el
door elcondor32 Nov 25, 2015 om 10:45
Geldzaken & recht

Incassobureau

Kan een incasso bureau de hoogte van terugbetalen bepalen ? Ik heb niet 1 schuld eiser maar meerdere .Nu zegt de Webcasso je gaat € 25 terug betalen omdat dat het laagste is wat we voor u kunnen doen . Dus moet ik weer iets anders niet betalen ,omdat zij dit willen

2581 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 25, 2015 om 10:59
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft meerdere schulden, ga een praten in uw gemeentehuis met de afdeling schuldhulpsanering.
Wat het bedrag betreft, soms is de schuld zo hoog, dat er een minimaal bedrag afgelost MOET worden, anders wordt het het spreekwoordelijke "gebed zonder end".

getty
door getty - Nov 25, 2015 om 11:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er moet niks. Een incassobureau kan geen beslag of iets dergelijks. Ze kunnen vooral dreigen en intimideren zodat u betaalt, maar wettelijk kunnen ze het niet afdwingen.

Wel kunnen ze vinden dat er een minimumbedrag betaald moet worden, en hoeven ze niet akkoord te gaan met de voorgestelde regeling. Zij kunnen het dan aan een deurwaarder overdragen, die de vordering dan bij de rechter neerlegt en zodra dat is vastgesteld kan er bv loon of bankbeslag gelegd worden, met veel extra kosten daar bovenop. Maar zelf kunnen ze dus geen verdere incassomaatregelen treffen.

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2015 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt blijkbaar een afbetalingsregeling gevraagd. De hoogte wordt dan bepaald door het bedrijf waar je deze regeling hebt aangevraagd.

Ik zet het maar even: als je je niet houdt aan de afbetalingsregeling (geldt voor alle andere schuldeisers ook) dan wordt het bedrag in 1x opeisbaar.

getty
door getty - Nov 25, 2015 om 14:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 25 nov 2015, 11:28]Je hebt blijkbaar een afbetalingsregeling gevraagd. De hoogte wordt dan bepaald door het bedrijf waar je deze regeling hebt aangevraagd.

Ik zet het maar even: als je je niet houdt aan de afbetalingsregeling (geldt voor alle andere schuldeisers ook) dan wordt het bedrag in 1x opeisbaar.

Ja, klopt, maar een incassobureau kan vervolgens daarop geen actie ondernemen. Dit kan alleen een officiële deurwaarder.

wi
door wim.bosboom - Nov 26, 2015 om 07:06
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=elcondor32 schreef op woensdag 25 nov 2015, 10:45]Kan een incasso bureau de hoogte van terugbetalen bepalen ?
Nee, ze kunnen net zo veel als u en ik bij elkaar: helemaal niks dus.
Ze kunnen wel een voorstel doen, maar dat gaat bij mij altijd onder in de kattebak.
De ENIGE die iets kan opleggen is de RECHTER. Een incassobureau is als de buurman die even je brieven behandeld. Incassobureau's bestaan niet eens in de ons omringende landen, omdat die bevolking daar wel kan nadenken en zich niet laat opnaaien.
Als u een betalingsprobleem heeft, dan heeft u een probleem, maar het incassobureau kan helemaal in de stront zakken, die int alleen maar namens een crediteur en heeft bevoegdheid nul-komma-nul-zero. Heeft u een betalingsprobleem, dan blijft dat wel bestaan, ook zonder incassobureau.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 27, 2015 om 15:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zozo Wim Bosboom,
bij u gaan de brieven van incasso bureau's altijd in de kattenbak.
Ik zou maar eens minder schulden maken !
++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=wim.bosboom schreef op donderdag 26 nov 2015, 07:06:
=elcondor32 schreef op woensdag 25 nov 2015, 10:45: Kan een incasso bureau de hoogte van terugbetalen bepalen ?

Nee, ze kunnen net zo veel als u en ik bij elkaar: helemaal niks dus.

Ze kunnen wel een voorstel doen, maar dat gaat bij mij altijd onder in de kattebak.

il
door iljaha - Nov 27, 2015 om 15:18
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag: het is namelijk niet uw geld, maar geld van een ander. En een bedrag van € 25,-- betekent echt wel dat ze meedenken.

ch
door chivas37 - Nov 27, 2015 om 21:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

@elcondor32
Onderhandelen, aangeven dat op dit moment die 25 euro niet haalbaar is. Maar als je meedere schuldeisers (dus ook afbetalingsregelingen?) hebt, dan aangeven dat je nadat je 1 van de andere afbetaald hebt het maandelijkse bedrag evt. kunt verhogen.
Niet definitief toezeggen natuurlijk, want als het dan niet lukt ben je het bokkie.

audb
door audb - Nov 30, 2015 om 10:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer of u schuldhulp verlening kan krijgen meestal zorgen die er voor dat de rente die betaald moet worden omlaag gaat en soms lukt het zelfs om een deel van de schuld weg gescholden te krijgen maar dat lukt niet altijd.
Is de schuld echter niet meer aflosbaar dan kan de rechter beslag leggen op uw inkomsten maar dat mag nooit zoveel zijn dat u er niet meer van kan leven.
De laatste optie is een persoonlijke faillissement dan wordt niet alleen uw waardevolle bezittingen verkocht maar ook beslag gelegen op alles wat u bezit en bent u verplicht om zoveel mogelijk af te betalen en evt ook verplicht (meer) te gaan werken.
Echter zal u na drie jaar schuld vrij zijn echter mag u in die periode ook geen cent schuld maken anders vervalt deze regeling.
Maar een sociale werker of advocaat kan u daar verder bij helpen.