mercedesbenz
door mercedesbenz Nov 23, 2015 om 18:51
Computers & telefonie

Ik heb verschillende cd,s. De ene kan ik wel afspelen in de cd speler en de andere niet. Hoe komt dat. Heb pas nog een cd gekocht. In mijn computer doet de cd het wel en in de cd speler niet.

Waarom speelt de ene cd wel in de cd speler en de andere niet. Zit er op sommige cd,s soms een code of zoiets?

22413 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beetje erg lange topictitel;-)

Het zijn niet toevallig dvd's die je probeert af te spelen in een cd speler? Zijn het soms gebrande cd's of officiële in winkel gekocht?

ho
door hopetobehelping - Nov 23, 2015 om 19:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mercedesbenz,

wat is melding die er verschijnt op uw cd speler ?
Wordt de cd wel herkent of krijgt u 'no disc' of een andere melding te zien ?

Als het een 'gebrande' CD is dan kan het voorkomen dat hij in het CD speler niet doet, zie ook de volgende vraag, klik hier.

zw
door zwaardvis - Nov 23, 2015 om 19:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

TS heeft het over een gekochte CD dus ik neem aan dat het een fabrieksmatig geperste CD is en geen zelfgebrande. Het kan zijn dat het optisch oogje, de lens die de laserstraalreflectie leest, vuil is geworden. Er zijn speciale reinigings CD's in de handel voor ca 4 euro. Google maar eens op lens reiniger CD.

marita567
door marita567 - Nov 23, 2015 om 20:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 23 nov 2015, 19:48]TS heeft het over een gekochte CD dus ik neem aan dat het een fabrieksmatig geperste CD is en geen zelfgebrande. Het kan zijn dat het optisch oogje, de lens die de laserstraalreflectie leest, vuil is geworden. Er zijn speciale reinigings CD's in de handel voor ca 4 euro. Google maar eens op lens reiniger CD.

Het goedkoopste wat ik gebruik is pure alcohol { flesje kruidvat } een klein beetje op een wattenstaafje { dippen in flesje } en dan nawrijven met een katoenen doekje .

jo
door jorisw - Nov 23, 2015 om 21:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Weigeren de CD's die het niet doen op de CD speler altijd of doen ze het soms wel? Heb je de audio-cd's ook wel eens op een andere audio speler geprobeerd?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 23, 2015 om 21:13
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:54]Beetje erg lange topictitel;-)

WW kan uitgesloten worden. :-))

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 21:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 23 nov 2015, 19:48]TS heeft het over een gekochte CD dus ik neem aan dat het een fabrieksmatig geperste CD is en geen zelfgebrande. Het kan zijn dat het optisch oogje, de lens die de laserstraalreflectie leest, vuil is geworden. Er zijn speciale reinigings CD's in de handel voor ca 4 euro. Google maar eens op lens reiniger CD.

Op Marktplaats kan je ook gebrande cd's kopen. Als het probleem in de cd speler zelf zit, kan geen enkele cd worden afgespeeld en TS heeft het over de ene wel en de andere niet.

zw
door zwaardvis - Nov 23, 2015 om 22:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola: Het probleem zit dus in de reflectie van het laserlicht. Het percentage reflectie varieert van CD tot CD. Bij zelf gebrande CD's is dat een bekend verschijnsel: CD-RW reflecteert slechter dan CD-R enz. Ook van fabrieksmatige CD's is bekend dat de ene reflectielaag beter werkt dan de andere.
Stel dus dat de lens zodanig vuil is dat ze een reflectie van 50% nodig heeft om het signaal te herkennen, dan vallen CD's met een lager resultaat dus buiten de boot. In de loop van de tijd zullen zo steeds meer CD's uitvallen. Dus dient vuil van de lens verwijderd te worden, zodat een reflectie van bv 15% al voldoende is....

mercedesbenz
door mercedesbenz - Nov 24, 2015 om 14:20
61 Antwoorden / 81 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:54]Beetje erg lange topictitel;-)

Het zijn niet toevallig dvd's die je probeert af te spelen in een cd speler? Zijn het soms gebrande cd's of officiële in winkel gekocht?

Lang? Maar je begrijpt het nog steeds niet

mercedesbenz
door mercedesbenz - Nov 24, 2015 om 14:20
61 Antwoorden / 81 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:54]Beetje erg lange topictitel;-)

Het zijn niet toevallig dvd's die je probeert af te spelen in een cd speler? Zijn het soms gebrande cd's of officiële in winkel gekocht?

Lang? Maar je begrijpt het nog steeds niet

mercedesbenz
door mercedesbenz - Nov 24, 2015 om 14:22
61 Antwoorden / 81 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 23 nov 2015, 21:08]Weigeren de CD's die het niet doen op de CD speler altijd of doen ze het soms wel? Heb je de audio-cd's ook wel eens op een andere audio speler geprobeerd?

Alle cd .s doen het bij mij. Behalve een nieuwe. In de comp werkt het wel. In de cd speler echter niet. En nee de lens is niet vuil

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2015 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mercedesbenz schreef op dinsdag 24 nov 2015, 14:20][quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:54]Beetje erg lange topictitel;-)

Het zijn niet toevallig dvd's die je probeert af te spelen in een cd speler? Zijn het soms gebrande cd's of officiële in winkel gekocht?

Lang? Maar je begrijpt het nog steeds niet
Jij vindt het een normale topictitel? Titel is nog langer dan de vraag zelf.
Overigens was het als grapje bedoeld, maar dat begrijp je dan nog steeds niet.

Ik begrijp het prima: Waarom speelt de ene cd wel in de cd speler en de andere niet.

Nu blijkt het dus maar om 1 niet-spelende cd te gaan: Behalve een nieuwe.

zw
door zwaardvis - Nov 24, 2015 om 14:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Oh, nu gaat het dus maar om één CD die het niet doet in een apparaat. Uit je topictitel, Ik heb verschillende CD's, de ene doet het wel en de andere niet, zou ik opmaken dat ca 50% het niet doet. Of heb je maar 2 CD's?

Oude en goedkope CD-spelers vereisen een hogere reflectie van de CD's. Met gekochte CD's heeft men daar meestal geen last van, maar misschien heb je een illegale CD gekocht die een lagere reflectie heeft en wel op goede apparatuur werkt, maar niet op oude of goedkope afspelers.
Of zit er een kras of verontreiniging op de CD. De foutcorrectie van bepaalde modellen is beter dan van oude of goedkope.

pk49
door pk49 - Nov 25, 2015 om 11:59
243 Antwoorden / 2 Vragen

is de CD player erg oud? Oude cd spelers hebben veel moeite met de nieuwe cd's.Ook cd spelers zijn onderhevig aan steeds betere software en hoge kwaliteit van de laser.Ik had op de kringloop een paar spelers gekocht en die hadden hetzelfde probleem terwijl mijn jongere cd speler helemaal nergens last van had.En inderdaad,zoals ook andere reageerders melden,het schoonmaken van het laserlensje kan een olossing zijn.Maar dit nooit doen bij een DVD speler! Je kunt het lensje beschadigen.

vl
door vladdermuis - Nov 25, 2015 om 12:03
31 Antwoorden / 11 Vragen

Heeft niemand gedacht aan een fout in de CD speler? Ook het merk en het type kan van invloed zijn. Dat heeft niet te maken met de prijs van het apparaat. Ik ken dit probleem niet hoewel bij het afspelen van bepaalde CD's op mijn PC, relatief gezien maar weinig, sommige de verkeerde info weergeven. Maar dat heeft te maken met een persfout. Zelf bezit ik een eerste generatie Sony CD speler, destijds Fl. 1400,- en een Marantz vorig jaar gekocht voor nog geen 400 euro. Op beide spelers doen zowel de oude als de nieuwe CD's het perfect. Ook bezit ik 2 portable CD spelers van Akai en Toshiba en die geven wel vaak problemen bij het afspelen en daar moet wel vaak de lens van gereinigd worden. Met een wattenstaafje bij een CD lens komen is mij nog niet gelukt zonder het apparaat te demonteren.

ya
door yannmenn - Nov 25, 2015 om 16:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net CD Stay Gold van First Aid Kit ontvangen, doet het niet! Gebeld met leverancier stuurt gelijk nieuwe, blijkt persfout! Voor alle duidelijkheid ik heb 1300 CD's en dit is de eerste ooit die het niet doet!! Alle verhalen over vuile lenzen en fouten in CD-speler lijken niet altijd van toepassing! Ik clean hem wel af en toe met ProLens Cleaner; dat is CD met daarop "haartjes of borsteltjes" die tijdens het afspeleln de laserlens schoonmaken!