ro
door roadtraveler69 Mar 6, 2015 om 16:52
Auto & vervoer

Landelijke aktie Fiat

Een #fiatdealer geeft ons een x aan #inruil voor onze fiat maar nu blijkt op het #contract dat hij een #gratispakket heeft #berekent wat een landelijke aktie is van Fiat.nl.
Als iets een landelijke aktie is, ze je een prijs geven voor je auto wat acceptabel is maar in her contract het gratispakket bereken op de inruil waardoor wij in feite weiniger voor onze fiat krijgen en het gratispakket betalen. Mag dat

2890 40 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2015 om 17:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inruilprijzen voor een auto is over het algemeen "wat de gek ervoor geeft". Wat acceptabel is, is iets tussen koper en verkoper. Als jij vindt dat het te weinig is, of niet klopt, ga je naar een andere dealer.

hutch
door hutch - Mar 6, 2015 om 17:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, is dat pakket gratis en wordt dat pakket nu door die dealer weer in mindering gebracht wordt op de inruilprijs?

Uiteraard hoort dat niet. Dat zijn m.i. zaken die los van elkaar staan.
Waarschijnlijk probeert die dealer u te lokken met een hoge inruilprijs en met een truukje die inruilprijs weer naar beneden te brengen.

Hopelijk heeft u nog niet getekend. Gauw een andere dealer zoeken.....

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 17:27
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ons is een goede prijs geboden. Echter in het contract heeft hij de som van de inruil waarde laten staan (waar wij tevreden mee waren) . Maar hij brengt daar het gratispakket van 500 € in rekening. Dus hebben we 500 € weiniger voor onze auto gekregen. Dat is het probleem !

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 17:31
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 17:25]Dus als ik het goed begrijp, is dat pakket gratis en wordt dat pakket nu door die dealer weer in mindering gebracht wordt op de inruilprijs?

Uiteraard hoort dat niet. Dat zijn m.i. zaken die los van elkaar staan.
Waarschijnlijk probeert die dealer u te lokken met een hoge inruilprijs en met een truukje die inruilprijs weer naar beneden te brengen.

Hopelijk heeft u nog niet getekend. Gauw een andere dealer zoeken.....

Precies u begrijpt het !
Helaas is er getekend omdat het "verdekt" ondergebracht was. Daarom de vraag of dit mag ?

Fiat.nl laat het aan de Dealer over terwijl het hun landelijke actie is,dat los staat van een inruil prijs.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo roadtraveler69,

Je bent met die dealer een inruilprijs overeen gekomen.
Heeft die dealer GEZEGD dat je een gratis pakket erbij krijgt?
Of ben je daar zelf vanuit gegaan en staat het nu wél met een prijs op de factuur?
.....Helaas is er getekend omdat het "verdekt" ondergebracht was.......
Dan heb je dus niet goed gekeken! En/of niet goed onderhandelt.
Er zijn diverse acties, klik hier.
Neem aan dat je het pakket van € 500 bedoelt. Dat zou je er dan gratis bij moeten krijgen: klik hier.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 18:26
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 17:46]Hallo roadtraveler69,

Je bent met die dealer een inruilprijs overeen gekomen.
Heeft die dealer GEZEGD dat je een gratis pakket erbij krijgt?
Of ben je daar zelf vanuit gegaan en staat het nu wél met een prijs op de factuur?
.....Helaas is er getekend omdat het "verdekt" ondergebracht was.......
Dan heb je dus niet goed gekeken! En/of niet goed onderhandelt.
Er zijn diverse acties, klik hier.
Neem aan dat je het pakket van € 500 bedoelt. Dat zou je er dan gratis bij moeten krijgen: klik hier.

Precies het gaat om het € 500 pakket die in 1 adem /schrift staat met de inruilwaarde . De inruilwaarde staat zo geformuleerd dat wij kopers niet duidelijk zien dat het bijv niet € 6.400 maar 5.900 wat ze voor de inruil geven. Er staat € 6.400 en het edizione cool pakket !

Mijn inziens kun je toch niet een gratis pakket inrekening brengen door het zo weg te moffelen dat wij als klant dachten dat we € 6.400 voor onze auto krijgen maar waar ze het 500 pakket inmeegenomen hebben.

Waar is dat Gratis dan ?
En dan moet men € 5.900 opschrijven in het cintract dan hadden wij nooooit getekend.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als er als inruil € 6400 gefactureerd staat dienen ze het pakket er m.i. gratis bij te leveren.
Zou nog eens met die dealer rond de tafel gaan zitten.
Kom je er niet uit:
Leg het voor aan de importeur.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat er achter dat pakket dat € 500 te betalen?

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 18:53
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 18:37]Staat er achter dat pakket dat € 500 te betalen?

Er staat onder de streep de volledige prijs
- de inruilprijs +edizione pakket € 6.400

Dus lees je niet inruil € 5.900 + € 500 edizione pakket. Dit staat er niet anders hadden wij nooit getekend.

Moet ook erbij vermelden dat afspraak voor tekenen stond op 11.30 vd week en de verkoper tussendoor nog telefoontjes en andere klanten hielo en we pas om 14.30 het pand verlieten. Dus elke keer afgeleid als we een vraag hadden.

ho
door hopetobehelping - Mar 6, 2015 om 19:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste roadtraveler69,

u heeft uw auto ingeruild. Heeft u bij dezelfde dealer ook een andere auto aangeschaft ?
Als een bij dezelfde dealer ook een andere auto heeft aangeschaft dan is het enige interessante bedrag het bedrag onder de 'laatste' streep.
Het bedrag dat u (naar ik verwacht) moet bijleggen voor de aanschaf van de andere auto. Dat is ook het bedrag waar u dan voor getekend heeft.
Alles boven de streep doet er plat gezegd dan niet toe (ga er vanuit dat het een particuliere aankoop betreft).

Mocht u geen andere auto bij dezelfde dealer hebben aangeschaft dan kunt u mijn bijdrage vergeten.
Een 'landelijke actie' is over het algemeen een actie van de importeur (waar de dealer een deel van de korting 'op zich neemt'). Kortingen daar bovenop zijn kortingen die u onderhandelt met de dealer.

despuiter
door despuiter - Mar 6, 2015 om 19:16
107 Antwoorden / 2 Vragen

En wat maakt het uit hoe ze het op papier zetten voor u. U betaald toch niks meer of minder bij en daar gaat het toch om?

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 19:23
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 19:10]Beste roadtraveler69,

u heeft uw auto ingeruild. Heeft u bij dezelfde dealer ook een andere auto aangeschaft ?
Als een bij dezelfde dealer ook een andere auto heeft aangeschaft dan is het enige interessante bedrag het bedrag onder de 'laatste' streep.
Het bedrag dat u (naar ik verwacht) moet bijleggen voor de aanschaf van de andere auto. Dat is ook het bedrag waar u dan voor getekend heeft.
Alles boven de streep doet er plat gezegd dan niet toe (ga er vanuit dat het een particuliere aankoop betreft).

Mocht u geen andere auto bij dezelfde dealer hebben aangeschaft dan kunt u mijn bijdrage vergeten.
Een 'landelijke actie' is over het algemeen een actie van de importeur (waar de dealer een deel van de korting 'op zich neemt'). Kortingen daar bovenop zijn kortingen die u onderhandelt met de dealer.

Bedankt voor uw antwoord.
Ja bij dezelfde dealer auto gekocht en ik ben het niet eens met uw stelling.

Een pakket die gratis wordt aangeboden kan mijn inziens niet in mindering of bij de inruil opgeteld worden dat is namelijk misleidend. Gratis = Gratis en geen extra opties.

We zijn plat gezegd "genaaid" geworden door een inruilwaarde die totaal niet meer klopt ! En daarbovenop is Gratis geen niet Gratis maar € 500 doorberekend.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 19:35
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=despuiter schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 19:16]En wat maakt het uit hoe ze het op papier zetten voor u. U betaald toch niks meer of minder bij en daar gaat het toch om?

Kijk het schijnt moeilijk te begrijpen. Fiat maakt reclame voor 31 maart besteld pakket X Gratis !
Niet dus bij ons is het in rekening gebracht.
Onder de streep telt Eerlijkheid een contract met duidelijk wat de klant krijgt voor de inruilwagen en niet inruil bedrag opvoeren door een pakket erbij te berekenen die Gratis moet zijn maar waar wij nu € 500 voor betalen. Dus klopt de aktie toch niet !

Stel je gaat voor een aktie 2 halen 1 betalen, je krijgt toch bij het eerste nog wat van de prijs af en betaald opeens onder de streep toch 2 stuks ! Waar is de aktie dan ?

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 19:43
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 18:37]Als er als inruil € 6400 gefactureerd staat dienen ze het pakket er m.i. gratis bij te leveren.
Zou nog eens met die dealer rond de tafel gaan zitten.
Kom je er niet uit:
Leg het voor aan de importeur.

Suc6

U snapt het dank u !

Dealer laat niet met zich praten sterker nog ze konden de aktie niet !

De importeur vond het ook raar hebben hun website aangepast maar willen ook niet ècht bemiddelen.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als er van de originele prijs van de auto € 6.400 is afgetrokken en u krijgt het pakket, waar dan geen € 500 voor bij vermeld staat, dan KRIJGT u dat pakket toch?

ho
door hopetobehelping - Mar 6, 2015 om 20:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roadtraveler69 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 19:23]

Bedankt voor uw antwoord.
Ja bij dezelfde dealer auto gekocht en ik ben het niet eens met uw stelling.

Een pakket die gratis wordt aangeboden kan mijn inziens niet in mindering of bij de inruil opgeteld worden dat is namelijk misleidend. Gratis = Gratis en geen extra opties.

We zijn plat gezegd "genaaid" geworden door een inruilwaarde die totaal niet meer klopt ! En daarbovenop is Gratis geen niet Gratis maar € 500 doorberekend.

Beste roadtraveler69,

ik ga er vanuit dat het op uw offerte/aankoop contract zo was dat er helemaal onderaan de streep een bedrag stond dat u moest bijbetalen. Dat is dan toch het enige interessante bedrag op de hele factuur? Dat is het bedrag waarmee u akkoord bent gegaan en waar u voor getekend heeft.

Nu staat er op uw factuur:
- Inruil auto: € 5900,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt)
- Edizone pakket: € 500,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt).
Terwijl u verwachte:
- Inruil auto: € 6400,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt)
- Edizone pakket: € 0,-.

Dat is niet het bedrag dat u uiteindelijk moet bijbetalen.
Als de huidige factuur voor u problemen oplevert dan zou ik contact opnemen met de dealer. Verwacht dat men er geen enkel probleem mee heeft om voor u een factuur te maken zoals u die verwacht (met de bedragen € 6400,- / € 0,-). De dealer zal het vooral gaan om het bedrag onderaan de streep, het bedrag dat u moet bijbetalen, dat zal hetzelfde blijven, dat zal men niet aanpassen.
Ik heb dus niet het idee dat u genaaid bent.

Iedereen is anders gelukkig (zou anders een saaie wereld worden) maar als ik een auto ga kopen dan ben ik alleen geïnteresseerd in het bedrag dat ik moet bijbetalen.

In ieder geval veel plezier met uw nieuwe auto.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 20:14
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 19:55]Maar als er van de originele prijs van de auto € 6.400 is afgetrokken en u krijgt het pakket, waar dan geen € 500 voor bij vermeld staat, dan KRIJGT u dat pakket toch?

Zo dachten wij dus ook. Echter er staat incl €6.400 en incl edizione pakket.

Dat heet dus dat het pakket mee in de inruil berekend is. Dat moet u dan zien als € 5.900 inruil + € 500 pakket totaal € 6.400 . Dat is dus niet Gratis !

Een collega verkoper heeft nog telefonisch contact gehad met ons en zei dat zijn collega inderdaad nooit zo het contract had mogen maken omdat het tè onduidelijk is en misleidend naar klanten een inruil voor te schotelen van € 6.400 terwijl hij € 5.900 in werkelijkheid geeft. Want het pakket is immers tot 31 mrt gratis.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou wordt er denk ik tóch een denkfout gemaakt.

Er staat € 6400 in mindering gebracht en dat was de afgesproken inruilprijs.
Je krijgt het pakket óók zónder extra betaling van € 500. Dat is dan dus gratis bovenop de inruilprijs.
Ze hebben het dan alleen niet duidelijk gefactureerd.
Zoals tijger1 ook al aangeeft: je krijgt het pakket er toch bij?!

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 20:34
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 20:00][quote=roadtraveler69 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 19:23]

Bedankt voor uw antwoord.
Ja bij dezelfde dealer auto gekocht en ik ben het niet eens met uw stelling.

Een pakket die gratis wordt aangeboden kan mijn inziens niet in mindering of bij de inruil opgeteld worden dat is namelijk misleidend. Gratis = Gratis en geen extra opties.

We zijn plat gezegd "genaaid" geworden door een inruilwaarde die totaal niet meer klopt ! En daarbovenop is Gratis geen niet Gratis maar € 500 doorberekend.

Beste roadtraveler69,

ik ga er vanuit dat het op uw offerte/aankoop contract zo was dat er helemaal onderaan de streep een bedrag stond dat u moest bijbetalen. Dat is dan toch het enige interessante bedrag op de hele factuur? Dat is het bedrag waarmee u akkoord bent gegaan en waar u voor getekend heeft.

Nu staat er op uw factuur:
- Inruil auto: € 5900,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt)
- Edizone pakket: € 500,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt).
Terwijl u verwachte:
- Inruil auto: € 6400,- (met een 'min' omdat u het terug krijgt)
- Edizone pakket: € 0,-.

Dat is niet het bedrag dat u uiteindelijk moet bijbetalen.
Als de huidige factuur voor u problemen oplevert dan zou ik contact opnemen met de dealer. Verwacht dat men er geen enkel probleem mee heeft om voor u een factuur te maken zoals u die verwacht (met de bedragen € 6400,- / € 0,-). De dealer zal het vooral gaan om het bedrag onderaan de streep, het bedrag dat u moet bijbetalen, dat zal hetzelfde blijven, dat zal men niet aanpassen.
Ik heb dus niet het idee dat u genaaid bent.

Iedereen is anders gelukkig (zou anders een saaie wereld worden) maar als ik een auto ga kopen dan ben ik alleen geïnteresseerd in het bedrag dat ik moet bijbetalen.

In ieder geval veel plezier met uw nieuwe auto.

Ik kan u redenatie goed begrijpen.
Ons gaat het erom dat het inruil bedrag niet meer klopt . Men bood € 6400 daar zijn we mee akkoord gegaan .
Op het contract staat incl inruil € 6400 incl edizione pakket zo letterlijk achter elkaar.
Dus betalen wij dat Gratis Pakket dat weggemoffeld is in de inruilprijs.

Daar wringt de schoen want dan is de beloofde inruil geen € 6400 maar €5900
En we hadden duidelijk te kennen gegeven dat onze auto niet onder de 6.400 wegging .Pakket is tot 31 mrt gratis, nou bij ons niet !

Bedankt voor uw antwoorden en interesse, het is gewoon bitter dat men mensen zo om de tuin leidt.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 20:43
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 20:29]Nou wordt er denk ik tóch een denkfout gemaakt.

Er staat € 6400 in mindering gebracht en dat was de afgesproken inruilprijs.
Je krijgt het pakket óók zónder extra betaling van € 500. Dat is dan dus gratis bovenop de inruilprijs.
Ze hebben het dan alleen niet duidelijk gefactureerd.
Zoals tijger1 ook al aangeeft: je krijgt het pakket er toch bij?!

Nee help hahaha

Er staat op de factuur incl € 6.400 incl edizone pakket . Zo in 1 regel achter elkaar. Het is ook per telefoon bevestigd dat inruil €5.900 is en pakket € 500 dus hebben we èn te weinig voor onze auto teruggekregen en het pakket betaald.

Maar bedankt voor het meedenken, ik waardeer dat echt. Alleen wordt de verwarring grooter :-)

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt ern auto uitgezocht voor een x bedrag. Als u niets ingeruild had, had u dat x bedrag moeten betalen en u had dat pakket er gratis bijgekregen.

Nu koopt u diezelfde auto voor dat x bedrag en u ruilt uw auto in voor € 6.400. Dat bedrag wordt in mindering gebracht op dat x bedrag. En daarnaast krijgt u dat pakket gratis.

Dus de nota is correct.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 21:43
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 21:24]Maar u hebt ern auto uitgezocht voor een x bedrag. Als u niets ingeruild had, had u dat x bedrag moeten betalen en u had dat pakket er gratis bijgekregen.

Nu koopt u diezelfde auto voor dat x bedrag en u ruilt uw auto in voor € 6.400. Dat bedrag wordt in mindering gebracht op dat x bedrag. En daarnaast krijgt u dat pakket gratis.

Dus de nota is correct.

Nee a.u.b het gratis pakket is meegerekend in de inruil prijs er staat samen inruil + pakket € 6400 !

Dus inruil is dan 5.900 +500 pakket = € 6400

Maar dat staat zo niet op de factuur !
Zou dat wel het geval zijn hadden we niet getekend !

Er staat incl inruil €6.400 incl edizione pakket !

Dat edizione pakket mogen ze niet berekenen daar het gratis is t/m 31 mrt !

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u krijgt toch € 6.400 plus het pakket?

Als je iets krijgt, wordt het bedrag er niet nog een keer van afgetrokken.

De originele prijs van de auto is toch niet met € 500 verhoogd?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorbeeld.

U koopt een kostuum. Prijs € 500,00. Dat bedrijf ruilt oude kostuums in. U ruilt een kostuum in waarvoor u € 100,00 krijgt. U zou dus moeten betalen € 400,00, op de bon staat: kostuum € 500,00 min inruil € 100,00, te betalen € 400,00.

Dat bedrijf heeft een landelijke actie. Bij aankoop van een kostuum een overhemd van € 30,00 gratis.

U wilt uiteraard ook die actie.

Dan staat er op de bon: kostuum € 500,00 min inruil en overhemd € 100,00. Te betalen € 400,00.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 22:11
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 21:49]Maar u krijgt toch € 6.400 plus het pakket?

Als je iets krijgt, wordt het bedrag er niet nog een keer van afgetrokken.

De originele prijs van de auto is toch niet met € 500 verhoogd?

Ik ben wellicht onduidelijk we hebben niet de inruil prijs gekregen omdat het pakket erbij in meegenomen is.

Ook al klinkt het voor jullie logisch wat de dealer doet. Dat is het niet !

Je kunt niet schrijven inruil incl pakket 6400, dat wil zeggem dat hij te weinig voor de inruil dan afgesproken heeft gegeven maar het zo formuleert (zoals jullie het begrijpen) en er het pakket van 500 € in verwerkt en dan op de som van € 6400 komt.

Dus geen €6400 inruil maar €5900
Plus €500 gratis pakket wel doorberekend .

Komen we dus uit op €6400 !

Met € 5.900 voor onze auto waren we nooit akkoord gegaan ,maar dat is wel wat ze er uit eindelijk voor geven en brengen ook die € 500 in rekening.

Maar laten we maar ophouden. Met alle goede bedoelingen. Dank jullie voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u zou dan voor dat kostuum met de inruil nog een aftrek willen hebben van € 30,00, terwijl u het overhemd gratis krijgt?

Waar het om gaat, is de auto duurder dan de originele prijs in verband met dat pakket. Als de auto duurder geworden is, hebt u gelijk. Maar als dat niet het geval is, omdat het echt een pakket is wat je erbij kiest en koopt. Hebt u ongelijk.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 22:37
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 22:17]Dus u zou dan voor dat kostuum met de inruil nog een aftrek willen hebben van € 30,00, terwijl u het overhemd gratis krijgt?

Waar het om gaat, is de auto duurder dan de originele prijs in verband met dat pakket. Als de auto duurder geworden is, hebt u gelijk. Maar als dat niet het geval is, omdat het echt een pakket is wat je erbij kiest en koopt. Hebt u ongelijk.

De inruil voor onze auto komt simpel weg tè laag te staan waardoor ze er € 500 erboven op doen voor het pakket dus zij brengen dat pakket in rekening.Onder de beschrijving incl..imcl..
Een collega van hem keurde de formulering en optelsom ook niet goed en misleidend. Hij kon alleen bemiddelen maar zonder resultaat !

Dus nee ik wil niet in uw voorbeeld ook nog 30 € eraf krijgen. Ik wil netjes dat wat beloofd is.

Ik kan alleen ieder waarschuwen op te passen voor dit soort contracten. Het klinkt als hèt perfecte aanbod maar is het niet.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie tijd en moeite (y)

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U KRIJGT toch dat pakket?

Maar verder geef ik het op, want u geeft geen antwoord op de vraag over de prijs van de auto.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 22:50
15 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 22:41]U KRIJGT toch dat pakket?

Maar verder geef ik het op, want u geeft geen antwoord op de vraag over de prijs van de auto.

Ik schrijf toch dat we € 500 betalen voor dat pakket wat is daar niet aan te begrijpen ?

Stel dat bij uw voorbeeld er opeens voor het oud kostuum geen 100 € maar 70 € wordt terugegeven en ook nogeens 30 € voor het hemd gerekend dan ontstaat er toch een min voor de klant ! Maar 70 +30 = 100.
Krom is dat nou zo krom is het gelopen.

ro
door roadtraveler69 - Mar 6, 2015 om 22:54
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ik reageer nu ook niet meer.
Nogmaals bedankt voor tijd en moeite.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft nergens dat u betaslt voor dat pakket.

U schrijft dat u € 6.400 inruil krijgt en het pakket.

door 1953 - Mar 7, 2015 om 03:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gek...deze actie kende ik nog niet als Pandarijder!

Maar u bent dus n\.a.v. deze actie tot een overeenkomst gekomen met uw dealer voor een nieuwe auto, mag ik concluderend.

U kunt dan spreken bij doelbewust van misleiding en bij onbewust van een dwaling.

U gaat achteraf klagen voor iets alhier, of vragend, over het gratis actiepakket!

U leest en neemt vooraf de koopovereenkomst door en wijst dan op de omissie in de koopovereenkomst en laat u de dealer het corrigeren, dan pas de koopovereenkomst tekenen als alles correct zwart of gekleurd op wit papier staat vermeld. Kreeg de indruk dat u de koopovereenkomst klakkeloos heeft ondertekend.

despuiter
door despuiter - Mar 7, 2015 om 10:06
107 Antwoorden / 2 Vragen

Het zal belasting technisch of zo beter zijn voor de garage maar onder de streep maakt het geen bal uit.
Het gaat u puur om het idee dat u minder inruil heeft gekregen maar dat is niet zo!
Vorige week nog heb ik ook zo iets mee gemaakt. 7250 inruil prijs en op de rekening 7000 + 250 korting.
Waar een mens zich druk om kan maken zeg.

gerbera
door gerbera - Mar 10, 2015 om 23:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het is zo langzamerhand een puinhoop van berekeningen geworden. Ts is een inruil van € 6400,- overeen gekomen. Daarnaast is de actie dat men, bij aanschaf van een andere auto, een extra pakket krijgt t.w.v. € 500,-. Ts zou dus voor de andere auto een X bedrag min € 6400 moeten betalen. Omdat de dealer het pakket heeft verrekend met de inruilwaarde betaald Ts nu voor de andere auto een X bedrag min € 5900,- is dus € 500,- meer. Ts betaald dus voor een pakket wat gratis moet zijn.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Dat schrijft de Ts dus nergens. Dat denkt hij alleen masr.

Op zijn nota staat inruil € 6.400 en daarnaast nog dat pakket.

Er staat nergens dat de prijs van de auto eerst verhoogd is met de prijs van het pakket. Hij krijgt dus het juiste inruilbedrag en ook nog het pakket.

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2015 om 17:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1 Ts schrijft op 6 maart 20:34 u;

Ik kan u redenatie goed begrijpen.
Ons gaat het erom dat het inruil bedrag niet meer klopt . Men bood [i]€ 6400 daar zijn we mee akkoord gegaan .
Op het contract staat incl inruil € 6400 incl edizione pakket zo letterlijk achter elkaar.
Dus betalen wij dat Gratis Pakket dat weggemoffeld is in de inruilprijs.

Daar wringt de schoen want dan is de beloofde inruil geen € 6400 maar €5900 En we hadden duidelijk te kennen gegeven dat onze auto niet onder de 6.400 wegging
.Pakket is tot 31 mrt gratis, nou bij ons niet !

De inruilwaarde is dus € 5900,- tel daar de berekende € 500,- voor het "gratis" pakket bij op kom je inderdaad op € 6400,- echter is de afgesproken inruilprijs € 6400,-. Het extra pakket is gratis bij de andere auto dus die gratis waarde van € 500,- voor het extra pakket mag niet met de inruilprijs verrekend worden. Dan had er moeten staan inruil € 6900,- incl. edizione pakket.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

De Ts krijgt € 6.400 en het gratis pakket. Heel simpel. Natuurlijk moet er niet staan € 6.900 incl pakket.
Want hij krijgt geen € 6.900 incl het pakket.

Er is toch nergens een te betalen bedrag van € 500 opgevoerd voor het aanvullende pakket?

Het pakket staat alleen maar vermeld omdat dat in de boeken verwerkt moet worden.

ho
door hopetobehelping - Mar 11, 2015 om 17:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 11 mrt 2015, 17:16]
De inruilwaarde is dus € 5900,- tel daar de berekende € 500,- voor het "gratis" pakket bij op kom je inderdaad op € 6400,- echter is de afgesproken inruilprijs € 6400,-. Het extra pakket is gratis bij de andere auto dus die gratis waarde van € 500,- voor het extra pakket mag niet met de inruilprijs verrekend worden. Dan had er moeten staan inruil € 6900,- incl. edizione pakket.

Het bedrag dat er staat zou er voor mij helemaal niet toe doen.
Er is voor mij altijd maar 1 bedrag belangrijk en dat is het bedrag dat ik moet bijbetalen.

Dat is het bedrag dat na de onderhandelingen over de aankoop van de nieuwe auto en de verkoop van de huidige auto uit de bus is komen rollen.
Hoe dat dan vervolgens op de factuur staat vind ik niet van belang.
Bij een zakelijke aankoop kan de inruilwaarde op de factuur van belang zijn (i.v.m. afschrijving, belastingaftrek), de verkoper zal dan daar het bedrag neerzetten wat de koper er graag wil hebben staan (mits de afwijking niet te groot is) en de rest dan gewoon onder andere posten zetten zodat het eindbedrag wat bijbetaald moet worden klopt.

Als er op de factuur van TS had gestaan:
- inruil - € 6400,-
en dat gratis pakket was gewoon met € 0,- onder de rijklaar kosten gezet dan had dat niets verandert aan het eindbedrag dat uiteindelijk bijbetaald moet worden.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je iets gratis krijgt, krijg je niet ook nog de waarde ervan in geld.

he
door henry1942 - Mar 22, 2015 om 10:49
100 Antwoorden / 28 Vragen

Eigenlijk is het heel SIMPEL:
Had op de factuur gestaan : inruil €6400.- en geen verdere vermelding
dan had koper zelfs geen RECHT gehad op het gratis pakket.
Nu staat er feitelijk op de factuur inruil € 6400.- plus € 0.00 (= gratis pakket)