be
door berrysmulders Sep 21, 2014 om 14:17
Auto & vervoer

KLM tickets "de prijs is gewijzigd"

Als ik bij KLM een vlucht wil boeken van Bonaire naar Amsterdam krijg ik een scherm met ticketprijzen. Als ik dan op verdergaan klik krijg ik altijd (het maakt niet uit wanneer ik wil vertrekken of terugkomen) de melding "de prijs is gewijzigd" en de ticketprijs is met bijna $200,- verhoogd.
Dit gebeurt.altijd ongeacht wat ik ook probeer.
Ik heb het KLM Facebook team hierover gevraagd en die geven als enigste antwoord, dan zal de laatste stoel met die prijs net verkocht zijn.

2752 22 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 21, 2014 om 16:02
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu de vraag?

be
door berrysmulders - Sep 21, 2014 om 17:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Onze vraag is waarom klm geen juiste prijzen op het eerste zoekscherm hanteert maar later als je verder gaat deze steeds verhoogd met zo'n $200,-
Wij vinden dit erg misleidend.

ho
door hopetobehelping - Sep 21, 2014 om 19:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste berrysmulders,

vreemd dat bij het daadwerkelijk boeken ineens de prijs wordt verhoogd.
Het waarom is mij een raadsel.
Wat ik persoonlijk doe is altijd alle cookies verwijderen voordat ik ergens iets boek of koop.
De prijs kan nog weleens afhankelijk zijn van de gegevens die men over u (uw cookies) heeft.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 20:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=berrysmulders schreef op zondag 21 sep 2014, 17:18]Onze vraag is waarom klm geen juiste prijzen op het eerste zoekscherm hanteert maar later als je verder gaat deze steeds verhoogd met zo'n $200,-
Wij vinden dit erg misleidend.
Als klopt wat u zegt, dan is het een lokkertje. Dat mag niet en valt onder oneerlijke handelspraktijken.

U kunt hierover een klacht indienen bij de ACM

klik HIER en HIER

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2014 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo berrysmulders,

Er staat VANAF op de boekingssite.
Als je doorklikt zie je de prijzen voor elke datum en die verschillen van dag tot dag.
Kijk maar eens hier als voorbeeld.
Neem aan dat we het over dezelfde boekingssite hebben.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemd, ik heb het ook even geprobeerd. Vanaf Amsterdam is er geen prijsverhoging, maar vanaf Bonaire bij mij inderdaad ook. Lijkt mij inderdaad een lokkertje.

be
door berrysmulders - Sep 21, 2014 om 21:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diumenge,
Dit is inderdaad waar van Amsterdam naar Bonaire en terug gaat goed maar van Bonaire naar Amsterdam en terug gaat altijd met een melding " de prijs is gewijzigd"

ederick3,
Met de pagina met de balkjes bedoel ik inderdaad de pagina met ticketprijzen.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 21:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=berrysmulders schreef op zondag 21 sep 2014, 17:18]Onze vraag is waarom klm geen juiste prijzen op het eerste zoekscherm hanteert maar later als je verder gaat deze steeds verhoogd met zo'n $200,-
Wij vinden dit erg misleidend.
Tracking cookies...?
Berrysmulders ik weet niet of je het fenomeen tracking cookies kent?
Het zijn cookies die onthouden waar je bent geweest en wat je hebt gezien van en op diverse website's.
Als je het programma Ccleaner kent zou je die eens moeten installeren en tussentijds Ccleaner alle cookies van je systeem laten verwijderen en dan verder gaan, eens zien of de prijzen dan weer veranderen.

Er zijn op dit forum al meer verhandelingen over dit item geweest, en dat prijzen zomaar tussentijds veranderen tijdens het browsen, en waar hele ritsen uitleg gegeven zijn maar ik kan het zo niet meer vinden.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 22:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Berrysmulders.

Heb het topic gevonden waar we het eerder op dit forum behandeld hebben.
Klik-> Hier

ridder_1
door ridder_1 - Sep 21, 2014 om 22:15
376 Antwoorden / 8 Vragen

heeft dit niet met , zoals vroeger vanuit Suriname boeken, met de exclusieve landingsrechten te maken, waardoor andere luchtvaartmaatschappijen niet rechtstreeks kunnen vliegen op amsterdam ? Op deze manier werden jarenlang de tarieven extra hoog gehouden en dik geld verdiend. KLM heeft hier een bedenkelijke rol in (gespeeld) . Zelfde speelt nog steeds als je bij de KLM goedkopere vluchten wilt boeken via bv Brussel of Heatrow wat stelselmatig niet kan en bent aangewezen om de reis via (het duurderde ) Amsterdam te boeken.
Wie weet meer ?

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 22:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij niet dat dit met cookies te maken heeft. Ik heb het ook geprobeerd en had de eerste keer direct hetzelfde. Als maatschappijen dat al doen, dan doen ze het direct zou ik denken en niet halverwege het proces.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 09:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@berrysmulders,

.....maar van Bonaire naar Amsterdam en terug gaat altijd met een melding " de prijs is gewijzigd".....
Heb daar toch geen last van. Net nog even geprobeerd.
Wanneer krijg je dat te zien? Nádat je je persoonsgegevens hebt ingevuld?

be
door berrysmulders - Sep 22, 2014 om 19:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee als ik de data's gekozen heb en dan op verdergaan klik.
Op het scherm wat dan komt staat in rood "de prijs is gewijzigd"
En het bedrag is met zo'n 200 dollar verhoogd.

pi
door pieterwolters - Sep 22, 2014 om 19:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toch maar eens proberen met een andere browser of misschien zelfs een andere computer. Bij mij blijft de prijs gewoon hetzelfde.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 19:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het gisteren ook geprobeerd, zag geen waarschuwing staan geloof ik. De prijs was echter wel degelijk bijna 200 dollar hoger.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's raar gisteren met fictieve data in december ging de prijs omhoog, nu met fictieve data in januari niet...

Was het wellicht een storing gisteren?

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, het ligt kennelijk toch aan de datum.

KLM 1

KLM 2

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 19:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 22 sep 2014, 19:36]Oké, het ligt kennelijk toch aan de datum.

KLM 1

KLM 2
Kun je dat toelichten? Zijn er bepaalde data waarop de terugreis 200 euro duurder is?

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik probeerde 5 tot 25 december en 15 tot 30 januari, in beide gevallen ging de prijs niet omhoog. Maar bij 4 tot 23 december gaat de prijs wel omhoog.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Krijg hier toch echt geen bericht dat de prijs gewijzigd is.
Vind dit een vreemde zaak, hoor.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 20:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook niet bij 4 tot 23 december én vanaf Bonaire?

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2014 om 10:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 22 sep 2014, 20:28]Ook niet bij 4 tot 23 december én vanaf Bonaire?

Ja, dan wel!
Krijg de boodschap 'de prijs is gewijzigd'.
Van $ 1440,51 naar $ 1607,51
Is blijkbaar dan toch afhankelijk van de gekozen data.
Kies je vertrek 4/12 en terug 25/12 dan weer niet!
Is zelfs goedkoper: $ 965,51

Met vr.gr.