ve
door vera116 Nov 9, 2015 om 18:46
Computers & telefonie

Laptop gaat niet meer aan

Ik heb een vraag,

Mijn laptop heb ik gisteten grwoon normaal gebruikt maar hij gaat heel snel leeg dus zet ik het altijd op de lader. Ik heb het daarna op stand-by gelaten. Mijn moedet heeft het na ren tijdje afgesloten.
De volgende dag wil ik de laptop weer aan doen, maar hij gaat niet aan, er bramdt geen lampje heb gebrobeerd om de een tijd aan lader te laten en daatna aan te doen, maar nog steeds niks.
Wat kan ik doen??

7377 33 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Nov 9, 2015 om 19:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vera116,

wellicht heeft u het al geprobeerd, maar u zou kunnen proberen om de accu/batterij er uit te halen.
Na een seconde of 30 plaats u hem weer terug en probeert u nogmaals uw laptop (via de stroom) op te laden.
Ik hoop voor u dat het werkt, het is in ieder geval gemakkelijk en snel te proberen. Zelf heb ik ooit 1 maal gemaakt dat dit de oplossing was.

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 19:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank! @hopetobehelping
Ik zal het proberen!
M.v.g,

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 19:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het geprobeerd, maar het gaat nog steeds niet aan jammer genoeg.
Heeft u misschien andere oplossingen?
M.v.g,

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2015 om 19:41
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Geeft de voeding op zich wel "Power"? Meten is weten.

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 19:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 9 nov 2015, 19:41]Geeft de voeding op zich wel "Power"? Meten is weten.

Ja de oplader geeft gewoon een groen lichtje.

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2015 om 19:49
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Geeft die lader met een universeel meter gemeten ook voldoende volts?

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 19:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 9 nov 2015, 19:49]Geeft die lader met een universeel meter gemeten ook voldoende volts?

Ik heb geen universeel meter, jammer genoeg kan ik dan niet of er voldoende volts is.... :(

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2015 om 19:59
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Handige buurman, collega, familielid?

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2015 om 22:40
7342 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vera116 schreef op maandag 9 nov 2015, 19:58][quote=mahadma schreef op maandag 9 nov 2015, 19:49]Geeft die lader met een universeel meter gemeten ook voldoende volts?

Ik heb geen universeel meter, jammer genoeg kan ik dan niet of er voldoende volts is.... :(

Als er op de Laptop geen lampje brandt als de voeding is aangesloten kan de aansluiting van voeding defect zijn. Draai daar een paar maal aan en rommel wat met de draad. Ook dat de accu snel leeg is kan er op duiden dat deze mogelijk de oorzaak is. Haal deze los en zet de laptop aan de netvoeding. Als ook dat niet werkt zou ik er maar een specialist bij halen.

he
door henkhh - Nov 9, 2015 om 22:51
174 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien handig om merk en type nog even te vermelden?

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 23:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henkhh schreef op maandag 9 nov 2015, 22:51]Misschien handig om merk en type nog even te vermelden?

Sony vaio
PCG 81212M

ve
door vera116 - Nov 9, 2015 om 23:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op maandag 9 nov 2015, 22:40][quote=vera116 schreef op maandag 9 nov 2015, 19:58][quote=mahadma schreef op maandag 9 nov 2015, 19:49]Geeft die lader met een universeel meter gemeten ook voldoende volts?

Ik heb geen universeel meter, jammer genoeg kan ik dan niet of er voldoende volts is.... :(

Als er op de Laptop geen lampje brandt als de voeding is aangesloten kan de aansluiting van voeding defect zijn. Draai daar een paar maal aan en rommel wat met de draad. Ook dat de accu snel leeg is kan er op duiden dat deze mogelijk de oorzaak is. Haal deze los en zet de laptop aan de netvoeding. Als ook dat niet werkt zou ik er maar een specialist bij halen.[/quote

Ik heb allws geprobeerd maar het gaat gewoon niet aan, ik denk dat ik het even probeer met een ander lader van dezelfde soort, anders dan maar specialist erbij halen...
Maar toch bedankt voor de hulp!!

he
door henkhh - Nov 10, 2015 om 09:46
174 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat de powerjack kapot is dat schijnt veel bij de Sony Vaio voor te komen. Vraag is of de reparatie nog zinvol is voor een dergelijke laptop op leeftijd.

crewmember
door crewmember - Nov 10, 2015 om 15:08
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk ook dat er iets met je voeding is.
Heb je al geprobeerd om hem zonder accu met alleen de voeding er in aan te zetten? Of juist alleen met de accu er in?

Ga even naar een computer zaak met je laptop en vraag of je een lader van hun mag testen. Als deze dan werkt kan je hem meteen meenemen.

Probeer een echte sony lader te krijgen. Die universele zijn bagger.

nico s
door nico s - Nov 11, 2015 om 12:27
87 Antwoorden / 26 Vragen

ik heb 14 dagen geen telefoon of email kunnen gebruiken later bleek dat het gelegen had aan het feit dat er verschillende storingen in de buurt waren geweest succes nico.s

crewmember
door crewmember - Nov 11, 2015 om 13:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nico s schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:27]ik heb 14 dagen geen telefoon of email kunnen gebruiken later bleek dat het gelegen had aan het feit dat er verschillende storingen in de buurt waren geweest succes nico.s

De laptop gaat helemaal niet aan. Dit kan niks met een storing van internet of wat dan ook in de buurt te maken hebben.

tu
door tumbarumba - Nov 11, 2015 om 14:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik Ga hier niet moeilijk overdoen,laptops zijn af en toe onbegrijpelijk!!!

Maar ik heb het gevoel.dat het MOEDERBORD (oververhit is geraakt en draadjes zijn gesmolten)

Dat zou einde verhaal kunnen zijn.?U kunt de Laptop open maken en naar het moederbord kijken.

Repareren kost!! Spreek uit ervaring.!!!Het klikt nogal drastisch de pech met U Laptop groet.

capteam
door capteam - Nov 11, 2015 om 15:13
43 Antwoorden / 0 Vragen

Een laptop zou het ook moeten doen als de batterij er niet in zit, maar wel aan de stroom dus.
Als de batterij eruit dus niet helpt lijkt het me dat de voedingsaansluiting van de laptop defect is.

crewmember
door crewmember - Nov 11, 2015 om 15:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tumbarumba schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:47]
Maar ik heb het gevoel.dat het MOEDERBORD (oververhit is geraakt en draadjes zijn gesmolten)

Waar baseer je dit op?

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 15:21
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Voor zover wij nu weten: de voeding geeft signaal dat er stroom op binnenkomt, maar op de pc is niets te zien qua ledje. Ergo, ik zou eerst de voeding doormeten, blijkt die goed te zijn, dan kan het dus IN de pc zitten. Maar dat kan een kleinigheid zijn, maar ook een grotigheidje. Het advies wat we gezien hebben, een andere voeding op de defecte pc kan veel verklaren.

l.mink.veenstra
door l.mink.veenstra - Nov 11, 2015 om 17:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

De accu uit de laptop halen en opnieuw plaatsen.

an
door annawalraven - Nov 11, 2015 om 18:14
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het zelfde ...samsung 2 jaar en 10 dagen oud ! Doet niets meer, en geen garantie meer! Moederbord schijnt kapot te zijn ? Heb maar een nieuwe gekocht...
volgend jaar komt mijn geemigreer
de zoon vanuit Canada naar hier en is comp. ingenieur hij kijkt hem dan na want hulp van anderen ook vanuit de winkel hoef je niet te verwachten ! Sterkte ermee.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2015 om 18:56
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een raar antwoord misschien, maar ik heb het vaker meegemaakt, met verschillende modellen, dat de laptop helemaal niets meer doet en dan werkt blazen soms. Probeer eerst zo van de buitenkant, rammelen en blazen. Anders voorzichtig open (laten) maken en blazen. Er zijn ook speciale busjes met perslucht in de handel. bv deze.

il
door iljaha - Nov 11, 2015 om 23:18
178 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik ook gehad: er moesten een paar drivers opnieuw geïnstalleerd worden. Ik heb het laten doen door bedrijf waar ik de computer gekocht had. Voor 2 tientjes weer klaar. Suc6

door 1953 - Nov 12, 2015 om 03:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dat wordt dus een nieuwe (surrogaat) batterij aanschaffen, d.w.z. geen originele merkbatterij nemen, die is veel duurder en qua capaciteit minder dan de surrogaatmerk.

Beter gaan zoeken op internet en de hits komen u tegemoet. Kocht het destijds bij Informatique, qua leveranciers kan het soms elders nog goedkoper zijn in uw omgeving. De surrogaatbatterij leeft nog steeds kostte toen € 55 i.p.v. € 89 en met twee jaar garantie!

door 1953 - Nov 12, 2015 om 03:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De datum en tijd moet u ook na elke start weer opnieuw instellen? Kan ook zijn dat de interne batterij ook vervangen dient te worden.

crewmember
door crewmember - Nov 12, 2015 om 09:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 03:12]Dat wordt dus een nieuwe (surrogaat) batterij aanschaffen, d.w.z. geen originele merkbatterij nemen, die is veel duurder en qua capaciteit minder dan de surrogaatmerk.

We hebben nog veels te weinig informatie om te concluderen dat het de accu is. laten we de TS niet onnodig op kosten jagen.

[quote=iljaha schreef op woensdag 11 nov 2015, 23:18]Heb ik ook gehad: er moesten een paar drivers opnieuw geïnstalleerd worden. Ik heb het laten doen door bedrijf waar ik de computer gekocht had. Voor 2 tientjes weer klaar. Suc6

Je kan geen drivers instaleren als je laptop niet eens aangaat.

reflecs
door reflecs - Nov 12, 2015 om 10:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 03:12]Dat wordt dus een nieuwe (surrogaat) batterij aanschaffen, d.w.z. geen originele merkbatterij nemen, die is veel duurder en qua capaciteit minder dan de surrogaatmerk.
?
............................
Imitatie is niet altijd aan te raden.
Zie:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/623395-Installatie-nieuwe-batterij-voor-Sony-Vaio-lukt-niet

ar
door aram - Nov 12, 2015 om 11:20
136 Antwoorden / 1 Vragen

Een accu of batterij heeft niet het eeuwige leven . De 1 doet er langer mee dan een ander . Ligt eraan hoe je hem gebruikt .
Als ik het goed heb zijn er maar een paar fabrieken die ze maken .
Deze worden verkocht aan anderen die er dan hun eigen jasje en embleem eraan toevoegen .
Dat hij helemaal niet reageert kan zijn dat de voeding kapot is .
Zit eerder aan te denken dat dat gedeelte waar je dat stekkertje insteekt in je laptop wat aan mankeert .
Kan zijn dat dat erg vuil is .
Voordat je het schoonmaakt eerst de accu verwijderen .
Een wattenstaafje met pure alcohol wil wel eens helpen .
Je hebt ook van die contact reinigers daar kun je het ook mee proberen .
Wel dat staafje erin dopen of er wat op spuiten , maar nooit direct direct op je laptop .

door 1953 - Nov 12, 2015 om 12:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 12 nov 2015, 10:40][quote=1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 03:12]Dat wordt dus een nieuwe (surrogaat) batterij aanschaffen, d.w.z. geen originele merkbatterij nemen, die is veel duurder en qua capaciteit minder dan de surrogaatmerk.
?
............................
Imitatie is niet altijd aan te raden.
Zie:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/623395-Installatie-nieuwe-batterij-voor-Sony-Vaio-lukt-niet

Nou dan heb ik destijds geluk gehad.

door 1953 - Nov 12, 2015 om 12:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 12 nov 2015, 10:40][quote=1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 03:12]Dat wordt dus een nieuwe (surrogaat) batterij aanschaffen, d.w.z. geen originele merkbatterij nemen, die is veel duurder en qua capaciteit minder dan de surrogaatmerk.
?
............................
Imitatie is niet altijd aan te raden.
Zie:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/623395-Installatie-nieuwe-batterij-voor-Sony-Vaio-lukt-niet

O ja het betrof een Acer 8930, jaar 2009!

tu
door tumbarumba - Nov 12, 2015 om 13:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:18][quote=tumbarumba schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:47]
Maar ik heb het gevoel.dat het MOEDERBORD (oververhit is geraakt en draadjes zijn gesmolten)

Waar baseer je dit op?
Omdat mij 2 jaar geleden het zelfde is overkomen,met een ACER die eigenlijk maar 2 jaar oud was.

niks meer mee te doen,heb ik dit na laten kijken waar ik bijstond en een kind van 2 kon zien dat de boel gewoon uitgesmolten was,toen werd me gevraagd of ik veel downloaden (ik doe veel met films etc.etc)
en branden!)wist ik veel! (nu wel heb me meer in de materie verdiept).Dus hij werd open gemaakt
een heel klein Moederbordje???je kon het ook echt zien,het kon wel gemaakt worden,maar ze
garandeerde maar 3 maanden.en zou 150 Euro kosten.!!.Het was jammer.Dus toen heb ik een
desktop aan geschaft Asus loopt als en trein.En een nieuwe laptop Acertje en daar doe ik het
ZWARE WERK???!! niet meer op.Een kennis van mij is dit ook overkomen,wat ik toendertijd niet
wist.Zo van daar mijn andwoord op de vraag,en sinds dien schrik ik nergens meer van.Hart grt b

crewmember
door crewmember - Nov 12, 2015 om 15:29
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tumbarumba schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:33]
Omdat mij 2 jaar geleden het zelfde is overkomen,met een ACER die eigenlijk maar 2 jaar oud was.

niks meer mee te doen,heb ik dit na laten kijken waar ik bijstond en een kind van 2 kon zien dat de boel gewoon uitgesmolten was,toen werd me gevraagd of ik veel downloaden (ik doe veel met films etc.etc)
en branden!)wist ik veel! (nu wel heb me meer in de materie verdiept).Dus hij werd open gemaakt
een heel klein Moederbordje???je kon het ook echt zien,het kon wel gemaakt worden,maar ze
garandeerde maar 3 maanden.en zou 150 Euro kosten.!!.Het was jammer.Dus toen heb ik een
desktop aan geschaft Asus loopt als en trein.En een nieuwe laptop Acertje en daar doe ik het
ZWARE WERK???!! niet meer op.Een kennis van mij is dit ook overkomen,wat ik toendertijd niet
wist.Zo van daar mijn andwoord op de vraag,en sinds dien schrik ik nergens meer van.Hart grt b

Ik neem aan dat je met moederbord gewoon printplaat bedoeld. Het kleine printplaatje waar je het over hebt is de laad regelaar. Het grote moederbord (waar de processor opzit) is wat anders en meestal ten grootte van je laptop. 150€ inclusief arbeid is aan de dure kant maar niet heel gek voor deze reparatie.

Laad regelaars van Acer en hun zuster bedrijf Packard bell, hadden nogal wat problemen 2-4 jaar geleden. Dit kwam doordat de connectie die de plug maakte niet helemaal goed was en daarom ging vonken/smelten.

Downloaden of films afspelen is trouwens helemaal niet zwaar voor een laptop. Dingen als renderen en gamen wel. Maar zelfs dat zou hij gewoon dagen achtereen op vol vermogen moeten kunnen doen. Daar zijn ze op getest, bang zijn om iets te downloaden met je laptop is niet nodig. Wel moet je opletten dat de ventilator vrij blijft. Zet je laptop dan ook niet neer op een bank of bed ofzo.