he
door hecargo Mar 16, 2011 om 19:56
Geldzaken & recht

Marktplaast.nl Veel te duur geworden

Ik ben van mening dat Marktplaast veel te veel vraagt

in 2005 betaalde je voor een auto advertentie 3 euro
in 2007 werd dat 6 euro
in 2008 werdt het 9 euro en in 2010 was het voor een advertentie van een auto ineens geen 9 euro meer maar 25 euro!!!
Hoe kan dit?
heeft dit met Ebay te maken?
het is gewoon de klant uitbuiten het is een verhoging met meer als 200%

ik vind de verhoudingen niet meer kloppen,wie heeft deze mening ook,want het is niet meer normaal!

mvrgr twan

12981 10 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 16, 2011 om 20:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk eens wat een advertentie in een krant kost! Ben je echt niet klaar voor 25,- euro + je bereikt veel minder mensen. Bovendien gaat het bij verkoop van een auto toch niet om verkoopprijsjes van 100 euro.

Als je het te duur vindt, zoek je een andere 2e handssite.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 16, 2011 om 20:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn toch meer van deze site's die dus of goedkoper zijn of gratis. Zoek een met google naar dit soort verkoopsite's

loreleigil
door loreleigil - Mar 17, 2011 om 10:28
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ben het met de reacties boven mij eens. U wordt niet gedwongen om een advertentie op Marktplaats te zetten, u kiest daar voor. Marktplaats is de afgelopen jaren enorm gegroeid, omdat je met een advertentie heel veel mensen bereikt en het (nog steeds) relatief goedkoop is. Is het dan gek dat Marktplaats de advertenties duurder maakt? Bedenk u ook dat dit ook komt omdat er heel veel rotzooi via Marktplaats wordt verkocht. Door het vragen van € 25,- (erg goedkoop als je bedenkt wat je er voor krijgt) willen zij een barriere opwerpen tegen malafide handelaars. Veel zal het niet helpen, omdat het bedrag nog erg laag is, maar het is ten minste íets.

he
door hecargo - Mar 17, 2011 om 17:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 16 mrt 2011, 20:00]Kijk eens wat een advertentie in een krant kost! Ben je echt niet klaar voor 25,- euro + je bereikt veel minder mensen. Bovendien gaat het bij verkoop van een auto toch niet om verkoopprijsjes van 100 euro.

Als je het te duur vindt, zoek je een andere 2e handssite.

he
door hecargo - Mar 17, 2011 om 17:21
3 Antwoorden / 2 Vragen

Luister allemaal,

wat jullie zeggen over dat er een hoop rommel op marktplaast staat en dat ze daarom maar zo duur moeten zijn slaat nergens op!
Marktplaast is 2 jaar terug in de uitzending bij Kassa geweest,waar ze hun fout toegaven en dat ze hun fout zouden corrigeren,want voor 2 jaar terug toen ze verkocht waren aan E-Bay voor 25 miljoen euro,werdt ineens voor iedere advertentie geld gevraagd,zelfs als je er een bv een nietmachine op wilde zetten die bv nieuw 5 euro koste,moets je bij hun er 4 euro voor betalen,om het er op te zetten!
Dat soort dingen is dan ook goed om rommel te voorkomen,op z'n site!
Maar juist dat soort dingen is gratis geworden,dus krijg je er meer rommel op!
Maar om dat daar niks voor te halen viel heb ik het idee dat men daarom maar de advertentie kosten omhoog heeft geschroeft waar meer aan te verdienen valt,de auto evrkoop of de verkoop van duurdere producten,want daar gingen in die periode ineens de prijzen wel met 200% van omhoog!
En dat marktplaats populair is klopt,maar is populair geworden omdat ze in begin niks vroegen en het werd door de gewone man/vrouw populair gemaakt,want die adverteerder er op los,toen had je er ook een hoop rommel op zitten.
en van 0 euro naar 3 euro naar 6 euro gaan en van 6 naar 9 oke is ook normaal dat je wat gaat vragen als de kosten oplopen dan kan het niet voor niks meer,maar procentueel is het wel continu 100% tot 50% verhoging,heb jij dat bij je salaris erbij om de 2 jaar?
en als je dan ook nog eens binnen 2 jaar dat je van 9 euro je advertentiekosten verhoogd naar 25 euro dat is meer dan 200% verhoging!
En ik weet ook wel wat is 25 euro op bv 3000 euro verkoop,daar gaat het niet om het gaat erom dat 25 euro tov 9 euro ineens % veel is!
Daar gaat mijn stelling en vraag over!!!

Dus je geeft als bedrijf in de uitzending van Kassa toe dat je verkeerd zit en het recht zult zetten en vervolgens haal je maar elders die misgelopen kosten vandaan,door de betaalde advertenties die boven een verkoop bedrag van 200euro liggen met 200% te verhogen!
Daar gaat het over,zo kan iedereen wel rijk worden!
En dat er ander site´s zijn weet ik ook wel,en dat moet ook,maar 200% verhoging in 2 jaar tijd vind ik niet normaal meer!

st
door steef1986 - Jul 6, 2011 om 15:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met je eens hecargo.
Zelfs voor 'gezocht' advertenties wordt er 25 euro gevraagd en dan ben ik bijv. op zoek naar iemand die mij een cursus kan aanbieden. Absurd als je het mij vraagt...

@birdies
Zoals hecargo al aangeeft, voor de € 500+ advertenties zoals auto's is het begrijpelijk, maar voor veel categorieën is 25,- euro te veel.

Marktplaats heeft haar positie mede te danken aan de kleinere adverteerders en nu worden deze keihard opzij gezet.

jw
door jw1984 - Aug 8, 2011 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen mensen hier wel rekenen? Ik heb 2 weken geleden mijn auto tekoop gezet, moest hier 15 euro voor betalen. Gratis verlenging is er niet meer.

Dus eerst was 15 euro voor 4 weken + 4 weken gratis verlengen, 8 weken dus voor 15 euro. Nu heb je 2 weken voor 15 euro! Dat is dus een prijsstijging van 400%!!!!

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe me autos altijd via marktplaats verkocht, maar ik heb nog nooit een auto binnen 2 weken verkocht! Dat is gewoon niet haalbaar voor een auto boven de 1000 euro.

En ja, marktplaats verplicht niemand om een auto bij hun tekoop aan te bieden, maar een prijsstijging van 400%.... is dat wel reeel?

En dan moet je nog akkoord aanvinken dat marktplaats na 2 weken automatisch weer 15 euro incaseert voor het verlengen van je advertentie! Mits je de advertentie zelf binnen die 2 weken verwijderd! Vink je dit niet aan, dan kan je niet eens adverteren....

Ik hoop en denk dat marktplaats zichzelf op deze manier uit de markt gaat prijzen, het gaat gewoon net even te ver!

freya
door freya - Aug 8, 2011 om 13:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, marktplaats is allang niet meer wat het geweest is. Van de eerste opzet "een verzamelplaats voor particuliere kopers/verkopers" is niets meer over. Een groot deel wordt in beslag genomen door advertenties van bedrijven en oplichters.....
En dan die overvloed aan reclame.... Je kan geen 'link' in marktplaats aanklikken of je wordt om je oren geslagen met reclameboodschappen. Nee, marktplaats heeft voor mij allang afgedaan.

Freya

ja
door janbeul - Jan 19, 2013 om 16:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Marktplaats heeft zich een gevaarlijke arrogantie aangemeten. Terwijl hun advertentieinkomsten enorm zijn toegenomen, vragen ze voor steeds meer advertenties geld. Nog even, en ze doen dan voor alle advertenties. Let maar op...
Zelf voor het adverteren van een oude TV met een vraagprijs van 35 euro vragen ze 7,50 euro....nogh niet zo lang geleden was dat gratis. Gewoon Marktplaats boycotten en zet je advertenties op gratis sites zoals Speurders.nl. Dan zullen adverteerders ook bij Marktplaats gaan afhaken...

dc
door dcz - Jan 19, 2013 om 17:59
439 Antwoorden / 1 Vragen

Ja en? Mensen melden zich vrijwillig aan en kiezen zelf wel wat (te) duur is...
Noemen ze ook wel handel.....