kl
door klachtklant Jun 10, 2014 om 10:51
Computers & telefonie

Mag dat?

Op mijn verzoek ben ik als klant van KPN over getapt naar alles in 1, Volgens de medewerker die ik aan de telefoon had zou ik hierdoor goedkoper uit zijn. Het kwam op een bedrag van +/- 52 euro.
Nu zag ik een dag na dit telefoontje dat er een aanbieding was. Nieuwe klanten hoeven maar 35 euro per maand te betalen, voor de eerste maanden.
Voordat de aansluiting gedaan was, kreeg ik een brief met een Forse tariefsverhoging.
Toen de monteur kwam voor de aansluiting bleek dat er een dikke kabel dwars door mijn huiskamer zou moeten lopen. Ik kon volgens de monteur voor 100 euro extra, een draadloze aansluiting krijgen.
Ik heb hierover meerdere malen met KPN gebeld en er is mij 2 x alsnog een korting toegezegd (althans een erkenning van de reden om alsnog een korting te krijgen) en ik zou hierover teruggebeld worden, omdat het systeem op dat moment niet toestond om kortingen te geven. Ik ben dus niet meer teruggebeld en begin het behoorlijk zat te worden en vraag me af of ik de omzetting nog terug kan draaien. Als ik naar Ziggo ga krijg ik korting en een tablet en nog glasvezel ook.
Weet iemand of dit nog kan?
Ik heb niets ondertekend nog.

393 9 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 10, 2014 om 11:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie geen reden die 'n opzegging rechtvaardigt. Kijk even na of je 'n jaar contract bent aangegaan, anders zit er niets anders op om deze uit te zitten.

Sowieso ben je bij Ziggo 7 euro p/m beter af (of 10 euro 75 ;-)) en ook nog eens sneller internet.

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2014 om 11:24
11555 Antwoorden / 51 Vragen

Je bent of via een voicelog (bandopname) of vinkje op het internet akkoord gegaan en dus heb je een contract. En daar kom je niet onderuit, alles is aangesloten (ook door de monteur) en geleverd.

Als ik naar Ziggo ga krijg ik korting en een tablet en nog glasvezel ook.
Weet iemand of dit nog kan?

Dat "zogenaamde gratis" tablet is natuurlijk een sigaar uit eigen doos, die betaal je gewoon.

En wat mij persoonlijk betreft, ik woon in een wooneenheid met 27 woningen met overwegend ziggo, en ik zie elke week wel een monteur voor de deur staan met zijn ziggo auto. Maar ieder zijn keus.

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2014 om 11:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als het goed is is bij uw aanmeldingsbevestiging op email een vermelding gevoegd dat u 7 werkdagen de tijd had om op te zeggen. Dus dat had u kunnen doen, toen u er de volgende dag achter kwam dat een dag later er een betere aanbieding was.

Er is echter veel juridische onduidelijkheid over wanneer de bedenktijd nu precies in gaat. Bij UPC gaat de bedenktijd pas in op het moment dat je de spullen thuis krijgt en dus het abonnement daadwerkelijk begint te lopen en niet op het moment dat je aangeeft dat je over wilt stappen.

Uw verhaal is erg onduidelijk over wanneer alles zich precies heeft afgespeeld, dus veel valt daar verder niet over te zeggen. Ook is het niet duidelijk of u al gebruik maakt van uw abo bij KPN.

Wilt u nog een kans wagen bij KPN plaats dan uw klacht op klachtenkompas.nl
Dan bekijkt de webcare van KPN uw zaak nog eens.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje wonderlijk verhaal. Dat nieuwe klanten bij KPN de eerste maanden het pakket voor € 35 krijgen is al jaren het geval. En over wat voor dikke kabel hebt u het dan?

Volgens Consuwijzer gaan die 7 dagen bedenktijd in direct nadat u het contract hebt afgesloten. Niet pas nadat de spullen zijn geïnstalleerd.

En wat voor forse tariefsverhoging kreeg u dan? Het abonnement gaat met € 1 omhoog.

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2014 om 13:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zoals ik zei is hierover wat juridisch geharrewar.

klik HIER

ro
door ron530 - Jun 10, 2014 om 13:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft zelf het initiatief genomen door de verkoopafdeling van KPN te bellen. Een dag later kijkt u op de site en ziet de aanbieding heeft u toen al aan de bel getrokken want als klant van KPN kon u er ook gebruik van maken (glasvezel klanten uitgezonderd). Hoe dan ook u heeft het tot een daadwerkelijke oplevering laten komen dus de termijn waarin u zich kon bedenken is ruimschoots voorbij. De aanschaf van een draadloos modem die door de monteur werdt aangeraden doet niet terzake.

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2014 om 16:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het verhaal komt mij een beetje warrig over. Standaard levert KPN een modem waarmee draadloze verbindingen gemaakt kunnen worden. De "dikke" kabel is een UTP kabel die niet veel dikker is dan een 4 aderige telefoonkabel . Deze is nodig voor de verbinding tussen modem en TV ontvanger.
Misschien kun je het modem verplaatsen naar de woonkamer kan de kabel korter.

Hierondel lees je een punt uit de algemene voorwaarde bij overstap.

Iedere klant die een Alles-in-1 Pakket Instap, Standaard of Premium van KPN neemt, kan gebruikmaken van dit aanbod. Dit aanbod geldt niet voor Glasvezel van KPN en ook niet voor bestaande Breedband klanten van KPN

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2014 om 17:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ter aanvulling kun je de UTP kabel vervangen door draadloze units die via het stopcontact werken. Je hebt dan alleen een kabeltje tussen modem en unit en de tvontvanger en unit. Kosten hiervan zijn tussen de € 30 tot € 50.

ph
door philip36 - Jun 10, 2014 om 17:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt dat u al een brief kreeg met een forse tariefsverhoging.
Neem aan dat de verhoging per 1 juli ingaat.
In de brief staat hoogstwaarschijnlijk ook dat u dan tot 1 juli kosteloos kunt opzeggen.