mo
door moen Aug 7, 2006 om 23:41
Geldzaken & recht

Kinderparade

Ik heb kinderparade ingetoetst bij google en kwam uit bij deze site. Een mevrouw heeft ook problemen met het bedrijf en ik ook. Bijna vier jaar geleden ben ik lid gweworden voor mijn dochtertje. Ik heb altijd netjes betaalt tot dat ik wou opzeggen. Dit heb ik schriftelijk gedaan binnen het termijn (3 maanden voor het eind van het jaar). Ze bleven pakketten sturen die ik meteen retour stuurde. Ik heb drie keer telefonisch contact met ze opgenomen (steeds met de zelfde man) die vond dat ik toch moest betalen voor he laatste kwartaal. Ik heb contact opgenomen met de consumentenbond (en  ik heb betaald voor het advies) die ook vonden dat ik niks moest betalen en weer een opzeggingsbrief moest schrijven. Nooit meer wat van de kinderparade gehoord tot vorige week ( bijna 2 jaar na dit alles) Ik moet nu 217 euro aan een incassobureau betalen! Het bedrag was 39 euro voor dat laatste kwartaal. En ik heb alle boeken teruggestuurd. Inmiddels was ik al verhuisd en in die verhuizing ben ik veel papieren kwijtgeraakt. Ik ben erg boos en ik ga dit absoluut niet betalen omdat ik niets fout heb gedaan. Heeft iemand dit al meegemaakt of heeft iemand een tip? Alstublieft ik zit hier erg mee in mijn maag. Al moet ik voor de rechter verschijnen dan DOE ik dat want dit is gewoon oplichterij en ik ben echt niet rijk.

2086 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2006 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee U moet niet, maar het incasso buro zou willen dat U dat deet, en zo wil ik ook wel een burotje beginnen.

Als ze echt geld willen moeten ze voor dit flutbedrag een rechtszaak beginnen, en als U alle Kassa en gelijkwaardige klachten verzameld, zal de rechter wel vermoedelijk U het voordeel geven.

Ze hebben geen poot om op te staan, dus eigenlijk invalide...

Niet op reageren, incasso buro gewoon als humor blijven lezen deze onzin, en als ze toch naar de rechter stappen, U heeft gereageerd maar zij blijven door gaan, en dat hoeft U niet te doen.

Ze houden zelf vaak ook niet aan de termijnen in de brieven, en gaan langer door. Gewoon afwachten en ook niet op deurwaarders reageren want dat zijn hun loopjongens, tenzij er een rechtszaak ik geweest waarin U veroordeeld was en U niet in hoger beroep ging.

Meestal stoppen ze na een jaartje en BKR wil deze onzin niet als wanbetalers registreren!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2006 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad u wel aan om te reageren op de brief van het incassobureau.  Door niet te reageren en de factuur niet te betwisten gaat u namelijk in principe akkoord ermee.

Het beste is om een brief te sturen naar het incassobureau met de uitleg en bewijsstukken van de opzeg van het contract.  Ik zou hen er ook op wijzen dat het volkomen illegaal is om verwijlinteresten aan te rekenen zonder voorafgaande herinneringsbrieven of ingebrekestellingen van hun kant.

Waarschijnlijk gaan ze na ontvangst hiervan wel doorhebben dat u weet waarover u spreekt en gaan ze beseffen dat u zelf goed weet dat u in uw recht staat.  Hopelijk laten ze u dan met rust.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat ik er meer krijg. Ik wou eerst het bureau bellen of schrijven maar ik ben zo boos dat ik niet weet hoe ik ga reageren. Ik vind dit erg onrechtvaardig, ik weet dat ik niet fout zit. En na een stilte van bijna twee jaar zo een brief ontvangen is erg onaangenaam. Ik ben geen wanbetaler maar ik vertik het om mijn zuurverdiende geld aan hun over te maken! Moet ik aan hun doorgeven dat ik niks betaal al brengen zij me voor de rechter, of niks laten horen?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt caradogs, maar tijdens de verhuizing ben ik veel papieren kwijtgeraakt, waaronder ook bepaalde bewijzen van deze puinhoop. Het enige wat ik heb is een bankafschift waarop staat dan ik de consumentenbond heb betaald voor hun advies. Maar ik wil dit niet betalen, want ik heb nooit meer paketten van hun ontvangen en ook geen herinneringsbrieven, zelf niet toen ik nog op mijn oude adres woonde (ik ben 1 jaar en twee maanden geleden vehuisd). Ik heb echt nooit meer iets van ze gehoord! Moet ik een pro deo advocaat in de arm nemen?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eerst proberen om de reactie te geven zonder de eigenlijke opzegbrief mee te sturen.  Indien men u dan niet met rust laat kan u nog altijd een pro-deo advocaat nemen...maar als u hen wijst op het feit dat u 2 jaar lang niets gehoord heeft (dus geen herinneringen of ingebrekestelling ontvangen), kan ik niet geloven dat men u nog veel problemen gaat geven.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat het incasso buro maandelijks of vaker brieven stuurde wil ik daar nooit op reageren, ik heb geen relatie met hun!

De uitgever schrijven dat er op incasso's niet gereageerd word, en ook niet betaald zal worden.

De uitgever wijzen op zijn fouten en zolang ze niet bewijzen dat U fout zit niet meer reageren, dan maken zij er maar een rechtszaak van, U hoeft niet op maandelijkse onzin van een niet deskundige in deze zaak te reageren en porto kosten te maken en tijd en geld te verspillen.

U heeft een relatie met de uitgever,en U mag uitbesteden aan incasso weigeren.

Bovendien, ik krijg van Intrim Justitia nu zowel 3x zelf als 8 maal vorige bewoner maandelijks post, en ik kan niet deze onzin serieus nemen en afhandelen, dit is een gevecht  tegen computer!

Retour afz betekende nog meer, en zelfs een deurwaarder die wilde dat ik voor ontvangst tekende, maar ik wilde de inhoud dan eerst wel lezen en dat mocht niet, dus deze ook, wegwezen.

Ik wist namelijk niet welke van de 11 zaken het was, en accepteren van valse beschuldigingen doe ik niet.

dure postbode trouwens... die deurwaarder...

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

U stelt bepaalde stukken kwijt te zijn waarmee u een en ander kunt bewijzen neem ik aan. U heeft indertijd advies gehad van de Consumentenbond en vraag daar of die nog stukken hebben inzake uw adviesvraag en vraag om kopieën.

Over de praktijken van (sommige) incassoburaus is hier al veel aan de orde geweest. U kunt dat zien als u bij het rode vakje zoeken "incasso" in typt of "intrumjustitia".

Het vervelende voor u is, dat u feitelijk niets te maken heeft met een incassobureau maar met een uitgever die de overeenkomst, eerder met u gesloten, niet nakwam. (Had u opgezegd per aangetekend schrijven). Wat u naar mijn mening dus zou kunnen doen is de uitgever nog eens in een gepeperde en aangetekende brief wijzen op hun verzuim (BW art 6: 213 en verder). Zend een kopie aan het incassobureau.  Overigens kan het bureau niets zonder gerechtelijk bevel en inderdaad, zouden ze een en ander voor laten komen, ga er dan absoluut heen want als u niet gaat wordt u bijna zeker veroordeelt. Zie daarover een zeer recente vraag m.b.t. het Parool. Geen abonnee, toch veroordeeld.

Succes met uw strijd tegen glibberaars.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt, ik ben erg blij dat ik zoveel reacties heb gekregen. Ik zal jullie raad zeker opvolgen en morgen een gepeperde brief naar de uitgever sturen (en een kopie naar het incassobureau). De eerste opzegging had ik trouwens aangetekend gestuurd maar dit is alweer jaren geleden.

Ik hou jullie op de hoogte van deze zaak, misschien helpt het een ander met het zelfde probleem

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gebruikelijk een nietszeggend en onjuist antwoord van Gozik. Gelukkig geven de andere antwoorden wel een juist advies. Niet reageren is zeker niet de weg die bewandeld moet worden.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat eens toeval ,vandaag wilde ik weer eens gaan kijken hoe ik precies van kinderparade af kon komen. Heb vorig jaar al eens een fax gestuurd en kreeg ook netjes een brief met eind datum, maar helaas na een tijdje kreeg ik het weer. Verder verwaarloosd;  ik het nu opnieuw proberen. Zal jullie op de hoogte houden of het mij lukt.Op de site van hun melden ze dat je ook online kunt afmelden.. SNELLER en GOEDKOPER....toch maar niet...heb ik straks ook last op de PC van ze.