kn
door kned Aug 28, 2014 om 15:55
Huishouden & energie

Keuken leverancier wil montage van garantie zaak niet uitvoeren

Ik wil graag advies over de volgende zaak:
Eind 2012 heb ik een (flinke) keuken gekocht die begin 2013 geleverd is.
Ik heb gekozen voor zelf plaatsen.
Na ruim een jaar (mei 2014) bleek dat de folie van de fronten van alle (!) deurtjes en lades (16 stuks bij elkaar) los gaat laten.
Dus keuken leverancier gebeld, die is langsgekomen. Vond het niet horen maar moest de fabriek contacten en heeft 1 frontje meegenomen.
Na een week of 6 kregen we te horen dat alle fronten kosteloos vervangen zouden worden.

Begin jullie kregen we een mail met een vraag voor een "service bezoek" voor de nieuwe fronten.
Aangezien er die dag niemand thuis was en dat 1 dag voor onze vakantie was hebben we teruggemaild dat dat niet kon en een week of drie opgeschoven moest worden.

Groot was onze verbazing toen we die avond thuiskwamen en de buurvrouw kwam vertellen dat bij haar een verzameling frontjes bezorgd was omdat we niet thuis waren.
Ten eerste hadden we aangegeven dat het niet kon en ten tweede gaan we er wel vanuit dat dit gemonteerd wordt.

Gezien de vakantie nog heel even gebeld naar de keuken leverancier dat we hier niet mee akkoord gingen en na de vakantie hierop terug zouden komen.

De afgelopen weken hebben we een aantal keer contact gehad maar de leverancier wil dit niet kosteloos komen vervangen.
Eerst hebben ze een reden opgegeven dat het was omdat wij de keuken zelf geplaatst hebben. Dat vind ik onzin, als ik een montagefout heb gemaakt dan moet ik de montage zelf doen maar dit is een productiefout.
Nu zeggen ze dat ze genoeg garantie geleverd hebben door de fronten kosteloos te vervangen, het zou geen productiefout zijn omdat de frontjes bij het plaatsen goed waren.

In de garantievoorwaarden staat dat er 5 jaar garantie wordt geleverd op ontwerp, materiaal en fabricagefouten. En dat ze de keuze hebben om de zaken te herstellen of te vervangen.

Ik vind dat naast de levering dit gewoon kosteloos gemonteerd moet worden.

Zie ik het nu fout of niet?

376 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ekiem
door ekiem - Aug 28, 2014 om 16:59
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Eerst hebben ze een reden opgegeven dat het was omdat wij de keuken zelf geplaatst hebben.
Tja, hier valt weinig tegenin te brengen. U heeft zelf de keuken geplaatst en heeft nu nieuwe frontjes gekregen ter vervanging van de "foute ". Ik denk dus ook dat het de bedoeling is dat u deze zelf monteert, u heeft deze tenslotte eerst ook zelf geplaatst !
Ik vermoed dat het nooit de bedoeling is geweest van de leverancier om deze kosteloos te vervangen, dit omdat u dit eerst zelf heeft gedaan bij het zelf plaatsen.

Jammer voor u maar het is niet anders.

ekiem

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2014 om 17:23
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik vind dat naast de levering dit gewoon kosteloos gemonteerd moet worden.

Zie ik het nu fout of niet?


Zelf montage van de nieuwe keuken betekent dus zelf montage van de nieuwe frontjes.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer