sa
door sander1990 Dec 12, 2013 om 21:21
Computers & telefonie

Minder diensten na overstap telfort

Ik ben sinds kort overgestapt van interactieve tv over de adsl lijn van telfort naar glasvezel van telfort. Na een paar dagen kwam ik er achter dat er heel wat diensten ontbraken waar ik nog steeds evenveel voor betaal. Na contact met telfort krijg je te horen dat je maar niet moet klagen want voor de 25 euro die ik extra betaal krijg ik wel snel internet.

Dus mijn vraag is of het mogelijk is om onder het contract ui te komen?

2882 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2013 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch wel een contract, neem ik aan, waarin staat wat u krijgt?

sa
door sander1990 - Dec 12, 2013 om 21:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb alleen een bevestiging van de bestelling. Die ziet er trouwens het zelfde uit als mijn vorige abonnement.

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2013 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat voor diensten ontbreken dan?

sa
door sander1990 - Dec 12, 2013 om 21:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 dec 2013, 21:46]Maar wat voor diensten ontbreken dan?

Bij opnemen pakket van 5,- had ik voorheen 200 uuropname tijd en kon ik minimaal 4 zenders tegelijk opnemen. Dat is nu 100 uur geworden en 1 opname tegelijk. Daarnaast is het ook niet meer mogelijk tv te kijken op de laptop en werkt de ontvanger traag en onduidelijk.

pi
door pieterwolters - Dec 12, 2013 om 22:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En die dingen die je nu mist stonden wel in de productbeschrijving van de nieuwe aansluiting?

sa
door sander1990 - Dec 12, 2013 om 22:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja zelfs met de zelfde pictogrammen er bij.

zoekster
door zoekster - Dec 12, 2013 om 23:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hebben wel dezelfde pictogrammen, maar als je dan op die zinnen klikt, dan zie je wel degelijk verschil tussen de 3 in 1 adsl en de 3 in 1 glasvezel.

Bijv adsl
Gemak van het Opnemen pakket voor € 5,- per maand

Met het Opnemen pakket kun je meerdere programma’s tegelijk opnemen en tot 200 uur aan opnames bewaren. Mis geen enkele aflevering van je favoriete serie met Serie Opnemen. Daarnaast kun je via Interactieve TV Online opnames op afstand instellen. Heb je twee Interactieve TV-ontvangers? Dan kun je op beide tv’s je opnames bekijken. Het Opnemen pakket is maandelijks opzegbaar.
bron

Bij glasvezel

Opnemen pakket

Voor € 5,- extra per maand kun je tot 100 uur programma's opnemen. Indien je voor het Opnemen pakket kiest, ontvang je een TV-ontvanger met de mogelijkheid om programma's op te nemen en te pauzeren. Met de opnameknop op de afstandsbediening of met de app op je tablet kun je vervolgens programma's direct opnemen en opnames vooraf instellen.
bron

Ik kan me uw verwarring wel voorstellen, want als je niet op die zinnen klikt staat er bij beiden Opnemen pakket met hetzelfde icoontje en voor 5 euro. Maar u kunt Telfort niets maken. Wel moet alles wát ze bieden goed functioneren. Daar kunt u Telfort op aanspreken.
Je moet als consument altijd op alles bedacht zijn. Helaas.
Heeft u voor 2 jaar getekend?

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2013 om 00:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het standaardpakket voor tv en radio is ook behoorlijk uitgekleed bij glasvezel. Radio is zelfs helemaal verdwenen.
Eerlijk gezegd vind ik dit glasvezelpakket ook geen aanrader en dat voor wat meer snelheid. Mwah!