ri
door rieske71 Oct 2, 2014 om 13:50
Geldzaken & recht

Loonbeslag

De deurwaarder heeft beslag op mijn loon gelegd, maar in mijn situatie mogen ze geen beslag leggen ivm 70% van mijn loon. Ik moet een bedrag overhouden van min. 1223 euro en centen. Toch doen ze het gewoon en medewerking??? Pffff wat moet ik hier nu verder mee?

3003 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2014 om 13:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Even hulp vragen welke stappen je eventueel kan ondernemen. klik . Is gratis een eenmalige vraag.

zwemmer
door zwemmer - Oct 2, 2014 om 13:59
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Steek je licht eens op bij de Jurofoon: tel: . 0900-1411

gompy2
door gompy2 - Oct 2, 2014 om 14:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rieske71 schreef op donderdag 2 okt 2014, 13:50]De deurwaarder heeft beslag op mijn loon gelegd, maar in mijn situatie mogen ze geen beslag leggen ivm 70% van mijn loon. Ik moet een bedrag overhouden van min. 1223 euro en centen. Toch doen ze het gewoon en medewerking??? Pffff wat moet ik hier nu verder mee?Het heeft niets te maken met 70% van je loon, en je kunt zelf niet uitmaken wat je over moet houden.
Het gaat over een beslagvrije voet.
Afhankelijk van de huishoudsituatie en leeftijd gelden verschillende basisbedragen, in beginsel 90% van de toepasselijke bijstandsnorm.

Lees hier meer, klik-> Beslagvrije voet

En hier kun je berekenen wat het in jouw geval gaat worden.
Klik-> Rekenprogramma beslagvrije voet

Suc6

target
door target - Oct 2, 2014 om 14:35
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 2 okt 2014, 14:12]Het gaat over een beslagvrije voet.
Afhankelijk van de huishoudsituatie en leeftijd gelden verschillende basisbedragen, in beginsel 90% van de toepasselijke bijstandsnorm.

Niet helemaal.

[quote]De beslagvrije voet is gelijk aan 90% van de toepasselijke bijstandsnorm, verhoogd met een bepaald deel van de woonkosten en de premie ziektekostenverzekering.

En zelfs met die 90% gaat het nog weleens fout.
Heb je nog 100%. Dan kan het nog weleens gebeuren dat 2 eisers tegelijk beslaglegging toegekend krijgen. 100% min 2x 20% = 80%.
Dat krijg je uiteindelijk wel weer terug gedraaid, maar dan ben je snel een paar maanden verder en wat al ingevorderd is kun je naar fluiten.

gompy2
door gompy2 - Oct 2, 2014 om 15:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@target.
Wat is er niet duidelijk aan de tekst (klik) " in beginsel 90% van de toepasselijke bijstandsnorm."?
Een regel waar in beginsel van uitgegaan wordt.
Dat betekent normaal gesproken, maar dat er ook veranderingen kunnen plaats vinden.
Ik had een link in mijn eerdere reactie opgenomen, die zijn er om op te klikken en daarin staat veel meer beschreven als wat jij nu ook aanhaalt.
En of er wat fout kan gaan is koffiedik kijken, alles kan fout gaan, maar in eerste instantie heeft TS met de beschreven regels te maken die in die link staan die ik aangaf.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2014 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Quote
En zelfs met die 90% gaat het nog weleens fout.
Heb je nog 100%. Dan kan het nog weleens gebeuren dat 2 eisers tegelijk beslaglegging toegekend krijgen. 100% min 2x 20% = 80%.
Quote

Wat een wonderlijke som en uitkomst. ;-)

door 1953 - Oct 3, 2014 om 04:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er is een tabel m.b.t. de beslagvrije voet. Om die beslagvrije voet te kunnen bepalen zijn er veel factoren waar het van afhangt die beslagvrije voet.

Er kunnen op uw naam door meerdere (kandidaat-)gerechtsdeurwaarders beslag op uw loon worden gelegd, aansluiten in de rij, naar gelang uw schulden(berg) reikt(e).

De enige weg die u moet gaan zoeken is schuldhulpverlening om nog enigszins een leven te hebben met een bescheiden leefgeld, na 3 jaar kan/moet uw schuld zijn ingelost dan wel weggewerkt en het restant om niet gedaan.

gallito
door gallito - Oct 3, 2014 om 19:03
479 Antwoorden / 66 Vragen

Uw vraag is wat verwarrend. Ontvangt u nu al slechts 70% van uw loon of begrijp ik dit verkeerd.

De officiële site voor dit soort berekeningen is die van de KBVG.
Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders.

http://www.kbvg.nl/4099/ik-heb-schulden/beslagvrije-voet.html

KBVG

gallito
door gallito - Oct 3, 2014 om 19:10
479 Antwoorden / 66 Vragen
ro
door ron530 - Oct 3, 2014 om 19:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is eigenlijk vrij simpel, de deurwaarder legt beslag op het loon dat wil zeggen het loon dat u van uw werkgever ontvangt. Voor u blijft er dan 90% van het bijstandsniveau over, toeslagen die door de dienst toeslagen worden uitgekeerd vallen niet onder het beslag.

ma
door manwijf - Oct 15, 2014 om 09:41
574 Antwoorden / 1 Vragen

"en medewerking??? Pffff"

Ik denk niet dat het als maker van schulden past om nog parmantig doen. U heeft zichzelf in de problemen gebracht, maar niet alleen uzelf hoogstwaarschijnlijk nog vele anderen, anders komt er geen deurwaarder aan te pas en daarvoor moet u nu verantwoording voorr afleggen. Hoe erg is dat?

Ik zou willen dat mijn deurwaarder zich wat proactiever had opgesteld. Ik kan naar mn geld fluiten. Er is zelfs geen poging gedaan tot afbetaling, al was het maar 25,- per maand. Sommige mensen maken er een potje van ten koste van (vele) anderen en gaan dan huilebalken en vinden dat ze als beloning maar overal recht op hebben. Voor hen staat ook nog eens een leger aan hulpverleners klaar. Ik kan naar mn 10.000 fluiten!

Die hele schuldhulpverlening is trouwens een gedrogt waar iedereen ook maar denkt recht op te hebben. Kosten ervan worden afgewenteld op zowel schuldeisers als de gemeenschap. Met welk recht?

Niet zeuren dus, maar dragen!

target
door target - Nov 6, 2014 om 15:56
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 3 okt 2014, 00:08]
Quote
En zelfs met die 90% gaat het nog weleens fout.
Heb je nog 100%. Dan kan het nog weleens gebeuren dat 2 eisers tegelijk beslaglegging toegekend krijgen. 100% min 2x 20% = 80%.
Quote

Wat een wonderlijke som en uitkomst. ;-)

Tjah. Typfoutje :-/ Sorry. 100 min 2 x 10 = 80 uiteraard.