mr
door mrdara Nov 16, 2014 om 13:43
Computers & telefonie

Klacht Trendy Computers RECHTSZAAK

Eind september heb ik bij Trendy Computers een telefoon gekocht. Bij het leveren was de telefoon defect. Trendy Computers gaf aan dat ik het product weer terug kon sturen naar hun en dat zij het zullen repareren. (Ik was er destijds niet van op de hoogte dat die verzendkosten niet voor mijn rekening genomen mochten worden). Toen de telefoon gerepareerd was vroegen zij nogmaals om verzendkosten te betalen zodat zij het product naar mijn adres konden sturen (€8.99). Onder protest heb ik uiteindelijk het bedrag overgemaakt maar nu blijkt het product nogmaals gebreken te hebben..

Zojuist Salar Azimi aan de lijn gehad en mijn probleem bij hem neergelegd. Hij gaf aan dat als ik mijn geld terug wilde dat dit geen probleem zou zijn, hij berekent dan even de dagwaarde van een 2e hands product!!!!!!! . Dit is ongeveer 40-50% onder de aanschafprijs.

Als ik het product wilde laten repareren dan moest ik zelf contact opnemen met de fabrikant. Echter lees ik net op het juridisch loket dat de verkoper dit niet mag doen omdat ik met de verkoper een koopovereenkomst heb afgesloten.

Nu rest mij niets anders op dan (morgen) in hoger beroep gaan.. Het nadeel hiervan wel is dat het kosten met zich meeneemt maar dat ik wel grotendeels terug krijg mits ik de rechtszaak win.

Ik was daarom erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie er ook van overtuigd zijn dat ik, juridisch gezien, sterk in mijn schoenen sta.

Graag jullie mening/tips/advies!

5316 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2014 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoort dit bij deze klik hier vraag?
Op deze site en op internet stikt het van de klachten over Trendy computers zoals op het Klachtenkompas en Klacht.nl en ze reageren nergens op.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2014 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In hoger beroep? Is er dan een rechtszaak geweest?

mr
door mrdara - Nov 16, 2014 om 14:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dag @aurora1 daar hoort deze vraag inderdaad bij. Morgen neem ik contact op met het juridisch loket, helaas komen hier wel wat kosten met zich mee.

mr
door mrdara - Nov 16, 2014 om 14:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1, ik heb vorige week contact opgenomen met de consumentenbond en zij gaven aan dat ik eerst schriftelijk een klacht moet indienen (dat heb ik gedaan), als reactie kreeg ik dat zij niet in herhaling willen vallen. Morgen neem ik contact op met het juridisch loket om een rechtszaak te beginnen/deurwaarde langs te sturen.

mr
door mrdara - Nov 16, 2014 om 14:47
5 Antwoorden / 2 Vragen

@zoekster, bedankt voor je tip. Ik heb zojuist mijn klacht ingediend.

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2014 om 14:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In hoger beroep kun je alleen maar gaan als er een uitspraak is van een rechter waar je het niet mee eens bent.

U heeft nog geen rechtszaak aangespannen tegen Trendy computers.
Nu kosteloze vervanging of kosteloos herstel van de telefoon niet mogelijk zijn, kunt u de overeenkomst ontbinden. Dat betekent dat zij de telefoon weer terug krijgen en u het volledige aankoopbedrag.

U heeft geluk deze webshop is aangesloten bij Webshop keurmerk.
Gebruik deze weg om uw gelijk te krijgen. Eerst via het klachtenformulier en als dat niets oplevert kunt u naar de geschillencommissie.

klik HIER

Kost erg weinig.

mr
door mrdara - Nov 16, 2014 om 14:48
5 Antwoorden / 2 Vragen

De consumentenbond had mij wel verteld dat Trendy Computers niet aangesloten is bij de geschillencommissie.

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2014 om 14:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Sinds 3 dagen zijn ze dat wel.

klik HIER

Mag het Keurmerk meteen aan de bak ;-)

mr
door mrdara - Nov 16, 2014 om 14:56
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ah top, dankjewel voor het reageren iedereen. Mochten jullie nog meer tips hebben dan hoor ik die graag!

Ik kan jullie echt aanraden om nooit maar dan ook nooit wat af te nemen bij Trendy Computers!!

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2014 om 02:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je na gaan hoe weinig zo'n keurmerk voor stelt! Wordt blijkbaar helemaal niet gecheckt op zo'n shop zich houdt aan de wettelijke regelgeving!

Overigens plaatst Trendy Computers ook fake reviews op o.a. Tweakers.net, als tegenhanger van de vele negatieve reviews die ze krijgen.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2014 om 06:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of mail de Belbus, misschien willen ze nog een keertje langs gaan. Zie afgelopen uitzending van Kassa.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 17, 2014 om 18:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En de eigenaar had het zo goed voor elkaar, als asielzoeker in dit land komen en zich opwerken tot en met miljonair en kasteelheer.

Denk dat het zeepbelletje aan het knappen is..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 17, 2014 om 18:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 17 nov 2014, 02:40]Kan je na gaan hoe weinig zo'n keurmerk voor stelt!
Heb maar eventjes gevraagd of ze Trendy Computers willen royeren, kunnen ze laten zien dat ze nog enigszins serieus zijn.

crewmember
door crewmember - Nov 18, 2014 om 16:50
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 17 nov 2014, 18:28][quote=carola.83 schreef op maandag 17 nov 2014, 02:40]Kan je na gaan hoe weinig zo'n keurmerk voor stelt!
Heb maar eventjes gevraagd of ze Trendy Computers willen royeren, kunnen ze laten zien dat ze nog enigszins serieus zijn.

Ik toevallig ook gister gedaan. Zijn we het in ieder geval eens ergens over eens!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 17:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=crewmember schreef op dinsdag 18 nov 2014, 16:50]Zijn we het in ieder geval eens ergens over eens!
Yes! :-).

Kreeg ook nog gewoon antwoord in de strekking van*; "ze gaan Trendy Computers in de gaten houden".

*mail 'helaas' via de shift-toets verwijderd, letterlijke copy/paste zit er dus niet meer in.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2014 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

LET OP: OP GROND VAN DE NIEUWE WETGEVING DIENEN WEBWINKELS BIJ EEN HERROEPING VAN DE AANKOOP BINNEN 14 DAGEN NA HET HERROEPEN DE AANKOOPSOM INCLUSIEF VERZENDKOSTEN TE RETOURNEREN. DE RETOURVERZENDKOSTEN KOMEN WEL VOOR REKENING VAN DE CONSUMENT. WIJ MERKEN DAT NIET ALLE WEBWINKELS ZICH BEWUST ZIJN VAN DEZE 14-DAGEN REGEL EN ROEPEN ALLE WINKELS OP ZICH AAN DEZE REGEL TE HOUDEN EN DIT OOK OP DE WEBSITE DUIDELIJK TE MAKEN.

Bovenstaande tekst staat op de site van webshop keurmerk. Vreemd dat, voordat webshops zich mogen aansluiten bij dit keurmerk, niet gecontroleerd wordt of een shop zich aan alle wettelijke regels houdt. Zal dit een centenkwestie zijn????

Pas dan kun je als koper (meer) vertrouwen op een webshop keurmerk.

bo
door bonniesluis - Feb 12, 2015 om 17:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste iedereen, op de pagina van de kamer van koophandel staat dat Trendy computers is uitgeschreven uit het Handelsregister, maar hun winkel met die naam is gewoon 7 dagen per week open... nog zo'n stinkend gevalletje van de familie Azimi met hun oplichters praktijken.

http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=22059950&origq=trendy+computers

gompy2
door gompy2 - Feb 12, 2015 om 17:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bonniesluis schreef op donderdag 12 feb 2015, 17:15]Beste iedereen, op de pagina van de kamer van koophandel staat dat Trendy computers is uitgeschreven uit het Handelsregister, maar hun winkel met die naam is gewoon 7 dagen per week open... nog zo'n stinkend gevalletje van de familie Azimi met hun oplichters praktijken.

http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=22059950&origq=trendy+computers
Quote:

Vanaf heden zijn wij gestopt met onze webshop activiteiten.
Hieronder vindt u alle benodigde informatie omtrent de garantie die u bij het merk van uw bestelde product hoort:

Klik hier-> Trendy Computer

gompy2
door gompy2 - Feb 12, 2015 om 17:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten, de webshop is er niet meer.