mitzistuflinky
door mitzistuflinky Oct 20, 2014 om 16:09
Huishouden & energie

Ikea

7 jaar geleden heb bij Ikea Groningen 2 stoelen en en bankje gekocht, ik ben niet in de winkel geweest, maar per brief besteld, na enig telefonisch overleg, werd de bestelling geaccepteerd en bij aflevering door mij betaald. Zover zo goed, maar na een paar jaar kreeg ik een andere bank en de stoelen pasten niet meer zo goed, ze werden dus gedemonteerd en opgeslagen. Nu wilde ik graag weer 1 van de stoelen in ere herstellen, dat ging dus niet de montagemiddelen waren zoekgeraakt. (moeren, bouten en schroeven). Ikea drie brieven geschreven met de afleveringsbon, tevens nota, foto van de stoelen, geen antwoord. Via twitter @ikeahelpt, geen oplossing, ze konden niets voor me doen, het enige was dat ik persoonlijk me aan ging melden bij de klantenservice in Groningen, dat is me te gortig, ik loop slecht, heb wel een auto, maar rij alleen korte afstanden, vandaar ook dat toen der tijd, de stoelen per brief heb besteld, dat kon dus wel. Ik wil gewoon weer in mijn stoel kunnen zitten, een paar schroefjes en moertjes (ik wil er voor betalen) hoe moeilijk kan dat zijn. Vraag ik teveel ?

1990 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2014 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mitzistuflinky,

.....Vraag ik teveel ? ....
JA.

Het is natuurlijk niet de schuld van Ikea dat je de montagemiddelen hebt zoekgemaakt.
Het is al mooi als je de benodigde boutjes, moeren, etc alsnog zou kunnen krijgen: bij de Klantenservice hebben ze een behoorlijke voorraad van dit soort middelen en willen ze je wel helpen, maar dan zul je er zelf ook enige moeite voor willen doen.
Misschien kan re iemand anders met je mee rijden.

Suc6

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2014 om 16:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag ik teveel ?

U koopt 7 jaar geleden 2 stoelen en een bankje bij Ikea.
U heeft ze gedemonteerd.
U wilde één stoel in ere herstellen.
U heeft de montage middelen zoekgemaakt.
Ikea kan er niets meer aan doen na alle post enz. uwerzijds. Ze hebben het kennelijk wel geprobeerd.
U wilt niet in persoon naar de klantenservice om verschillende redenen.
U wilt weer in uw 7 jaar oude stoel willen zitten.

Vraag ik teveel ? Ja, ik vind van wel. Verwacht u dat ze een monteur langs sturen? Is dat niet teveel van het goede? Ja. U zult echt niet alle kosten van die monteur willen betalen, alleen de voorrijkosten zijn voor die paar schroefjes en moertjes u zeker te gortig.

Ga eens naar een lokale ijzerhandel/handyshop, wellicht dat ze u kunnen helpen.

mitzistuflinky
door mitzistuflinky - Oct 20, 2014 om 16:41
8 Antwoorden / 6 Vragen

Doe niet zo idioot, Mahadma, ik vraag niet om een monteur, maar fatsoenlijk of ze de betreffende schroefjes e.d. per post op mijn kosten willen sturen, de stoelen zijn nog als nieuw en nog steeds te koop, wat is hun probleem, en de jouwe ?

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2014 om 16:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@mitzistuflinky,

dank voor de vriendelijke woorden, ook het onderste deel gelezen: "Ga eens naar een lokale ijzerhandel/handyshop, wellicht dat ze u kunnen helpen."?

Het is niet hun schuld dat u geen montage middelen meer heeft, en kennelijk niet de politiek van Ikea om per post u het gevraagde te (kunnen) sturen. Er is aangeboden dat u langs kunt gaan, maar "dat is me te gortig". Het is het één of het ander. En ja, u vraagt m.i. te veel.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2014 om 17:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote]Kan ik onderdelen krijgen of bestellen?

Antwoord
Heb je een onderdeel van een nieuw artikel niet gevonden in de verpakking?

Op vertoon van je kassabon kan je bij de Klantenservice in de IKEA vestiging het onderdeel gratis meekrijgen. Onderdeelnummers vind je in de montagehandleiding.

[u]Je kan je aanvraag ook doen door onderaan deze pagina op het contactformulier te klikken en daar het artikelnummer, de onderdeelnummers en het aantal aan ons door te geven. De onderdelen worden dan per post naar je toegestuurd binnen een paar werkdagen.

Onderdeelnummers voor oudere artikelen zijn tegen een kleine vergoeding te koop bij de Klantenservice in de IKEA vestiging.[/u]
bron (klik op: Zelfmontage en handleidingen)

De stoelen zijn nog steeds te koopt geeft u aan, dus even via het contactformulier de onderdelen bestellen.

me
door mein33 - Oct 20, 2014 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mitzistuflinky schreef op maandag 20 okt 2014, 16:41]Doe niet zo idioot, Mahadma, ik vraag niet om een monteur, maar fatsoenlijk of ze de betreffende schroefjes e.d. per post op mijn kosten willen sturen, de stoelen zijn nog als nieuw en nog steeds te koop, wat is hun probleem, en de jouwe ?

Indien u uw vraag net zo vriendelijk aan Ikea heeft gesteld dan u hier reageert op het antwoord van @mahadma dan kan ik mij voorstellen dat ze snel met u klaar zijn, maar dat terzijde.
Vraag iemand anders, volgende richtlijnen m.b.t. de participatiemaatschappij van de regering, of hij/zij voor u naar Ikea wil om te kijken of de benodigde artikelen er nog leverbaar zijn.

mitzistuflinky
door mitzistuflinky - Oct 20, 2014 om 19:00
8 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ik gedaan Diumenge, dank u wel

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2014 om 19:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mitzistuflinky schreef op maandag 20 okt 2014, 16:09]

heb wel een auto, maar rij alleen korte afstanden, vandaar ook dat toen der tijd, de stoelen per brief heb besteld, dat kon dus wel. Ik wil gewoon weer in mijn stoel kunnen zitten, een paar schroefjes en moertjes (ik wil er voor betalen) hoe moeilijk kan dat zijn. Vraag ik teveel ?

"Arresteert" u dan een vriend of bekende, stop hem/haar met stoel in Uw auto en laat degene dan voor u, in uw eigen tuut, de moeren, bouten en weet ik veel wat nog meer ophalen. Lijkt me het meest voor de hand liggende. En voor u mij ook gaat "uitfoeteren": ik rij ook niet "ver weg meer" en loop ook slecht. 't Lijkt mij de voordeligste oplossing. Of, alweer met stoel, naar de lokale ijzerwinkel. Die hebben ook van alles op voorraad.

pi
door pieterwolters - Oct 20, 2014 om 19:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mitzistuflinky schreef op maandag 20 okt 2014, 16:41]Doe niet zo idioot, Mahadma, ik vraag niet om een monteur, maar fatsoenlijk of ze de betreffende schroefjes e.d. per post op mijn kosten willen sturen, de stoelen zijn nog als nieuw en nog steeds te koop, wat is hun probleem, en de jouwe ?

Op jouw kosten betekent dus de kosten voor het materiaal, het verzamelen, inpakken en verzenden. Ik schat dat de kosten voor Ikea al gauw zo'n 20..25 euro is. Dat wil je betalen?

mitzistuflinky
door mitzistuflinky - Oct 28, 2014 om 14:53
8 Antwoorden / 6 Vragen

Om iedereen gerust te stellen,

de boze en de vriendelijke, ik heb de raad van diumenge opgevolgd en de materialen netjes over de post thuis bezorgd gekregen. Mijn dank gaat dan ook uit naar diumenge, hartelijk dank.
En voor de anderen, ik ben een bejaarde, zieke vrouw, die niet alles meer kan, de auto gebruik ik alleen voor boodschapjes en familiebezoek. Op mijn kwalen wil ik niet verder in gaan, maar ik vind de antwoorden die ik kreeg niet erg vriendelijk, dat wilde ik even kwijt, verder voor iedereen het beste en de groeten

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2014 om 16:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mitzistuflinky, bedankt voor het terugkoppelen en fijn dat het gelukt is, want dat is natuurlijk altijd maar afwachten. Mede gezien het niet reageren op brieven en het niet kunnen bieden van een oplossing via @ikeahelpt. Kennelijk kent @ikeahelpt hun eigen procedures dan ook niet al te goed.