an
door annefleur12 Mar 27, 2015 om 14:34
Computers & telefonie

Laptop reparatie

Hallo,

Ik heb een vraag en ik kom er zelf niet uit, vandaar dat ik op deze site advies vraag. De volgende situatie is voorgevallen:

5 maanden geleden ging mijn HP laptop stuk, hij startte niet meer op. Het is een redelijk oude laptop. Ik ging naar een zaak toe die gespecialiseerd was in laptop/tablet - en telefoons repareren is.

Ze hebben mijn laptop aangenomen en zeiden dat er waarschijnlijk een nieuwe harde schijf in moest, en zouden mij bellen als die gerepareerd was. Maanden verstreken en ik hoorde maar niks. 3 maanden later ben ik naar de winkel gegaan en kreeg ik het commentaar dat de laptop allang klaar was maar ik niet had gebeld. Ook lag mijn laptop niet in de zaak dus pas 1 week later kon ik mijn laptop ophalen. Bij het ophalen van mijn laptop moest ik 80 euro betalen, omdat ze ook een nieuwe windows versie erop hadden gezet wat blijkbaar nodig is volgens hen als er een nieuwe harde schijf in wordt gezet. Ik had de laptop 3 dagen tot de laptop weer niet opstartte en op het welkom teken bleef hangen. Op dat moment ben ik weer terug naar de winkel gegaan waarbij ze mij vermeldde dat er een virus in zat en ze die gratis zouden weghalen. Één dag later kon ik mijn laptop weer ophalen. Bij het opstarten van mijn laptop zag ik tot mijn verbazing dat die weer bleef hangen op het welkom teken en verder niet opstartte. Ze vertelden mij dat het moederbord kapot is gegaan doordat die de ondersteuning van de Windows niet aan kon. Het zou mij tussen de 300 en 400 euro kosten. Ik wilde niks meer laten maken en vroeg mijn geld terug of iets t.w.v. de 80 euro dat ik betaald heb omdat ik dit geen manier van zaken doen vond. Mijn laptop heeft er 4 a 5 maanden gelegen, als ze zo gespecialiseerd erin zijn, hadden ze dan niet kunnen zien dat een nieuwe Windows versie niet mogelijk is ivm het moederbord? En moet bij een vervanging van een harde schijf perse een nieuwe Windows erop?

Overigens was de man niet klantvriendelijk en schreeuwde hij naar mij dat ik gewoon moet betalen en geen geld terug krijg.

Ik weet niet wat nu verstandig is om te doen, vandaar dit verhaal. Alle adviezen of tips zijn welkom. Ik heb zelf vrij weinig verstand van laptops.

Groetjes,

Anne

1415 14 Rapporteer

getty
door getty - Mar 27, 2015 om 15:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je 3 maanden gaat zitten wachten tot zij bellen. Als je na 2 weken niets hoort, ga je toch zelf bellen? Ik vind persoonlijk dat je niet veel mag verwachten en maar gewoon je verlies nemen.

an
door annefleur12 - Mar 27, 2015 om 15:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van laptops en wist niet hoelang zo een reparatie zou duren. Ik heb twee keer mijn nummer achtergelaten en zij zeiden nadrukkelijk dat zij contact met mij zouden opnemen. Dan vertrouw ik daarop dat dat gebeurd. Maar bedankt voor de tip Getty.

zoekster
door zoekster - Mar 27, 2015 om 15:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, het is een en al belazerij bij die reparatiecentra van laptops.

Zie Rambam

klik HIER

Ik zou het er maar bij laten zitten, want bij die schreeuwers krijg je toch niets voor elkaar. Misschien hebben ze facebook, dan zet u daar een negatieve recensie neer.

an
door annefleur12 - Mar 27, 2015 om 15:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Daar was ik al bang voor inderdaad, dat ik er niks voor elkaar ga krijgen. Bedankt voor de tip zoekster! Ik ga eens kijken of ze inderdaad een Facebook hebben.

ph
door philip36 - Mar 27, 2015 om 15:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou daar niet meer naar toegaan.
Moederbord stuk door nieuwe Windowsversie?
Wat een onzin.

Probeer de laptop eens op te starten in de veilige modus.
Tijdens opstarten een paar keer op de F8 toets drukken.

an
door annefleur12 - Mar 27, 2015 om 15:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zeiden tegen mij dat de nieuwe Windows te zwaar was en het moederbord daardoor stuk is gegaan maar ze uiteraard een nieuwe erin konden zetten van 300 tot 400 euro.. Nou dan kan ik beter een nieuwe laptop aanschaffen.

Thanks philip36! Ik ga het proberen om de laptop op te starten in de veilige modus.

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 16:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te lezen heb je met absolute beunhazen te maken gehad. Nieuwe Windows er op vanwege een nieuwe harde schijf is onzin, wel moet Windows er opnieuw opgezet worden. Moederbord defect vanwege een nieuwe versie van Windows, nog grotere onzin. Waren de totale kosten 80 euro of moest je dat bijbetalen naast andere reparatiekosten? Want 80 euro voor een nieuwe harde schijf, nieuwe Windows licentie en het installeren van beide is een koopje.

an
door annefleur12 - Mar 27, 2015 om 16:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat besef had ik ook helaas pas te laat.. Ik had inderdaad moeten bellen aangezien ik zolang niks hoorde, maar daar is nu niks aan te doen meer. Ik betaalde 80 euro plus 15 euro onderzoek kosten. Vond het al erg goedkoop maar was er op dat moment blij mee. Ik heb gevraagd of ik een bon mee kon krijgen maar dat was ook erg moeilijk allemaal en is uiteindelijk op papiertje met hand geschreven..

ho
door hopetobehelping - Mar 27, 2015 om 21:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste annefleur12,

als ik het zo lees denk ik dat u deze 'beun de haas' maar zo snel mogelijk kunt vergeten.
U heeft waarschijnlijk weinig op papier dus bij alles wat u probeert is het 'zijn' woord tegen het 'uwe'.
'Een bon was ook erg moeilijk allemaal' en een man die 'schreeuwt en klantonvriendelijk is' zegt al genoeg.
Nooit meer terug gaan naar deze beun.

alfatrion
door alfatrion - Mar 27, 2015 om 21:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe harde schrijf plus windows nieuw en dan heb je op dag 1 een virus te pakken? Ik denk dat je opgelicht wordt.

jo
door joentje1978 - Mar 27, 2015 om 21:46
367 Antwoorden / 6 Vragen

Denk dat ze het probleem van het vastlopen niet op hebben kunnen lossen en het er nu op gooien dat het moederbord defect is om er zo vanaf te zijn.

Moederbord defect door "te zware" versie van Windows, wat een onzin.
Laptop zou op z'n minst traag kunnen zijn maar defect raken ...........

Dat ze een nieuwe versie van Windows installeren dat kan ik nog begrijpen.
Als de harddisk vervangen wordt dan moet er weer een besturingssysteem geinstalleerd worden en kan me voorstellen dat als ze geen oude Windows-versie meer hebben liggen ze een nieuwe versie gaan installeren.
Of er moet Windows-XP op de laptop gestaan hebben, die wordt al een jaar niet meer ondersteund dus logisch dat ze een nieuwere versie van Windows installeren.

Heb zelf op een oude PC waar Windows-XP op stond Windows 7 geinstalleerd en deze loopt vast tijdens afsluiten.
Ben er tot op heden nog niet achter wat daarvan de oorzaak is.

Ik zou eisen dat ze de laptop werkend maken of anders de reparatie ongedaan maken en jou die 80,00 EURO terugbetalen.

an
door annefleur12 - Mar 27, 2015 om 22:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb al mijn geld terug gevraagd maar dan zegt hij dat hij niet verantwoordelijk ervoor is. Ik vrees dus dat ik mijn geld niet terug krijg en met een kapotte laptop blijf zitten. Ik heb de zaak nog opgebeld en verteld wat jullie beschreven over nieuwe Windows etc. Ik kreeg als antwoord dathn gespecialiseerd zijn en het dus wel beter weten en dat ze voor 360 euro mijn moederbord willen maken. Daarvoor koop ik een nieuwe laptop en ga ik dus uiteraard niet doen

door 1953 - Mar 28, 2015 om 00:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dat alles vóór € 80,00?!

Zou dan een nieuwe laptop zijn gaan aanschaffen.

ma
door malhy2 - Mar 28, 2015 om 04:54
309 Antwoorden / 13 Vragen

80 Euro voor een laptop harde schijf en nieuwe windows is niet schrikbarend hoog dus dat kunnen we geen oplichting noemen. Dat het apparaat daardoor niet gerepareerd is wel. Zij hadden uit moeten zoeken of het moederbord en de rest van de configuratie goed kon werken met de nieuwe windows, zo niet dan hadden zij niet moeten repareren want zo kun je hun werkzaamheden niet noemen. ik zou inderdaad op zoek gaan naar een nieuwe laptop. Ik heb er enkele maanden geleden ook 1 aangeschaft bij WWW.KOMPLETT.NL die elke maand hele leuke aanbiedingen hebben. Veel success.