be
door bel_1 Mar 6, 2015 om 13:23
Voeding & gezondheid

Inloggen bij zorgverzekeraar

Volgens mijn zorgverzekeraar zijn alle zorgverzekeraars verplicht gesteld om inloggen met DigiD met extra controle te beveiligen met sms-inlogcode vanaf 20 maart 2015, als extra identiteitscontrole. Ik bezit geen mobiele telefoon en geen sms-functie. Desgevraagd kreeg ik het advies om die van familie of anderen te gebruiken. Dit advies is voor mij onbruikbaar. Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen? Ben ik de enige met deze vraag?

5330 66 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bel,

.....Ben ik de enige met deze vraag?.....
Nee hoor. Loop hier ook tegen dat probleem aan. Heb DE oplossing nog niet gevonden.
Ga direct bellen met de zorgverzekeraar.
Ze gaan er blijkbaar van uit dat iedereen met de 'moderne tijd' is meegegaan.
Vreemd!

Met vr.gr

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kom die wijziging alleen tegen bij VGZ. Niet bij andere zorgverzekeraars.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 14:01]Ik kom die wijziging alleen tegen bij VGZ. Niet bij andere zorgverzekeraars.

Van de site van VGZ:
Alle zorgverzekeraars in Nederland gaan over op een extra beveiliging. Wij kiezen voor DigiD met wachtwoord en een sms-code.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter aanvulling:

Site van Zilveren Kruis Achmea:

Ik wil inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord
Ik wil inloggen met een extra controle via sms

door 14peter - Mar 6, 2015 om 14:13
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 14:01]Ik kom die wijziging alleen tegen bij VGZ. Niet bij andere zorgverzekeraars.

"Als gevolg van een gedragscode binnen Zorgverzekeraars Nederland, is het vanaf 1 april 2015 verplicht om in te loggen met DigiD en SMS verificatie." staat hier. Dus ze zijn niet de enige...

reflecs
door reflecs - Mar 6, 2015 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

http://weblog.independer.nl/productnieuws/inloggen-digid-zorgverzekeraar-verandert/
Ze zullen toch wel met een oplossing, of een kosteloos alternatief moeten komen.
Het kan toch niet zo zijn dat je afhankelijk bent van anderen om van hun dienst gebruik te maken?
Het lijkt me niet de bedoeling dat je zelf moet gaan experimenteren met SMS naar e-mail o.i.d..
En is dat wel de bedoeling dan moeten ze duidelijk aangeven hoe je dat veilig kunt doen.
Ik voorzie kamervragen. Of zijn die al geweest?

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 14:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs e.a.,

.....Ik voorzie kamervragen. Of zijn die al geweest?.....
Zou het niet weten.
Maar het is m.i. van de gekke dat de door de overheid ingestelde DigiD -
DigiD staat voor Digitale Identiteit en is een persoonlijke combinatie van een gebruikersnaam en een wachtwoord. U gebruikt DigiD om u te legitimeren op internet. Zo weten organisaties dat ze ook echt met u te maken hebben. -
als beveiliging blijkbaar niet als voldoende beschouwd wordt en er een extra sms aan te pas moet komen.
Men gaat er daarnaast blijkbaar van uit dat iedereen een mobieltje heeft (want anders had je natuurlijk ook geen computer om in te loggen. ;-))

ekiem
door ekiem - Mar 6, 2015 om 14:32
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ben ik de enige hier met deze vraag ?

nou, dit is de eerste keer dat ik hier wat over hoor en ik zit bij de Menzis. Ik neem aan dat de betreffende verzekeraars hun klanten hierover zullen informeren. En daarbij, ze zullen ook wel met eventuele alternatieven komen.
Heb wel een mobiel maar vind dat een verzekeraar nier voor een ander kan bepalen dat deze een mobiel moet hebben.

Ekiem

Cookies
door Cookies - Mar 6, 2015 om 14:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Men gaat er daarnaast blijkbaar van uit dat iedereen een mobieltje heeft .......

Niet zo vreemd voor iets wat al 25 jaar ingeburgerd is. Als je een simpel mobieltje modern vindt? Er wordt tenslotte geen smartphone verwacht.

Ontwikkelingen zijn nu eenmaal niet tegen te houden; het lijkt me volkomen logisch met de overgrote meerderheid rekening te houden en niet met die paar mensen die liever in de jaren 60 blijven hangen.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 14:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83

.....Ontwikkelingen zijn nu eenmaal niet tegen te houden.....
Mee eens in z'n algemeenheid.
.....het lijkt me volkomen logisch met de overgrote meerderheid rekening te houden en niet met die paar mensen die liever in de jaren 60 blijven hangen.....
In je ijver om negatief te reageren mis je m.i. de essentie van het 'probleem' dat door TS aangegeven wordt: er wordt maar van alles voor ons beslist zonder dat daar terdege over nagedacht is of dat wel allemaal nodig is. Dat heeft niets te maken met wel of niet rekening houden met de meerderheid.
Maar ik ga daar hier verder geen discussie over houden.

Goed weekend.

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2015 om 16:36
16834 Antwoorden / 108 Vragen

Kan men dan mensen op kosten jagen door te eisen dat je een sms functie moet hebben op een mobiel. Okay, toegegeven, ik heb een mobieltje uit de tijd van Noach, zonder sms functie, heb er ook geen behoefte aan. Inloggen met je DigiD code zou toch echt voldoende moeten zijn, vooral omdat (ik dan) met vaste computer werk. Dus geen smartphones, Ipot-pads of hoe al die dingen heten? Ik heb hier trouwens nog niets over ontvangen van de OHRA.

@carola.83. Wil heus niet in de jaren 60 blijven hangen maar, in tegenstelling tot jongeren, heb ik volledig geen behoefte om te sms-en of App te gebruiken (ken alleen het bestaan en hoe het werkt, handig); maar ik wil het gewoon niet. Kost me dan trouwens geld: geeft de Zorgverzekering dan die dingen weg?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Het kost u geen geld, want u ontvangt een sms. Op elke gewone mobiel kan men sms-en.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2015 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Met digi d is toch alles opgelost. Dat is dan toch de makkelijkse weg, ook voor andere doeleinden te gebruiken. Het stelt niks voor gewoon via internet aan te vragen en daar dan voor diverse doelen bruikbaar, te toekomst is zo dat er hier voor meerdere zaken kunnen bereikt worden dat behoort n.l. tot deze digitale wereld waar wij in leven.

reflecs
door reflecs - Mar 6, 2015 om 19:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dit toch wel opmerkelijk.
=bel schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:23: Volgens mijn zorgverzekeraar zijn alle zorgverzekeraars verplicht gesteld om inloggen met DigiD met extra controle te beveiligen met sms-inlogcode vanaf 20 maart 2015, als extra identiteitscontrole.
En alleen Digid is dan wél veilig voor andere (overheids)sites?

...Ik bezit geen mobiele telefoon en geen sms-functie. Desgevraagd kreeg ik het advies om die van familie of anderen te gebruiken. Dit advies is voor mij onbruikbaar. Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen? Ben ik de enige met deze vraag?...

Met andere woorden, dan wordt het telefoonnummer van iemand anders aan "Mijn Digid" gekoppeld?

Maar goed stel je voor: je koopt voor een paar tientjes een mobieltje en simkaartje met een nummer. Ik ken iemand die prima met de computer overweg kan, maar de sms'jes op zijn mobiel niet kan lezen. En die persoon wordt dan afhankelijk gemaakt van anderen. Grrrrrrrrr.

zw
door zwaardvis - Mar 6, 2015 om 20:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bij Binck kun je binnenkort ook niet meer handelen zonder in te loggen met SMS. Het wordt steeds meer ingevoerd, zo'n verplichte SMS.

Gelukkig kun je voor 15 euro of zo een prepaidtelefoon kopen met 10 euro beltegoed. Liefst via T-Mobile, 1x per 6 maanden een SMS-je sturen en het nummer is weer een half jaar te gebruiken. Zo kun je jaren met je ene telefoon uit.

Cookies
door Cookies - Mar 6, 2015 om 20:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......En alleen Digid is dan wél veilig voor andere (overheids)sites?......

Datzelfde vraag ik me ook af.

ph
door philip36 - Mar 6, 2015 om 23:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij CZ kun je op 2 manieren inloggen.
Met Digid maar ook met polisnummer en password.
Neem aan dat inloggen met polisnummer en password gewoon blijft.

be
door bel_1 - Mar 7, 2015 om 12:28
26 Antwoorden / 7 Vragen

Alle dames en heren hartelijk dank voor het meedenken.

Na lezing van een artikel, zie link onderaan, heb ik de zorgverzekeraar gevraagd om thuisbezorging per brief met activeringscodes. Ben benieuwd.

Mvg, bel

https://www.security.nl/posting/420440/Plasterk%3A+extra+beveiliging+DigiD+zou+miljoenen+kosten

reflecs
door reflecs - Mar 7, 2015 om 12:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 20:22].......En alleen Digid is dan wél veilig voor andere (overheids)sites?......

Datzelfde vraag ik me ook af.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/digitaal/nieuws/stimulans-voor-hoger-veiligheidsniveau-digid.9451885.lynkx
…Om DigiD veilig te houden, zal onder andere het gebruik van een beter beveiligde DigiD-inlog (DigiD Midden, met SMS-verificatiecode) worden gestimuleerd. Dat meldt minister Plasterk aan de Kamer…

Maar maart 2015
https://www.security.nl/posting/420440/Plasterk%3A+extra+beveiliging+DigiD+zou+miljoenen+kosten
…Het extra beveiligen van DigiD zou miljoenen euro's kosten, waardoor de kosten niet tegen de opgelopen schade opwegen... Voor Basis identificeren gebruikers zich met een gebruikersnaam en een wachtwoord; voor Midden identificeren gebruikers zich met een gebruikersnaam, een wachtwoord én een sms-code. Volgens Plasterk heeft DigiD Midden als groot voordeel ten opzichte van DigiD Basis dat het risico van phishing wordt tegengegaan…

Ze zijn echter bezig een opvolger te ontwikkelen:
http://tweakers.net/nieuws/96894/kabinet-overweegt-inloggen-op-digid-opvolger-met-rijbewijs.html
…Met het nieuwe eID-systeem kunnen burgers die zaken met de overheid moeten doen zich identificeren, bijvoorbeeld bij het doen van belastingaangifte….

reflecs
door reflecs - Mar 7, 2015 om 12:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bel schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 12:28]Alle dames en heren hartelijk dank voor het meedenken.

Na lezing van een artikel, zie link onderaan, heb ik de zorgverzekeraar gevraagd om thuisbezorging per brief met activeringscodes. Ben benieuwd.

Mvg, bel

https://www.security.nl/posting/420440/Plasterk%3A+extra+beveiliging+DigiD+zou+miljoenen+kosten
Graag gedaan, veel succes.
Wilt u het hier laten weten als het gelukt is?

rots92
door rots92 - Mar 7, 2015 om 15:36
157 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft de overheid de zorgverzekeraars overgenomen? Dat zou fijn zijn, want dan is er nog maar een zorgverzekeraar, wat een geweldige besparing zou dat zijn.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 8, 2015 om 19:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rots92 schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 15:36]Heeft de overheid de zorgverzekeraars overgenomen? Dat zou fijn zijn, want dan is er nog maar een zorgverzekeraar, wat een geweldige besparing zou dat zijn.
Goed plan, laten we het dan ziekenfonds noemen.

Overigens gaat het hier niet om een extra controle, dat is een verzinsel, maar om 'n koppeling van jouw 06-nummer aan jouw DigiD.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet om een koppeling tussen JOUW 06-nummer aan JOUW digid, maar om de koppeling van één 06-nummer aan jouw Digid.

el
door elze30 - Mar 8, 2015 om 21:16
150 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bel schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:23]Volgens mijn zorgverzekeraar zijn alle zorgverzekeraars verplicht gesteld om inloggen met DigiD met extra controle te beveiligen met sms-inlogcode vanaf 20 maart 2015, als extra identiteitscontrole. Ik bezit geen mobiele telefoon en geen sms-functie. Desgevraagd kreeg ik het advies om die van familie of anderen te gebruiken. Dit advies is voor mij onbruikbaar. Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen? Ben ik de enige met deze vraag? ik denk dat het ook mogelijk is om een SMS op een vaste relefoon te ontvangen.

el
door elze30 - Mar 8, 2015 om 21:19
150 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bel schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:23]Volgens mijn zorgverzekeraar zijn alle zorgverzekeraars verplicht gesteld om inloggen met DigiD met extra controle te beveiligen met sms-inlogcode vanaf 20 maart 2015, als extra identiteitscontrole. Ik bezit geen mobiele telefoon en geen sms-functie. Desgevraagd kreeg ik het advies om die van familie of anderen te gebruiken. Dit advies is voor mij onbruikbaar. Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen? Ben ik de enige met deze vraag?

Twee jaar geleden heb ik de SMS functie voor de Digid al moeten aanvragen, omdat toen al verplicht werd gesteld door de VZVZ. Bij de VZVZ is te controleren wie jouw medische gegevens heeft geraadpleegd/c.q. ter beschikking heeft gesteld.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is al meer dan 10 jaar mogelijk om sms-berichten op je vaste lijn te ontvangen. Als er geen tekst kan worden weergegeven, wordt die tekst voorgelezen door een computer.

el
door elze30 - Mar 8, 2015 om 22:29
150 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 mrt 2015, 22:10]Het is al meer dan 10 jaar mogelijk om sms-berichten op je vaste lijn te ontvangen. Als er geen tekst kan worden weergegeven, wordt die tekst voorgelezen door een computer.maar als dat mogelijjk is, dan is de digid met smsfunctie toch ook geen probleem?

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2015 om 22:43
16834 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 mrt 2015, 22:10]Het is al meer dan 10 jaar mogelijk om sms-berichten op je vaste lijn te ontvangen. Als er geen tekst kan worden weergegeven, wordt die tekst voorgelezen door een computer.

U zit ook bij OHRA. Ik heb niets over sms van hen vernomen. Ze hebben mijn tel. nummer; dan kan men toch, als ik niet thuis ben, inspreken op mijn antwoordapparaat? Snap echt niet waarom ze het zo moeilijk maken, net als de Belasting.

door 1953 - Mar 9, 2015 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Toch geen groot probleem, zie er niet van in wat uw beletsel daarin zou zijn.

Inloggen op die 'toekomstige wijze' deed ik toch al, stond al blijkbaar zo al ingesteld. Niks mis mee!
Het wat voor u erbij komt is een 'gratis' sms-bericht met de verificatiecode! Veiligheid voorop!

me
door mein33 - Mar 9, 2015 om 11:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=bel schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 12:28]Alle dames en heren hartelijk dank voor het meedenken.

Na lezing van een artikel, zie link onderaan, heb ik de zorgverzekeraar gevraagd om thuisbezorging per brief met activeringscodes. Ben benieuwd.

Mvg, bel

https://www.security.nl/posting/420440/Plasterk%3A+extra+beveiliging+DigiD+zou+miljoenen+kosten

@bel,

U kunt de sms-activeringscode voor de DigiD wel aanvragen bij uw zorgverzekeraar, maar dat heeft geen zin aangezien u dit op de site van DigiD moet doen nadat u hierop hebt ingelogd.
U krijgt dan tijdens de aanvraag een sms bericht met een code die u moet invoeren op de site ter bevestiging van het juist opgegeven 06 telefoonnummer.

Maar dit zal allemaal niet gaan lukken omdat u, zoals u in uw topic zelf aangeeft,
niet de beschikking heeft over een mobile telefoon (nummer) met sms functie.

me
door mein33 - Mar 9, 2015 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De sms functie is een toevoeging voor (veiliger) DigiD gebruik.
Om gebruik te kunnen maken van een dienst, zoals bv. van een zorgverzekeraar maar ook van een Gemeentelijke- of Rijksoverheidsdienst krijgt u als u wil inloggen op een site een sms met een code die moet worden ingevuld alvorens van de betreffende site gebruik te kunnen maken.
Het gebruik hiervan zal zich als een olievlek gaan verspreiden en daar kom je niet onderuit.

En ja we moeten, ook als we ouder worden, meegaan met de moderne tijd omdat dit ook mijn/uw tijd is.
Deze tijd is niet alleen voor de jeugd maar voor iedereen die in het leven staat en gaat door tot het moment van overlijden.

reflecs
door reflecs - Mar 9, 2015 om 12:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=elze30 schreef op zondag 8 mrt 2015, 22:29][quote=tijger1 schreef op zondag 8 mrt 2015, 22:10]Het is al meer dan 10 jaar mogelijk om sms-berichten op je vaste lijn te ontvangen. Als er geen tekst kan worden weergegeven, wordt die tekst voorgelezen door een computer.maar als dat mogelijjk is, dan is de digid met smsfunctie toch ook geen probleem?
https://www.logius.nl/diensten/digid/detailinformatie/
...DigiD stuurt deze sms-code naar de geregistreerde mobiele telefoon van de gebruiker...
Ik weet niet of het telefoonnummer van een vaste lijn wordt geaccepteerd.

be
door bel_1 - Mar 9, 2015 om 17:09
26 Antwoorden / 7 Vragen

ik denk dat het ook mogelijk is om een SMS op een vaste relefoon te ontvangen.

Proef op de som en SMS op de vaste telefoon ontvangen. Gewone zinnen gingen goed. Maar met een code ging het fout, de stem maakte geen onderscheid in hoofd- en kleine letters; de letter T verstond ik als cijfer 2; en de kleine letters kly verstond ik als letter P.

Mvg, bel

be
door bel_1 - Mar 9, 2015 om 17:18
26 Antwoorden / 7 Vragen

P.S. de quote is van elze 30.

Mvg, bel

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2015 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bel

Ik weet het natuurlijk niet, maar zouden het niet gewoon cijfers zijn, die extra code?

pi
door pieterwolters - Mar 9, 2015 om 18:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zondag 8 mrt 2015, 19:41][quote=rots92 schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 15:36]Heeft de overheid de zorgverzekeraars overgenomen? Dat zou fijn zijn, want dan is er nog maar een zorgverzekeraar, wat een geweldige besparing zou dat zijn.
Goed plan, laten we het dan ziekenfonds noemen.

Maar mogen mensen die meer dan ca. modaal verdienen dan ook profiteren van de voordelen van het ziekenfonds? Dan is het een verbetering van het oude systeem. Anders niet. Of dan ook weer terug naar 1e en 2e klasse verzekerden. Dat is wel zo consequent.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2015 om 18:38
16834 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, is nu nog leuker: log in met DigiD bij mijn OHRA, niets veranderd, goed ingevuld: krijg te lezen: onbekend!!
Als het nu 3 jaar zou zijn geleden maar heb dezelfde code toch echt ook vorige maand gebruikt. Schiet mij maar lek, dus geen geldige DigiD en geen sms, hij is echt fijn.

reflecs
door reflecs - Mar 9, 2015 om 18:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 mrt 2015, 18:38]Nou, is nu nog leuker: log in met DigiD bij mijn OHRA, niets veranderd, goed ingevuld: krijg te lezen: onbekend!!
Als het nu 3 jaar zou zijn geleden maar heb dezelfde code toch echt ook vorige maand gebruikt. Schiet mij maar lek, dus geen geldige DigiD en geen sms, hij is echt fijn.
Misschien is het gewoon een storing. Zou het morgen nog een keertje proberen.
Pas geleden ook meegemaakt.

gompy2
door gompy2 - Mar 9, 2015 om 18:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bel schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:23]Volgens mijn zorgverzekeraar zijn alle zorgverzekeraars verplicht gesteld om inloggen met DigiD met extra controle te beveiligen met sms-inlogcode vanaf 20 maart 2015, als extra identiteitscontrole. Ik bezit geen mobiele telefoon en geen sms-functie. Desgevraagd kreeg ik het advies om die van familie of anderen te gebruiken. Dit advies is voor mij onbruikbaar. Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen? Ben ik de enige met deze vraag?
Ik heb in een ander topic, óók over DigiD en de moeilijkheden daar omheen, een reactie gegeven.
Misschien is dat een oplossing

Klik-> Hier

reflecs
door reflecs - Mar 9, 2015 om 18:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tenormin. Aanvulling: u kunt Digid testen op een andere site. Lukt het daar wel, dan is er iets mis met de site van OHRA.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2015 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de site van Digid wordt nergens gesproken over de mogelijkheid van een sms op de vaste telefoon.

Maar als het een cijfer ode zou zijn, is dat prima te verstaan.

Maar er zal nog wel het nodige over te doen zijn.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2015 om 19:37
16834 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=reflecs schreef op maandag 9 mrt 2015, 18:55]@tenormin. Aanvulling: u kunt Digid testen op een andere site. Lukt het daar wel, dan is er iets mis met de site van OHRA.

Goed advies: gebruik alleen DigiD voor mijn zorgverzekering. Belastingen laat ik doen door de Belastingdienst zelf, dus naar een afspraak gaan, met code nummer, dat dan weer wel. ;-)

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2015 om 23:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 mrt 2015, 19:37][quote=reflecs schreef op maandag 9 mrt 2015, 18:55]@tenormin. Aanvulling: u kunt Digid testen op een andere site. Lukt het daar wel, dan is er iets mis met de site van OHRA.

Goed advies: gebruik alleen DigiD voor mijn zorgverzekering.

Log je toch in op digid.nl

De kans dat je een foutje maakt met gebr. naam/wachtwoord lijkt mij eerder voor de hand liggen. Misschien capslock aan per ongeluk.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2015 om 23:54
16834 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 9 mrt 2015, 23:31][quote=tenormin schreef op maandag 9 mrt 2015, 19:37][quote=reflecs schreef op maandag 9 mrt 2015, 18:55]@tenormin. Aanvulling: u kunt Digid testen op een andere site. Lukt het daar wel, dan is er iets mis met de site van OHRA.

Goed advies: gebruik alleen DigiD voor mijn zorgverzekering.

Log je toch in op digid.nl

De kans dat je een foutje maakt met gebr. naam/wachtwoord lijkt mij eerder voor de hand liggen. Misschien capslock aan per ongeluk.

Weet 1000% zeker dat ik alles goed heb gedaan, ook capslock ben ik alert op (ma inloggen bank!); ga morgen inloggen inloggen op digid.nl. Als ik de tijd krijg. Dank je wel.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2015 om 23:55
16834 Antwoorden / 108 Vragen

NA inloggen bank (met Cap Lock)!!

be
door bel_1 - Mar 10, 2015 om 11:38
26 Antwoorden / 7 Vragen

In antwoord op mijn vraag van 7 maart 2015 om thuisbezorging per brief met activeringscodes, schrijft de zorgverzekeraar dat ik mijn correspondentie vanaf heden per post ontvang. Er is geen andere mogelijkheid na 20 maart 2015 om in te loggen in "Mijn .... " zonder sms-code.

Het was fijn geweest als er nog andere opties waren geweest maar helaas. Misschien heeft een webmaster bij de zorgverzekeraar later nog eens een ingeving.

Tot slot nogmaals u allen hartelijk bedankt voor uw belangstelling en opmerkingen.

Mvg, bel

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 13:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Je wordt zo'n beetje gedwongen je mobielnummer vrij te geven. Sowieso een mobiel aan te schaffen. En hoeveel mobiels worden er per jaar niet gepikt? Dan kun je niet meer inloggen.
Mobiel van een ander gebruiken, is helemaal ridicuul.

Jammer dat er geen andere opties waren voor u. Dan maar over de post.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je geeft je mobiele nummer niet aan de zorgverzekeraar, maar aan Digid. Één mobiel nummer kan ook maar voor een beperkt aantal Digid's gebruikt worden.

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 13:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 13:56]Je geeft je mobiele nummer niet aan de zorgverzekeraar, maar aan Digid. Één mobiel nummer kan ook maar voor een beperkt aantal Digid's gebruikt worden.
Dat snap ik. Ik wil mijn mobiele nummer niet aan Digid geven. Ook niet aan ING en al die andere instanties die ernaar zitten te hengelen.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je studeert, dan moet je wel anders krijg je geen toegang tot Mijnduo.

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 17:22
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 14:41]........Men gaat er daarnaast blijkbaar van uit dat iedereen een mobieltje heeft .......

Niet zo vreemd voor iets wat al 25 jaar ingeburgerd is. Als je een simpel mobieltje modern vindt? Er wordt tenslotte geen smartphone verwacht.

Ontwikkelingen zijn nu eenmaal niet tegen te houden; het lijkt me volkomen logisch met de overgrote meerderheid rekening te houden en niet met die paar mensen die liever in de jaren 60 blijven hangen.

Vreemde reactie, ze is niet in de jaren 60 blijven hangen, ze heeft immers een computer? Ik kreeg dezelfde mail en vind het óók idioot, ze weten toch al wie je bent door je DigiD? (of blijkt die toch niet zo veilig als we moeten geloven??)
Helaas heb ik geen antwoord op de vraag van Carola, maar dit wilde ik toch even kwijt.

pi
door pieterwolters - Mar 10, 2015 om 18:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is in vredesnaam het probleem om een MSISDN te geven? De instanties waar het om gaat weten al veel meer van je. Niemand heeft er moeite mee om adresgegevens te geven aan wie dan ook, maar dat is waarschijnlijk omdat dat altijd al zo geweest is. MSISDN bestaan immers pas zo'n 20 jaar. Eng hoor, al die nieuwe dingen....

gompy2
door gompy2 - Mar 10, 2015 om 20:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Och hemeltje, nu wordt het wel érg gevaarlijk, maar ik zal het wel even vertalen want al die dure afkortingen is maar niks:

Wat is een MSISDN?
Het MSISDN (Mobile Station Integrated Services Digital Network)-nummer is eigenlijk gewoon een gsm-nummer

zw
door zwaardvis - Mar 10, 2015 om 20:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 16:36]Kan men dan mensen op kosten jagen door te eisen dat je een sms functie moet hebben op een mobiel. Okay, toegegeven, ik heb een mobieltje uit de tijd van Noach, zonder sms functie, heb er ook geen behoefte aan.

Ik lees net bij DigID dat het ook mogelijk is om de SMS code te laten uitspreken op je mobiele telefoon:
Met gesproken sms-berichten wordt u gebeld op uw mobiele telefoon en krijgt u de sms-code te horen. Dit is met name bedoeld voor blinden en slechtzienden.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwaardvis

Dat is mooi. Dat zou dan toch ook op de vaste lijn moeten kunnen. Je hoort die code, want ik neem aan dat het om een getal zal gaan,prima.

zw
door zwaardvis - Mar 10, 2015 om 21:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@tijger1. Ja, zou je wel zeggen, maar ze vragen expliciet voor een Mobielnummer.
Geen idee wat er gebeurt als je een vast nummer invult.
Overigens vraag ik me af, niet geprobeerd uiteraard, of je voor het activeren/bevestigen van het telefoonnummer wel en echte SMS nodig hebt, of dat je die ook gesproken kunt ontvangen. Als je een telefoonnummer opgeeft, moet je die namelijk ook met de code bevestigen. M.a.w. is het mogelijk om eerst "Gesproken SMS" in te stellen en daarna pas een telefoonnummer op te geven. En niet andersom dus. Wie nog geen tel.nummer gekoppeld heeft aan DigID, kan dat misschien voor ons uitproberen. Iemand? Log in bij DigiD.nl en je kunt je gegevens aanpassen.

fl
door flessebon - Mar 10, 2015 om 22:28
418 Antwoorden / 7 Vragen

Belachelijk natuurlijk, want zoiets hoort een verzekeraar zelf te regelen. Lijkt mij niet wenselijk dat een derde partij ertussen gaat zitten.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ flessebon

Welke derde partij?

fl
door flessebon - Mar 10, 2015 om 22:44
418 Antwoorden / 7 Vragen

Lijkt mij om diverse redenen niet gewenst. Stel je voor dat het niet werkt, dan kan niemand bij zijn verzekeraar inloggen. Je moet nooit afhankelijk zijn van een partij, wie dat ook is. Je hebt toch weinig fantasie nodig om te bedenken wat er fout kan gaan.

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2015 om 23:11
16834 Antwoorden / 108 Vragen

Door dit topic ben ik nu wel in de problemen gekomen: kan zelfs niet meer inloggen op mijn Zorgverzekeraar. Ga nu maar, na overleg met de help desk, gewoon weer over op papier. Ik heb geen enkele behoefte om iemand dan ook maar het mobiele telefoonnummer de geven (sla het altijd over als er geen rood * bij staat om iets in te vullen); ik heb dat antieke ding alleen voor noodgevallen: neem het alleen mee als ik onderweg ben (ANWB) en verder heb ik, in tegenstelling tot de meeste mensen, lees jongeren al helemaal geen zin om te overleggen als ik bij de slager of de groente afdeling sta om te vragen wat iemand wil eten. Dan maar in de jaren 60 leven (zoals iemand schrijft). ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dat u niet kunt inloggen, ligt niet aan dat topic. Er is of een storing, of u moet iets fout gedaan hebben,

door 1953 - Mar 10, 2015 om 23:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Net ingelogd bij mijn zorgverzekeraar en een declaratie digitaal ingediend.

Declaratie scannen, scan meeverzenden naar de zorgverzekeraar, zo simpel gaat het tegenwoordig en binnen een week is de declaratie uitbetaald op de bankrekening.

richard83
door richard83 - Mar 14, 2015 om 21:06
386 Antwoorden / 28 Vragen

Net ook de mail ontvanger van zorgverzekering over de Digid Alleen heb zelf geen Digid.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bel,

..... Is er geen alternatief te bedenken om zonder anderen te belasten in te loggen?.....
Neem aan dat je dat aangeboden wordt door je verzekeraar.

Voorbeeld mail van VGZ:

Vanaf 20 maart hebt u naast uw DigiD-wachtwoord ook altijd een sms-code nodig als u inlogt op Mijn VGZ. Hebt u de sms-controle nog niet aangevraagd? Doe dit dan zo snel mogelijk. Het duurt een aantal dagen voordat u uw activeringscode ontvangt.

Sms-controle aanvragen
Log in op Mijn DigiD en kies bij inloggegevens 'Extra sms-controle aanvragen'.

Tip: Informeer gezinsleden op uw polis
Ook zij moeten de sms-controle aanvragen om straks zelf in te kunnen loggen.

Geen mobiel?
Wij adviseren om één mobiel nummer aan één DigiD-account te koppelen voor de sms-controle. Hebt u zelf geen mobiele telefoon? Dan kunt u de sms-controle aanvragen met het mobiele nummer van een gezinslid. U ontvangt de sms-code op dat nummer.

Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.

Waarom inloggen met een sms-code?
In Mijn VGZ staan privacy-gevoelige gegevens, zoals declaraties van uw medische behandelingen. Als u op deze manier inlogt, weten wij zeker dat u degene bent die de gegevens mag inzien en zijn uw gegevens het best beveiligd. Alle zorgverzekeraars in Nederland gaan over op een extra beveiliging. Wij kiezen voor een extra sms-controle.

Met vr.gr.

be
door bel_1 - Mar 17, 2015 om 14:16
26 Antwoorden / 7 Vragen

@edrick3,

Hartelijk dank. Hoopte op een oplossing, wel digitaal maar zonder sms-code. Helaas die mogelijkheid is er niet. De correspondentie gaat nu per post plaats vinden. Zie mijn bericht van 10 mrt 11.38 u. Och ja, die goeie ouwe postkoets ... heeft toch ook zijn charme nietwaar?

Mvg, bel

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bel

Maar niet straks komen klagen dat de post niet bezorgd wordt hoor.;-))