re
door reikimaster Jan 30, 2007 om 00:14
Geldzaken & recht

Hoe werkt fallisement

hallo hoe werkt de fallisement want onze wsnp is omgezet in fallisement wie kan mij hier andwoord opgeven?

639 3 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Jan 30, 2007 om 02:34
134 Antwoorden / 3 Vragen

Das niet zo goed nieuws als je WSNP omgezet is naar een faillisement. Waarom is je WSNP beeindigd? Dit gebeurd alleen als men zich niet aan de regels van de WSNP gehouden heeft.

Nu je persoonlijk failliet verklaard bent ziet de toekomst er somber voor je uit. Je huidge schulden blijven nu zonder beperking opeisbaar. De enige manier om van je schuldeisers verlost te worden is door ze af te betalen. In veel gevallen zullen beslagen op inkomen en inboedel herleven of alsnog plaatsvinden. Mochten je schulden binnen een afzienbare tijd niet ingelost worden dan zal bij een beslag op je inboedel een openbare verkoop plaatsvinden.

Aangezien je al gebruikt hebt gemaakt van de WSNP zal een minnelijke regeling of adequate oplossing met je schuldeisers onhaalbaar zijn. Anders was je ook niet in de WSNP gekomen.  Daarbij kan je maar 1x per 10 jaar gebruik maken van de WSNP-regeling.

Wat je nog kan doen is een advocaat in de arm nemen en in beroep gaan tegen de beslissing van de beeindiging van de WSNP. Misschien is er een kans dat je WSNP kan herleven en je toekomst zonder financiele zorgen tegemoet kan zien.

Helaas kan ik je niet beter berichten, mar sterkte en succes.

re
door reikimaster - Jan 30, 2007 om 16:53
8 Antwoorden / 7 Vragen

De acht dagen zijn al voor bij en de gene die ons hiermee helpt heeft om uitstel gevraags voor ons en we kregen het niet en je kan niet in zo korte tijd een advocaat zoeken of vinden

druif2010
door druif2010 - Feb 2, 2007 om 22:43
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben failliet verklaard; wat houdt dit in?

Wanneer het faillissement wordt uitgesproken bij beëindiging van de Wsnp heeft dit tot gevolg dat de schulden worden vermeerderd met de wettelijke rente. Bij de toepassing van de Wsnp mag deze rente niet meer worden berekend, maar wanneer u failliet wordt verklaard mag dit alsnog met terugwerkende kracht.
Er wordt een curator aangesteld (een soort bewindvoerder) en er wordt gekeken of er nog goederen zijn die te gelde gemaakt kunnen worden. De curator haalt maandelijks zijn salaris (hoger dan het salaris van de bewindvoerder Wsnp) uit de boedel en betaalt hier ook eventuele boedelschuldeisers van. Indien blijkt dat er maandelijks niet voldoende in de boedel komt om ook maar het salaris van de curator te voldoen, zal het faillissement worden opgeheven bij gebrek aan baten. Dit houdt in dat het faillissement wordt beëindigd, maar dat de schuldeisers zich weer tot u kunnen wenden voor betaling van de schulden. Ook kunnen schuldeisers weer tot beslaglegging overgaan.