an
door annac Mar 16, 2015 om 14:06
Elektronica & tv

Inleveren oud

ik heb een stofzuiger besteld en wilde de oude meegeven. Dat zou niet mogelijk zijn volgens het bedrijf.
Maar het is toch verplicht dat ze het oude mee moeten nemen als iemand daarom vraagt, bij aankoop hetzelfde type apparaat.?

8694 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2015 om 14:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Consumentenbond . Dus volgens mij had men de oude moeten meenemen. Maar u kunt natuurlijk ook uw Gemeente bellen die hem voor u komt ophalen op bepaald afgesproken dag dat u hem buiten mag zetten of zelf naar depot gaan.

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2015 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo annac,

Voor zover ik weet is de oud-voor-nieuw regeling nog steeds van kracht (en anders word ik hier wel gecorrigeerd).:

lees hier.

Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Dat wordt dus inleveren bij de kringloop of de stort.

Met vr.gr.

re
door remy2015 - Mar 16, 2015 om 15:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijven zijn hiertoe verplicht, zie hieronder bij www.rijksoverheid.nl maar ik kan zo snel geen sanctie vinden als ze dat dus niet willen doen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/afval/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-oude-en-gebruikte-huishoudelijke-apparaten-inleveren.html
Van de site:
Oud apparaat inleveren bij aankoop nieuw apparaat
U kunt oude huishoudelijke apparaten inleveren bij de winkel waar u een nieuw, soortgelijk apparaat koopt. Dit is de oud-voor-nieuwregeling. De winkel is verplicht elk soortgelijk apparaat in te nemen. Het maakt dus niet uit om welk merk het gaat, of hoe groot het product is. Het oude apparaat hoeft niet meer te werken.

Winkels mogen geen geld vragen voor deze service. De regel geldt alleen voor apparatuur van particulieren, niet van bedrijven.

Ik kan niet vinden hoe ik hier een link kan/moet zetten moet dus maar even met copy/past

re
door remy2015 - Mar 16, 2015 om 15:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps ik dacht dat het nog speelde, maar anders kunt u ook hier eens kijken:
http://www.wecycle.nl/

gerbera
door gerbera - Mar 16, 2015 om 16:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hier de link van remy2015 klik

an
door annac - Mar 16, 2015 om 17:44
13 Antwoorden / 7 Vragen

Hartelijk dank voor jullie reacties, inderdaad ik had dit ook zo gelezen, die wettelijke regels.
Dat van ophalen door gemeente is een goede optie verder, daar had ik nog niet aan gedacht, super oplossing omdat ik geen auto heb en het niet kan brengen.

Ik kreeg trouwens een bericht terug van een bedrijf waar ik een stofzuiger kon kopen en gevraagd had of zij dan de oude meenemen, dat het mogelijk is een pakket terug mee te geven aan de postbode met adres : postNL pakketten recycling, antwoordnummer, hoofddorp!
Wellicht een goeie om dit morgen te proberen, kijken of de postbode dit inderdaad meeneemt.
Morgen komt de stofzuiger zag ik zonet.
Moet de oude wel in een compacte doos meegeven, dus dan zonder die stang, alleen de kast van de stofzuiger.

zal nog even posten morgen om jullie dit te laten weten.

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2015 om 19:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=annac schreef op maandag 16 mrt 2015, 17:44]Hartelijk dank voor jullie reacties, inderdaad ik had dit ook zo gelezen, die wettelijke regels.
Dat van ophalen door gemeente is een goede optie verder, daar had ik nog niet aan gedacht, super oplossing omdat ik geen auto heb en het niet kan brengen.

Ik kreeg trouwens een bericht terug van een bedrijf waar ik een stofzuiger kon kopen en gevraagd had of zij dan de oude meenemen, dat het mogelijk is een pakket terug mee te geven aan de postbode met adres : postNL pakketten recycling, antwoordnummer, hoofddorp!
Wellicht een goeie om dit morgen te proberen, kijken of de postbode dit inderdaad meeneemt.
Morgen komt de stofzuiger zag ik zonet.
Moet de oude wel in een compacte doos meegeven, dus dan zonder die stang, alleen de kast van de stofzuiger.

zal nog even posten morgen om jullie dit te laten weten.

Oepsie, dacht dat u stofzuiger in winkel had gekocht. Dat de postbode de oude mee terug neem dat "kunt u op de buik schrijven" ? , zo werkt de post niet. Dacht dat de leverancier de stofzuiger kwam brengen; dan is het een ander verhaal. Dus dan maar gebruik maken van het genereuze voorstel van de zaak om het onder antwoordnummer terug te sturen maar dan moet u wel naar een postagentschap. Dus als u daartoe in staat bent is aan u. Anders, wat mij nog steeds het gemakkelijkst lijkt is met de Gemeente bellen wanneer ze uw "grofvuil" kunnen komen ophalen. (Hier hebben de mensen er lak aan en zetten alles bij de ondergrondse containers)!! Resultaat: een zootje. ;-))

an
door annac - Mar 16, 2015 om 20:23
13 Antwoorden / 7 Vragen

toch als je google op postnl pakketten recycling krijg je dit soort opmerkingen:

(PostNL bezorging
Voor de bezorging van alle kleine pakketten waaronder Home Cinema producten
Is het pakket bij je afgeleverd door PostNL en wil je dat het oude apparaat milieuvriendelijk wordt afgevoerd, dan kun je het apparaat meegeven aan de PostNL bezorger. Daarbij gelden wel bepaalde voorwaarden.
Zo moet je het apparaat goed verpakken in een doos en deze adresseren aan:

PostNL Paketten Recycling
Antwoordnummer 2001
2130RH Hoofddorp.

Dit adres moet goed leesbaar op de doos worden geplakt. Het pak mag niet zwaarder zijn dan 30 kg en qua formaat niet groter dan 175cmx78cmx58cm.
Deze zelfde voorwaarden gelden voor inleveren bij een PostNL Servicepunt.

Procedure bij aflevering via PostNL (home cinema, tv en klein huishoudelijk))

en meneer Wolters wat heeft het voor nut uw ongenuanceerde stelling te plaatsen op deze site over dit probleem?
afijn laat trouwens maar.

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2015 om 22:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@annac, best interessant wat je hierboven schrijft: wist ik niet. Nu ben ik wel nieuwsgierig, dus mijn vriendelijk verzoek: zou je het willen laten weten als het daadwerkelijk mee teruggenomen wordt door PostNl?

an
door annac - Mar 17, 2015 om 12:30
13 Antwoorden / 7 Vragen

Zoals eerder beloofd zou ik nog doorgeven of het gelukt is om pakket mee te geven aan postbode.
Het is inderdaad gelukt!

Ik had voor de zekerheid wel een print gemaakt van wat ik vond op google.
Zodat ik het kon tonen, hij wist er helemaal niets van!

Wel vreemd, ook de Mediamarkt had dit niet aangegeven, alleen de boodschap dat zij het retour niet konden aannemen(wat flauwe kul is natuurlijk).
Het idee om het zo te doen kreeg ik door een ander bedrijf doorgemaild, bij wie ik eerder had geïnformeerd.

Misschien toch handig voor andere mensen die dit ook willen doen, print die boodschap hierover uit zodat een postbode dit kan lezen, er zullen best postboden zijn die er helemaal geen zin in hebben om het mee te nemen.

Ik ken deze postbode tamelijk goed, veel pakjes al aangenomen van hem en hij is aardig, dus nogmaals niet iedere postbode zal hier blij mee zijn.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Zoals eerder beloofd zou ik nog doorgeven of het gelukt is om pakket mee te geven aan postbode.
Het is inderdaad gelukt!
....

Mooi zo.
Opgeruimd staat netjes.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

danath
door danath - Mar 18, 2015 om 11:31
88 Antwoorden / 1 Vragen

Is er bij u geen kringloop?
De kringloop hier komt bijna alles ophalen, kapot of niet kapot, zelfs oude vloerbedekking.
U dient er wel een afspraak voor te maken omdat ze op bepaalde dagen komen.
Op de afspraak dag aan de straat zetten.

wo
door wolfje7 - Mar 18, 2015 om 14:11
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons op basisschool kan men kleine elektrische apparaten inleveren. Daar krijgt men punten voor om boeken en spelmaterialen te bestellen. En er kan ook verkocht worden aan opkoper want daar krijgen ze meer geld voor. Dus informeer eens in je eigen dorp/stad. Er wordt meer gedaan dan menig mens denkt.

ha
door harryromijn - Mar 18, 2015 om 14:16
272 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine lettertjes niet gelezen: wij zijn via Internet zo goedkoop, omdat we voor een lage prijs met de post kunnen versturen. Als u uw oude apparatuur aan ons wilt sturen, mag dat natuurlijk, doch transportkosten op uw rekening.
Net als uw winkelier in uw stad, die best de stofzuiger wil komen bezorgen a E 25 en dan natuurlijk in een keer de oude wel mee retour neemt.

Dus.. doos erom, E 25 aan postzegels, naar het postverzendpunt brengen en...

oh, hoeft het nu ineens niet meer.

Ollanders, altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en nog 9 ct wisselgeld terug willen hebben.

labren
door labren - Mar 18, 2015 om 23:02
862 Antwoorden / 0 Vragen

dus als iemand bij mij een nieuwe auto koopt dan moet ik zijn oude sloop auto innemen ????? ECHT NIET !!!!!!!