ac
door acbjlbra Sep 27, 2014 om 19:55
Geldzaken & recht

MasterCard SecureCode

MasterCard heeft jaren geleden de MasterCard SecureCode geintroduceerd om CreditCard betalingen via internet van een extra beveiliging te voorzien. Voor deze SecureCoe moest je een soort wachtwoord aanmaken wat je dan bij een online betaling moest opgeven.
Nu hebben we IBAN gekregen en is men bij ING (of MasterCard) op het brilliante idee gekomen om het oude SecureCode systeem op basis van het ingestelde wachtwoord te vervangen door een systeem waarbij men ipv het wachtwoord je IBAN nummer en geboortedatum moet opgeven. Dit is absoluut niet veilig want deze info staat gewoon op mijn bankpasje en ID kaart dus als men mijn portemonnee jat heeft men alles wat nodig is om online met mijn CreditCard te betalen. Men moet dit echt zo snel mogelijk terug draaien

6913 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal de ING dan wel bedacht hebben, op mijn Mastercard zit nog steeds de securecode namelijk.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 20:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Op mijn creditcard via de ING staat ook gewoon de securecode.

ac
door acbjlbra - Sep 27, 2014 om 20:40
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermoed inderdaad dat het een ING ding is. Ik denk ook dat door de aanpassing bij ING ik nu geen kaartjes meer kan kopen bij Amtrak. Vorig jaar leukte dat nog wel maar deze week ging het mis op het SecureCode dialoogvenster

ac
door acbjlbra - Sep 27, 2014 om 20:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

edrick3, Op die van mij staat ook nog gewoon SecureCode maar niet meer met het password zoals vroger maar met de combi van mijn IBAN en geboorte datum. Tijdens navraag bij de ING deze week (want het verbaasde mij omdat dit dus absoluut niet veilig is) leerde mij dat men dit inderdaad heeft aangepast dus jij zult nu ook wel de nieuwe versie hebben. Volgens de mail reactie van ING is het op 15 juni veranderd. Ik kwam er deze week bij toeval achter toen ik voor het eerst in tijden de SecureCode tegen kwam (via de site van de KLM)

zoekster
door zoekster - Sep 27, 2014 om 21:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=acbjlbra schreef op zaterdag 27 sep 2014, 20:52]edrick3, Op die van mij staat ook nog gewoon SecureCode maar niet meer met het password zoals vroger maar met de combi van mijn IBAN en geboorte datum. Tijdens navraag bij de ING deze week (want het verbaasde mij omdat dit dus absoluut niet veilig is) leerde mij dat men dit inderdaad heeft aangepast dus jij zult nu ook wel de nieuwe versie hebben. Volgens de mail reactie van ING is het op 15 juni veranderd.]Ik kwam er deze week bij toeval achter toen ik voor het eerst in tijden de SecureCode tegen kwam (via de site van de KLM)
Voor de goede orde, ik heb nl geen creditcard. Als ik in het bezit van jouw pasje kom, kan ik dan creditcard betalingen doen, omdat alle gegevens die daarvoor nodig zijn op het pasje staan?
Dat lijkt me inderdaad van de gekke.

ac
door acbjlbra - Sep 27, 2014 om 21:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 27 sep 2014, 21:33][quote=acbjlbra schreef op zaterdag 27 sep 2014, 20:52]edrick3, Op die van mij staat ook nog gewoon SecureCode maar niet meer met het password zoals vroger maar met de combi van mijn IBAN en geboorte datum. Tijdens navraag bij de ING deze week (want het verbaasde mij omdat dit dus absoluut niet veilig is) leerde mij dat men dit inderdaad heeft aangepast dus jij zult nu ook wel de nieuwe versie hebben. Volgens de mail reactie van ING is het op 15 juni veranderd.]Ik kwam er deze week bij toeval achter toen ik voor het eerst in tijden de SecureCode tegen kwam (via de site van de KLM)
Voor de goede orde, ik heb nl geen creditcard. Als ik in het bezit van jouw pasje kom, kan ik dan creditcard betalingen doen, omdat alle gegevens die daarvoor nodig zijn op het pasje staan?
Dat lijkt me inderdaad van de gekke.

De gevens staan er niet op maar wel op mijn bankpas en ID kaart en die zitten bij elkaar in de portemonee en daarmee had ik alle antwoorden op de vragen die men stelde voor een betaling van Euro 2400. Ik vond het echt bizar. Paswords zijn ook niet 100% veilig maar wel 3 miljoen keer beter dan dit. Ik hoop dat ze het snel fixen

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Ik hoop dat ze het snel fixen.........

Dat gaat niet gebeuren. ING is er mee gestopt. Ik heb daar enkele maanden geleden een mail over gehad.

Overigens werkten er maar weinig bedrijven/shops met de Mastercard Secure Code.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 23:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 22:52]
...
Overigens werkten er maar weinig bedrijven/shops met de Mastercard Secure Code.

Bij elke 90% van de internetbestellingen die ik de laatste jaren heb gedaan moest ik de SecureCode invoeren, er wordt dus juiste heel veel mee gewerkt.

Ik heb een mastercard die niet aan een bank is gekoppeld en tot op heden maakt deze nog steeds gebruik van de SecureCode.

ac
door acbjlbra - Sep 27, 2014 om 23:03
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 22:52]........Ik hoop dat ze het snel fixen.........

Dat gaat niet gebeuren. ING is er mee gestopt. Ik heb daar enkele maanden geleden een mail over gehad.

Overigens werkten er maar weinig bedrijven/shops met de Mastercard Secure Code.

Ze gaan er niet mee stoppen maar misschien in de toekomst wel het aantal transacties waarbij de SecureCode nodig is beperken. Dat stond in de mail die ik deze week kreeg naar aanleiding van mijn vraag. Het klopt dat niet alle sites met de SecureCode werken maar ik liep er deze week bij twee betalingen tegen aan. Eerst bij de KLM (en ondanks dat de vragen niet echt secure waren werkte het wel). Later ook bij Amtrak.com en daar werkte het niet. Waarom is onduidelijk maar ik vermoed dat het met de aanpassing an de ING kant van SecureCode is. Vorig jaar werkte het namelijk nog wel. ING gaf aan wel te zien dat er een poging was geweest maar niet kon zien waarom het mis ging.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 23:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even gezocht, de mail stond nog in mijn mailbox:

Bij online betalingen met uw creditcard van ING moet u bij sommige webwinkels uw MasterCard SecureCode-wachtwoord invoeren. Op 16 juni 2014 wordt deze methode verbeterd.

Hoe werkt de nieuwe methode?
Bij een online MasterCard SecureCode-betaling wordt tijdens het betaalproces een risico-inschatting gemaakt. Als extra controle kunnen er twee persoonlijke vragen worden gesteld om vast te stellen of de creditcard door uzelf wordt gebruikt.

Wat betekent dit voor u?
De nieuwe wijze waarop MasterCard SecureCode wordt toegepast biedt extra bescherming tegen misbruik van uw creditcard bij online betalingen. En u hoeft geen wachtwoord meer in te voeren.

ac
door acbjlbra - Sep 27, 2014 om 23:13
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 23:06]Even gezocht, de mail stond nog in mijn mailbox:

Bij online betalingen met uw creditcard van ING moet u bij sommige webwinkels uw MasterCard SecureCode-wachtwoord invoeren. Op 16 juni 2014 wordt deze methode verbeterd.

Hoe werkt de nieuwe methode?
Bij een online MasterCard SecureCode-betaling wordt tijdens het betaalproces een risico-inschatting gemaakt. Als extra controle kunnen er twee persoonlijke vragen worden gesteld om vast te stellen of de creditcard door uzelf wordt gebruikt.

Wat betekent dit voor u?
De nieuwe wijze waarop MasterCard SecureCode wordt toegepast biedt extra bescherming tegen misbruik van uw creditcard bij online betalingen. En u hoeft geen wachtwoord meer in te voeren.

Die twee persoonlijke vragen zijn dus juist het probleem. Bij mij was vraag 1: Wat is uw IBAN (staat gewoon op mijn bankpasje en iemand die mijn zakenrolt heeft die info dus) en vraag 2 was: Wat is uw geboorte datum en dat staat dus op mijn ID die ook in de portemonnee zit. Dit is dus echt niet beter dan wat het was.
In de mail die ik kreeg van ING liet men weten dan men van het wachtwoord naar de 2 persoonlijke vragen is overgestapt omdat niet iedereen een password voor SecureCode had ingesteld. Nu heeft men het echter onveilig gemaakt voor iedreen. Niet echt een verbetering dus en vandaar ook dt ik hoop dat ze het snel gaan fixen want dit kan echt niet. Ze schatten ook helemaal niet in wat het risico is. De webwinkel gebruikt wel of geen SecureCode. Op de site van Amtrak staat het logo er al gewoon op dus dan weet je dat ze SecureCode gebruiken ongeacht wat ING wil/inschat...

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 23:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 27 sep 2014, 23:00][quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 22:52]
...
Overigens werkten er maar weinig bedrijven/shops met de Mastercard Secure Code.

Bij elke 90% van de internetbestellingen die ik de laatste jaren heb gedaan moest ik de SecureCode invoeren, er wordt dus juiste heel veel mee gewerkt.

Bij mij was dat rond de 10% van mijn internet bestellingen.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 23:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Die twee persoonlijke vragen zijn dus juist het probleem. Bij mij was vraag 1: Wat is uw IBAN (staat gewoon op mijn bankpasje en iemand die mijn zakenrolt heeft die info dus) en vraag 2 was: Wat is uw geboorte datum en dat staat dus op mijn ID die ook in de portemonnee zit........

Ik heb al deze pasjes nooit bij elkaar zitten. Je kunt er ook voor kiezen je CC thuis te laten, die heb je toch niet dagelijks nodig?