go
door gotovina Oct 1, 2015 om 16:37
Auto & vervoer

IPhone meldt: accessoire niet ondersteund

Beste allemaal,
Wanneer mijn iPhone aan de oplader ligt krijg ik wel eens de melding: accessoire niet ondersteund. Het valt me op dat dit altijd bij dezelfde stopcontacten is; op mijn werk bijvoorbeeld nooit maar bij twee stopcontacten thuis wel. Ook als ik oplaadt aan de laptop krijg ik de melding
Weet iemand of dit aan de oplader ligt? Kan ik hier iets aan doen? Alvast dank!

13222 8 Rapporteer

he
door henkhh - Oct 1, 2015 om 17:16
174 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gotovina,

Normaal gesproken wijst de melding op een niet originele accessoire. Aangezien je aangeeft het probleem alleen thuis te hebben denk ik aan een accessoire die je thuis wel gebruikt maar niet op het werk. Kan dat het probleem verklaren?

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gotovina,

Ter info: klik hier.
En lees eens hier.

Suc6

audb
door audb - Oct 2, 2015 om 17:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat de stopcontact een interferentie geeft op de chip die in de kabel van de iphone zit juist omdat de andere stopcontacten het wel doen.

jo
door jorisw - Oct 2, 2015 om 17:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je de netspanning al eens gemeten?

koekeloer
door koekeloer - Oct 2, 2015 om 17:20
562 Antwoorden / 18 Vragen

Is het het stopcontact, of de lader in het stopcontact.

pe
door peterbee - Oct 3, 2015 om 11:26
58 Antwoorden / 5 Vragen

dat heet geen interferentie, maar "commercie"

Als je Apple product niet de exacte voltages en amperage's meet via het laadsnoertje en lader, is dit "niet gecertificeerd". Niet omdat hier niet mee geladen zou kunnen worden, maar omdat er bij de verkoop hiervan niet voldoende is verdiend ....... Alhoewel de slechte accessoires meestal wel de goedkoopste zijn natuurlijk.

bekende voorbeelen zijn voor een Ipad 2 met Retina display ( de oude model Ipad 2 laadt altijd) bv een lader die niet minimaal 2 ampere kan leveren bij 5 volt, of een China-shop laadsnoertje waarbij door zeer dunne draadjes en slechte solderingen de 5 volt zakt naar bv 4,8 volt, waardoor de flinke laadstroom voor een lekker warm stekkertje of snoertje zorgt.

met een "echte" Apple lader en goed snoertje heb je deze melding niet .....

pe
door peterbee - Oct 3, 2015 om 11:27
58 Antwoorden / 5 Vragen

je laptop zal via USB wel 5 volt uitsturen, maar nooit voldoende amperage kunnen leveren

go
door gotovina - Oct 7, 2015 om 12:09
5 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties. Stuk wijzer nu!