19, 2014 om 19:26
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op woensdag 19 nov 2014, 16:42]Ongewenste mail kan een download blokkering krijgen en komt dan nimmer meer !

In Outlook Express weg geschakeld worden = tw;Ga naar BERICHTEN & AFZENDER BLOKKEREN,type de naam v/d afzender in en de mail komt NOOIT meer!

Ook in andere mail programma`s is een dergelijke instel mogelijkheid. !

Welke instelmogelijkheden zijn er dan bij Yahoo?

ltmvz
door ltmvz - Nov 19, 2014 om 22:19
949 Antwoorden / 18 Vragen

Sinds een jaar of 8 zit ik bij Yahoo! Mail. Iedere verandering is bij hun een verslechtering.

Ik heb nog niets gemerkt van een veranderende spam-realiteit. Voor veel spam kun je een filter aanmaken via een rechtsklik, zonder de mail te openen. Er staat dan "E-mail berichten als deze filteren" (of zoiets). Dan geef je aan dat ze bij binnenkomst direct naar de prullenbak moeten.

Sommige hebben al een filter, maar ondanks dat de naam hetzelfde is, is het gebruikte adres steeds anders. Deze moeten dan handmatig naar de prullenbak geleid worden, wat overigens heel gemakkelijk gaat.

Je kunt de spam ook blokkeren, maar dan krijg je hetzelfde probleem als bij het filteren.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 20, 2014 om 03:00
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi boppe1943,
mbt. yahoo is mij niet bekend,wellicht mbv. inet aan yahoo vragen oid.
Yahoo is alleen een zoek machine dus.................

Kijk ook op inet of er een programma voor is.
Gebruik typ combinaties in bijv. google.

ma
door marcmons - Nov 20, 2014 om 09:15
25 Antwoorden / 0 Vragen

@jangmcoolen. Ga even naar www.pepermunt.net of google op "tijdelijk email adres" o.i.d.. Daar lees je vast genoeg hoe je een wegwerp of tijdelijk email adres kunt aanmaken voor websites die een registratie vereisen. Daarmee voorkom je spam. Er zijn talrijke manieren om "ongewenste" emails online te ontvangen, dus niet via jouw email-programma of account.
(op jouw andere vraag: hiet moet uiteraard hier zijn)

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 20, 2014 om 09:23
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi , wellicht een goede tip tw.;

installeer FIREFOX ! (MBV.GOOGLE)

Een Geweldig programma met zeer veel mogelijkheden !
En.......................heel wat beter dan IE van ms !(geen LEKKEN& ALTIJD UPTODATE)

ltmvz
door ltmvz - Nov 20, 2014 om 10:02
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op donderdag 20 nov 2014, 03:00]...Yahoo is alleen een zoek machine...

Hoezo?

fl
door flessebon - Nov 20, 2014 om 10:06
418 Antwoorden / 7 Vragen

De bovenste mail in je inbox van Yahoo is gewoon reclame die Yahoo daar plaatst. Daar kun je je dus niet voor afmelden.

Spam komt automatisch in de spam map.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op donderdag 20 nov 2014, 03:00]Hi boppe1943,
mbt. yahoo is mij niet bekend,wellicht mbv. inet aan yahoo vragen oid.
Yahoo is alleen een zoek machine dus..................

Als je niet weet dat yahoo een mailprogramma is, reageer dan niet.
Kijk eens hier.

ltmvz
door ltmvz - Nov 20, 2014 om 10:12
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:56]Ter info: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1644787/2013/06/03/Yahoo-Mail-schakelt-over-op-nieuwe-dienst-met-reclame.dhtml

Het artikel in Het Laatste Nieuws waar u naar linkt is volgens mij van 3 juni 2013.

Erboven staat een datum die mee verhuist met de dag waarop de link wordt geopend. Maar in de adresbalk zie je de datum 3 juni 2013. (In de link trouwens ook al).

Overigens hebben Firefox en Chrome beide extensies om het advertentiepaneel aan de rechterzijde uit te schakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2014 om 12:53
16846 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=macwouter schreef op woensdag 19 nov 2014, 00:42]Oei Oei daar hebben we het alweer. In het verleden altijd voor gewaarschuwd blijf weg en echt heel ver weg van Yahoo. De meeste spam die je ook aantreft in je gmail of hotmail account is afkomstig van een Yahoo account. Big booby,s en viagra wordt allemaal verstuurd via een Yahoo account let maar eens op.

Helemaal mee eens. Ook ik gaf hier al eerder aan dat je met Yahoo o.a. ook ongewenste zoekmachines binnenhaalt. MAAR: vandaag in het nieuws: Yahoo wordt nieuwe zoekmachine van Firefox (bedoeld als uitdelen van tik naar Google).
Hoe dan ook, let extra op bij al ingevulde vinkjes voor ongewenste dingen en haal die dan weg.

ltmvz
door ltmvz - Nov 21, 2014 om 19:46
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:53]...MAAR: vandaag in het nieuws: Yahoo wordt nieuwe zoekmachine van Firefox...
Geen enkel probleem.

Wij beslissen zelf welke zoekmachine wij gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2014 om 14:00
16846 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 21 nov 2014, 19:46][quote=gerritaltena schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:53]...MAAR: vandaag in het nieuws: Yahoo wordt nieuwe zoekmachine van Firefox...
Geen enkel probleem.

Wij beslissen zelf welke zoekmachine wij gebruiken.

'Klaarblijkelijk is ltmvz@ niet eerder geconfronteerd dat bepaalde zoekmachines spontaan verschijnen en je die dan moet wegklikken om de eigen voorkeur te benutten. Deze ongewenst zoekmachines verschenen o.a.na installatie van Yahoo door het niet attent zijn van vinkjes bij installatie van andere programma's.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2014 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 21 nov 2014, 19:46][quote=gerritaltena schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:53]...MAAR: vandaag in het nieuws: Yahoo wordt nieuwe zoekmachine van Firefox...
Geen enkel probleem.

Wij beslissen zelf welke zoekmachine wij gebruiken.

Zo is dat, kwestie van je standaardzoekmachine wijzigen.

Quote Tweakers: Mozilla verzekert dat gebruikers kunnen blijven kiezen voor andere zoekmachines, waaronder Google maar ook Bing en DuckDuckGo.

Het is echter nog onduidelijk wat de standaardzoekmachine in andere taalversies dan de Amerikaans-Engelse, Chinese en Russische wordt.

boppe1943
door boppe1943 - Nov 23, 2014 om 14:28
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb de beoordelingen van Ad Bloc Plus bekeken. Die weken erg van elkaar af. Of heel positief of juist negatief. Daarom heb ik dit programma (nog) niet gedownload.

Echter, we zijn nu een paar dagen verder en ik heb geen reclame meer binnengekregen op mijn Yahoo mailaccount. Daarvoor was het telkens raak en de reclame veranderde continu. Mogelijk heeft de opt out die ik toegepast heb toch gewerkt, zij het dan met enige vertraging.

Met vriendelijke groet,
Boppe1943.

gompy2
door gompy2 - Nov 23, 2014 om 14:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op zondag 23 nov 2014, 14:28]Bedankt voor alle reacties.
Ik heb de beoordelingen van Ad Bloc Plus bekeken. Die weken erg van elkaar af. Of heel positief of juist negatief. Daarom heb ik dit programma (nog) niet gedownload.
Uiteraard is het wel of niet gebruiken van AdBlock Plus een eigen keuze.
Men moet ABP echter zien als de ultieme digitale NEE NEE sticker.
Alleen kan men bij ABP zelf bepalen welke site er wel of niet iets toe mag voegen, want het nadeel is inderdaad dat sommige toevoegingen die op een website zijn geplaatst, en die men soms nodig is om de totale inhoud van een site te laten zien, worden geblokkeerd door ABP.
Door op het icoontje van ABP te klikken kan men een vinkje weghalen, of juist zetten bij "Uitschakelen op www.xxxxxxx.com, of whatever , en zodoende doorlaten of blokkeren wat men wil.

gompy2
door gompy2 - Nov 23, 2014 om 15:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 21 nov 2014, 19:46][quote=gerritaltena schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:53]...MAAR: vandaag in het nieuws: Yahoo wordt nieuwe zoekmachine van Firefox...
Geen enkel probleem.

Wij beslissen zelf welke zoekmachine wij gebruiken.
Inderdaad, in Firefox, maar ook andere browsers, zijn vele soorten zoekmachine's, op allerlei gebied te gebruiken die men nodig denkt te hebben.
In de Nederlandse taal zijn er al 267 plugins te verkrijgen.
Klik-> Nederlandstalige zoekmachines.

Prefereert men Engels dan zijn er 12210 plugins tot ieders beschikking, klik-> Hier (het duurt even)
En zo zijn er voor elke taal of categorie.

pa
door parayok - Nov 23, 2014 om 15:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

1) zet geen automatische ontvangstbevestiging aan.
2) meldt u niet af voor mail waar u zich niet zelf op hebt geabonneerd dus gooi de mail in de prullenbak en leeg deze.
3)Geef alleen uw echte email adres als dit absoluut noodzakelijk is. Maak liever gebruik van een tijdelijk email adres.
4) Als op een site zowel uw mail adres als telefoonnummer gevraagd wordt gaat het alleen om uw persoonsgegevens, kies ook dan voor een tijdelijk email adres en vul een onjuist telefoonnummer in.
5) Controleer uw beveiligingsinstellingen iedere keer nadat u een wijziging/update heeft gehad van uw browser, uw virusscanner en/of uw firewall.
6) Bevestig nooit aan een van uw leveranciers die u bellen uw email adres, (zogenaamd voor controle en om u beter van dienst te zijn). Bedrijven verkopen deze informatie (mailadres en telefoonnummer) voor zeer, zeer veel geld aan bedrijven die u vervolgens benaderen met mail.
7) zet altijd bij elk mailprogramma de mogelijkheid aan om spam te weren
8) Gebruik de mogelijkheid van uw mailprogramma om een adresboek aan te leggen van goede en slechte afzenders.
9) Providers bepalen zelf wanneer zij uw mail doorsturen (zie de voorwaarden) van en naar uw email adres. Bij grotere hoeveelheden spam mail ontvangt u uw mail laat tot veel later.
10) loopt het de spuigaten uit open dan een nieuw email adres en houdt bovenstaande punten in de gaten.
11) Het duurt ongeveer 3 maanden voordat deze maatregelen een blijvend effect hebben.
12) Als u mail een serieuze zaak is kunt u beter aan de slag gaan met beveiligde mail en een digitale handtekening.

ltmvz
door ltmvz - Nov 23, 2014 om 15:53
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 23 nov 2014, 14:00]
...Klaarblijkelijk is ltmvz@ niet eerder geconfronteerd dat bepaalde zoekmachines spontaan verschijnen en je die dan moet wegklikken om de eigen voorkeur te benutten...
Precies: ltmvz@ heeft hier nog nooit last van had.

Vanaf dag 1 dat hij een laptop kreeg (kocht) gebruikt hij Startpage Webzoek Nederlands, in zijn ogen de enige goede zoekmachine die er is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 23, 2014 om 16:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Die heet gewoon Startpage en is inderdaad een aanrader.

Mocht je na het gebruik de conclusie trekken; "hé maar ben niet zo te spreken over de resultaten" dan weet je precies waarom het gebruik hiervan zo belangrijk is..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2014 om 13:12
16846 Antwoorden / 202 Vragen

www.startpagina.nl