44
door 44ihteuh Apr 17, 2014 om 13:09
Auto & vervoer

Internetwinkel lapt wet aan laars

Fietstas gekocht bij webwinkel Internet-bikes. Binnen termijn geretourneerd. Bedrijf weigert factuurbedrag te retourneren, ook na uitgebreid wijzen op mijn rechten. Het gaat om maar € 40,- maar ik zie dat het bedrijf meer mensen heeft gedupeerd. Hoe haal ik mijn recht?

5520 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

alfatrion
door alfatrion - Apr 17, 2014 om 13:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Naar de rechter gaan. Daar is dit bedrijf al vaker op de fingers getikt. Je kunt ook een incassobureau inschakelen.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 13:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja hoor, voor 40 euro naar de rechter. Dat zie ik niet direct gebeuren.

U kunt een klacht indienen bij het Thuiswinkel keurmerk, daar zijn ze bij aangesloten.
klik HIER
Misschien zet dat nog wat zoden aan de dijk.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er staan al jarenlang erg veel klachten over dit bedrijf op internet, dus in het vervolg eerst met Google zoeken. Bespaart u ellende.

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2014 om 15:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Waarom weigeren ze het geld terug te storten?

audb
door audb - Apr 23, 2014 om 11:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het adres staat op de web site : Rootven 18-20, 5531 MB Bladel
Nu kunt u twee dingen doen er zelf heen gaan en uw geld opeisten of u stuurt een aangetekende brief met het verzoek om het bedrag binnen een week op uw rekening terug te storten.
Krijgt u geen enkele bericht terug dan kan u naar de kanton rechter stappen u heeft in tegenstelling wat velen denken geen advocaat nodig alleen moet u wel er voor zorgen dat u alle bewijzen hebt en daarmee eerst langs het juridische loket gaan of online via hetjl.nl

danath
door danath - Apr 23, 2014 om 11:58
88 Antwoorden / 1 Vragen
0

Voor € 40 een incassobureau inschakelen? Kom nou, ik denk dat het niet eens kan en bovendien zijn de kosten vele malen hoger dan die € 40!
Een klacht indienen kan hier ook http://www.klachtenkompas.nl/

Vaak wordt het daar ook opgelost, het is van de consumentenbond en je hoeft geen lid te zijn.

feya13
door feya13 - Apr 23, 2014 om 12:14
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou een bericht naar de belbus sturen. Zo'n bedrijven werken alleen maar mee als ze met hun neus op tv komen. Dan kan alles opeens wel. Maar als er meer gedupeerden zijn, kan kassa zelf er misschien achteraan..?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:23
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

Alweer een bekend probleem; recht hebben is helaas nog steeds iets anders dan recht krijgen. Recht krijgen kust hoe dan ook energie, tijd en geld. In de meeste gevallen gaan aanbieders als deze ervan uit dat € 40,00 het niet waard is. Incasso doet meestal iets niet onder € 50,00 helaas.
U zou eventueel wel een deurwaarder kunnen benaderen met de vraag of die een brief voor u wil verzenden met de vordering maar of dat dan iets uithaalt?

44
door 44ihteuh - Apr 24, 2014 om 19:58
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor alle tips en antwoorden. Ik ga het allemaal maar proberen. dat Thuiswinkel keurmerk schijnt niets voor te stellen, Thuiswinkel Waarborg is de goede.. Ik heb al een klacht gelegd bij consuwijzer.nl 088-0707070. Die kunnen alleen iets doen als er meer klachten komen. Dus mede-gedupeerden graag reageren daar. De winkel wil niet terugbetalen omdat ze zo goedkoop zijn, zeggen ze. Ik kan een tegoedbon krijgen maar dat wil ik niet. Recht is recht.. althans dat dacht ik..

forever-nl
door forever-nl - Apr 24, 2014 om 20:13
400 Antwoorden / 11 Vragen
0

Zorg in ieder geval dat u bewijs hebt van de gang van zaken. Bewaar bijvoorbeeld brieven en neem telefoongesprekken op. Ik zou nog een brief schrijven of e-mail sturen met de nadrukkelijke vraag binnen twee weken het bedrag over te maken. Met daarbij de mededeling dat u de incassering daarna uit handen gaat geven.

Vermoedelijk komt het dan niet zo ver. Maar als het er wel toe komt kunt u zich wenden tot een incassobureau voor particulieren. Deze kunnen werken op no cure no pay basis. En over de 40 euro mogen ze wettelijk gezien 40 euro incassokosten rekenen. Dus dit is ook voor het incassobureau best lucratief!

lo
door louis2m - Apr 2, 2015 om 12:24
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Internet-Bikes is nog steeds een foute zaak!
Eind vorig jaar kocht ik voor een mooie prijs een Multicycle elec. Fiets bij TOM Internet-bikes. Omdat ik het bedrijf niet kende en de prijs erg scherp was stelde ik vooraf wat vragen als; is de fiets nieuw en is het model 2014?
werd allemaal via de email ( telef. Contact is onmogelijk) positiet bevestigd.. Helaas bleek al snel dat de fiets wat betreft trapondersteuning niet goed was en.... Het was een 2012 model Multicycle fiets met een veel mindere accu capaciteit dan het 2014 model. MC! Omdat een oplossing na maanden uitbleef en TOM Internet-Bikes steeds meer zich als een zeer onbetrouwbare fietsenboer etaleerde had ik een serieus probleem!
Gelukkig had ik de betaling vooraf met credit card gedaan en kon ik de transactie betwisten bij ICS. Hoewel TOM Internet-Bikes met liegen en bedriegen de zaak nog probeerde tegen te werken vielen ze als oplichters ook bij ICS door de mand en had ik mijn geld terug!!
?het duurde helaas nog heel erg lang voor ze die foute fiets kwamen ophalen want ook daarin zijn ze erg slecht!
U BENT GEWAARSCHUWD !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer