el
door elsroos Sep 1, 2015 om 00:14
Geldzaken & recht

Incasso via email

Kan ik om 23.14 een email van intrum justitia incasso krijgen? of is dat verdacht en moet ik het niet openen?
Ik heb beslist geen schulden en/of openstaande facturen of wat dan ook.
ik heb ook geen aanmaningen of rekeningen via de post.

7244 26 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

14
door 14peter - Sep 1, 2015 om 00:40
567 Antwoorden / 2 Vragen
0

Zoiets als deze KLIK HIER

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2015 om 09:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo elsroos,

.....Kan ik om 23.14 een email van intrum justitia incasso krijgen? .....
Blijkbaar heb je een mail binnen gekregen, dus ja, dat kan.

.....is dat verdacht .....
JA

.....moet ik het niet openen?.....
Een Bijlage moet je NIET openen!

Met vr.gr.


freya
door freya - Sep 1, 2015 om 09:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0


Als de tekst van de mail zelf niet duidelijk is:
- je naam wordt niet genoemd
- er is niet duidelijk omschreven wáár het over gaat
dan zou ik die bijlage maar niet openen.....
Vlotte kans dat er 'ransom-ware' op je computer geïnstalleerd wordt en dan worden al je bestanden versleuteld.

Er lopen hier al een paar 'vragen' van mensen die dit is overkomen....

Kortom, als je NIET weet, wáár die mail over gaat: WEGGOOIEN! en vooral GEEN bijlage openen!

el
door elsroos - Sep 1, 2015 om 10:39
36 Antwoorden / 28 Vragen
0

hartelijk dank voor jullie reacties. ik kan hem ongeopend verwijderen, maar bij de verwijderde items moet ik hem dan ook verwijderen en dan gaat die open. dan ben ik altijd bang dat er toch wat misgaat.

freya
door freya - Sep 1, 2015 om 10:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0


Kun je er niet gewoon met de rechter muisknop op klikken en 'verwijderen' kiezen?

Ik weet niet welk e-mailprogramma je gebruikt, maar b.v. Outlook (onderdeel van het Office-pakket) kun je zodanig instellen, dat de map 'verwijderde items' automatisch geleegd wordt, zodra je Outlook afsluit.

jo
door jorisw - Sep 1, 2015 om 10:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 09:38]Hallo elsroos,

.....Kan ik om 23.14 een email van intrum justitia incasso krijgen? .....
Blijkbaar heb je een mail binnen gekregen, dus ja, dat kan.

.....is dat verdacht .....
JA


Die tijd is geen reden om het verdacht te vinden. Er zijn mensen die werken wanneer het voor hun het beste uitkomt. Een beetje bedrijf laat zijn mensen daar tegenwoordig vrij in.

el
door elsroos - Sep 1, 2015 om 11:00
36 Antwoorden / 28 Vragen
0

ik gebruik windows live mail.
ik weet dat er mensen zijn die tot laat in de avond werken, maar om dan een incasso te sturen vind ik niet erg netjes moet ik zeggen.
ik heb inmiddels bij opgelicht gezien dat het valse mails zijn. het is dus opgelost.
nogmaals dank voor de reacties.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt de mail natuurlijk gewoon openen. U moet alleen niet op eventuele links klikken in die mail. En als het zo'n zelfde is als uit de eerste reactie ook niet gaan bellen of betalen natuurlijk.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2015 om 11:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=jorisw schreef op dinsdag 1 sep 2015, 10:50]

Die tijd is geen reden om het verdacht te vinden. Er zijn mensen die werken wanneer het voor hun het beste uitkomt. Een beetje bedrijf laat zijn mensen daar tegenwoordig vrij in.

OT
Mee eens.
Bedoelde aan te geven dat die mail verdacht zou kunnen zijn (ongeacht het tijdstip van ontvangst).
Ik was dus niet duidelijk.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 1, 2015 om 19:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 11:01]U kunt de mail natuurlijk gewoon openen. U moet alleen niet op eventuele links klikken in die mail.
Enkel en alleen als aanvulling; dit is niet helemaal juist, meeste e-mails van 'bedrijven' bevat technologie zodat ze kunnen zie wanneer jij deze opent (simpel door even verbinding te maken met hun servers). Dit voorkom je door een goede e-mailclient te gebruiken die standaard externe inhoud blokkeert.

@elsroos
Dit soort e-mails altijd verwijderen met behulp van de shift toets. Bijvoorbeeld shift + del klikken, dan komt deze niet in de prullenbak.

19
door 1953 - Sep 1, 2015 om 19:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Er is alhier een vraag over gesteld. Blijkbaar gaat het om phishing. Zou niet reageren op de mail.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@akkerdistel

En wat is daar het probleem van? Ik kan mijn mail ook zo instellen dat er een voorbeeld te zien is. Vind dat zelf vervelend.

Niet dat ik ervaring heb met phishing mail of spam, want die krijg ik nooit, maar mijns inziens kan het geen kwaad ze te openen, uiteraard niet op de linken klikken of er op ingaan.

mo
door mousevdm - Sep 3, 2015 om 14:40
21 Antwoorden / 0 Vragen
0

Absoluut niet openen. De link bevat dat vervelende virus die al je bestanden blokkeerd! Intrum justitia stuurt geen mails met bestanden, dat gaat per brief...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 16:08
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

in aansluiting op het al gestelde: hoe dan ook voorzichtig zijn met intrum justitia!

(maar e-mails zal men niet zenden).

akkerdistel@ dit soort e-mails eerst verwijderen nadat ze als spam zijn gemeld bij en (zonder openen) doorgestuurd naar de provider . Hoe dan ook niet openen.

er
door erky - Sep 4, 2015 om 17:33
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hoi elsroos,

Je hoeft alleen maar naar deze pagina te gaan en goed opletten hoe de naam gespeld wordt!
Je hebt dus oplichters te pakken.
Geef vooral wel door aan de diverse instanties dat je die mail hebt gekregen (doorsturen naar), dan doen politie en justitie er hopelijk wat aan.

Succes,

Erky

er
door erky - Sep 4, 2015 om 17:34
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hoi elsroos,

Sorry, de link vergeten door te geven. Klik hier.

Groet.

simon55
door simon55 - Sep 4, 2015 om 17:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

@ Freya

Ik gebruik live mail en bij afsluiten ingesteld verwijderde mappen weggooien maar nee hoor lekker niet voorheen met outlook nooit last maar bij live mail werkt t echt niet

reivi22
door reivi22 - Sep 4, 2015 om 17:41
66 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uiteraard zeer verdacht,nooit maar dan ook NOOIT vreemde bijlagen openen,c.q klikken.
Zelfs al komen deze van een ''bekende'' uit uw omgeving.
Na het openen van deze bijlagen worden allerlei maleware ,spyware geïnstalleerd.
Deze programmaatjes zijn maar op een ding uit,uw bankrekening en inlogcodes etc..
Indien u het niet zou vertrouwen,kunt u altijd naar het desbetreffende bedrijf bellen met de vraag of zij u iets hebben gemaild.

le
door lence - Sep 4, 2015 om 18:10
10 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als je email volledig in een keer wil verwijderen, druk dan op Shift delete, en op de vraag wilt u het definitief verwijderen?
Druk op Enter. Let op het bericht is niet meer terug te halen via de prullenbak.

donna53
door donna53 - Sep 4, 2015 om 18:12
98 Antwoorden / 10 Vragen
0

Dit is gewoon zwendel!
Ik heb al twee keer zo'n mail gehad. Je ziet in de mail dat er geen bijlage bij zit waar de rekening op staat. En het bankrekeningnummer klopt niet. Het is niet van Intrum J.
Ik heb Intrum al gewaarschuwd(zij zijn er al mee bezig) en ik heb ook de ABNAMRO gevraagd of zij dat nummer niet kunnen blokkeren. Het lijkt me voor een bank toch eenvoudig om te achterhalen wie het geld opstrijkt van de mensen die toch gaan betalen.
Je kunt bij je E-mail bovenaan de balk naar Hulpmiddelen, dan naar opties , dan naar beveiliging en daar klik je aan dat de E-mail pas opent na bijv. 60 sec.
Je hebt dan de tijd om de mail te verwijderen en daarna de verwijderde items definitief te verwijderen zonder dat de mail opent.
Deze mail is trouwens geen phishingmail (geen bijlage) maar ze hopen dat je geld overmaakt.
Het gaat altijd om een relatief klein bedrag (onder de 100 euro) en dat zijn mensen na dreigementen nog weleens geneigd om toch maar over te maken.
NIET doen dus!

mo
door mof - Sep 4, 2015 om 18:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als u wilt weten of u daadwerkelijk met intrum justitia te maken
Heeft zou ik bellen en vragen waarom het gaat. Als de mail niet van intrum justitia komt
Bent u er zo achter.
Overigens niet nasr de website in de mail gaam. Gewoon even los daarvan googelen of zo

anduril
door anduril - Sep 4, 2015 om 18:53
167 Antwoorden / 1 Vragen
0

@elsroos
ELKE mail, vroeg of laat, van zo'n tent kan je beter ongeopend verwijderen. Als ze werkelijk iets te vorderen hebben, dan moet dat schriftelijk.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 4, 2015 om 19:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 19:25]Niet dat ik ervaring heb met phishing mail of spam, want die krijg ik nooit, maar mijns inziens kan het geen kwaad ze te openen, uiteraard niet op de linken klikken of er op ingaan.
'Vroeger' was dit inderdaad zo, maar tijden veranderen. Bij het enkel en alleen openen van de mail wordt er verbinding gemaakt met hun servers (dit kan al door middel van 'n simpele afbeelding), daarbij weten ze jouw ip-adres en dat het mailadres actief is (bekijk je je mail vanuit jouw browser is er nog veel meer zichtbaar).

Dit geldt dus ook voor bonafide bedrijven, mijn inziens moet je ze niet wijzer maken dan dat ze al zijn. Met o.a. jouw ip-adres (gekoppeld aan jouw e-mail bij een bedrijf dat jouw naw-gegeven heeft) wordt het volgen wat jij doet op het internet wel heel gemakkelijk en te koppelen aan jou als persoon.
Ook al heb jij niets te verbergen, dan nog moet je dit simpelweg niet willen, je weet niet wat de toekomst brengt..


Note; bovenstaande geldt in het algemeen.

labren
door labren - Sep 4, 2015 om 23:55
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

justisie doet niks via de email , die sturen alleen via de post dus niet openen

deexpert
door deexpert - Sep 5, 2015 om 11:02
104 Antwoorden / 2 Vragen
0

Heeft intrim justitia dan uw mailadres??

Volgende keer bij dit soort mail even nadenken of je het mailadres hebt verstrekt voordat je mail opent of op een link gaat klikken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 5, 2015 om 11:19
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=labren schreef op vrijdag 4 sep 2015, 23:55]justisie doet niks via de email , die sturen alleen via de post dus niet openen

Het gaat hier niet over Justitie maar over een Incasso Bureau (misbruik via phishing e-mail door anderen dan dat bureau)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer